Урок "Галина Демченко "Калина""

Про матеріал

Урок з використанням методів розвитку критичного мислення учнів. На цьому уроці діти активно працюють, засвоюють матеріал найбільш повно і з користю для себе, учні думають про те, що вони вивчають. Урок не залишає учнів пасивними, не стомлює вчителя одноманітністю.

Перегляд файлу

 

                                                                         Урок  українського читання       

                              з використанням методів розвитку

                                                                           критичного мислення,

                                                    проведений у 2 класі

 

 

 

 

Галина Демченко «Калина»

( казка). Загадки.

 

 

 

             Анотація

 Урок українського читання для учнів 2 класу. За календарним планом орієнтовно проводиться в І семестрі в листопаді.

 Урок з використанням методів розвитку критичного мислення учнів. Відповідно до думки відомого фахівця з цієї проблеми М. Ліпмана, критичне мислення «є вміле відповідальне мислення, що дозволяє людині формулювати надійні вірогідні судження, оскільки воно: а) засновується на критеріях, б) є таким, що самокоректується, в) пливе до контексту.»

 На цьому уроці діти активно працюють, засвоюють матеріал найбільш повно і з користю для себе, учні думають про те, що вони вивчають. Урок не залишає учнів пасивними, не стомлює вчителя одноманітністю.

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Галина Демченко « Калина» ( казка). Загадки.

 

Мета: Вдосконалювати навички виразного читання, уміння швидко орієнтуватися в тексті, вчити доводити свої думки, розвивати критичне мислення ( вміле відповідальне мислення, що дозволяє людині формувати надійні вірогідні судження). Збагачувати словниковий запас учнів. Виховувати доброту, любов до природи, спостережливість.

 

                                         Хід уроку

 

І. Організація класу. Створення ситуації успіху.

 

ІІ. Хвилинка читача.

 

Презентація художньої книги, яку читає учень. Автор та назва книги, тема твору, що найбільш запам’яталось чи зацікавило, чи порадив би книгу своїм однокласникам.( виступ декількох учнів)

 

ІІІ. Актуалізація. Підготовка до вивчення нового матеріалу.

 

  1. Мовна розминка.

 

  • Скласти слово: налика (калина)
  • Скільки в ньому букв? Звуків?

 

  1. Метод « Семантична карта»

 

  • Назвіть характерні ознаки цього предмета або слова, які спали на думку. Слово « калина» вчитель записує на дошці і стрілочками з’єднує їх з тими словами, які запропонують діти.

 

 

                                         Калина

 

 

  1. Читання деформованого тексту про калину.

 

снийРя нийпиш тцві линика им чимоба в нітрав, а ливекі тякеги нихвочер тинокнамис-в ніпсер. ( Рясний пишний цвіт калини ми бачимо в травні, а великі кетяги червоних намистинок - в серпні.)

 

Загадки про калину.

Хто ж ті ягоди не знає,

Від застуди їх приймає.

На кущах вони висять,

І, як маків цвіт, горять.

Тільки це не є малина.

Що за ягода? — ……

 

 Я – привітний кущик.

 Весною білим цвітом зацвітаю.

 Восени червоними ягодами вітаю.

 Взимку птахів пригощаю.

 

У сінокіс — гірка,

А в мороз — солодка.

Що за ягідка?

 

  1. Метод « Припущення на основі запропонованих слів»

Робота в парах

  • Подумайте про 4 речі: дівчинка, калина, стебельце, шлях.
  • Яку історію ви можете придумати, де б зустрічалися ці 4 поняття?
  • Подумайте декілька хвилин про місце дії, персонажів і події такої історії, в якій є ці речі.

 

 

ІV. Побудова знань. Оголошення теми і мети уроку.

 

  1. Метод « Припущення» за заголовком.

 

  • Прочитайте назву казки, розгляньте ілюстрацію в підручнику та ще раз прочитайте назву.
  • Зробіть припущення про те, що відбуватиметься в цій історії.
  • Чому ви так вважаєте?

 

  1. Метод « Спрямоване читання»

 

  • Я буду читати казку по частинах. Перед кожною я ставитиму вам запитання, а ви будете слухати, слідкувати та знаходити на нього відповідь.
  • Як звати дівчинку?
  • Що вона любила і за що її любили люди? Прочитати речення, в яких про це говориться.( читання до І зупинки)

 

( читання до ІІ зупинки)

  • Кому подякував перехожий?
  •  Що сталося із кущем?

     -     Як ви думаєте, що далі буде з кущем?

  • Що ж то був за кущ?

( читання до ІІІ зупинки) Після кожної зупинки повторюються запитання і діти дають на них відповідь, підтверджуючи реченнями з тексту.

 

              ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

 

  1. Словникова робота

 

а) лексична робота

 

курний – в поросі, куряві

крислатий – розложистий

звеселилося – зраділо, розвеселилося, повеселішало

попідвіконню – з яких слів утворилося це слово? ( попід вікном)

обабіч – край шляху

 

б) Вправи на розширення поля зору. Робота в парах ( картки-піраміди)

 

в) Читання слів після тексту

 

г) Картки – блискавки

 

 

                                   Консолідація

 

  1. Повторне читання казки учнями

 

І частина – « буксиром» за вчителем.

ІІ і ІІІ частина – « ланцюжком» вголос.

ІV частина – самостійно напівголосно.

  • Читаючи, намагайтесь уявити собі все, що описується в казці.

 

  1. Перевірка сприймання. Вибіркове читання

 

- Чому рослинам Калинка була до вподоби?

- За що люди любили Калинку?

- Чому Калинка вирішила посадити кущ обабіч дороги?

- Як ви розумієте вислів « звеселилося стебельце» ?

- Прочитати опис шляху від села до лісу.

- Прочитати, як доглядала дівчинка деревце. Про яку рису характеру Калинки це говорить?

- Що виросло із стебельця?

- Прочитати , що сказав подорожній?

- Кому була ця подяка?

- Прочитати, що сталося із кущем після щирої подяки?

- На що було схоже зернятко ягідки?

- Як віддячив кущ Калинці?

- Знайдіть і прочитайте уривок казки, до якого вміщено малюнок.

- Що у творі казкового? Чому це казка?

 

6. Добір заголовків до частин. Робота в групах.

 

V. Підсумок  уроку

 

VІ. Домашнє  завдання

 

doc
Додав(-ла)
Ладнова Юлія
Додано
5 січня 2019
Переглядів
1250
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку