Урок "Фотографія, реклама"

Про матеріал
У даній роботі представлено розробку конспекту уроку Мистецтва для 9 класу та презентації до уроку. Матеріал розроблений за програмою «Мистецтво» для 5-9 класів (інтегрований курс «Мистецтво» 8-9 класи) автор Л.Масол. Урок відповідає темі II семестру «Екранні мистецтва. Форми поширення мистецтва». Розробка дає можливість кожному вчителю вибрати необхідний матеріал, використати його для демонстрації на мультимедійній дошці при викладі теми.
Перегляд файлу

                                                                                                          Іващенко Лариса Анатоліївна
                                                                                                         Учитель музичного мистецтва
                                                                                            Канівської гімназії імені Івана Франка
                                                                                                                     Канівської міської ради
                                                                                                                     Черкаської області



                                                              Анотація

      У даній роботі представлено розробку конспекту уроку Мистецтва для 9 класу та презентації до уроку. Матеріал розроблений за програмою «Мистецтво» для 5-9 класів (інтегрований курс «Мистецтво» 8-9 класи) автор Л.Масол. Урок відповідає темі II семестру «Екранні мистецтва. Форми поширення мистецтва». Розробка дає можливість кожному вчителю вибрати необхідний матеріал, використати його для демонстрації на мультимедійній дошці при викладі теми.



Урок 29

Тема. Фотографія, реклама.

Мета уроку: формування ключових компетентностей:

загальнокультурної, інформаційної;

 між предметної естетичної компетентності: оцінювати предмети і явища, їх взаємодію, що формується під час опанування різних видів мистецтв;

соціальної компетентності: здатність до життєдіяльності в суспільстві;

предметних мистецьких компетентностей: ознайомити з історією виникнення фотографії та реклами; вчити визначати характерні особливості фотографії, аналізувати твори мистецтва; розвивати навички групової та індивідуальної роботи; розвивати пізнавальну й творчу активність, естетичний смак; виховувати інтерес до мистецької спадщини людства.
Завдання уроку: називати основні засоби виразності фотомистецтва; описувати власні почуття від сприйнятого; використовувати особистий емоційний досвід у самостійній творчій діяльності.
Тип уроку.  Урок засвоєння нових знань.

Обладнання: для вчителя – ТЗН, презентація з першими у світі фотографіями, відеоролики про фотомистецтво.
для учня – робочий зошит.

Поняття: Фотографія (від грецького — світло та пишу) — сукупність різноманітних науково-технічних засобів і технологій, які мають на меті реєстрацію одиничних довготривалих зображень об'єктів за допомогою світла.
Фотомистецтво - мистецтво створення художньої фотографії. Тобто фотографії, що відбиває творче бачення фотографа як художника.

Структура уроку:

І. Організаційний момент (2 хв)
II. Мотивація навчальної діяльності (2 хв)
III. Повідомлення теми та завдань уроку (3 хв)
IV. Вивчення нового матеріалу (24 хв)
1. Робота в зошиті.
2. Розповідь вчителя.
3. Виступи учнів
4. Розповідь вчителя
V. Закріплення нового матеріалу (4 хв)
VI. Рефлексія (5 хв)
VII. Підсумок уроку (3 хв)
VIII. Домашнє завдання (2 хв)





                                                                      ХІД УРОКУ

                                                                         «Фотографія не є відображенням реальності.
                                                                          Вона є реальність цього відображення
                                                                                                                 Жан – Люк Годар
Слайд 1.
I. Організаційний момент
            Перевірка присутності учнів на уроці, наявність обладнання в учнів. Повідомлення про організацію роботи на уроці.

