Календарне планування з курсу "Україна і світ. Вступ до історії та громадянської освіти".

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з курсу "Україна і світ. Вступ до історії та громадянської освіти.За модельною програмою (автори Кафтан М.В., Козерог О.Г.) 70 годин на рік.
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування з курсу «Україна і світ. Вступ до історії та громадянської освіти. 5 клас»

2 год. На тиждень

№ уроку

Зміст уроку

Клас/дата

Клас/дата

Клас/дата

1

Що я знаю про себе, Україну і світ

 

 

 

2

Повторення основних громадянознавчих та історичних положень курсу «Я досліджую світ»

 

 

 

Розділ І. «Я» та «інші». Що таке спільнота й приналежність до неї (8 год.)

3

Хто «Я»? Чим я подібний(-а) до інших та чим відрізняюся

 

 

 

4

Як пов’язані ідентичність і культура

 

 

 

5

Більшість  і меншість у суспільстві

 

 

 

6

Повага до людської гідності

 

 

 

7

Як утворюються родини

 

 

 

8

Що таке громада та з кого складається

 

 

 

9

Практична робота №1 «Правила в нашій родині»

 

 

 

10

Урок узагальнення

 

 

 

Розділ ІІ. Що об’єднує людей у спільноти та якими людські та якими вони бувають (6 год.)

11

Що об’єднує людей у спільноти

 

 

 

12

Як походження, місце проживання, заняття й погляди об’єднують людей

 

 

 

13

Що таке «рідний край», «батьківщина»

 

 

 

14

Країна, держава, світ

 

 

 

15

Практична робота №2 «Моя батьківщина (вулиця, місто, країна)»

 

 

 

16

Урок узагальнення

 

 

 

Розділ ІІІ. Якими людські спільноти були в минулому та є тепер (6 год.)

17

Утворення перших громад

 

 

 

18

Сільськогосподарська революція та зміни в житті людей

 

 

 

19

Перші українські землероби та скотарі

 

 

 

20

Села і міста в минулому і тепер

 

 

 

21

Практична робота №3 «Життя в селі і містах»

 

 

 

22

Урок узагальнення

 

 

 

Розділ IV. Життя в громаді  (7 год.)

23

Як і чому виникають правила

 

 

 

24

Закони як загальні правила

 

 

 

25

Як люди користувалися правилами у минулому

 

 

 

26

Що таке «влада»

 

 

 

27

Рівність і гідність як основа взаємодії в суспільстві

 

 

 

28

Практична робота №4 «Правила поведінки в школі»

 

 

 

29

Урок узагальнення

 

 

 

Розділ V. Приватний і публічний простори людини (6 год.)

30

Що є приватним простором людини

 

 

 

31

Яким було приватне життя в минулому і є тепер

 

 

 

32

Яким був публічний простір у минулому та як він використовувався

 

 

 

33

Публічні простори сучасної людини

 

 

 

34

Практична робота №5 «Ставлення до себе та інших людей в минулому і тепер»

 

 

 

35

Урок узагальнення

 

 

 

Розділ VI. Історична топоніміка України. Поява назва «Україна» (6 год.)

36

Перша письмова згадка слова «Україна»

 

 

 

37

Хто і як придумує географічні назви

 

 

 

38

Як топоніми «переходять» з одних мов до інших і чому це важливо для істориків

 

 

 

39

Назви рідного краю

 

 

 

40

Практична робота №6 «Засідання  історико-краєзнавчої комісії щодо надання назви новим вулицям

 

 

 

41

Урок узагальнення

 

 

 

Розділ VIІ. Україна на карті в минулому і тепер (8 год.)

42

Як розуміти історичну карту

 

 

 

43

Континенти, Європа та Україна на карті

 

 

 

44

Якими були карти в давнину

 

 

 

45

Навчальна історична карта, атласи, контурні карти

 

 

 

46

Територія  України й історичний розвиток української державності

 

 

 

47

Сучасна карта України

 

 

 

48

Практична робота №7 «Робота з контурною картою»

 

 

 

49

Урок узагальнення

 

 

 

Розділ VIІІ. Історико-етнографічні регіони України (5 год.)

50

Що таке «історико-географічний регіон»

 

 

 

51

Що таке «мій край» та як він пов’язаний з історичним регіоном, у якому розташований

 

 

 

52

Що таке етнографія

 

 

 

53

Практична робота №8 «Створення візуального представлення свого та інших історико-етнографічних регіонів»

 

 

 

54

Урок узагальнення

 

 

 

Розділ ІХ. Заняття, звичаї і традиції українців у минулому і тепер (4 год.)

55

Як і чому змінювалися заняття людей у селах і містах

 

 

 

56

Що таке традиція. Чому традиції важливі

 

 

 

57

Практична робота №9 «Сімейні традиції»

 

 

 

58

Урок узагальнення

 

 

 

Розділ Х. Україна багатокультурна (5 год.)

59

Що таке «культура» і як вона твориться

 

 

 

60

Українці світу та поширення української культури

 

 

 

61

Відомі українці й українки та їхні досягнення

 

 

 

62

Практична робота №10 «Складання карти маршруту умовної мандрівки»

 

 

 

63

Урок узагальнення

 

 

 

Розділ ХІ.  Що сьогодні означає бути громадянином України (6 год.)

64

Які бувають держави та чим вони відрізняються

 

 

 

65

Історія походження та розвитку прав людини

 

 

 

66

Конфлікти та способи їх подолання

 

 

 

67

Що таке «демократія». Демократія в минулому і тепер

 

 

 

68

Практична робота №11 «Моделювання демократичних процедур»

 

 

 

69

Урок узагальнення

 

 

 

70

Узагальнення до курсу

 

 

 

 

docx
Додано
23 вересня 2023
Переглядів
314
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку