Урок географії в 11 класі ." Аукціон знань " А якщо завтра ЗНО?"

Про матеріал
В даній розробці зібрані питання , які часто звучать в питаннях ЗНО та в ігровій формі дають змогу перевірити знання учнів
Перегляд файлу

Даний захід   розрахований для проведення в 11 класі при підготовці до складання ЗНО. Розроблено вчителем географії Іванівського закладу освіти Петриківської селищної ради Ромашко С.Ч.

 

                        Аукціон знань      

                    «   А якщо завтра ЗНО ?»

 

Сьогодні ми з вами поринемо у атмосферу відповідальності за своє майбутнє та проведемо аукціон знань, який допоможе зрозуміти, що сьогодні ми зможемо отримати за ці знання з географії, які маємо на сьогодення.

Допоможе нам в цьому ведучий аукціону знань, тобто я,та банкір,  який буде рахувати ваші кошти  ,       тобто знання. У кожного з вас є певна валіза географічного мінімуму чи максимуму, який ви накопичили за 6 років вивчення цього предмету. Лоти, які будуть виставлені, дуже цінні для майбутніх абітурієнтів. Ну що, почали!

                                        І.       РОЗМИНКА

На дошці поля з питаннями-лотами. Вартість залежить від складності питання.

Купи- продам

1.Столиця якої держави знаходиться на Гринвіцькому меридіані ?

2. Яка з перелічених гірських систем знаходиться в Євразії? ( Кордильєри, Атлас, Аппалачі, Кавказ)

3. У межах яких годинних поясів розташована Україна?

4. Постійні вітри називаються: мусони, пасати, бризи, фен?

5. У якій з перелічених країн обмежена монархія : Франція, Бразилія, Японія, Єгипет?

6. В якій природній зоні розташована Дніпропетровська область?

7. Хто з мореплавців здійснив першу навколосвітню подорож?

8. Хто з мандрівників зробив найбільший вклад у відкриття Австралії?

9. У якому геологічному періоді сформувалась близька до сучасної зональність ландшафтів України?

10. Яку релігію сповідує  населення Японії?

11. До якої групи корисних копалин належить торф?

12. Назвіть столицю Латвії

 

                                           ІІ.     Хто швидше?

    Хто першим придбає цінні предмети

Бажаючи учні отримають лот-картку на якій знаходиться назва материка.

За 3 хвилини треба записати якомога більше назв держав певного материка, який вибере учень. Інші працюють за бажанням, але якщо у того, хто обрав цей лот вийде менше країн, то лот передається іншому, хто набрав більше.

 

                                         ІІІ.        Продаж асоціацій  

 

На картках записано опис певної держави. Необхідно відгадати її та показати на карті. Лоти-картки учні обирають самі

1.Природні умови цієї країни дуже різноманітні.На півночі, заході ,півдні лежать приморські райони, що омиваються Атлантичним океаном.Найбільша річка країни-Луара. На березі Середземного моря розкинувся найпрестижніший курорт Європи- Лазурний берег.

 

2. В цій країні дві державні мови- англійська та французька. Корінні жителі складають лише незначну частину. Найбільші міста Монреаль, Торонто, Оттава…

 

3. Упродовж трьох століть ця країна була колонією Іспанії. Значний розмір території зумовлює різноманітність природних умов- від спеки на півночі- до холоду на півдні. Незалежність отримала у 1826 році, та дістала назву  хімічного елементу, на який необґрунтовано чекали іспанські завойовники. Бо найбільшим багатством країни стали родючі грунти та неозорі пасовища, а не дорогоцінні метали.

 

4 . За кількістю населення посідає друге місце в Африці. Має густу мережу зрошувальних каналів. 96 % країни лежить у зоні спекотних пустель. Основний водний об’єкт розливається влітку, назва цієї річки з мови місцевих племен називається « вода».

 

5.Цю державу називають « країною в місті» . Оточена стінами середньовічного муру. Три входи охороняються національною гвардією. На території держави проживають лише священники та люди, які там працюють.

 

6.  Держава розташована  на перехресті шляхів між Європою та Азією, має вигідне географічне положення. Природа мальовнича та різноманітна. Основний водний об’єкт є транзитним та в різні часи мав назву Борисфен, Славутич. На значних площах поширені чорноземні грунти, які майже повністю розорені.

 

                       4.      Перевірка платоспроможності

Лот складається з географічних назв, понять та термінів.

Якщо відповідь на питання не прозвучала- лот передається іншому гравцю

  1. Географічна оболонка
  2. Астеносфера
  3. Урбанізація
  4. Анклав
  5. Цунамі
  6. Літосфера
  7. Машинобудування
  8. Клімат
  9. Коефіцієнт зволоження
  10.  Абразія
  11.  Еоловий рельєф
  12.  Карст

 

                                    

                                        5.     Купи місце на карті

Учні обирають собі лоти-картки, на яких зазначені певні координати. Користуючись картою повинні визначити, що за місце на планеті вони «придбали». Якщо клас в цілому має гарну географічну підготовку, то можна використати чисту контурну карту. Це якнайкраще дасть змогу зрозуміти знання карти та визначення географічних координат

 

  1. 23 гр.пд.ш.,43 гр.зх.д( Ріо-де-Жанейро)
  2. 21гр.пд.ш.,55 гр.сх.д. (о.Реюньон)
  3. 41пн.ш.,14гр.сх.д.(Везувій)
  4. 27гр.пд.ш.,109гр.зх.д.(о.Пасхи)
  5. 49гр.пд.ш.,69гр.сх.д.(о.Кергелен)
  6. 90гр.пн.ш.(Північний полюс)
  7.   64 гр.пн.ш.,151 гр.зх.д. ( г. Деналі)
  8.   32 гр.пд.ш.,70 гр.зх.д. ( г. Аконкаґуа )
  9.   5 гр. пн.ш.,105 гр.сх.д. (влк. Кракатау)
  10.   53 гр.пн.ш., 109 гр.сх.д.( оз. Байкал)
  11.    52 гр.пн.ш., 0 гр.д. (  м. Лондон )
  12.    28 гр. пн.ш., 87 гр.сх.д. ( г. Джомолунґма)
  13.    31 гр.пн.ш.,33 гр. сх.д.(Суецький канал)
  14.     18.гр.пд.ш., 26 гр. сх.д.(  вдсп. Вікторія )
  15.      32 гр.пн.ш., 36 гр.сх.д.( Мертве море) 

 

                         6.      Наступний лот « Беру все».

Експрес-питання- миттєва відповідь. Помилка- лот передається іншому гравцю.

1. Основний показник стану погоди, який вимірюється за 10-ти баль­ною шкалою.

2. Горизонтальний рух повітря над земною поверхнею з області високого тиску в область низького тиску.

3. Вітер силою 9 балів із швидкістю від 19 до 21 м/сек.

4. Учений, який вивчає земну атмосферу, її будову і процеси, які в ній відбуваються.

5. Стан ниж­нього шару атмосфери в певний час доби  над певною місцевістю.

6. Прилад, яким вимірюють температуру повітря.

7. Сезонний вітер, який змінює свій напрям два рази на рік, влітку дме з океану на ма­терик, а взимку навпаки.

8. Повна відсутність вітру

9. Прилад, яким вимірюють атмосферний тиск.

10. Прилад, яким вимірюють вологість повітря.

11. Тверді атмосферні  опади.

12. Одна з 3-х властивостей вітру.

13.Найглибше озеро світу.

14. Найповноводніша річка світу.

15. Територія, з якої річка збирає воду.

16. Природне заглиблення на суходолі, заповнене водою.

17. Період найнижчого рівня води в річці.

18. Найвищий рівень води у річці, що наступає щороку у певні строки.

19. Надмірно зволожена ділянка суходолу з шаром торфу, вкрита вологолюбивими рослинами.

 20. Падіння води річки з виступу, утвореного в її річищі, складеного твердими породами.

21. Рівнина в гирлі ріки, створена наносами і порізана безліччю рукавів та проток.

22. Місце, де річка бере початок.

23. Місце, де річка впадає в іншу річку, озеро, море або океан.

24.Міжнародна річка Європи.

 

                     Підведення результатів аукціону

Ось і закінчились всі лоти нашого сьогоднішнього аукціону, все продано. Попереду вас очікує справжній « аукціон», який дасть або путівку в майбутнє у вигляді вступу в омріяний заклад освіти, або холодний душ, який дасть змогу зрозуміти, що для того, щоб здолати сходинку, треба докласти певних  зусиль. Нехай ваші знання стануть вашою зброєю та нематеріальними благами, які допомагатимуть у житті. Нехай щастить!

 

 

docx
Додано
19 лютого 2022
Переглядів
499
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку