Урок №2
Тема: Співвідношення між сторонами і кутами прямокутного трикутника. Значення синуса, косинуса і тангенса деяких кутів
Мета:
Тип уроку: засвоєння нових знань, вмінь та навичок.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань учнів
№ 582
Розв’язання.
За т. Піфагора:
АВ = (см)
1)
2)
3) .
Решта завдань перевіряється за розданим зразком.
ІІІ. Формулювання теми та мети уроку
ІV. Вивчення нового матеріалу
Записати правила знаходження синуса, косинуса і тангенса кута В (домашнє завдання №582). Виразити з цих рівностей катети та гіпотенузу і сформулювати правила їх знаходження. Записати правила за зразком:
Групова робота: учні розподіляються на три групи. Перша визначає , друга - , третя - . Кожна група поступово заповнює відповідний рядок у таблиці:
α |
|
|
|
30° |
|
|
|
45° |
|
|
|
60° |
|
|
|
1)
Як відомо, у прямокутному трикутнику проти кута 30° лежить катет, у два рази менший за гіпотенузу, тому якщо АВ = с, то ВС = . Тоді АС = = . Тоді ; ; tg30° =
2)
Розглянемо рівнобедрений прямокутний трикутник АСВ (), тоді його кути дорівнюють 45°. Нехай його катети дорівнюють а, тоді АВ = ; ;
tg45° =
3)
Розглянемо рівносторонній трикутник, проведемо в ньому медіану BD, яка є бісектрисою і висотою. Тому трикутник ADB – прямокутний з гострим кутом 30° при вершині В. Якщо а – сторона рівностороннього трикутника, то AD = , тоді BD = . ; ; tg 60° = .
V. Первинне закріплення нових знань учнів
Розв’язати задачі №607(1,3,5). Учні виконують завдання на дошці використовуючи малюнок та записані у зошитах формули.
№609, 611, 613(2,4), 619
VIІ. Підсумки уроку
VІ. Домашнє завдання
Вивчити: п.18, ст.131
Виконати: №608, 610, 612.