Урок "Генетичні зв'язки між основними класами неорганічних сполук"

Про матеріал
Конспект уроку "Генетичні зв'язки між основними класами неорганічних сполук. Урок узагальнення та систематизації знань. Містить завдання різного рівня складності.
Перегляд файлу

Тема. Генетичні зв’язки між класами неорганічних сполук.

Мета:

  • розкрити взаємозв’язок явищ у природі на прикладі взаємоперетворення одних класів речовин на інші
  • узагальнити знання про властивості основних класів неорганічних речовин;
  • розвивати вміння учнів логічно мислити, розв’язувати нестандартні завдання, аналізувати, робити висновки;
  • формувати пізнавальний інтерес і творчу активність учнів на уроках хімії;
  • сприяти загальнокультурній грамотності учнів.

Тип уроку: узагальнення і систематизації

Методи навчання: словесні – бесіда, розповідь

Обладнання: ряд активності металів, таблиця розчинності

Хід уроку

І. Організація класу до проведення уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Бесіда

  • Які класи неорганічних речовин вам відомі?
  • Які речовини належать до кислот?
  • Які речовини називають оксидами?
  • Назвіть формулу речовини, яка належить до основ?

ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності.

Розповідь

Речовини одного класу взаємодіють з іншими речовинами і при цьому утворюються сполуки інших класів. Тобто шляхом хімічних перетворень сполуки одного класу можна перетворити на інші. Отже, між класами неорганічних сполук існує генетичний зв’язок.

ІV. Оголошення теми уроку.

V. Вивчення нового матеріалу.

Розповідь

 

Генетичний зв’язок між класами неорганічних сполук

 

 

 

2Mg + O2 → 2MgO

MgO + H2O Mg(OH)2

S + O2 → SO2

SO2 + H2O → H2SO3

Mg(OH)2 + H2SO3 → MgSO4 + 2H2O

Mg + S → MgS

VІ. Закріплення знань.

Виконання тренувальних вправ

Завдання 1.

Із чотирьох елементів – Алюміній, Хлор, Оксиген, Гідроген – складіть формули: однієї основи, однієї кислоти, однієї середньої солі.

Завдання 2.

Речовини деяких солей не можна зберігати в залізному посуді. Які з перелічених речовин – купрум(ІІ) нітрат, натрій нітрат, хлоридна кислота – вступатимуть у реакцію заміщення із залізом?

Завдання 3. 

PP2O5H3PO4Mg3(PO4)2

Al → Al2O3 → Al2(SO4)3 → Al(OH)3 → AlCl3

K → K2O → KOH → K2SO4 → BaSO4

Завдання 4.

Визначте речовину С, що утворюється в результаті перетворень:

PP2O5 A

Ca → CaO → B

A + B → C

 

S → SO2 → SO3 → A

Ba(OH)2 → ВaO → B

A + B → C

Завдання 5.

Обчисліть масу кальцій карбонату, якщо для реакції Са → СаО → СаСО3 взяли кальцій масою 30 г.

VІІ. Домашнє завдання.

Повторити властивості основних класів неорганічних сполук.

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
2 березня 2020
Переглядів
1145
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку