Урок геометрії у 7 класі Тема: «Рівнобедрений трикутник, його властивості та ознаки»

Про матеріал
Урок геометрії у 7 класі Тема: «Рівнобедрений трикутник, його властивості та ознаки» Мета: дидактична: сформувати поняття рівнобедреного трикутника; вивчити властивості рівнобедреного трикутника; продовжити формувати вміння учнів застосовувати вивчений матеріал до розв’язування задач; розвивальна: розвивати вміння критично мислити, висловлювати й доводити свою думку, прагнення до самостійного творчого підходу під час розв’язування задач; виховна: виховувати культуру математичного мислення, мовлення і письма, графічну культуру, культуру спілкування. Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу. Обладнання: друковані матеріали, диференційовані завдання для роботи в малих групах, завдання для проведення гри.
Перегляд файлу

Урок  геометрії  у  7  класі

Тема:  «Рівнобедрений трикутник, його властивості  та ознаки»

Мета: дидактична: сформувати поняття рівнобедреного трикутника; вивчити властивості рівнобедреного трикутника; продовжити формувати вміння учнів застосовувати вивчений матеріал до розв’язування задач;

розвивальна: розвивати вміння критично мислити, висловлювати й доводити свою думку, прагнення до самостійного творчого підходу під час розв’язування задач;

виховна: виховувати культуру математичного мислення, мовлення і письма, графічну культуру, культуру спілкування.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання: друковані матеріали, диференційовані завдання для роботи в малих групах, завдання  для  проведення  гри.

Очікувані результати:

  • На основі ґрунтовних знань усно розвязувати найпростіші геометричні задачі з використанням властивостей рівнобедреного трикутника;
  • розвязувати геометричні задачі, що потребують творчого підходу;
  • закріпити  знання  про  рівнобедрений  трикутник  та  його  властивості.

План уроку

№ п/п

 

Назва етапу уроку

 

Час

Прийоми та методи проведення

І

Організація класу, створення емоційного настрою

2 хв.

Вислів

ІІ

Актуалізація опорних знань

15 хв.

Гра  «Геометричний  бліц – турнір»

ІІІ

Мотивація навчальної діяльності

2 хв.

Практичність теорії

ІV

Сприймання і усвідомлення нового матеріалу

10 хв.

Опрацювання тексту підручника п.9 «Рівнобедрений трикутник»

V

Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу

10 хв.

Задач ніколи не буває багато

VI

Підсумок уроку

4 хв.

Інтерактивна технологія «Обмін думками»

VII

Домашнє завдання

2 хв.

 

 

І. Організація класу. Створення емоційного настрою.

Вчитель. Я рада вітати вас на черговому уроці геометрії і впевнена, що після нашої зустрічі кількість тих, хто любить і знає математику, зросте. Англійський вчений Роджер Бекон, який народився у ХІІІ столітті говорив «Жодної науки не можна пізнати без математики». Отож, починаємо пізнавати.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

З метою активізації навчальної діяльності, пропоную провести геометричний бліц-турнір. Учні класу поділяються на дві команди. Кожна команда обирає свого лідера (Поділ класу може бути за двома рядами).

 

 

І конкурс « Геометричний бліц-турнір»

 По черзі до учасників – членів команд ставлю запитання, на які треба швидко і правильно відповісти. Правильна  відповідь – 1  бал.

Завдання для першої команди:

  1. Трикутник, у якого всі кути рівні, …
  2. Сума кутів трикутника дорівнює …
  3. Перпендикуляр, проведений з вершини до протилежної сторони або її продовження, …
  4. твердження, яке не потребує доведення, …
  5. Два трикутники рівні, якщо …

Завдання для другої команди:

  1. Трикутник, один з кутів якого прямий, …
  2. Сума сторін трикутника - …
  3. Відрізок, який сполучає вершину із серединою протилежної сторони трикутника - …
  4. Твердження, яке потребує доведення, …
  5. Якщо трикутники рівні, то …

ІІ  конкурс. Двобій між учасниками команд

      За 1-2 хв. Підготувати відповідь на запитання впр. 183 та 184 підручника. Оцінюватиметься повна відповідь з поясненням.

ІІІ. Конкурс «Розкажи про побачене»  (робота у малих групах)

 У країні «Геометрія» дуже важливо бачити, помічати й розрізняти різні особливості фігур.   А чи вміють бачити, розрізняти і помічати наші учні?

Капітани команд вибирають рисунки, виконані на аркуші паперу А4. Відповідає кожен учень команди.

 

Протягом усього часу вчитель контролює відповіді учнів і веде облік балів.

Після 3-го конкурсу проводить підсумки і оголошує команду – переможця. Підсумки гри поєднуються з аналізом роботи кожного учня.

 

ІІІ Мотивація навчання.

 Усе в нашому житті поєднується з трикутником. Трикутники мають важливе теоретичне і практичне значення. Щоб споруди були стійкими та міцними, окремим їх деталям надають форму трикутника. Можна навести багато таких прикладів: стріла крана, стовпи високовольтних ліній, телевізійні вежі і т. п. І все тому, що трикутник єдина фігура, яка є жорсткою.

 Сьогодні наше з вами завдання пригадати те, що ми вже знаємо про рівнобедрений трикутник та вивчити його основні властивості, навчитись застосовувати набуті знання при розвязування задач.

Тому прошу розгорнути зошити, розпочинаємо … Тема нашого уроку – логічне продовження вивчення трикутників, а саме «Рівнобедрений трикутник»   (учні записують у зошит дату і тему уроку)

 

ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

Вчитель: 1. Відкриваємо п.9 та вивчаємо самостійно означення  та формулювання теореми. (Робота по опрацюванню тексту підручника і відповіді на питання )

2. Навчимося правильно будувати рівнобедрений трикутник. (Практична робота.)

3. Доведемо властивість рівнобедреного трикутника. (Колективна робота по доведенню теореми.)

4. Підсумок -  прочитати з коментуванням наслідки з теореми.

Вчитель: Сьогодні на уроці ми ще більше дізнались про такі важливі й  цікаві геометричні фігури – трикутники. А саме – про рівнобедрений трикутник.

 

 

V. Узагальнення і систематизація знань.

Розвязування вправ.  Групове виконання завдань.

Усне розвязування

1. Кут при вершині рівнобедреного трикутника 1100. Знайдіть кути при основі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Кут при основі рівнобедреного трикутника 500. Знайдіть кут при вершині.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Знайдіть периметр рівнобедреного трикутника, якщо його основа дорівнює

    70см, а бічна сторона – 40см.

 

Виконання  письмових  вправ.         Впр. 201 , 203

 Експрес-контроль ( тест) Рівнобедрений трикутник

І варіант

1. Для рівнобедреного трикутника АВС, у якому АВ=ВС,  відрізок АС є

а) медіана;       б) бічна сторона;           в) основа;           г) висота.

2. Бісектриса рівнобедреного трикутника, проведена до основи, є:

а) медіаною;    б) висотою;     в) медіаною і висотою.

3. Основа рівнобедреного трикутника  7 см, а бічна сторона 8 см. Знайдіть

периметр трикутника:

а) 23 см;   б) 22 см;   в) 15 см.

4. Кут при основі рівнобедреного  трикутника дорівнює 40 . Чому дорівнює кут при вершині?

а) 100 ;   б) 70 ;   в) 40 .

5. Чи можуть кути при основі  рівнобедреного трикутника бути  прямими?

а) так;   б) ні. Відповідь обґрунтуйте.

ІІ варіант В

1. Для рівнобедреного трикутника АВС, у якому відрізок АС=СВ, АВ є

а) медіана; б) бічна сторона;  в) основа; г) бісектриса.

2. Кути при основі рівнобедреного трикутника:

а) рівні;   б) прямі;  в) тупі.

3. Бічна сторона рівнобедреного  трикутника 10 см, а основа 12 см. Знайдіть периметр трикутника:

а) 22 см;   б) 32 см;   в) 34 см.

4. Кут при вершині рівнобедреного трикутника дорівнює 80 . Чому дорівнюють кути при основі?

а) 80 ;    б) 20;   в) 50 .

5. Чи можуть кути при основі рівнобедреного трикутника бути тупими?

а) ні;   б) так. Відповідь обґрунтуйте.

Взаємоперевірка за готовими результатами

Сторінка цікавої математики

Запитання:

а) Скільки всього трикутників зображено на малюнку ? (Відповідь: 10)

б) Скільки серед них рівнобедрених ? (Відповідь: 2)

в) Скільки на цьому малюнку прямокутних трикутників ? (Відповідь: 4)

 

 

 

 

VI Підсумки уроку

Інтерактивна технологія «Обмін думками»

  • На сьогоднішньому уроці я дізнався …
  • На сьогоднішньому уроці найцікавішим відкриттям для мене було …

 

VII. Домашнє  завдання

Опрацювати  п.9,  розв’язати   завдання  № 198, 202, 208. Написати коротке повідомлення для математичної газети «Трикутник у житті людини».

Хвилинка  релаксації

     Розтуліть, будь-ласка, свою ліву долоню і покладіть уявно на неї той досвід, з яким ви прийшли сьогодні на урок. Відчуйте його вагомість, цінність та значимість для вас. А тепер покажіть, будь-ласка, свою праву долоню і покладіть на неї ту інформацію і той досвід, який ви здобули сьогодні. Відчуйте, чим він є для вас, його цінність. А тепер давайте з’єднаємо долоні і об’єднаємо ці два досвіди, які тепер стануть одним цілим і будуть вам допомагати, і так кожного уроку.

Дякую за співпрацю! Урок закінчено. До побачення!

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мовчан Володимир Миколайович
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
20 січня 2020
Переглядів
1522
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку