6 клас
Тема: Генрі Лонгфелло “Пісня про Гайавату”. Міфи північноамериканських індіанців та їх втілення в поемі “Пісня про Гайавату”.
Урок 1
Вправа “Розв’яжи ребус”
Завдання: Розв’яжіть ребус і дізнайтеся прізвище людини, про яку американський поет Волт Вітмен сказав такі слова: “Америка та весь світ повинні бути вдячними за те, що з глибини віків вилетіла така співуча пташка.”
Вправа “Кроссенс”
Завдання: Відскануйте QR-код, передивіться відео та спробуйте відтворити текст кроссенсу.
Вправа “Асоціативний кущ”
1. Які асоціації виникають у вас при імені Христофор Колумб ?
(Орієнтовні відповіді: Америка, відкривач, мореплавець, індіанці, капітан, Новий Світ, Іспанія, мандрівник, тютюн. золото)
Допитливим у наплічник знань…
2. Які асоціації виникають у вас при слові індіанці?
(Орієнтовні відповіді: Америка. Колумб, червоношкірі, вождь, стріла, тамагавк, мокасини, скальп, люлька миру)
Вправа “Цитатна доріжка”
Завдання: Випишіть із тексту поради та настанови вождя Гітчі – Маніто, які він дав своїм “дітям”. Який головний меседж вождя?
Головний меседж:
“Помиріться ж, мої діти, будьте друзями, братами”.
Це вираження одвічного прагнення людей жити в мирі, злагоді, добробуті, це заклик до братерства та єдності.
Вправа “Дешифрувальники”
Завдання: Уявіть, що ви побували в тих місцях, де жили колись індіанці, і знайшли березові таблички з текстом. Але таблички були перемішані, речення обірвані. Встановіть відповідність між двома частинами табличок і прочитайте “Заповіт індіанців” (прислів’я). Яка головна тема цього Заповіту?
( Тема миру й дружби)
Вправа “Працюємо з фразеологізмами”
Завдання: Поясніть значення фразеологізмів:
Вийти на стежку війни. (Стати ворогами, почати воювати)
Викурити люлька миру. (Укласти мирні угоди)
Закопати сокиру війни. (Перестати ворогувати, закінчити ворожнечу)
Завдання: Відскануйте QR-код і передивіться уривок із мультфільму, створеного за мотивами поеми “Пісня про Гайавату”. Чи вдалось авторам мультфільму передати атмосферу твору Лонгфелло?
Допитливим у наплічник знань…
Вправа “Мистецькі паралелі”
1. Ми сьогодні дізналися, що у північноамериканських індіанців символом миру є люлька Поквана, дим від якої розходився зі Скелі по долинах і скликав усі народи на раду.
2. Символом миру, сімейного благополуччя, злагоди є і лелека, який поселяється на дахах будинків, і, як кажуть люди, приносить щастя та мир людям.
3. Є в світі ще один символ – Голуб Миру.
Його створив Пабло Пікассо – іспано - французький художник. Він був активним борцем за мир і демократію, завжди виступав проти війни, кровопролить і страждань людей. У 1947 році він намалював картину „Голуб миру”, яка і стала символом Миру та злагоди на Землі та всій нашій планеті.
Вправа ”Несподіваний ракурс…”
Отже, ми з вами з’ясували, що для встановлення миру індіанці запалювали люльку, яку пускали по колу. Той, хто викурив таку люльку, ставав другом, змивав фарби бою, переставав воювати. Для люльки індіанці використовували тютюн, який до Колумба не був відомий європейцям. Що ж сталося далі?
Завдання: Відскануйте QR-код і дізнайтеся продовження цієї історії…
Вправа “Зробіть свій вибір”
Завдання: Роздивіться уважно плакат про шкідливість куріння, відскануйте QR-код та передивіться соціальну рекламу про це. Вибір за вами…
Вправа “Сенкан”
Завдання: Пригадайте всю інформацію, отриману на уроці, та створіть сенкан на тему: Поема “Пісня про Гайавату”.
(зразок)
“Пісня про Гайавату”-
Безсмертна, актуальна.
Повчає, надихає, виховує.
Найвідоміший твір Генрі Лонгфелло.
Шедевр.