Урок в 7 класі
Тема: Квадрат двочлена
Мета: Продовжувати формувати вміння та навички учнів множити многочлен на многочлен; вивести формулу квадрата двочлена; навчити учнів користуватися формулою квадрата двочлена та застосовувати її до розв`язування вправ. Розвивати логічне мислення
Тип уроку: УВНМ.
Примітка: Г.П.Бевз – Алгебра, 7 клас, загальноосвітніх навчальних закладів. – Київ «Генеза» 2015.
Обладнання: дошка, кольорова крейда, ноутбук, ЕКРАН.
1.Фронтальне опитування:
1) Правило множення одночлена на многочлен.
2) Як помножити многочлен на многочлен?
3) Які рівності називаються тотожностями?
4) Що означає квадрат числа?
– квадрат виразу?
5) Записати і сформулювати властивості степенів.
2.Математична естафета.
Учні по черзі з кожного ряду виходять до дошки і розв`язують дані завдання. Наступний учень виходить тоді, коли попередній розв`язав своє завдання. Сісти можна, якщо приклад розв`язано вірно.
1 ряд 11ряд
1) (х+у) (х+у) 1) ( х-у) (х-у)
2) (в-а)(в- у) 2) (m +n) (m +n)
3) ( m+3) (m+3) 3) (n-3) (n-3)
4) ( 5-a) (5-a) 4) (4+b) (4+b)
5) (5a+b) (5a+b) 5) (4b-a) (4b-a)
6) (y-3x) (y-3x) 6) (x+3y) (x+3y)
(на екран демонструються відповіді -діти перевіряють правильність виконаних завдань, роблять висновки)
Пояснення вчителя з елементами еврістичної бесіди
1) Які вирази ми множили? - (дві суми або дві різниці)
2) А як записати коротко добуток двох однакових виразів?
3) Прочитати вирази: (а+в)2 та (х-у)2 – (квадрат суми або квадрат різниці двох виразів),
(2а + 3в)2 =(2а+3в) (2а + 3в) - (вираз - сума двох виразів у квадраті).
11.Мотивація вивчення теми.
Учитель пропонує учням проаналізувати всі приклади, які були розвязані, і знайти закономірність. Сильніші учні роблять висновок, що всі приклади розв`язуються однаковим способом і їх можна розв`язувати й простіше, оскільки існує певна закономірність.
111. Вивчення нового матеріалу.
1. Робота з підручником – Учні вивчають матеріал самостійно за підручником (п.12) . а потім відповідають на запитання:
Отже, добуток двох сум виразів коротко - це квадрат суми двох виразів.
а) Запишемо: (а + в)2 = а2+2ав+в2 – це є тотожність, тотожно рівні вирази одержані в результаті використання правила множення многочлена на многочлен.
Даний вираз є формулою квадрата суми двох виразів.
б) – самостійно знайдіть відповідь на запитання: - чому дорівнює квадрат різниці двох виразів?
-Хто перший впорається з завданням, той біля дошки на своєму прикладі робить пояснення.
Зробимо підсумок: отже, ми вивели дві формули, які дають змогу швидко і раціонально знаходити квадрат двочлена.
Знову звернемося до підручника і знайдемо словесне формулювання цих формул в підручнику (ст.93).
Складемо опорний конспект
Квадрат двочлена |
= |
Квадрату першого члена |
+ |
Подвоєний добуток першого члена на другий |
+ |
Квадрат другого члена |
1v.Розвязування вправ.
№ 408 ( а), в)) - прокоментувати
№ 409 ( а), в) )
№ 410 ( а), в), г) )
Працюємо в зошитах, а біля дошки учні коментують свої записи:
№ 411 ( а), г), д) )
№ 414 – самостійно, з вибірковим коментуванням
№ 416 ( б), в) )
№ 417 ( а), в), г), д) )
V. Підсумок уроку.
Vi. Завдання додому.
Опрацювати п.12, відповідати на питання (ст.95)
Повторити п.2,3,4.
Виконати № 412 ( 6 балів), №413(9 балів), №417 (12 балів).