Тема уроку: Функція та її графік
Мета:
Тип уроку: урок удосконалення знань, умінь і навичок.
Обладнання: дошка, картки з завданнями.
Основні етапи уроку
Етап |
Кількість хвилин |
||
1. Організаційний |
5 |
||
2. Повідомлення теми і мети |
3 |
||
2. Актуалізація опорних знань |
5 |
||
3. Закріплення знань учнів. Відпрацювання навичок |
20 |
||
4. Підсумки уроку |
9 |
|
|
5. Домашне завдання |
3 |
||
|
|
||
Хід уроку.
Треба дружно привітатись.
Добрий день!
Дружно, голосно сказати.
Добрий день!
Вправо, вліво подивіться,
Один одному всміхніться.
І тихесенько сідайте
Для того щоб пригадати яку тему ми вивчали на минулих уроках я вам зараз зачитаю вірша
Як було за Декартових часів?
аргумент один тинявся по осі –
беззмістовно, нецікаво, в бідності,
бо не мав нікого в відповідності.
поруч ниділа така ж величина,
як і він: та то була вона –
та, що здатна дивні дива плодити;
лише би з аргументом їх узгодити.
їх Декарт уміло об’єднав,
щоб не лишалась функція одна;
щоб вона й зробилася залежною
та наповнилася здатністю належною,
і зросли можливості обох стократ,
і поставили їх вчені в перший ряд,
і прийшли до них повага й гідність
ось що значить – добра відповідність.
Скажіть про що йшла мова?
З математикою ми постійно стикаємося у повсякденному житті. Колись в Америці було обіцяно велику премію тому, хто напише книжку під назвою „Як людина може прожити без математики”. Бажаючих одержати премію знайшлося чимало та написати таку книжку ніхто не зміг. Нині освічена людина – це людина, яка знає математику.
Девіз: Математику не можна вивчати, спостерігаючи, як це робить сусід
Пам’ятка для учнів:
3. Повідомлення теми і мети уроку.
Запишіть будь ласка число і тему уроку
Хай живе теорія, без теорії немає практики.
- координатна площина
- скільки точок із координатами (-2; 3) можна зобразити на координатній площині
- область визначення функції
- область значення функції
- графік функції
- знайти область визначення функцій
y=3x+4; y=1/(7+x); y=28x/(x-2)(х-9); у=4х3+х2+2х+1
Виконання письмових вправ
1. Побудуйте графік функції, яку задано формулою:
а) у = x2 + 2x, -2 x 2;
б)
, де х=2, 3, 4, 6
в) у = 5 – х, де -4 х 2.
В(0; 3); С(4; 3); D (6; 1). Накресліть графік функції.
Робота з підручником: №730, ст. 158., № 739, ст. 159
Робота з картками
1) А; 2) Б; 3) В; 4) Г.
|
|
|
|
А |
Б |
В |
І' |
Заплутані означення
б) Функцію називають спадною, якщо більшому значенню аргументу відповідає менше значення функції.
2. а) Площину, на якій задано координатні прямі, називають координатною площиною, пряму х – віссю абсцис, пряму у – віссю ординат, точку О – початком координат.
б) Функцію називають зростаючою, якщо більшому значенню аргумента відповідає більше значення функції.
Підсумок такий.
Так, шлях пізнання не гладкий,
Але чи знаємо ми зі шкільних років:
Загадок більше, ніш розгадок,
І пошуків межі немає!
Шукайте прекрасне навколо себе, шукайте закономірності, залежності і життя стане яскравішим.
Тому вдома озирніться навколо себе і, використовуючи весь свій творчий потенціал, спробуйте знайти графіки функцій, а також залежність однієї змінної від іншої.
Домашнє завдання.
§ 18 (опрац.), № 734, №741 виконати