Слайд 2.
II. Мотивація навчальної діяльності
              Майже 200 років тому француз Жозеф Нісефор Ньєпс намазав тонкий шар асфальту на металеву пластину, яку виставив на сонці камери-обскури. Так він отримав перше у світі «зображення видимого». Саме з нього починається історія фотографії, хоча знімок вийшов не найкращої якості, Так яка ж роль фотографії у нашому житті?
Слайд 3.
III. Повідомлення теми та завдань уроку
             Тема нашого уроку – «Фотографія, реклама». Ми визначимо засоби виразності фотомистецтва, ознайомимося з творчістю фотохудожників, навчимося аналізувати власні почуття від сприйнятого мистецтва.
Основні завдання – на екрані.
IV. Вивчення нового матеріалу
Фото – це секрет про таємницю.
(Дайан Арбус)
1.  Робота в зошиті.
(Запис числа, теми уроку, поняття фотографія та фотомистецтво.)
Слайд 4.
Фотографія (від грецького — світло та пишу) — сукупність різноманітних науково-технічних засобів і технологій, які мають на меті реєстрацію одиничних довготривалих зображень об'єктів за допомогою світла

Фотомистецтво - мистецтво створення художньої фотографії. Тобто фотографії, що відбиває творче бачення фотографа як художника.
2. Розповідь вчителя.
         Сьогодні важко уявити, що колись не існувало фотографій, адже тепер ми можемо фотографувати щохвилини.
        У результаті фотографування фотограф отримує світлину (на папері) або електронне зображення (цифрова фотографія). Спочатку вона була монохромна, а згодом виникла кольорова.
        Винахідниками фотографії є французи Жозеф Нісефор Ньєпс і Луї Жак Даггер та англієць Вільям Генрі Фокс Телбот (1839).

Перегляд відео «Вдалий ракурс. Історія фотографії»
Слайд 5.
          Французький вчений та винахідник Жозеф Ньєпс народився 7 березня 1765 у Бургундському Шалон-сюр-Сон в заможній родині радника Людовика XV і дочки юриста.
Спочатку разом із братом Жозеф винайшов піреолофор - двигун внутрішнього згоряння. Перші спроби у фотографії Ньєпс почав робити у 1816 році, тобто, коли йому вже був 51 рік.
Для отримання фотозображення Ньєпс застосував срібну сіль, яка чорніє від денного світла.
Йому вдавалося отримувати негатив, однак при вивільненні з камери знімок повністю чорнів. Після тривалих спроб Ньєпсу вдалося отримати перше повноцінне зображення у 1822 році. Фотографія мала назву "Накритий стіл", однак вона не збереглася. А наступний знімок, який по суті і вважається першим справжнім у світі, датується 1826 роком і має назву "Вид із вікна".
        Жозеф вперше зміг закріпити зображення усередині камери обскурну на мідній пластинці, покритій шаром природного "юдейського бітуму" (асфальту). На жаль, цей метод, що отримав назву геліографія, вимагав 8-годинної витримки знімка при яскравому світлі, що дозволяло фотографувати лише нерухомі пейзажі.
3. Виступи учнів.
Слайд 6.
1-й учень
        Луї Дагер зробив першу фотографію іншої людини в 1838 році. Фотографія Boulevard du Temple показує жваву вулицю, яка виглядає пустельною (витримка 10 хвилин, і тому рух непомітно), за винятком однієї людини в лівій нижній частині фотографії (видно при збільшенні).
       У 1858 році Генрі Піч Робінсон виконав перший фотомонтаж, звівши кілька негативів в одне зображення. Перша і найвідоміша скомбінована фотографія називалася Fading Away — вона складається з п’яти негативів. Зображена смерть дівчинки від туберкульозу. Робота викликала масу суперечок.



Слайд 7.
          Джеймс Клерк Максвел, шотландський математик і фізик-теоретик, отримав першу кольорову фотографію в 1861 році. Фотографічні пластини, використані в процесі, тепер зберігаються в будинку, де Максвел народився (нині це музей), — на Індіа-стріт, 14 в Единбурзі.
        Знаменитий американський фотограф Метью Бреду був першою людиною, сфотографувавши самого себе, тобто зробив автопортрет.

Слайд 8.
2 й учень
        Першими повітряними фотографами були птахи. У 1903 році Юліус Нойброннер поєднав камеру і таймер і прикріпив її до шиї голуба. Цей винахід взяли на замітку в німецькій армії і використовували для військової розвідки.
        Перша підводна кольорова фотографія була зроблена в Мексиканській затоці доктором Вільямом Лонглі і штатним фотографом National Geographic Чарльзом Мартіном в 1926 році.
Слайд 9.
       24 жовтня 1946 року 35-міліметрова камера, розміщена на ракету V-2, зробила знімок з висоти 105 км над Землею.
        Перша фотографія, на якій зображена повністю освітлена Земля, відома як The Blue Marble («Блакитна куля»). Знімок був зроблений 7 грудня 1972 року командою космічного корабля «Аполлон-17».
Слайд 10.
4. Розповідь вчителя
         Існує два напрями фотографії – документальна і художня. Документальна фіксує миттєвості життя, об’єктивну реальність. Художня втілює художній задум, авторський погляд на речі, які спеціально організовані для фотографування.
        До найпопулярніших жанрів фотомистецтва належать портрет, природа, пейзаж.
 

Перегляд відео. «Жанри фотографії»
Слайд 11.
     У сучасній фотографії виділяють такі стилі та напрями, як етнографічно – соціологічний, репортажний, символічний, імпресіоністичний, плакатно – рекламний, символічний. Часто художники працюють в декількох напрямках.
      Аерофотографія – напрям, котрий надає можливість відчувати себе птахом і побачити простір з висоти пташиного лету.

Слайд 12.
        Легендою світового фотомистецтва є Ансел Адамс. Багато своїх робіт присвятив охороні заповідників і парків.Фотографія «Хребет Тітон і річка Снейк» увійшла до 116 робіт, які були обрані для занесення на золоту пластинку космічного корабля «Вояжер», який був запущений у космос, щоб передати інформацію про природу Землі іншим цивілізаціям.
V. Закріплення навчального матеріалу
Слайд 13.
1. Визначити, фотографія художня чи документальна?
Слайд 14.
2. Порівняти фото (композиція, кольори, ракурс)
Слайд 15.

VI. Рефлексія
Вправа «Піраміда знань»
- Що в перекладі з грецької мови означає «фотографія»?
- Яких фотохудожників запам’ятали?
- Що нового відкрили для себе?
- Продовжте речення. Під час уроку я – дізналась/дізнався про ...
- Мені найбільше запам’яталося фото ...
-
VII. Підсумок уроку
Слайд 16
Фотомистецтво поєднує в собі і художню виразність, і правдивість, і вірогідність. Фотомитець виражає власне ставлення до художнього образу за допомогою основних засобів виразності, а саме: композиції, ракурсу, світлотіні та кольору.
Мотивація оцінок за роботу на уроці.
Слайд 17.

VIII. Домашнє завдання (на вибір)
1. Підготувати презентацію про творчість одного із сучасних фотохудожників.
2. Сфотографувати цікаві куточки міста та зробити фотоколаж.




 

 

 

 

                                           СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Цитати про фотографію – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://pro-status.com.ua/citaty/178.php
  2. Інформація про першу фотографію – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://tsn.ua/tsikavinki/190-rokiv-tomu-na-svit-narodilasya-naypersha-fotografiya.html
  3. 9 перших у світі фотографій – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://cikavosti. com/9-pershih-y-sviti-fotografii/
  4. Відеоролік – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=eAidsbKFGMU
  5. Мистецтво програма для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://mon.gov.ua/content/Освіта/31.pdf
  6. Вікіпедія [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://uk.wikipedia.org/wiki

 

 

 



 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Балко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Мистецтво, Розробки уроків
Додано
21 серпня 2019
Переглядів
1610
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку