Урок " Г. Малик "Злочинці з паралельного світу" "

Про матеріал
Урок з використання технології критичного мислення. Діти глибше знайомляться з творчістю письменниці. У повісті порушуються проблеми: безпритульних дітей і тварин, зла і добра, відношення до ближнього.
Перегляд файлу

Тема: Сучасна українська дитяча література.  Галина Малик. Розповідь про письменницю.  Повість «Злочинці з паралельного світу»

Мета: ознайомити учнів із сучасною українською дитячою літературою, життєвим і творчим шляхом Галини Малик; розвивати навички аналізу художнього твору, логічне мислення, увагу, пам'ять, усне мовлення; виховувати усвідомлене  позитивне ставлення до навколишнього світу, прищеплювати любов до тварин

Тип уроку: позакласне читання

Обладнання: мультимедійна дошка, презентація «Творчість Галини Малик», повість «Злочинці з паралельного світу»

Методи, прийоми та форми роботи: «Мозкова атака»,  міні – дискусія, «Впізнай героя», «Сенкан»,  робота в групах, «Коло думок», «Залиште за мною останнє слово…»

Форма проведення:  урок з використанням технології критичного мислення

Хід уроку

«Щоб писати для дітей, треба просто бути щасливою»

                                         Галина Малик

І. Організаційний момент.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчання.

   Зараз в українській дитячій літературі — ціле гроно справжніх майстрів слова. Це письменники: Всеволод Нестайко, Володимир Рутківський,  Сергій Оксеник, Леся Воронина, Олександр Гаврош, Марина Павленко,  Ірен Роздобудько, Галина Пагутяк, Андрій Кокотюха. І серед перших, хто пише нині для дітей та юнацтва — Галина Малик. Кожний її твір , без перебільшень, є високим зразком літератури, де щоразу відкривається нова грань осмислення письменницею дитячого світу, і водночас гострішає відтворення того, як бачать навколишнє буття учні, народжені у реаліях інформаційної доби з усіма її здобутками й втратами.

«Мозкова атака»

  • Чи любите ви тварин?
  • Які вдома у вас живуть звірі? Як ви їх доглядаєте?
  • Яке ваше ставлення до бездомних тварин?
  • Чи маємо ми право знущатися з них?

Слово вчителя

    Сьогодні на уроці ми поговоримо  про веселі, а часом і страшні пригоди безпритульного хлопчика Хроні, пса Рекса та ще чотирьох героїв: кота Рати, вівчарки Доллі, папуги Фері, хом'яка Хомки.  Можливо, почувши розповіді про те, як над ними знущалися хлопці, господарі, ви задумаєтесь, що жити нам усім разом на нашій маленькій планеті допоможе тільки добро і любов один до одного.  А написала про них українська дитяча письменниця Галина Малик.

ІІІ. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу

   Розповідь вчителя про життєвий і творчий шлях письменниці

(перегляд презентації «Життя і творчість Галини Малик»)

  До своїх юних читачів письменниця ставиться з великою довірою й повагою і тому не приховує проблем "дорослого" життя. Саме тому її книжки переважно є відгуком на актуальні проблеми й відповіддю на виклики сучасності. Захоплюючий твір письменниці  «Злочинці з паралельного світу».   

Метод «Коло думок»

  • Про що вам говорить назва повісті «Злочинці з паралельного світу»?
  • Як ви думаєте, хто вони такі?   Для чого прилетіли до нас?
  • Що ви відчули, коли дізналися про долю кота Рати, папуги Феррі, вівчарки Доллі, рудого кота?
  •  Що з ними трапилося?  Знайти розповідь у тексті про них і зачитати  (Робота в групах: І гр. – про кота Рату; ІІ гр. – папугу Фері, ІІІ гр. – вівчарку Доллі; ІV гр. - покарання рудого кота)
  • Які, на вашу думку,проблеми порушує авторка?

(безпритульних дітей і тварин; проблема зла і добра, відношення до ближнього)

  • Що робив Шкіря з тваринами?
  • Чи викликало  у вас співчуття до хлопця на прізвисько Шкіра, коли тварини проводили суд над ним
  •  Як ви відноситесь до цього покарання?
  • Про яких народних месників згадується у творі? (У. Кармалюк, О. Довбуш, Зорро) Що ці месники робили?

Міні – дискусія (робота в групах)

  • Як би ви вчинили, щоб провчити Шкіру і його друзів?

              План проведення дискусії

1. Позиція (Висловіть свою думку, поясніть, у чому полягає ваша точка зору).    Я вважаю, що…

2. Обґрунтування (доведіть вашу позицію)   …тому, що…

3. Приклади (назвіть факти, які підсилять вашу позицію).    Наприклад…

4. Висновки (узагальніть свою думку, зробіть висновок про те, що необхідно знати).    Таким чином,  отже…

  • Про яких народних месників згадується у творі? (У. Кармалюк, О. Довбуш, Зорро) Чи чули ви про них?
  • Спробуємо пригадати епізод, коли Хроня зі своєю компанією прийшов до мера. Як їх зустріли?
  • Якби ви були головою сільської ради, чи навіть президентом, щоб ви зробили для того, щоб у нашій країні не було безпритульних тварин?

Метод «Гронування»

  • Хто такий Хроня?
  • Які риси характеру він має?

 

 

 

 «Мікрофон»

  • Як ви ставитесь до поведінки Хомки? Чи підтримуєте його твердження: «Моя хата з краю - я нічого не знаю»
  • Де йому краще жити в клітці, чи на волі?

 «Впізнай героя»

  1. «Самі за себе не постоїмо – ніхто за нас не постоїть» (Хроня)
  2. «Слухай, ти, чувак, заткни пельку, бо дістанеш фейсом об тейбл!» ( кіт Рата)
  3. «Це не помста, а грабунок» (Хроня)
  4. «Котячий корм… Людям нема чого їсти…» (Хроня)
  5. «Виключіть перший мікр –р - рофон…» (папуга Фері)
  6. «А моїй хазяйці не байдуже, бо я хор – р- роший, кр – р – расивий» (папуга Фері)
  7. «А  хазяїна – забудь! Якщо вони викидають – то це на завжди» (кіт Рата)

ІV. Рефлексія

       «Сенкан»

  1. Повість
  2. Фактична, реальна
  3. Борються, шукають, прагнуть
  4. Добро завжди рятує світ
  5. Справедливість

 

«Мікрофон»

  • На цьому уроці я зрозумів…(добро повинно переважати зло….)

Заключне слово вчителя

Собака – друг людини, коти – чарівні створіння. Вони ніколи вас не зрадять. Але іноді, дивлячись на те, як ставляться люди до чотирилапих товаришів, повірити, що ця дружба взаємна, - важко. Підтвердженням цих слів – десятки   чи сотні бродячих собак на вулицях населених пунктів. Хай не всі, але значна частина з них, колись мали господаря, якому в один «прекрасний» момент  просто набридло годувати та доглядати тварину. І він просто викинув, вигнав її з свого життя на вулицю, де за шматок хліба навіть добродушному песику доводиться «показувати» зуби… Ми, люди, іноді забуваємо просту істину: ми відповідаємо за тих,кого приручили. А вони ж – бо нам вірять.

(Перегляд презентації «Домашні тварини»)

VІ. Оцінювання

        VІІ.  Домашнє завдання:

    Залиш останнє слово для мене:«Я та мої батьки не такі, як Аріанда Трохимівна, Юрій Михайлович, бо…»

 

 

doc
Додано
22 січня
Переглядів
413
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку