20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Урок "Генрі Лонгфелло. "Пісня про Гайавату."Міфи північноамериканських індіанців та їх втілення в поемі.""

Про матеріал

Урок із зарубіжної літератури у 6 класі, метою якого є формування ключових компетентностей та компетенцій.

Перегляд файлу

  Тема.  Генрі Лонгфелло. «Пісня про Гайавату». Міфи північноамериканських індіанців та їх  втілення в поемі

Мета: ознайомити учнів із біографією і творчістю Г. Лонгфелло; визначити разом з учнями основні теми та мотиви твору «Пісня про Гайавату»; розвивати в учнів навички виразного читання; прищеплювати любов до книги, прагнення до пізнання та самоосвіти, до правильного вибору своєї  життєвої позиції; формувати ключові компетентності: спілкування державною мовою, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, обізнаність та самовираження у сфері культури.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент (1 слайд) Смайлики настрою

II.   Актуалізація опорних знань

Запитання до учнів

1. Яку загальну тему ми зараз вивчаємо? (Поетичне бачення світу)

     2. Назвіть поетів, з творчістю яких ми познайомилися.

3. Хто такий «ліричний герой»?

4. Що таке міф?

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Ознайомлення з темою, метою й завданнями уроку

  1. Слово вчителя. Із гірської Шотландії сьогодні ми перенесемось до Америки – батьківщини поета, перекладача, знавця фольклору, про якого американський письменник Марк Твен  сказав: «До містера Лонгфелло американська поезія являла собою жалюгідне видовище, суміш церковної проповіді з туманним маренням. Після містера Лонгфелло ми можемо впевнено говорити: у нас є поезія». І дійсно, поет був майже легендарною фігурою свого часу. Цитати з його творів вживалися в проповідях, публічних промовах. Багато його віршів були внесені в тексти підручників. Тираж його творів на 1857 рік досяг триста тисяч екземплярів, що на той час було нечувано високою цифрою. Але найголовнішими стали ті ідеї, які пропагував письменник-гуманіст у своїй творчості. (2 слайд). (Розгорніть зошити, запишіть дату, тему та епіграф до уроку, спробуйте визначити мету уроку.)
  2. Робота з епіграфом (3 слайд).

ІІІ. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу

1.Слово вчителя (4-5 слайди).

2. Розповідь учнів про письменника.(6 слайд)

Народився 27 лютого 1807 в Портленді ( штат Мен) в родині адвоката Стефана і його дружини Зілпаг. Стефан Лонгфелло представляв свій округ в Конгресі, а мати була дочкою генерала Пелега Уодсуорта і вела свій рід від перших американських переселенців. У родині хлопчика готували до юридичної кар’єри. Завдяки вдалому перекладу з Горація, Лонгфелло отримав стипендію для продовження освіти і вступив до Боуден-коледжу, де захопився вивченням нових європейських мов та поезією. Закінчивши курс 1825 року, він здійснив мандрівку у Європу, де провів три роки. Повернувшись, почав викладати іноземні мови у тому коледжі, в якому навчався. Пізніше слухав лекції в Геттінгенському університеті, побував в Італії, Іспанії, Франції, Англії, Голландії і Швейцарії. Близько двадцяти років прозаїк був професором кафедри європейських мов Гарвардського університету і після цього повністю присвятив себе літературній творчості. Коло його науково-літературних зацікавлень було широким та різноманітним. Він писав ліричні вірші, поеми, балади, нотатки, укладав поетичні антології, займався перекладами.

Вірші почав писати у 13 років, а став відомим у своїй країні після написання вірша «Битва біля Ловелз-Понд» на історичну подію – битву з індіанцями на початку 18 ст. Перша збірка поезій «Голоси ночі» зробила ім’я автора відомим, а потім слава зростала з виходом кожної нової збірки: «Балади й інші вірші» (1841). Він створив також «Пісню про рабство» (1842), котра пролунала протестом проти становища темношкірих у Сполучених Штатах. «Вежа у Брюгге та інші вірші» (1845), «На березі моря та біля каміну» (1850).

Помер 24 березня 1882 у Кембриджі, Массачусетс, США.

У 1884 році в «Куточку поетів» Вестмінстерського абатства в Лондоні був встановлений мармуровий бюст поета. Лонгфелло став першим американським поетом, який удостоївся такої честі.

Сучасники високо оцінили його творчість. 75-річний ювілей поета став справжнім національним святом Америки. Це унікальний випадок в історії цієї країни.

Перший український переклад творів Лонгфелло належав М. Павлику. «Пісню про Гайавату» вперше переклав О. Олесь. у різні часи його поезії переклали Олена Пчілка, П. Грабовський, Панас Мирний, Микола Зеров, Н. Забіла, М. Гаско, Д. Павличко.

  1. Гра «Кажи мені: Так чи ні» (7-8 слайд)

 1. Предки Г.Лонгфелло були англійцями.

2. Г. Лонгфелло народився в штаті  Південна Дакота.

3. Юнак мав виняткові здібності до математики.

4.Письменник читав лекції в Гарвардському університеті.

5.Збірка перекладів, видана  Лонгфелло, мала назву «Поезія моєї країни»

6.Г. Логфелло був одним із  найосвіченіших людей свого часу.

 

4.Історія створення поеми «Пісня про Гайавату» (розповідь учнів)(9-11 слайди)

1 учень.У 1846 році з'явилася книга «Міф про Гайавату» з викладом міфів індіанців оджибвеїв, написана Генрі РоуСкулкрафтом, видатним етнографом, географом і першопрохідцем, першим фахівцем з життя американських індіанців. Скулкрафт був одружений на доньці ірландця і індіанки – Джейн Джонстон. Більша частина матеріалу для книги Скулкрафта була зібрана його дружиною і тещею – індіанкою.

2 учень. Познайомившись з «Міфом про Гайавату», Лонгфелло вирішив на основі індіанських легенд створити епічну поему. Для роботи над поемою в 1854 році Лонгфелло залишив кафедру і цілком присвятив себе творчості. Він написав «Пісню ...» з 25 червня 1854 по 29 березня 1855р. і опублікував 10 листопада 1855р.

3 учень.Зразком  поетичної форми для Лонгфелло став скандинавський  епос «Калевала», яким  він  захопився  під час подорожі  Європою:


Як спитаєте мене ви —

Звідки сі казки й легенди,

Повні пахощів весняних,

Холодку долин зелених,

Диму легкого вігвамів,

Шуму-реву водоспадів,

Реву дикого, страшного,

Як громи, що в горах трублять,

Я скажу вам, відповім вам:

«Із лісів, степів пустельних,

Із озер Країни Снігу,

З сторони Оджибуеїв,

З сторони Дакотів диких…

Там, в долині Тавазента,

Серед тиші пишних луків,

Між потоками-громами

Жив музика Навадага.

Там мені співав він пісню,

Говорив про Гайавату,

Як він жив і як молився,

Як він з сили вибивався,

Як за свій народ боровся,

За його щасливу долю.

  1. Джерела «Пісні про Гайавату» (12 слайд).
  2. Читання Легенди дакотів.

«Великий Дух Гітчі – Маніто забрав разом усі індіанські племена, став на вершині Червоних Скель, взяв від бескида  шматок  каменю, зробив величезну люльку  закурив її. Дим котився над людьми. Гітчі – Маніто спрямовував його на північ, на південь, на схід і на захід і говорив людям, щоб вони зробили з цього красивого каменю люльки згоди і ніколи більше не піднімали томагавка чи ніж один проти одного».

 

  1. Робота з підручником (ознайомлення з поняттям «поема»). (13 слайд)
  2. Завдання для учнів.  Уважно послухайте поему та спробуйте визначити тему та ідею поетичного твору.

Тема:  розповідь про Владику Світу, який закликає запалити Люльку Згоди, щоб усі народи жили в мирі, як брати.

Ідея: «Ваша сила тільки в згоді, а безсилля — в ворожнечі!»

  1. Опрацювання І розділу «Люлька миру». Виразне читання вчителем (відео)

Експрес-опитування  (14 слайд)

1. Хто такий  Гітчі-Маніто? (Це верховний бог індіанців, батько всіх народів.)

В індіанській міфології ім’я Гітчі-Маніто (англ. Gitche Manito) означає «Великий Дух». «Владика Життя». Індіанці вірили в те, що Він створив світ і править ним. Гітчі-Маніто — це Творець, Батько всіх народів, уособлення добра та мудрості для північноамериканських індіанців.

2. Які племена прийшли на  виклик Гітчі-Маніто? (Чоктоси, Команчі, Гурони, Мендени, Делавери, Могоки, Шошони, Омоги, Пони, Чорноноги, Оджибвеї, Дакоти.)

4. З якими почуттями  йшли вони  на загальні збори? (У їхніх серцях палала  лють і ненависть до представників тих племен, з якими вони ворогували.)

5. Якими аргументами Гітчі-Маніто переконав усіх індіанців жити в згоді? (Ваша сила тільки в згоді, А безсилля — в ворожнечі!)

6. Як змінилися індіанці після промови верховного бога? (Вони закопали в землю свою зброю, змили із себе бойові фарби і викурили спільну Люльку Згоди.)

7. Символом чого  виступає Люлька Згоди? (Символом добровільного примирення і єднання.)

Коментар вчителя. Камінь Червоної Люльки — це історична місцевість, національна пам'ятка Америки (штат Міннесота). Це місце є священним для всіх індіанців, адже червоний колір, згідно з міфами та легендами, є невипадковим, бо на цій землі загинуло чимало їхніх пращурів. Здавна індіанці різних племен приходили до цього каменя й робили з нього люльки різноманітних видів, які використовували в різних церемоніях.

8. Про що повідомив Гітчі-Маніто? (І Пророк на землю прийде, І покаже вам дорогу До покути, до спасіння).

9. Дослідницька робота (15 слайд)

- Які проблеми існують у індіанських племен?

- В чому причини цих проблем? (Зачитайте).

- Якими давні індіанці бачили шляхи їх вирішення? Запишіть їх.

- Як ви гадаєте, хто цей пророк, що принесе на Землю любов?

10. Робота з ілюстрацією (16 слайд.)

- Як ви гадаєте, про що говорять індіанці?

- До якого епізоду можна віднести цю ілюстрацію?(Зачитайте).

11. Робота в парах «Кольоровий щоденник». (17 слайд).

- Поміркуйте, які кольори переважали на індіанцях до втручання Гітчі-Маніто, а які після…Обгрунтуйте свою думку. –Чому?

 

IV. Закріплення та систематизація вивченого матеріалу

  1. Робота з малюнком П.Пікасо. (18 слайд).
  2. Коментар вчителя. Голуб- давній символ миру, символ Святого Духу. Коли Ісус Христос прийняв хрещення, до нього прилетів голуб як символ Святого Духу. У вас на партах також є голуби і голубки, запишіть на них свої асоціації зі словами мир, згода. Ми прикріпимо цих посланців миру  до глобусу і відправимо своє послання у Всесвіт. (Звучить музика)
  3. Згода – національна єдність – мир – процвітання нації
  4. Отже, риторичне питання: Що понесуть ваші голубки у Всесвіт?
  5.  Робота з епіграфом.(19 слайд).
  • Отже, діти, чи перегукується думка Альберта Енштейна з ідейним змістом поеми «Люлька Згоди»?

ІV. Підбиття підсумків уроку

V. Домашнє завдання. (20 слайд).

Інтерактивна вправа «Мікрофон». (21 слайд).

(22 слайд) Смайлики настрою. (Звучить музика)

Заключне слово вчителя. У «Пісні про Гайавату»  відобразились всі кращі якості душі і таланту її творця. Генрі Лонгфелло все життя присвятив служінню прекрасному, до якого сьогодні долучилися і ми. Тож бажаю всім миру, злагоди і щастя.
 

 «Пісня про Гайавату»

Безсмертна, актуальна

Повчає, надихає, виховує

Найвідоміший твір Генрі Лонгфелло

Шедевр

 

docx
Додано
19 травня
Переглядів
29
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку