Тема уроку: Декартові координати на площині.
Мета уроку:
Навчальна:
Розвиваюча:
Пізнавальна:
Виховна:
Цілі уроку:
Учні повинні знати:
Учні повинні вміти:
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.
Обладнання: набір демонстраційного креслярського приладдя; слайди до уроку; мультимедійний пристрій.
Методи, прийоми, форми роботи: слово вчителя, інтерактивні вправи - робота в групах, вправа «Розминка», «Тестування», «Хвилинка історії», вправа по готовому малюнку, «Чи згодні ви, що…?», «Звіздар», «Помічник», «Продовжи речення».
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Забезпечення емоційної готовності до уроку.
Слово вчителя.
Дорогі діти, сьогодні на уроці ви повинні бути:
У – уважні!
Р – розумні!
О – організовані!
К – кмітливі!
Тож, я на сумніваюся, що сьогодні на уроці ви будете саме – уважними, розумними, організованими та кмітливими! Ось і побачимо! Почнемо з перевірки домашнього завдання.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Методична ремарка
Учитель пропонує учням відповісти на питання(на заздалегідь приготованих аркушах паперу - картках), позначаючи позитивну відповідь значком +, негативну відповідь значком — . Завдання відображаються на слайді – з обов’язковим анімуванням кожного питання. Відповідь матиме вигляд таблиці, що з’явиться на слайді після того, як учні здадуть вчителю свої відповіді. Після виконання диктанту є обов'язковим його перевірка та обговорення.
Слайд 1 Слайд 2
ІІІ. Формулювання мети і задач уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Коли ми бачимо температурну криву чи кардіограму, коли штурман прокладає на карті маршрут корабля – це застосування декартових координат. Є також можливість записувати рівняння ліній та відповідати на питання – чи перетинаються вони. Таким чином, до речі, можна передбачити сонячні та місячні затемнення, «парад планет» та зіткнення комети із Землею…
Діти! Сьогодні ви маєте нагоду показати свої знання щодо такого надзвичайного поняття – як декартові координати та покращити їх. Покажіть мені, що ви можете записувати рівняння ліній(деяких), можете знаходити точки їх перетину. Тож, бажаю вам успіхів та натхнення!
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів
ІV. Фізкультхвилинка. Вправа «Звіздар»
Слово вчителя.
Виконуємо вправу – слідкуємо оченятами за усіма рухомими об’єктами на екрані. Не забуваємо – рахувати зірочки, що будуть з’являтися. Хто точно полічить їх кількість – той звіздар!
І отримає приз! Тож, готові?
V. Закріплення засвоєних навичок і вмінь учнів
1. Робота в групах. Розв'язання задач.
Методична ремарка
Учитель заздалегідь розклав на парти кожній парі учнів задачу – одну з трьох задач. Таким чином утвориться три групи. Пропонує учням самостійно ознайомитися з умовами задач. Потім викликає до дошки по одному представнику від кожної групи – для запису на дошці розв’язання задачі.
Слово вчителя.
(поки пишуть умови) Можливо, хтось із вас в майбутньому буде льотчиком, а хтось може і штурманом на судні, а хтось лікарем та навчиться читати, отже просто повинні знати та уміти розбиратися у декартових задачах!
Ось, які ви молодці - швидко впоралися із задачами. (Учні відтворюють розв’язання задач на дошці, дві з яких виконуються письмово, третя – усно – із коротким записом на дошці)
Задачі розв’язує біля дошки учень – інші учні допомагають – кожен задачу своєї групи!
VІ. Підбиття підсумків уроку
1. Методична ремарка
Учитель відзначає роботу найактивніших учнів по групам, які розв'язували задачі І, ІІ, ІІІ типів.
2. Вправа «Тестування»
3. Рефлексія. Вправа «Продовжи речення»
- Сьогодні на уроці я дізнався…..
- Мені сподобалося…
- Я запам’ятаю…
VIІ. Домашнє завдання