Урок геометрії 7 клас на тему "Ознаки паралельності прямих"

Про матеріал

Матеріал містить розробку уроку геометрії в 7 класі на тему "Кути, утворені при перетині двох прямих січною. Ознаки паралельності прямих" та презентацію до уроку.

Перегляд файлу

Урок геометрії в 7 класі

Тема: Кути, утворені при перетині двох прямих січною. Ознаки паралельності прямих.

Мета: сформувати поняття внутрішніх односторонніх, внутрішніх різносторонніх та відповідних кутів, розглянути ознаку паралельності прямих та наслідки з неї; розвивати креслярські навички, виховувати позитивне ставлення учнів до навчально-пізнавальної діяльності.

Тип уроку: засвоєння нових знань

Обладнання:

Хід уроку

І Організаційний етап

Вітання з учнями.

Добрий день! Ми з вами мандруємо країною Геометрією. Пригадайте слова Евкліда про те, що в геометрії не має царського шляху. Кожен урок – це робота на результат, ще одна сходинка до успіху. Епіграфом сьогоднішнього уроку пропоную взяти такі слова

Мало мати хороший розум,

Головне – вміти його застосовувати.

Рене Декарт

ІІ Актуалізація і корекція опорних знань, навичок і вмінь

Геометричні фігури, як люди. Крокуючи своєю дорогою, можуть перетинатися, а можуть йти поруч.

Прикріплюю на дошку плакат «Що знаємо»

  1. Види кутів
  2. Суміжні кути та їх властивість
  3. Вертикальні кути та їх властивість
  4. Розміщення прямих на площині
  5. Паралельні прямі
  6. Побудова паралельних прямих

Давайте перевіримо наскільки добре знаємо.(В разі правильної відповіді ставлю + навпроти.)

Питання на повторення:

  1. Як розміщені дві прямі на площині? (малюнок на дошці)

H:\до уроку\вертикальні.bmp

  1. Скільки нерозгорнутих кутів утворилося? Назвати їх.
  2. Які кути називаються вертикальними?
  3. Яка властивість вертикальних кутів?
  4. Які кути називаються суміжними?
  5. Яка властивість суміжних кутів?

Усно: знайти решту кутів, якщо <DMB = 380.

  1. Які види кутів ви знаєте?
  2. Які прямі називаються паралельними?

Усно: прочитати напис а||c.

Паралельними на площині можуть бути прямі, відрізки, промені. В реальному житті об’єкти, що нас оточують, теж можуть бути паралельними (слайди «паралельність навколо нас»).

ІІІ Повідомлення теми, цілей і завдань уроку

Сьогодні на уроці ми розглянемо кути, утворені при перетині двох прямих січною та ознаки паралельності прямих. Відкриваємо зошити, записуємо число, тему уроку.

На дошці прикріплюємо плакат «Сьогодні на уроці».

Завдання уроку: сформувати поняття внутрішніх односторонніх, внутрішніх різносторонніх та відповідних кутів, розглянути ознаку паралельності прямих та наслідки з неї; навчитися визначати паралельність прямих за ознакою або наслідками; розвивати пізнавальний інтерес.

IV Актуалізація мотивації учіння учнів

Чи вмієте ви будувати паралельні прямі? Давайте перевіримо.

Завдання 1. Побудувати пряму а. Позначити точку М, що не належить прямій а. Через точку М провести пряму b, яка паралельна прямій а. Скільки таких прямих можна провести через точку М?

Завдання 2. Через точку М провести пряму с, яка буде перетинати пряму а.

V Вивчення нового матеріалу

5.1. Введення поняття січної.

Січна –пряма,яка перетинає обидві дані прямі.

Скільки нерозгорнутих кутів утворилося в результаті перетину січною с прямих а і b? Давайте їх пронумеруємо.

H:\кути\8da823d9973ded3ad9f236abce9a0383_view.jpegЦі кути мають спеціальні назви.

5.2. Введення понять:

а) внутрішні односторонні кути;

б) внутрішні різносторонні кути;

в) відповідні кути.

Учні записують в зошит пари кутів, що мають спеціальні назви.

Первинне засвоєння: назвати пари відповідних кутів, внутрішніх односторонніх та різносторонніх кутів (проектуємо на екран).

H:\кути\l39.jpgЧи будуть при цьому паралельними прямі а і b?

Як за допомогою таких пар кутів визначити паралельність прямих?

5.3. Введення поняття «ознака» в геометрії

Ознака – теорема, яка стверджує, що при виконанні певних умов можна зробити висновок щодо фігури або фігур.

5.4. Ознака паралельності прямих (за відповідними кутами)

Робота з підручником С. 35 Зачитати ознаку.

Доведення проводимо коментовано, без запису в зошити учнями.

5.5. Введення поняття «наслідок» з теореми

Наслідок – твердження, яке випливає безпосередньо з теореми.

Робота з підручником (опрацювання учнями паралельності прямих за рівністю внутрішніх різносторонніх кутів та за сумою внутрішніх односторонніх кутів)

Завдання додому: підготувати доведення ознаки паралельності прямих або наслідків з ознаки.

Фізкультхвилинка

Піднімемо руки паралельно вгору.

Поставимо руки паралельно вперед.

Утворимо руками розгорнутий кут.

Ліву руку піднімемо вгору.

Який отримали кут?

Як розміщені руки одна відносно одної?

Опустіть руки паралельно вниз.

Дякую.

VI Первинне застосування нових знань

6.1. Робота з підручником С. 36

Усне виконання вправ № 132, 133

H:\кути\Untitled.BMP6.2. Письмове виконання вправ (слайд з презентації)

Записати, використовуючи рисунок:

а) внутрішні односторонні кути;

б) внутрішні різносторонні кути;

в) відповідні кути.

 

6.3. Коментоване виконання вправ С.36 № 136 (на встановлення паралельності прямих з використанням ознаки паралельності або наслідку)

6.4. Виконання задачі на доведення біля дошки: довести, що а||k.

H:\до уроку\на доведення.png

Усне виконання вправ

Знайти невідомі кути.

Можна замінити завдання на № 137, с. 38 в підручнику.

Додаткова задача

Завдання: визначити, чи є серед даних прямих паралельні прямі, якщо є, то вказати які саме.

kmg55

Індивідуальна робота учнів (математичний диктант)

1. Записати кут, внутрішній різносторонній до кута 1.

2. Записати кут, відповідний до кута 5.

3. Записати кут, внутрішній односторонній до кута 6.

4. Записати кут, суміжний до кута 7

5. Записати кут, вертикальний до кута 3.

6. Прямі р і m будуть паралельні, якщо <5 … продовжіть речення, використовуючи ознаку паралельності прямих та наслідки з неї.

Перевірка відповідей за зразком

Відповіді:

  1. <6 – 1 б
  2. <2 – 1 б
  3. <3 – 1 б
  4. <8 і <5. – по 1 б за кожен
  5. <2. – 1 б
  6. <5 = <3; <5 = <2; <5 + <1 = 1800 – 2 б за все і 1 б за неповну відповідь.

Всього 8 б.

VII Підсумки уроку

  1. Які кути утворюються при перетині двох прямих січною?
  2. Сформулюйте ознаку паралельності прямих
  3. Сформулюйте наслідки з ознаки паралельності прямих.
  4. Відгадування ребусів
  5. Домашнє завдання: §9 С. 34, вивчити ознаку паралельності прямих та наслідки з неї (з доведенням), № 135, 138, 139.

Рефлексія

Продовжити речення:

  1. Сьогодні на уроці я дізнався про …
  2. Виникали труднощі при …
  3. На наступному уроці зможу …

Учні заповнюють записами плакат «Навіщо?»

А свої враження від уроку відмітьте в зошиті так:

! – урок сподобався

ІІ – урок як урок

Х – не зміг засвоїти тему уроку.

P.S. Паралельними є також лінії розмітки на дорогах. Порушення паралельності при русі призводить до ДТП.

1

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Мало мати хороший розум, Головне – вміти його застосовувати. Рене Декарт

Номер слайду 2

ПАРАЛЕЛЬНІСТЬ НАВКОЛО НАС

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Кути, утворені при перетині двох прямих січною. Ознаки паралельності прямих. Урок геометрії

Номер слайду 10

Мета: Сформувати поняття внутрішніх односторонніх, внутрішніх різносторонніх та відповідних кутів. Розглянути ознаку паралельності прямих та наслідки з неї. Навчитися визначати паралельність прямих за ознакою або наслідками. Розвивати пізнавальний інтерес.

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Якщо при перетині двох прямих січною відповідні кути рівні, то прямі паралельні.

Номер слайду 16

Ознака паралельності прямих

Номер слайду 17

Якщо при перетині двох прямих січною внутрішні різносторонні кути рівні, то прямі паралельні.

Номер слайду 18

Якщо при перетині двох прямих січною сума внутрішніх односторонніх кутів дорівнює 1800, то прямі паралельні.

Номер слайду 19

Виписати: Внутрішні різносторонні кути. Внутрішні односторонні кути. Відповідні кути. Задача 1

Номер слайду 20

Задача 2 Знайти міри всіх невідомих нерозгорнутих кутів, що утворилися при перетині двох прямих січною.

Номер слайду 21

Задача 3 Чи паралельні прямі FM та CN?

Номер слайду 22

Задача 4 Довести, що а ІІ k

Номер слайду 23

Які з прямих паралельні?

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Відповіді<6 – 1 бал<2 – 1 бал<3 – 1 бал<8 і <5. – 2 бали<2 – 1 бал<5 = <3; <5 = <2; <5 + <1 = 1800 – 2 бали за всі правильні відповіді і 1 бал за неповну відповідь. Всього 8 балів

Номер слайду 26

Якщо паралельні прямі зникнуть, то…

Номер слайду 27

Номер слайду 28

РОЗГАДАЙ РЕБУС

Номер слайду 29

Номер слайду 30

Номер слайду 31

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Пархомук Наташа
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
30 червня 2018
Переглядів
12706
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку