20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Великы уроки маленького принца

Про матеріал
. навчальна: допомогти учням осягнути ідейно-художній зміст казки-притчі «Маленький принц», її філософський зміст та гуманістичну спрямованість; формувати вміння аналізувати текст, визначати його алегоричний зміст, узагальнювати й робити висновки; 2. розвиваюча: розвивати зв’язне мовлення учнів, навички асоціативного, абстрактного мислення; вміння працювати з текстом твору; вміння аналізувати, співставляти, робити висновки; 3. виховна: виховувати в учнів кращі людські якості, свідоме ставлення до життя, бажання самовдосконалюватися.
Перегляд файлу

 

Тема: Великі уроки Маленького принца ( за казкою-притчею А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц»)

 

Мета: 1. навчальна: допомогти учням осягнути ідейно-художній зміст казки-притчі «Маленький принц», її філософський зміст та гуманістичну спрямованість; формувати вміння аналізувати текст, визначати його алегоричний зміст, узагальнювати й робити висновки;

2. розвиваюча: розвивати зв’язне мовлення учнів, навички асоціативного, абстрактного мислення; вміння працювати з текстом твору; вміння аналізувати, співставляти, робити висновки;

3. виховна: виховувати в учнів кращі людські якості, свідоме ставлення до життя, бажання самовдосконалюватися.

 

Обладнання: тексти твору, мультимедійна презентація, фрагменти документального фільму; відеоролик.

 

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.

 

 

 

 Хід уроку:    

Найголовнішого очима не побачиш:

добре бачить тільки серце.

Антуан де Сент-Екзюпері

 І. Організаційний момент.

Слово вчителя. Щоб наш урок був результативним, а діяльність ефективною, вам треба: - бути уважними і зосередженими;

           - зрозуміло і стисло висловлювати свої думки;

                                          - активно працювати;

            - проявляти ініціативу і фантазію;

            - цінувати час.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

 

Відео «Земля із космосу».

 

  1. Слово вчителя. Подивіться, яка прекрасна наша планета. Ця чудова планета народжує людей,  які своєю роботою, творчістю, цілим життям спонукають змінювати світ на краще, робити його добрішим і чистішим.

 «У кожної  людини свої зорі…» Ці слова належать романтикові в літературі й сміливцеві в житті, французькому письменнику і військовому льотчику, людині-загадці, яка так відрізнялася від інших і думками  своїми, і вчинками, і  своїм баченням світу, і своїм ставленням до нього. І ім’я у нього дуже гарне - А. де Сент-Екзюпері!

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Слово вчителя: «Маленького принца» слід читати, не поспішаючи, і, мабуть, не один раз, щоб взяти собі до серця ті золоті зернятка мудрості, які автор щедро розсипав у творі.

 

ІY. Оголошення теми і мети уроку:

Слово вчителя. Мандруючи різними планетами, герой твору А. де Сент-Екзюпері шукав друзів, пізнавав світ, добро і зло. Якими ж цінностями він керувався, ми спробуємо відповісти упродовж уроку.

Так, Екзюпері було що сказати нащадкам. І зробив він це за допомогою Маленького принца.

Отже, тема нашого уроку: «Великі уроки Маленького принца».

 

V. Робота за темою уроку.

 

  1. Віртуальна екскурсія по планетах із Маленьким принцом.

- Перш ніж помандрувати планетами, відмітимо, що ж ми дізналися про планету Маленького принца. 

Зірка на дошку  Це астероїд В-612 , дуже маленька планета, на ній є три вулкани, ростуть      баобаби. Маленький принц весь час дотримувався правила: «Прибрався сам уранці – ретельно прибери і свою планету». 

  • Також на планеті була  квітка Троянда)
  • (Виступ троянди)

(«Маленький принц, який стежив за величезним пуп'янком, відчував, що ось-ось побачить якесь диво, проте квітка, схована у своїй зеленій кімнатці, ще не була готова – вона все чепурилася. Дбайливо добирала барви. Вона виряджалася поволі, приміряла пелюстку за пелюсткою. Вона не хотіла виходити скуйовджена, як ото мак-самосій. Вона хотіла появитися в усьому сяйві своєї краси. О, то була страшенна кокетка! Отож її таємниче вбирання тривало багато днів. Нарешті одного ранку, саме коли сходило сонце, вона показалась. Як ретельно вона готувалася, скільки точної праці доклала, а тепер, позіхаючи, мовила:

– Ох, я насилу прокинулась!.. Вибачте... Я ще не зачесана...»).

Вчитель. Маленький принц дуже любив свою троянду, але думав, що вона його не любить і тому вирішив покинути її і полетіти мандрувати.

! Паралельно із виступами учнів на дошці складається КЛАСТЕР

 

  1. А тепер давайте разом із Маленьким принцом побуваємо на різних планетах. Чи можете ви сказати, на яких саме планетах побував Маленький принц?

     (Діти говорять, що ці планети мають тільки номери і що на кожній із них жила лише одна людина. І взагалі це не планети, а астероїди.)

  • Міжпредметні зв’язки: астероїд - «зіркоподібний». Перші виявлені астероїди виглядали на небі як зірки (або точки), Водночас астероїди, на відміну від зір, рухаються.  Від комет астероїди відрізняються тим, що не мають коми та характерного кометного хвоста.
  1. Бесіда з учнями.
  •    Чому у цих планет немає назв? (Учні висловлюють припущення).

( Ці планети як квартири багатоповерхівки. Це натяк на те, що в сучасному світі люди роз’єднані,   живуть у сусідніх квартирах, ніби на різних планетах. Втім, Сент-Екзюпері говорив, що «потрібно знати, що крім твоєї планети є ще безліч людей зі своїми планетами».)

ПОДОРОЖ

- Яке враження справив на Маленького принца король? (Дивна людина, король без підданих)

 

1. • Чи можна назвати короля розумним? (І так, і ні. Він начебто говорить мудро: «Від кожного треба вимагати стільки, скільки він може дати. Влада насамперед повинна бути розумною... Я маю право вимагати слухняності, тому що веління мої розумні». Але в цей же час пропонує Маленькому принцеві судити старого щура, а потім помилувати його, щоб потім було кого судити знову. Так безглузді ідеї викликають сумнів у мудрості короля)

• Яку істину відкрив для себе Маленький принц, поспілкувавшись із Королем?  Судити себе самого набагато важче, ніж інших. Якщо ти зумієш правильно судити себе, значить, ти дійсно мудрий».)

• Як ви розумієте ці слова?

• Яку рису характера уособлює в собі король? (Владолюбність)

 

2. • Хто жив на другій планеті? (Честолюбець)

• У чому полягав сенс його життя? (Викликати захоплення, пошану до своєї особи: «Визнавати, що на цій планеті я найкрасивіший, найошатніший, найбагатший і найрозумніший»)

• Що здивувало хлопчика у розмірковуваннях честолюбця? (Честолюбця зовсім не хвилювало, що його ні з ким порівнювати, він не прагнув чогось досягти, щоб викликати справжнє захоплення)

• Яка домінуюча риса цього героя? (Честолюбність)

• Яку істину відкрив для себе Маленький принц, поспілкувавшись із Честолюбцем?  («Марнославні люди глухі до всього, крім похвали»)

• Як ви розумієте цей вислів? У чому полягає небезпека такої життєвої позиції? (Марнославні люди хочуть чути лише компліменти, не замислюючись над власними недоліками, які можна було б виправити, якби вони прислухались до критики. Небезпека такої життєвої позиції — в байдужості до навколишнього світу, небажанні допомогти тому, хто потребує допомоги та неможливості самовдосконалення.)

 

3. Який герой жив на третій планеті? (П’яничка)

• Що здивувало Маленького принца у поясненнях цього героя?

(Замкнене коло: Нелогічність учинків героя, відсутність спроб розірвати це замкнене коло, змінити своє життя на краще.)

• Які риси характеру переважають в образі п’янички? (Нелогічність, слабкість)

Яку істину відкрив для себе Маленький принц, поспілкувавшись із П’яничкою?  Ти живеш у своїх вчинках. Ти – це твої дії».)

 

 

4. Кому належала четверта планета? (Ділкові (діловій людині)

• Доведіть, що ділок — неромантична людина. (Увесь час працює, рахує зірки, але ніколи не милується їхньою красою, навіть не пам’ятає, як вони називаються: «Такі маленькі, золоті, усякий ледар як подивиться на них, так і замріється»; багатство потрібне йому для власного збагачення, а не для радощів життя.)

• Чому у Маленького принца виникають сумніви щодо володіння зірками ділком? («У мене є квітка, і я щоранку її поливаю. У мене є три вулкани, і я щотижня їх прочищаю. Усі три прочищаю і погаслий теж. І моїм вулканам, і моїй квітці корисно, що я ними володію. А зіркам від тебе немає ніякої користі..

• Яку рису характеру уособлює ділок? (Любов до багатства, неромантичність)

Яку істину відкрив для себе Маленький принц, поспілкувавшись із Ділком?  ( «Зірки світять для того, щоб кожен міг відшукати свою».)Він впевнений, що бізнесменові так не вдалось відшукати свою зірку.

 

5. Хто жив на п’ятій планеті? (Ліхтарник)

• Які почуття він викликав у Маленького принца? Чому? (Ліхтарник єдиний, хто викликав у Маленького принца повагу)

«У його роботі все-таки є сенс. Коли він запалює свій ліхтар — немов народжується ще одна зірка чи ще одна квітка. А коли він гасить ліхтар — немов зірка чи квітка засинають. Чудове заняття. По-справжньому корисне, тому що красиве»

«Йому все більше подобалась ця людина, вірна своєму слову»

«Він думав не тільки про себе»

Маленький принц навіть хотів залишитися на цій планеті, подружитися з ліхтарником, людиною, що тримає свого слова, працює і думає не лише про себе.)

• Які риси характеру уособлює цей герой? (Вірність слову, неегоїстичність). Ліхтарник був романтиком. Ліхтарі в нього асоціюються із зірками, що яскраво горять на небі. Це почуття він переніс із дитинства. Тому Маленький принц робить для себе висновок: Всі дорослі колись були дітьми, тільки мало хто про це пам’ятає.

 

6. Кому належала шоста планета? (Географові)

• Чому Маленький принц був розчарований після розмови з географом? (Спочатку Маленький принц зрадів, бо подумав, що географ займається «справжньою справою». Але, виявляється, житель планети, що зайнятий «серйозними» справами, навіть не знає, чи є гори і океани на його астероїді. Він вважає себе надто важливою особою для того, щоб робити «живу» справу, її він замінив на «паперову»)

• Які риси характеру є головними в образі географа? (Відсталість — «ми пишемо про речі вічні й незмінні», недопитливість.)

  •                   Сьома планета – це Земля. Першою він зустрів Змію.
  •                   Зустріч із Лисом.
  •                  Відео
  •                   Висновок ( «Ми відповідаємо за тих, кого приручили», «Пильне лише серце. Найголовнішого очима не помітиш!»)
  •                   Висновок про ОДНУ-ЄДИНУ ТРОЯНДУ!!! ( Курисько )

 

 

Кластер подорожі маленького принца

 

5. Слово вчителя. Ми з’ясували, що Маленький принц – справжній герой.

  • Як прийнято вшановувати героїв? (Установлювати пам’ятники, створювати живописні полотна тощо)
  • Чи існують пам’ятники Маленькому принцу?
  • Презентація «Пам’ятники Маленькому принцу»

Цікаві факти

У Ліоні є пам'ятник Антуану де Сент-Екзюпері з його «дитинчам» за плечима. А в місті Дніпро, в Парку Глоби, є пам'ятник самому Маленькому Принцу

У 2003 році перший супутник астероїда «45 Eugenia» (тимчасова назва S/1998(45)1, відкритий астрономами 1 листопада 1998 року на телескопі в Mauna Kea, Гаваї) був названий «Маленький принц». Одночасно назва пов'язана із сином імператриці Євгенії, на честь якої названо сам астероїд, принцом імперії, що так і не став імператором, Наполеоном-Еженом (Наполеон IV). Яскравість Маленького принца відрізняється від Євгенії на понад 6 величин

До «Маленького принца» відноситься і назва астероїда 46610 Бесіксдуз (фр. Бе шість дванадцять), оскільки номер астероїда, записаний у шістнадцятковій системі числення, має вигляд B612. Маленький принц начебто прилетів на Землю саме з астероїда B612

«Маленький принц» Антуана де Сент-Екзюпері перекладено на 100 мов світу. Навіть книги про Гаррі Поттера не відібрали у «Маленького принца» третє місце з продажу в світі — після Біблії та «Капіталу» Маркса. Книга розійшлася на цитати, найвідоміша з яких: «Ти у відповіді за тих, кого приручив»

 

 

YІ. Рефлексія.

Підсумкова бесіда.

  • Чи можна  твір «Маленький принц» вважати заповітом А.де Сент-Екзюпері людству?
  • Які життєві правила, що їх подає Маленький принц, ви вважаєте найважливішими?
  • Прокоментуйте слова Н.Галя, взяті за епіграф до уроку.(Казка А. де Сент-Екзюпері містить важливі життєві настанови, актуальні для будь-якого покоління людей. Тому автора можна назвати не тільки поетом, але і філософом).

 

 

Заключне слово.

Є на світі чимало книжок,

що наповнюють душу по вінця.

Та з усіх оберу я стежинок ту,

що веде до «Маленького принца».

Казка ця облетіла весь світ,

 у ній мудрості чисте озерце.

Шле вам зоряний принц заповіт:

«Вчіться, люди, бачити серцем»!

 

YIIІ. Домашнє завдання. Створити ілюстрації до улюблених епізодів; скласти розповідь про зустріч Маленького принца із нашими сучасниками.

*Есе «У кожної людини свої зорі…».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гуляючи з Лисом, маленький принц раптом побачив сад з мільйонами троянд.

  • Хто ви? – спитав здивовано він.
  • Ми троянди!- гордо відповіли вони. – такі ж¸ як і твоя троянда.
  • Ні, моя троянда незвичайна! Вона тільки моя.  Той час, що я їй присвятив, зробив її такою особливою.  Якщо ти любиш квітку, що є одна-єдина в світі і тільки на одній з мільйонів і мільйонів зі  рок, цього досить: дивишся на зорі і почуваєш себе щасливим. І кажеш собі: «Десь там – моя квітка...» – Ви зовсім не схожі на мою троянду, – сказав він їм, – ви ще ніщо. Ніхто вас не приручив, і ви нікого не приручили.– Ви гарні, але пусті, А моя троянда одна-єдина, дорожча від усіх вас. Бо я поливав її. Бо я накривав її скляним ковпаком. Бо я затулив її ширмою. Бо задля неї я знищив гусінь (залишив тільки двох чи трьох, щоб вивелись метелики). Бо я чув її, коли вона скаржилась чи похвалялась і навіть коли замовкала. Бо це моя троянда.
  • Ти повинен повернутися до неї, - сказав Лис.
  • Але ж я, приручивши тебе, відповідальний за тебе. Ні-ні, тільки не плач. Навіщо я тебе приручив….якщо тобі від цього боляче.
  • Якщо даєш себе приручити , трапляється плакати.  Я відкрию тобі один секрет.   Він дуже простий: добре бачить тільки серце. Найголовнішого очима не побачиш
doc
Додано
22 травня
Переглядів
36
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку