Урок розроблено згідно до програми. Розділ: Первинний сектор економіки. Розробка містить посилання на презентацію.
Цікавий урок для творчого здобуття знань)
Успіхів Вам та гарних уроків)
Розробила
викладач географії
ЦВПУ ім. Миколи Федоровського
Мамзенко Н.О.
Розділ ІІ Первинний сектор господарства
Тема: Сільське господарство світу.
Навчальна мета: Ознайомити учнів з основними галузями світового сільського господарства. З’ясувати особливості впливу природних і суспільних чинників на рівень розвитку та спеціалізацію сільського господарства в регіонах світу. Визначити країни-лідери по виробництву та експорту сільськогосподарської продукції.
Розвиваюча мета: формувати світогляд значення вивчення географії для людства, логічність і послідовність при висловлюванні своєї думки ; вміння працювати у команді, аналізувати карти та використовувати на практиці набуті знання; розвивати допитливість і самостійність.
Виховна мета: сприяти вихованню географічного мислення, любові до предмету та оточуючого світу. Виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я внаслідок вживання якісних сільськогосподарських продуктів.
Тип уроку: Комбінований
Дидактиче забезпечення:карта «Сільське господарство світу» http://ukrmap.su/uk-g11/111.html#&gid=maps&pid=1 ,матеріали сайту http://learningapps.org/ , презентація до уроку «Сільське господарство світу» https://docs.google.com/presentation/d/1w2B5epbl6n5r4eoJ36yHaQDsV6YlzEMoNidUTJ0Ydb8/edit?usp=sharing , карти атласу.
Матеріально-технічне забезпечення: Комп’ютер, проектор, мережа Інтернет (Wi-Fi роутер), смартфон (планшет) у учнів.
Список основних та додаткових джерел:
1. Географія 9 кл В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова, А.І. Довгань видавництво “Генеза” 2017р.
Вимоги до знань та умінь учнів:
Називає: типи сільськогосподарських культур та їх види, напрямки тваринництва;
Наводить приклади: напрямків тваринництва та рослинництва поширених в межах України та світу;
Пояснює: значення знань про географію сільського господарства для розвитку економіки;
Характеризує: агрокліматичні зони.
Висловлює судження про: значення якісної сільгосп продукції для здоров’я людини.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів, перевірка домашнього завдання.
На минулому уроці ми з вами познайомилися з особливостями географії тваринництва в Україні. Пропоную вам виконати вправу для того щоб ви згадали попередній матеріал і перевірили свої знання.
http://LearningApps.org/3813748
ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності.
Результатом роботи людей зайнятих у сільському господарстві є продукти харчування, які вкрай необхідні людству. Але часто буває так, що в межах однієї країни неможливо розвивати всі галузі сільського господарства. Як ви гадаєте з чим це пов’язано? (відповіді учнів). Так, дійсно. Для розвитку тієї, чи іншої галузі необхідні певні кліматичні умови, ґрунти та рельєф території. Саме тому, в одних країнах вирощують наприклад фрукти, овочі і потім їх експортують в інші країни. А інші країни в свою чергу експортують ті продукти сільського господарства, які були вироблені у них в надлишку.
Сьогодні ми розберемося у тому, яким же чином організована географія сільського господарства світу. Дізнаємося про агропромислові зони, про те, якими напрямками рослинництва і тваринництва займаються у різних регіонах світу. Визначимо найбільших країн-експортерів та виробників сільськогосподарської продукції.
Тема сьогоднішнього уроку : «Сільське господарство світу».
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Бесіда
Пригадайте, які типи сільськогосподарських культур вам відомі? (Відповіді учнів: зернові, технічні, олійні, бульбоплідні, цукроносні, тонізуючі, овочеві та плодові культури)
Робота у групах (орієнтовно 5 груп).
Кожна з груп, використовуючи матеріал підручника, карти атласу та джерела мережі Інтернет має знайти інформацію за заданим напрямком рослинництва і презентувати її. Н а виконання завдання виділяється 5-6 хв., на презентацію 1 хв.
1 гр. – Вирощування пшениці та рису
2 гр. – Кукурудза ,бульбоплоди
3 гр. – Олійні культури
4 гр. –тонізуючі, плодові та овочеві культури
5 гр. – волокнисті культури та натуральний каучук.
Вправа «Парочки. Рослинництво світу» (виконується індивідуально)
http://LearningApps.org/3821346
Робота у групах (орієнтовно 5 груп).
Кожна з груп, використовуючи матеріал підручника, карти атласу та джерела мережі Інтернет має знайти інформацію за заданим напрямком тваринництва і презентувати її. Н а виконання завдання виділяється 5-6 хв., на презентацію 1 хв.
1 гр. – Скотарство
2 гр. – Свинарство
3 гр. – Птахівництво
4 гр. –Вівчарство
5 гр. – Рибальство та аквакультури.
Вправа «Знайди слово. Тваринництво світу» (виконується індивідуально)
http://LearningApps.org/3821478
Робота з картою
Проаналізуйте карту атласу «Сільське господарство світу», встановіть закономірності розташування галузей сільського господарства. Зробіть висновки. Порівняйте свої висновки із зональністю поданою у підручнику на ст. 61-62. (це завдання учні можуть виконувати індивідуально, парно чи у малих групах. В залежності від інтелектуальних здібностей учнів.)
Вправа «Знайди пару. Зональність світового сільського господарства» (виконується індивідуально)
http://LearningApps.org/3821183
V. Узагальнення та систематизація знань та вмінь учнів.
Бесіда
Про що ви дізналися на уроці?
Що для вас було новим, а що ви вже знали?
Людям яких професій потрібні ті знання, які ви одержали сьогодні?
Ч и потрібно знати географію сільського господарства щоб організувати власний бізнес? Наприклад займатися фермерством чи виготовляти сільськогосподарську техніку.
VІ. Підведення підсумків уроку, оголошення домашнього завдання.
Виставлення оцінок.
Домашнє завдання: за підручником Географія 9 кл В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова, А.І. Довгань видавництво “Генеза” 2017р.
http://LearningApps.org/3821346
http://LearningApps.org/3821478
http://LearningApps.org/3821183
4. Дослідіть тему «Забезпечення людства продуктами харчування. Проблеми та перспективи».