Календарно-тематичне планування з курсу «Україна і світ. Вступ до історії та громадянської освіти. 5 клас»
2 год. На тиждень
№ уроку |
Зміст уроку |
Клас/дата |
Клас/дата |
Клас/дата |
|
1 |
Що я знаю про себе, Україну і світ |
|
|
|
|
2 |
Повторення основних громадянознавчих та історичних положень курсу «Я досліджую світ» |
|
|
|
|
Розділ І. «Я» та «інші». Що таке спільнота й приналежність до неї (8 год.) |
|||||
3 |
Хто «Я»? Чим я подібний(-а) до інших та чим відрізняюся |
|
|
|
|
4 |
Як пов’язані ідентичність і культура |
|
|
|
|
5 |
Більшість і меншість у суспільстві |
|
|
|
|
6 |
Повага до людської гідності |
|
|
|
|
7 |
Як утворюються родини |
|
|
|
|
8 |
Що таке громада та з кого складається |
|
|
|
|
9 |
Практична робота №1 «Правила в нашій родині» |
|
|
|
|
10 |
Урок узагальнення |
|
|
|
|
Розділ ІІ. Що об’єднує людей у спільноти та якими людські та якими вони бувають (6 год.) |
|||||
11 |
Що об’єднує людей у спільноти |
|
|
|
|
12 |
Як походження, місце проживання, заняття й погляди об’єднують людей |
|
|
|
|
13 |
Що таке «рідний край», «батьківщина» |
|
|
|
|
14 |
Країна, держава, світ |
|
|
|
|
15 |
Практична робота №2 «Моя батьківщина (вулиця, місто, країна)» |
|
|
|
|
16 |
Урок узагальнення |
|
|
|
|
Розділ ІІІ. Якими людські спільноти були в минулому та є тепер (6 год.) |
|||||
17 |
Утворення перших громад |
|
|
|
|
18 |
Сільськогосподарська революція та зміни в житті людей |
|
|
|
|
19 |
Перші українські землероби та скотарі |
|
|
|
|
20 |
Села і міста в минулому і тепер |
|
|
|
|
21 |
Практична робота №3 «Життя в селі і містах» |
|
|
|
|
22 |
Урок узагальнення |
|
|
|
|
Розділ IV. Життя в громаді (7 год.) |
|||||
23 |
Як і чому виникають правила |
|
|
|
|
24 |
Закони як загальні правила |
|
|
|
|
25 |
Як люди користувалися правилами у минулому |
|
|
|
|
26 |
Що таке «влада» |
|
|
|
|
27 |
Рівність і гідність як основа взаємодії в суспільстві |
|
|
|
|
28 |
Практична робота №4 «Правила поведінки в школі» |
|
|
|
|
29 |
Урок узагальнення |
|
|
|
|
Розділ V. Приватний і публічний простори людини (6 год.) |
|||||
30 |
Що є приватним простором людини |
|
|
|
|
31 |
Яким було приватне життя в минулому і є тепер |
|
|
|
|
32 |
Яким був публічний простір у минулому та як він використовувався |
|
|
|
|
33 |
Публічні простори сучасної людини |
|
|
|
|
34 |
Практична робота №5 «Ставлення до себе та інших людей в минулому і тепер» |
|
|
|
|
35 |
Урок узагальнення |
|
|
|
|
Розділ VI. Історична топоніміка України. Поява назва «Україна» (6 год.) |
|||||
36 |
Перша письмова згадка слова «Україна» |
|
|
|
|
37 |
Хто і як придумує географічні назви |
|
|
|
|
38 |
Як топоніми «переходять» з одних мов до інших і чому це важливо для істориків |
|
|
|
|
39 |
Назви рідного краю |
|
|
|
|
40 |
Практична робота №6 «Засідання історико-краєзнавчої комісії щодо надання назви новим вулицям |
|
|
|
|
41 |
Урок узагальнення |
|
|
|
|
Розділ VIІ. Україна на карті в минулому і тепер (8 год.) |
|||||
42 |
Як розуміти історичну карту |
|
|
|
|
43 |
Континенти, Європа та Україна на карті |
|
|
|
|
44 |
Якими були карти в давнину |
|
|
|
|
45 |
Навчальна історична карта, атласи, контурні карти |
|
|
|
|
46 |
Територія України й історичний розвиток української державності |
|
|
|
|
47 |
Сучасна карта України |
|
|
|
|
48 |
Практична робота №7 «Робота з контурною картою» |
|
|
|
|
49 |
Урок узагальнення |
|
|
|
|
Розділ VIІІ. Історико-етнографічні регіони України (5 год.) |
|||||
50 |
Що таке «історико-географічний регіон» |
|
|
|
|
51 |
Що таке «мій край» та як він пов’язаний з історичним регіоном, у якому розташований |
|
|
|
|
52 |
Що таке етнографія |
|
|
|
|
53 |
Практична робота №8 «Створення візуального представлення свого та інших історико-етнографічних регіонів» |
|
|
|
|
54 |
Урок узагальнення |
|
|
|
|
Розділ ІХ. Заняття, звичаї і традиції українців у минулому і тепер (4 год.) |
|||||
55 |
Як і чому змінювалися заняття людей у селах і містах |
|
|
|
|
56 |
Що таке традиція. Чому традиції важливі |
|
|
|
|
57 |
Практична робота №9 «Сімейні традиції» |
|
|
|
|
58 |
Урок узагальнення |
|
|
|
|
Розділ Х. Україна багатокультурна (5 год.) |
|||||
59 |
Що таке «культура» і як вона твориться |
|
|
|
|
60 |
Українці світу та поширення української культури |
|
|
|
|
61 |
Відомі українці й українки та їхні досягнення |
|
|
|
|
62 |
Практична робота №10 «Складання карти маршруту умовної мандрівки» |
|
|
|
|
63 |
Урок узагальнення |
|
|
|
|
Розділ ХІ. Що сьогодні означає бути громадянином України (6 год.) |
|||||
64 |
Які бувають держави та чим вони відрізняються |
|
|
|
|
65 |
Історія походження та розвитку прав людини |
|
|
|
|
66 |
Конфлікти та способи їх подолання |
|
|
|
|
67 |
Що таке «демократія». Демократія в минулому і тепер |
|
|
|
|
68 |
Практична робота №11 «Моделювання демократичних процедур» |
|
|
|
|
69 |
Урок узагальнення |
|
|
|
|
70 |
Узагальнення до курсу |
|
|
|
|