Урок географії в 7класі Тема. Північна Америка. Географічне положення та дослідження.

Про матеріал

Урок географії в 7класі

Тема. Північна Америка. Географічне положення та дослідження.

Мета: сформувати знання про географічне положення Північної Америки; схарактеризувати історію відкриття та дослідження материка;

закріпити навички роботи з картою;

розвивати географічне мислення, цікавість до предмету; сприяти розвитку життєвої компетентності учнів;

виховувати культуру спілкування, самостійність.

Обладнання: фізична карта світу, карта Південної Америки, комп'ютери, програмне забезпечення, слайди, виконані в програмі Microsoft Office Power Point, кольорові папірці, картки, портрети дослідників.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Опорні та базові поняття: материк, океан, море, географічне положення, координати, особливості природи, пов'язані з ФГП материка.

Географічна номенклатура: миси: Мерчісон, Марьято, Принца Уельського, Сент-Чарльз; затоки: Гудзонова, Мексиканська, Аляска; острови: Гренландія, Ньюфаундленд, Великі Антильські (Куба, Гаїті, Ямайка), Малі Антильські, Канадський Арктичний архіпелаг; півострови: Лабрадор, Флорида, Каліфорнія, Аляска, Юкатан; течії: Гольфстрім, Каліфорнійська, Північно-Тихоокеанська, Лабрадорська.

Перегляд файлу

Урок географії в 7класі

Тема. Північна Америка. Географічне положення та дослідження.

Мета: сформувати знання про географічне положення Північної Америки; схарактеризувати історію відкриття та дослідження материка;

            закріпити навички роботи з картою;

            розвивати географічне мислення, цікавість до предмету; сприяти розвитку життєвої компетентності учнів;

            виховувати культуру спілкування, самостійність.

Обладнання: фізична карта світу, карта Південної Америки, комп’ютери, програмне забезпечення, слайди, виконані в програмі Microsoft Office Power Point, кольорові папірці, картки, портрети дослідників.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Опорні та базові поняття: материк, океан, море, географічне положення, координати, особливості природи, пов’язані з ФГП материка.

Географічна номенклатура: миси: Мерчісон, Марьято, Принца Уельського, Сент-Чарльз; затоки: Гудзонова, Мексиканська, Аляска; острови: Гренландія, Ньюфаундленд, Великі Антильські (Куба, Гаїті, Ямайка), Малі Антильські, Канадський Арктичний архіпелаг; півострови: Лабрадор, Флорида, Каліфорнія, Аляска, Юкатан; течії: Гольфстрім, Каліфорнійська, Північно-Тихоокеанська, Лабрадорська.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу.

Прийом „Групове інтерв’ю”

Учні відповідають на запитання вчителя: Чому вони прийшли на урок?

( Відповіді можуть бути різними: „хочу більше знати”; „виправити оцінку”, „тому що мені цікаво” та ін.)зараз ви отримаєте кольорові картки, а в кінці уроку ми з вами підіб’ємо кольоровий підсумок уроку таким чином: червоний – урок був цікавий, синій – уроком задоволений, жовтий – користі  від уроку не отримав,  і дізнаємося чи справдилися ваші сподівання.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  • Що таке материк?
  • Що таке частина свиту?
  • Чим відрізняється материк від частини світу?
  • Чому Америку назвали Америкою?
  • Чому корінне населення Америки називають індіанцями?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Прийом «Здивуй та зацікав!»

Ми починаємо вивчати материк Північна Америка. Саме тут можна знайти географічні дива та парадокси. Острів Гренландія – «зелена земля», а насправді вкрита шаром льоду до 3400 м., океан з обманливою назвою Тихий, Алеутські острови, назва яких перекладається «в чому справа?»

Прийом «Подорож у слово» - робота з підручником с. 176

 ІV. Ставлення цілей та задач уроку.

Вам цікаво дізнатися про цей материк? Тоді давайте визначимо цілі та завдання нашого уроку.

(учні разом з учителем визначають цілі і задачі уроку)

  1. Схарактеризувати географічне положення Північної Америки.
  2. З’ясувати, як впливає географічне положення на природу материка.
  3. Скласти історичну довідку відкриття та дослідження Північної Америки.
  4.  Запам’ятати географічні об’єкти .

V. Первинне сприйняття й усвідомлення нового матеріалу.

  1. Характеристика географічного положення Антарктиди.

Прийом «Усна практична робота», виконується за допомогою Бібліотеки електронних наочностей. Географія 7 – 11класи. 

  • Згадайте план характеристики географічного положення материка.
  • Розгляньте схему «тропіки і полярні кола». Як розташована Північна Америка відносно екватора, Північного тропіка, північного полярного кола та нульового меридіана?
  • Розгляньте фізичну карту світу. Як розташована Північна Америка відносно інших материків?
  • Зробіть висновки. Як розташування Північної Америки впливає на її природні умови?

Прийом «картографічна лабораторія» - робота з Бібліотекою електронних

наочностей. Географія7 – 11класи, атласом та контурними картами.

Завдання: Підписати на контурній карті:

 миси: Мерчісон, Марьято, Принца Уельського, Сент-Чарльз;

затоки: Гудзонова, Мексиканська, Аляска;

 острови: Гренландія, Ньюфаундленд, Великі Антильські (Куба, Гаїті,

                  Ямайка), Малі Антильські, Канадський Арктичний архіпелаг;

півострови: Лабрадор, Флорида, Каліфорнія, Аляска, Юкатан;

течії: Гольфстрім, Каліфорнійська, Північно-Тихоокеанська, Лабрадорська.

Прийом «Електронний підручник»

Учні опрацьовують презентацію (слайди, виконані в програмі Microsoft Office Power Point), створену за темою уроку. Складають запитання до матеріалу.

 

 

Фізкультпауза.

 «Уявіть себе краплинкою…»

  • Потяглися за хмаринкою…
  • Піднялись в повітря снігом
  • Покружляли білим світом…
  • Заспокойтесь і сідайте, тільки парти не зламайте!

VІ. Узагальнення та систематизація знань

 Прийом «Конкурс знань»

Учні відповідають на запитання своїх товаришів.

Прийом «Дослідницька лабораторія»

Завдання: знайди на карті прізвища дослідників.

 Дидактична гра «Продовж речення»

  • Першими дослідниками Північної Америки були_______________
  • Північна Америка розташована у _________________ півкулі.
  • За розмірами материк займає _____________________ місце.
  • Має велику протяжність з ______________,що впливає на _______

материка.

  • Північна Америка омивається ____________________ океанами.
  • Межує з материкам _______________________________________
  • Обрис материка нагадує ____________________________________  

VІІ. Підсумки уроку. Рефлексія

Прийом «Кольоровий індекс уроку»

червоний – урок був цікавий, синій – уроком задоволений, жовтий – користі  від уроку не отримав.  

 

- Ми виконали задачі уроку?

- Вам цікаво було працювати?

- Як на вашу думку працював клас?

- Оцініть свою роботу на уроці

  VІІІ. Домашнє завдання.

  1. Опрацювати §37, запам’ятати висновки с 178. (7 балів)
  2. Опрацювати §37, вміти відповідати на запитання  1- 3  с. 178 (9 балів)
  3. Опрацювати §37, вміти відповідати на запитання  1- 3  с. 178,  розв’язати  ТРИЗ- задачу (12балів)

 

Задача: На центральних рівнинах Північної Америки трапляються кольорові опади.  Люди спостерігали жовті, червоні та блакитні дощі. Яка причина цього явища?

Задача: Кажуть що корови не літають. Але у 1968 р. в Американському штаті Техас, над головами здивованих мешканців, пронеслася череда бичків, ніби пташина зграя. Яка причина цього явища?

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Ткаченко Неля
    Дякую за розробку
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Матвієнко Любов
    Сучасний інтерактивний урок
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
До підручника
Географія 7 клас (Топузов О.М., Надтока О.Ф., Назаренко Т.Г., Вішнікіна Л.П., Шуканова А.А., Самойленко В.М.)
Додано
7 липня 2018
Переглядів
1437
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку