19 липня о 18:00Вебінар: Реалізація національно-патріотичного проекту в закладах дошкільної та середньої освіти

Урок "Франція наприкінці ХІХ – на початку ХХ ст."

Про матеріал
Мета: визначити причини та наслідки франко-прусської війни, охарактеризувати її вплив на суспільний розвиток Франції, процес становлення та розвитку ІІІ Республіки у Франції, аналізувати діяльність Жоржа Клемансо; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з історичним матеріалом та історичною картою, вміння працювати в парах; виховувати зацікавленість до вивчення теми. Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:  оперувати хронологічним та понятійним матеріалом з теми;  характеризувати причини та наслідки франко-прусської війни, її вплив на суспільний розвиток Франції;  аналізувати діяльність Жоржа Клемансо;  показувати на історичній карті основні бойові дії франко-прусської війни.
Перегляд файлу

Конспект уроку

з всесвітньої історії

для 9-го класу

Підготувала учитель історії 

КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»

 Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Франція наприкінці ХІХ – на початку ХХ столітті

Мета: визначити причини та наслідки франко-прусської війни, охарактеризувати її вплив на суспільний розвиток Франції, процес становлення та розвитку ІІІ Республіки у Франції, аналізувати діяльність Жоржа Клемансо; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з історичним матеріалом та історичною картою, вміння працювати в парах; виховувати зацікавленість до вивчення теми.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  • оперувати хронологічним та понятійним матеріалом з теми;
  • характеризувати причини та наслідки франко-прусської війни, її вплив на суспільний розвиток Франції;
  • аналізувати діяльність Жоржа Клемансо;
  • показувати на історичній карті основні бойові дії франко-прусської війни.

Обладнання: підручник   «Всесвітня історія : підруч. для 9 класу загальноосвіт. навч. закладів : С. В. Дячков, С. Д. Литовченко. – Харків : Вид-во «Ранок», 2017. – 192 с. : іл.», історичні карти, ілюстрації.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

  1. Організаційний момент.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань учнів.
  1. Заповніть таблицю, розмістивши літери у відповідні колонки.

Карл Маркс

М. Бакунін

Б, В, Г

А, Д, Е,

А. Утік з Сибіру до Лондона.

Б. Лідер Першого інтернаціоналу.

В. Стверджував, що «релігія – опіум для народу».

Г. Є автором праці «Капітал».

Д. Різко заперечував диктатуру пролетаріату.

Е. Засновник руху народників у Росії.

  1. Бліц-вікторина.
  • Доповніть речення.
  • Перший інтернаціонал діяв… (1864 – 1876 рр.)
  • Карл Маркс увійшов в історію як… (ідеолог революції).
  • Соціал-демократична робітнича партія Німеччини  виникла у… (1869 р.)
  • Соціал-демократична партія Австрії виникла у… (1888 р.)
  • Наприкінці 80-х рр. ХІХ ст. посилився… (робітничий рух)
  • Найбільший страйк гірників відбувся у… (Рурі)
  • Прихильників «політики можливого» називали… (посибілісти)
  • Другий інтернаціонал розпочав роботу … (14 липня 1889 р.)
  • Перший загальний політичний страйк відбувся у… (1893, Бельгія)
  • Біля витоків ревізіонізму стояв… (Едуард Барнштейн)
  • Назвіть підсумки віденського конгресу 1815 р. для Франції?
  • Коротко охарактеризуйте революційні події у Франції 1830  та 1848 рр.
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Вправа «Передбачення».
  • Розгляньте зображення.
  • Поміркуйте, про що може йти мова на уроці. Свою думку поясніть.

E:\Работа\Підготовка до уроків\9 клас\Всесвітня\Франція наприкінці 19-на початку 20 століття\istockphoto-536610303-1024x1024.jpgКартинки по запросу єврей пнгКартинки по запросу огонь пнгКартинки по запросу суд пнгКартинки по запросу ейфелева вежа пнгКартинки по запросу адольф гітлер

Цвинтар, єврей, вогонь, суд, Ейфелева вежа, Адольф Гітлер

  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Кероване читання (с. 95 – 96 підручника).
  • Опрацюйте текст підручника.
  • Визначте причини конфлікту між Францією та Пруссією. (занепокоєння посиленням Франції)
  • Яка подія стала приводом до війни? (розбіжності щодо кандидатури на королівський престол в Іспанії навесні 1870)
  • Які держави підтримали Пруссію? (Баден, Баварія, Вюртемберг і Гессен-Дармштадт)
  • Яке значення мала поразка французів під Седаном?
  • Коли виникла Німецька імперія? (у січні 1871 р.)
  • Охарактеризуйте результати франко-прусської війни для обох сторін.
  • Спробуйте визначити причини поразки французької армії.
  1. Робота з історичною картою.
  • Покажіть на карті основні бойові дії, що точились у ході Франко-прусської війни 1870 – 1871 року.
  1. Робота в парах.
  • Попрацюйте в парах. Опрацюйте текст підручника та заповніть таблицю.

Час існування

15 березня – 26 травня 1871 р.

Причини виникнення

невдоволення населенням франції пануванням Пруссії

Рушійні сили

службова інтелігенція та робітники

Вимоги

  • справедлива організація праці;
  • відокремлення церкви від держави;
  • безкоштовне та обов’язкове навчання дітей;
  • заміна постійної армії озброєнням народу;
  • виборність чиновників.

Основні події

березень 1871 р. – створення Паризької комуни

травень 1871 р. – Франкфуртський договір

28 травня 1871 р. – останній бій на цвинтарі Пер-Лашез

Результати

повстання придушене, Франція розкололась на два табори.

  1. Робота з карикатурою (с. 96 підручника)
  • Розгляньте карикатуру.
  • Визначте, до якого політичного табору належав її автор.
  • Які події повстання на ній зображено?
  1. Робота в малих групах.
  • Клас ділиться на чотири групи.

1-ша група – скласти план до тексту підручника (с. 97 – 98).

2-га група – скласти план до тексту підручника (с. 98 – 99).

3-тя група – скласти 5 – 6 запитань до тексту (с. 97 – 98).

4-та група – скласти 5 – 6 запитань до тексту (с. 98 – 99).

  • Коли та кого було обрано президентом республіки? (31 серпня 1871 р., А. Тьєр)
  • За що його нагородили титулом «визволитель території»?
  • Назвіть дату прийняття Конституції Третьої республіки. (1875 рік)
  • На які дві групи розкололися прихильники республіки? (поміркованих та радикалів)
  • Завдяки чому республіка могла проводити імперську колоніальну політику?
  • Які колонії з’явилися на карті Африканського континенту? (Французька Західна Африка, Французька Екваторіальна Африка)
  • За що виступали націоналісти? Охарактеризуйте їхню діяльність.
  • За що виступали синдикалісти?
  1. Робота з таблицею.
  • Розгляньте таблицю. Визначте, як вплинула діяльність Жоржа Клемансо на становище Франції.

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\9 клас\Всесвітня\Франція наприкінці 19-на початку 20 століття\Рисунок1.png

  1. Узагальнення та систематизація отриманих знань учнів.
  1. Робота з історичною картою.
  • Покажіть на карті територію Франції.
  • Пригадайте, чи змінилась її територія через постійні революції у ХІХ столітті?
  • Продемонструйте основні бойові дії, що точились у ході франко-прусської війни.
  1. Робота з історичним джерелом (с. 99 підручника)
  • Використовуючи цитати Ж. Клемансо, охарактеризуйте його як людину й політика.
  1. Робота з карикатурою.

http://history-moments.ru/uploads/posts/2012-12/1355329278_11111.jpg

  • Розгляньте карикатуру Андре Жиля на Жоржа Клемансо.
  • Що хотів показати автор?
  • Що Ж. Клемансо тримає в руках? Про що це свідчить?

Карикатура Андре Жиля на Жоржа Клемансо відображає подвійність натури французького політика: з одного боку - безжалісність, підкріплена зброєю, з іншого - заклопотаність соціальними проблемами.

  1. Підсумки уроку.
  2. Домашнє завдання.
  1. Опрацювати § 18 підручника.
  2. Завдання 11 (С. 99 підручника) письмово.
docx
Додано
1 лютого
Переглядів
272
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку