1
Конспект уроку з алгебри для 9 класу
Тема уроку 2: «Властивості функції: нулі функції, проміжки знакосталості, проміжки зростання та спадання. Елементарне дослідження та побудова графіків функції.»
Мета уроку:
навчальна: формувати знання учнів про зміст понять: нулі функції; проміжки знакосталості функції: функція, що спадає, зростає на проміжку. Сформувати вміння відтворювати означення вивчених понять.
розвивальна: формувати уявлення про ідеї і методи графічного відображення залежних величин та її роль у пізнанні навколишнього світу; розвивати алгоритмічне мислення учнів, логічне мислення, просторову уяву, наочно-дійове мислення учнів;
виховна: виховувати: алгоритмічну культуру, звичку до системної розумової справи, вміння працювати в групі.
Форма проведення заняття: урок
Тип уроку: формування знань та вмінь.
Обладнання: комп’ютер, презентація, підручники.
План уроку:
I. Організаційний етап.
Підготовка учнів до роботи на уроці. Створення позитивного настрою учнів.
ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь, навичок.
Перевірка ДЗ та підготовка до вивчення нової теми
Опитування “ Закінчи речення ”
Робимо разом: №№ 7.14, 7.15 [1]
ІІ. Формування мети й завдань уроку.
Вчитель: ви дали правильні відповіді на питання, але, встеж – таки, чому виникле поняття функціональної залежності та які вчені стояли у джерел даного поняття? Про це ви могли прочитати у своєму підручнику. І зараз перевіримо як ви уважно читаєте параграф. (слайд 2, діти читають характеристику вчених та за портретом вказують його прізвище).
III. Мотивація навчальної діяльності
Вчитель: Як ми бачимо, великі уми попередніх віків досліджували функції і наша задача з вами навчитися користуватися надбанням предків у своїй діяльності, оскільки, як ми вже знаємо, функція та її графік використувуються в широкому спектрі життя (наукових дослідження, медицині (кардіограма) , економіці, прогназуванні)
Розглянемо графік функції (слайд 3). За цим графіком ми з вами вже можемо визначити, що областю визначення є D(y):, а областю значень є
Сьогодні ми ознайомимося з іншими властивостями функції, а саме: нулі функції, проміжки знакосталості, проміжки зростання та спадання. Навчимося практично застосовувати вміння визначати властивості функції для побудови її графіка, бо сприйняття картинки полегшує розуміння того з чим ми маємо справу та для яких цілей.
ІV. Вивчення нового матеріалу: теорія, практика.
Вчитель: Розглянемо графік функції на наступному слайді.
Якого значення набуває функція коли х={-9, -5, -2} Правильно, нуль.
Означення 1: Значення аргументу Х при яких функція Y дорівнює нулю називається нулем функції.
Виконуємо разом: №№ 8.7 стор 74
Повертаємося до нашого графіка функції. З малюнка ми бачимо, що деяка частина графіка знаходиться вище вісі ОХ, тобто всі значення змінної Y є додатними числами, а деяка чистина розташована нижче вісі ОХ, тобто зміна Y<0. Визначимо за малюнком ці проміжки :
.
Такі проміжки називаються проміжками знакосталості.
Означення 2: Кожний з проміжків, на якому функція приймає значення одного знаку називають проміжком знакосталості функції.
Виконуємо разом: №№ 7.3 стор 83
При вивчення графіка функції ми також можемо помітили, що існують інтервали на яких графік як би “падає вниз”, тобто значення змінної Y зменшується при русі вправо по вісі ОХ, а також, існують інтервали де функція “підіймається вверх”, тобто значення змінної Y збільшуються при русі вправо по вісі ОХ.
Такі проміжки називаються проміжками спадання та зростання. Розглянемо наш графік . Проміжками спадання та зростання є
.
Означення 3: Функція f називають зростаючою на деякому проміжку, якщо для будь-яких значень аргументу з області визначення функції, таких що x1>x2 виконується нерівність f(x1)>f(x2).
Означення 4: Функція f називають спадаючою або спадною на деякому проміжку, якщо для будь-яких значень аргументу з області визначення функції, таких що x1>x2 виконується нерівність f(x1)<f(x2).
Виконуємо разом: №№8.9, 8.15; 8.21
V. Етап перевірки первинного розуміння, закріплення і корекція
Завдання групам:
Група 1 за виглядом графіка функції охарактеризувати її: № 8.5 стор 73
Група 2 за характеристикою функції побудувати її графік: № 8.11 стор 74
VI. Підведення підсумків уроку
Метод: опитування .
- Що нового ви дізналися на уроці?
- З розумінням якої властивості у вас виникли труднощі?
IX. Повідомлення домашнього завдання та оцінок за урок
§ 8 стор. 68 опрацювати, вивчити означення властивостей функції.
Початковий та середній рівень |
Достатній та високий рівень |
№ 8.8 (1 ст) №8.10 |
№ 8.8(2ст) № 8.12 №8.16 |
Використана література:
Слайди презентації до уроку