Урок-змагання «Географічний простір України»
Тема: Узагальнення вивченого за темою «Географічний простір України»
Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів про географічний простір України, продовжувати формувати навички уважного ставлення до навколишнього середовища; формувати ключову компетентність – уміння вчитися; створити умови для розвитку у здобувачів освіти умінь висловлювати свої думки, впливати на оточення, здатності відповідально і критично аналізувати; формувати загальнокультурну, інформаційну і комунікативну компетентності.
Матеріали та обладнання: фізична карта України, м/м супровід, роздаткові картки, відеофрагмент
Тип уроку: узагальнення і систематизації знань
Форма проведення: урок-змагання
Хід уроку
І. Організаційний етап
У змаганні беруть участь дві команди. Щоб визначити, яка команда розпочинає гру, необхідно швидко скласти прислів’я про Україну із запропонованих літер. Завдання для обох команд однакові.
ІІ. Мотивація
Учитель зачитує вірш М. Савки.
Країн багато на великій карті,
Та серед них — вона, твоя єдина.
Її люби і будь завжди на варті,
Бо це твоя земля, це Україна.
Вона така ж реальна і казкова,
Як мамина долоня, тепла й щира,
У неї в серці українська мова,
В її душі любов і світла віра.
Цвітуть в ній мальви, маки і левкої.
Хтось, може, скаже, що таких багато.
Але ти знай, що іншої такої
Не зможеш в цілім світі відшукати.
Сьогодні ми узагальнимо наші знання та перевіримо їх ґрунтовність, виконуючи різні завдання. Учитель повідомляє тему уроку і форми роботи на уроці. Щоб визначити, яка команда розпочинає гру, необхідно швидко скласти прислів’я про Україну із запропонованих літер («Наша слава – Українська держава»).
ІІІ. Основна частина
Конкурс І. «Розминка команд»
Конкурс ІІ. «Знавці-картографи»
За зображенням швидко упізнати регіон України.
Конкурс ІІІ. «Цифроград»
Що означають цифри?
Конкурс ІV. “Відгадай мене»
Дати визначення понять.
Жаредва (держава);
Рамедціяка (демаркація);
Тадеміціялі (делімітація);
Їранак (країна).
Конкурс VІ. «Знавці карти»
Капітани один одному задають запитання по знанню географічних об’єктів України.
Фізкультхвилинка. Вправи для очей.
Конкурс VІІ. «Картографічний практикум»
Командам пропонується розв’язати задачі.
Конкурс VІІІ. «Хто швидше»
Визначте протяжність території України з півночі на південь уздовж меридіану 34º сх. д. в градусах і кілометрах, користуючись фізичною картою атласу.
ІV. Підбиття підсумків уроку.
Нагородження переможців.
V. Домашнє завдання
Повторити §§ 9-13.
Скласти кросворд про Україну (за бажанням).
Використана література: