Урок географії в 7класі
Тема. Північна Америка. Географічне положення та дослідження.
Мета: сформувати знання про географічне положення Північної Америки; схарактеризувати історію відкриття та дослідження материка;
закріпити навички роботи з картою;
розвивати географічне мислення, цікавість до предмету; сприяти розвитку життєвої компетентності учнів;
виховувати культуру спілкування, самостійність.
Обладнання: фізична карта світу, карта Південної Америки, комп'ютери, програмне забезпечення, слайди, виконані в програмі Microsoft Office Power Point, кольорові папірці, картки, портрети дослідників.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Опорні та базові поняття: материк, океан, море, географічне положення, координати, особливості природи, пов'язані з ФГП материка.
Географічна номенклатура: миси: Мерчісон, Марьято, Принца Уельського, Сент-Чарльз; затоки: Гудзонова, Мексиканська, Аляска; острови: Гренландія, Ньюфаундленд, Великі Антильські (Куба, Гаїті, Ямайка), Малі Антильські, Канадський Арктичний архіпелаг; півострови: Лабрадор, Флорида, Каліфорнія, Аляска, Юкатан; течії: Гольфстрім, Каліфорнійська, Північно-Тихоокеанська, Лабрадорська.
Урок географії в 7класі
Тема. Північна Америка. Географічне положення та дослідження.
Мета: сформувати знання про географічне положення Північної Америки; схарактеризувати історію відкриття та дослідження материка;
закріпити навички роботи з картою;
розвивати географічне мислення, цікавість до предмету; сприяти розвитку життєвої компетентності учнів;
виховувати культуру спілкування, самостійність.
Обладнання: фізична карта світу, карта Південної Америки, комп’ютери, програмне забезпечення, слайди, виконані в програмі Microsoft Office Power Point, кольорові папірці, картки, портрети дослідників.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Опорні та базові поняття: материк, океан, море, географічне положення, координати, особливості природи, пов’язані з ФГП материка.
Географічна номенклатура: миси: Мерчісон, Марьято, Принца Уельського, Сент-Чарльз; затоки: Гудзонова, Мексиканська, Аляска; острови: Гренландія, Ньюфаундленд, Великі Антильські (Куба, Гаїті, Ямайка), Малі Антильські, Канадський Арктичний архіпелаг; півострови: Лабрадор, Флорида, Каліфорнія, Аляска, Юкатан; течії: Гольфстрім, Каліфорнійська, Північно-Тихоокеанська, Лабрадорська.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу.
Прийом „Групове інтерв’ю”
Учні відповідають на запитання вчителя: Чому вони прийшли на урок?
( Відповіді можуть бути різними: „хочу більше знати”; „виправити оцінку”, „тому що мені цікаво” та ін.)зараз ви отримаєте кольорові картки, а в кінці уроку ми з вами підіб’ємо кольоровий підсумок уроку таким чином: червоний – урок був цікавий, синій – уроком задоволений, жовтий – користі від уроку не отримав, і дізнаємося чи справдилися ваші сподівання.
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Прийом «Здивуй та зацікав!»
Ми починаємо вивчати материк Північна Америка. Саме тут можна знайти географічні дива та парадокси. Острів Гренландія – «зелена земля», а насправді вкрита шаром льоду до 3400 м., океан з обманливою назвою Тихий, Алеутські острови, назва яких перекладається «в чому справа?»
Прийом «Подорож у слово» - робота з підручником с. 176
ІV. Ставлення цілей та задач уроку.
Вам цікаво дізнатися про цей материк? Тоді давайте визначимо цілі та завдання нашого уроку.
(учні разом з учителем визначають цілі і задачі уроку)
V. Первинне сприйняття й усвідомлення нового матеріалу.
Прийом «Усна практична робота», виконується за допомогою Бібліотеки електронних наочностей. Географія 7 – 11класи.
Прийом «картографічна лабораторія» - робота з Бібліотекою електронних
наочностей. Географія7 – 11класи, атласом та контурними картами.
Завдання: Підписати на контурній карті:
миси: Мерчісон, Марьято, Принца Уельського, Сент-Чарльз;
затоки: Гудзонова, Мексиканська, Аляска;
острови: Гренландія, Ньюфаундленд, Великі Антильські (Куба, Гаїті,
Ямайка), Малі Антильські, Канадський Арктичний архіпелаг;
півострови: Лабрадор, Флорида, Каліфорнія, Аляска, Юкатан;
течії: Гольфстрім, Каліфорнійська, Північно-Тихоокеанська, Лабрадорська.
Прийом «Електронний підручник»
Учні опрацьовують презентацію (слайди, виконані в програмі Microsoft Office Power Point), створену за темою уроку. Складають запитання до матеріалу.
Фізкультпауза.
«Уявіть себе краплинкою…»
VІ. Узагальнення та систематизація знань
Прийом «Конкурс знань»
Учні відповідають на запитання своїх товаришів.
Прийом «Дослідницька лабораторія»
Завдання: знайди на карті прізвища дослідників.
Дидактична гра «Продовж речення»
материка.
VІІ. Підсумки уроку. Рефлексія
Прийом «Кольоровий індекс уроку»
червоний – урок був цікавий, синій – уроком задоволений, жовтий – користі від уроку не отримав.
- Ми виконали задачі уроку?
- Вам цікаво було працювати?
- Як на вашу думку працював клас?
- Оцініть свою роботу на уроці
VІІІ. Домашнє завдання.
Задача: На центральних рівнинах Північної Америки трапляються кольорові опади. Люди спостерігали жовті, червоні та блакитні дощі. Яка причина цього явища?
Задача: Кажуть що корови не літають. Але у 1968 р. в Американському штаті Техас, над головами здивованих мешканців, пронеслася череда бичків, ніби пташина зграя. Яка причина цього явища?
1