Урок "Географічний та історичний простір" в 5 класі

Про матеріал
Мета уроку: Ознайомити учнів з поняттями "географічний простір" та "історичний простір", розкрити взаємозв'язок між ними. Ознайомити з географічним положенням України та її історичним розвитком. Пояснити різницю між фізичними та історичними картами. Виховувати любов до України та пізнавальний інтерес до вивчення історії.
Перегляд файлу

Предмет: Вступ до історії України та громадянської освіти (5 клас НУШ)

Вчитель: Чуб І.М., спеціалізована школа №254

Тема уроку: Географічний та історичний простір

Клас: 5-й клас (НУШ)

Мета уроку: Ознайомити учнів з поняттями "географічний простір" та "історичний простір", розкрити взаємозв'язок між ними. Ознайомити з географічним положенням України та її історичним розвитком. Пояснити різницю між фізичними та історичними картами. Виховувати любов до України та пізнавальний інтерес до вивчення історії.

Тривалість: 45 хвилин

Хід уроку:

I. Вступ.

Привітання учнів.

Актуалізація знань: Запитання: "Що ви знаєте про географію та історію?"

Фронтальне опитування:

  • Що таке історичний час?
  • Яка наука вимірює історичний час?
  • Які ви знаєте календарі?
  • Назвіть одиниці вимірювання історичного часу.
  • Що відображає історична карта?
  • Для чого створюють періодизації історії? Якими вони бувають?

Пояснення мети та завдань уроку.

II. Теоретична частина.

Визначення понять:

  • "географічний простір" та "історичний простір";
  • Історична карта;
  • Класифікація карт.

Робота з історичною пам’яткою: «Як працювати з історичною картою?»

Пояснення взаємозв'язку між географічним та історичним простором.

Розповідь про географічне положення України: її межі, сусідні країни, рельєф та клімат. Знайомство (основні позначення) з фізичними картами. Що зображають на географічних картах?

Руханка.

Проведення руханки для дітей, пов'язаної з темою уроку. Наприклад, можна організувати географічний квест, де учні мають пройти через "історичні станції" на карті України, виконуючи різноманітні фізичні вправи чи завдання, пов'язані з історією країни.

III. Практична робота.

Робота в парах: учні отримують різні карти (політичні, економічні, синоптичні, історичні), виконують завдання: знайти назву карти, умовні позначення, легенду карти.

Учитель перевіряє виконання завдання та дає пояснення.

ІV. Заключна частина.

Підбиття підсумків уроку. Учні розповідають про нові знання, які вони засвоїли:

  • Які нові поняття вивчили?
  • Про які карти дізналися?
  • Чим відрізняються географічні та історичні карти?
  • Як працювати з історичною пам’яткою?

Висловлення власних думок та запитань щодо теми уроку.

Заключні слова вчителя: підкреслення важливості вивчення географічного та історичного простору України для розуміння нашої країни та її історії.

V. Домашнє завдання.

Опрацювати § 17. Вивчити нові поняття. Опрацювати пам’ятку.

docx
До підручника
Історія України (Вступ до історії) 5 клас (Власов В.С.)
Додано
23 вересня 2023
Переглядів
277
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку