Конспект уроку з алгебри для 9 класа
Тема уроку 5: «Квадратична функція. Її властивості та графік.»
Мета уроку:
навчальна: формувати вміння розпізнавати квадратичну функцію серед інших елементарних функцій та будувати її графік;
розвивальна: формувати уявлення про ідеї і методи представлення залежних величин; розвивати вміння слухати, уміння аналізувати, класифікувати; алгоритмічне мислення учнів, логічне мислення, просторову уяву;
виховна: виховувати: інтерес до вивчення математики, фізики, потяг до наукової творчості.
Форма проведення заняття: урок-діалог
Тип уроку: урок формування нових знань та вмінь
План уроку:
I. Організаційний етап.
Привітання з учнями та створення психологічної атмосфери уроку й організаційних умов, за яких досягається успіх навчальної діяльності.
Перевірити домашнє завдання. Розібрати питання, що виникли при виконанні домашнього завдання.
II. Мотивація навчальної діяльності та актуалізація опорних знань, умінь, навичок.
Вчитель:
Задача: записати аналітичний вид функції графік якої ви бачити на малюнку (слайд 2).
(Застосовуючи знання графічного перетворення графіків функцій, приходимо до висновку, що даний графік отриманий від графіка функції y=x2 шляхом паралельного переміщення по вісі OX на одиницю вправо і на чотири одиниці вниз по вісі OY. Таким чином, аналітичний вид нашої функції має вид якщо ми розкриємо дужки та зведемо подібні доданки то отримає наступний вигляд:
В результаті ми отримали квадратний трьохчлен, і на практиці впевнились що графіком такої функції є парабола.)
III. Формування мети й завдань уроку.
Отже сьогодні на уроці ми ознайомимось з означенням квадратичної функції, її графіком та властивостями.
IV. Вивчення нового матеріалу: теорія, практика.
Означення: Функція, яку можна задати формулою , де х — незалежна змінна, a, b, c — деякі числа, причому , називається квадратичною.
Квадратична функція не є для вас новою, по-перше, у 8 класі ви ознайомились з функцією y=x2. . На уроці геометрії ви розглядали задачі на обчислення площі кола. Формула S(r)=π*r2 - є квадратичною функцією дe S — залежна змінна, r - незалежна змінна.
На уроках фізики ви знайомились з формулою знаходження висоти тіла, що було підкинуто вверх зі швидкістю v0 в певний момент часу t
.
З нашого графіка ми також можемо зробити висновок що квадратична функція має два способа аналітичного запису, а саме .
Як отримати другий запис квадратичної функції розглянете самостійно.
З’ясуємо властивості квадратичної функції :
Розглянемо алгоритм побудови квадратичної функції
х0=, y0= та відмічаємо точку вершини на координатний прямій;
VI. Первинне закріплення і корекція
Стор. 101-102: №11.1( які функції є квадратичними); №11.5 (визначити напрямок гілок та координати вершини)
VII. Етап перевірки первинного розуміння
Стор. 102: №11.6(3, 5, 6) (Побудувати графік функції);
№11.12 (розв’язати графічно рівняння); №11.18 (Знайти область значень, та проміжки зростання та спадання); №11.20 (Побудувати графік та вказати властивості функції)
VIII. Підведення підсумків уроку
Опитування:
IX. Повідомлення домашнього завдання
§11 опрацювати, №№ 11.9; 11.21, 11.54(повторення)
Використана література: