22 квітня о 18:00Вебінар: Інтегроване навчання – вимога сучасності

Урок. "Геометричні фігури"

Про матеріал
Конспект уроку з теми "Геометричні фігури". Мета закріпити знання учнів по вмінню знаходити площу прямокутника та об’єм прямокутного паралелепіпеда.Нестандартний, підсумковий урок ділова-гра.
Перегляд файлу

Тема. Геометричні фігури і величини

Мета: закріпити знання учнів по вмінню знаходити площу прямокутника та об’єм прямокутного паралелепіпеда.Розвивати культуру спілкування, інтерес до математики, розширити кругозір учнів.Виховувати почуття відповідальності, зацікавленості в кінцевому результаті своєї роботи.

Операційні цілі:

Після закінчення уроку учень

знає

 -формули для обчислення площі прямокутника, квадрата

-формули для обчисленняобєму прямокутного паралелепіпеда та куба

зображають

-геометричні фігури , що вивчаються

наводять приклади

- рівних фігур

розязуютьвправи, що передбачають

-обчислення за формулами  площі прямокутника, квадрата

-обчисленняобєму прямокутного паралелепіпеда та куба

Методи і техніки: мета план ;робота в групах; гра Мікрофон”

Обладнання: зошит ,роздатковий матеріал(геометричні фігури) проектор.

Допоміжні матеріали:

Додаток 1Зображення Платона

Додаток2 Що ми знаємо про професії ?

Додаток 3 Бліц опитування. Гра “мікрофон”Усні вправи.

Додаток 6 Обчислити площу квартири схема якої зображена на малюнку.

Додаток 7 Практичне завдання.

Додаток 8 Рефлексія.(продовжити речення)

Додаток 9Типові завдання до контрольної роботи

Хід уроку

„Природа розмовляє мовою математики:

букви цієї мови – круги,

трикутники та інші математичні фігури”. 

Галілео Галілей

І Вступна частина

1.1 Розділіть клас  на 3 команди ( інженери, менеджери, будівельники)

1.2 Повідомте учням тему і мету уроку. Наголосіть, що найважливіше в цій темі – уміння розпізнавати геометричні фігури, що вивчаються. Вміти застосовувати набуті знання на практиці.

1.3 Зверніть їхню увагу на схему виконання завдань.Скажіть , що на цьму уроці вони матимуть змогу довести розв’язування задачі до логічного кінця і представити свої напрацювання.

1.4 Змоделюйте для учнів ситуацію підведення до того , що геометрія займає важливе місце в математиці.

Математика – найстародавніша з усіх наук. Ще в давні часи математику називали „царицею наук”. Старогрецький філософ Платон (ІV ст. до н.е.) (Додаток1)вважав математику знаряддям для вивчення філософії і над дверима „Академії” – будинку, в якому він займався з своїми учнями, звелів зробити надпис: „Нехай сюди не входить ніхто, хто не знає геометрії”.

Сьогодні ми підводимо підсумки вивчення поняття площі та об’єму. Він пройде  трішки не у звичній формі, ми з вами потрапимо у вир професій: інженерів, менеджерів, будівельників.

ІІ Основна частина

2.1 Запропонуйте учням зробити повідомлення  про професії,які носять назви їхніх команд. (Додаток2)

2.2 Повідомте , що листоноша приніс  телеграму у якій написано завдання

Телеграма № 1 Допоможіть провести розрахунки. Розрахунки робити потрібно швидко тому, що менеджери і будівельники сидять без роботи і не одержують заробітну плату.

2.3 Проведіть бліц опитування. Гра “мікрофон”

Повідомте , що без правильної відповіді першої команди інші не можуть дати відповідь.(Додаток 3)(Робочий зошит ст.2 )

2.4Спроектуйте задачу на дошку і зачитайте телеграму №2 про допомогу  будівельникам ,які будують спортивний зал( виконують усі)

2.5 Запропонуйте виправити допущені помилки. виправити .( Додаток 4)(Робочий зошит ст. )

  2.6 Запропонуйте розглянути телеграму  №3   Самостійна робота.Індивідуальні завдання для кожної групи.(Додаток 5)(Робочий зошит ст.3, 4 )

2.7 Запропонуйте розглянути Телеграму №4 Обчислити площу квартири схема якої зображена на малюнку.(Додаток 6)(Робочий зошит ст.5 )

2.8 Запропонуйте розглянути Телеграма №4 практичне завдання (роздаються конверти з фігурками трапеції,паралелограма,трикутника)Усім обчислити площу трапеції,трикутника,паралелограма.(малюнки проектуються на дошку, з необхідними,вимірами для обчислень)( Додаток 7)(Робочий зошит ст.6 )

2.9 Вислухайте пояснення практичних задач.

ІІІ Підсумкова частина

3.1 Підведіть підсумки роботи усіх команд.

3.2 запропонуйте дітям висловити враження від уроку.Проведіть рефлексію.(Додаток8)

3.4 На домашнє завдання запропонуйте Скласти і розв’язати задачу практичного змісту на застосування площ многокутн. «Допоможи татаві поклеїти шпалери в кімнаті»

3.5 Запропонуйте типові завдання до контрольної роботи (Для домашньої роботи)(Додаток 9)(Робочий зошит ст.7)

Додаток1

Книга Платон. Государство скачать бесплатно. Скачать Платон. Государство 2008, Философия, политология без регистрации.Зображення Платона
 

 

 

 

Додаток2

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTlm_TDtXaQo4BaL1jUkRJar_FHyN4b_0l10Wc7W8i-c7-OJwxRЩо ми знаємо про професії ?

Повідомлення 1.Інженери-будівельники займаються зведенням і ремонтом будівель, доріг, мостів, технічних мереж або споруд навколишнього середовища, а також організацією і координуванням пов'язаних з будівництвом робіт. Навчають цій професії в політехнічних університетах. Випускники отримують дипломи фахівців інженерів-будівельників, будівельників споруд, будівельників доріг і прикладних геодезистів.

Повідомлення 2.

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSnt-Dd_xxyOiGLUf3lcRCuqbdsG8fyYUQnCEhugX2t4KN8GtmLПрофесії будівельника та архітектора є одними з найдревніших та найнеобхідніших для розвитку суспільства.Професія будівельника - справжня чоловіча професія. Вона дуже цікава та вимагає високої кваліфікації. Ця робота відповідальна і високооплачувана, тому що дуже затребувана. Умілі будівельники необхідні завжди, тому що, хочеш не хочеш, а нові будівлі створювати потрібно. Міста не обійдуться без нових висотних будинків, офісних будівель, торгових центрів. Мені хотілося б створювати різні будівлі, хотілося б докласти зусиль до сворення зручних і просторих будинків, квартир для людей. Щоб ніхто не жив в тісноті і незручностях.Хороші будівельники дуже потрібні, коли десь створюється нова фабрика чи завод, я навіть не згадую! Замало придумати нові технології, ще потрібні люди, які втілять їх у життя! І ці люди - будівельники.Від праці будівельника завжди є практична користь

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR7XtiUgGQewk_VYfCfB7kXoet75j-7fNSNkmwohCrUbKBhvEXDUgПовідомлення 3 . Жодна компанія не може існувати без менеджерів - адже як тільки з'являється фірма, відразу ж з'являється і потреба в управлінні нею. Саме цим займаються сучасні менеджери. Тому можна сказати, що сьогодні менеджер - одна з основних і найбільш затребуваних професій.

 Предметом науки менеджменту є суспільні відносини між людьми в сфері управління, виявлення факторів і умов, безпосередньо або опосередковано впливають на ефективність організованої трудової діяльності.. Як самостійна наукамененджмент, зі своїм предметом і методом, менеджмент сформувався в Наприкінці 19 стол

* Менеджер - це керівник і у нього завжди є підлеглі.

* Менеджер може бути підприємцем, тобто керувати власною справою, а може бути найманим працівником.

* Менеджер може керувати комерційною або некомерційною організацією.

* Менеджери очолюють державні, громадські та релігійні організації, і цей список можна продовжити.

Додаток 3

Бліц опитування. Гра “мікрофон”

Усні вправи.

Завдання інженерам 1) Розрахувати довжину сторін квадрата якщо його площа 25 см .кв.Повідомляють величину сторін.2) Вирахувати якої площі має бути ігровий майданчик Якщо його ширина 10 м.,а довжина 12 м.3) Який об’єм мамиме кімната з вимірами 5м, 6м, 3м.

Завдання будівельникам: 1) Яка буде поща квадрата ,якщо ви його сторони збільшити у 2 рази? 2) Скільки можна розмістити  пісочниць на цьму майданчику, якщо площа однієї пісочниці 2 м. кв.3) Скільки потрібно м.кв. шпалерів,щоб обклеїти стіни.

Додаток 4

„Об’єм фізкультурного залу 1800 м,  його висота 5м2,  яка площа залу ?Розв’язання: 1800 ·5 = 360”

Завдання мененжарам: 1) Порахувати скільки потрібно плиток і якого розміру ,щоб заложити  даний квадрат. 2) Скільки потрібно заплатити грошей за всі пісочниці,якщо вартість однієї 100грн.3)Скількипотрібнорулонів цілих рулонів шпалер на кімнату ?

Додаток 5 Самостійна робота

Інженерам.1.Обчислити площу кімнати з вимірами 7 м і 6 м.

2. Кімната 5 х7м . Обчислити кількість необхідної фарби для покраски підлоги , за умови, що на 1 м2 стіни витрачається  1о0 гр фарби.

3. Скільки літрів води поміститься басейн з розмірами 11м, 5м, 2м.

4. Визначити площу поверхні стін кімнати, якщо ширина -3м , довжина- 4м, висота -3м), які необхідно обклеїти шпалерами . Обчислити кількість рулонів шпалер, за умови, що 1 рулон – 10 м2.

   Будівельникам.1.Обчислити площу кімнати з вимірами 7 м і 8 м.

2. Кімната 4х6м . Обчислити кількість необхідної фарби для покраски підлоги , за умови, що на 1 м2 стіни витрачається  120 гр фарби.

3. Скільки літрів води поміститься  в басейн з розмірами 12м, 6м, 2м.

4. Визначити площу поверхні стін кімнати, якщо ширина -4м , довжина- 5м, висота -3м), які необхідно обклеїти шпалерами .Обчислити кількість рулонів шпалер, за умови, що 1 рулон – 10 м2.

Мененжерам. 1.Обчислити площу кімнати з вимірами 8 м  і 7м.

2. Кімната 5 х 8м . Обчислити кількість необхідної фарби для покраски підлоги , за умови, що на 1 м2 стіни витрачається  90 гр фарби.

3. Скільки літрів води поміститься басейн з розмірами 15м, 6м, 2м.

4. Визначити площу поверхні стін кімнати, якщо ширина -4м , довжина- 6м, висота -3м), які необхідно обклеїти шпалерами .  Обчислити кількість рулонів шпалер, за умови, що 1 рулон – 10 м2.

Додаток 6

Обчислити площу квартири схема якої зображена на малюнку.

 

http://mathematics-tests.com/images/stories/matematika/4-klass/zadaniya-matematika-4-klass-9.jpghttps://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ-wiRLPKiG15rCjXo4-d8yaL9ttrvhG8hMK9mD1eK_eYQLe8Gc

 

 

 

 

 

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTE1VD3F67X7TUFjRm9b-2EfzNQ062IIa3VeZtj-0lzwXxo8nE1

 

 

 

 

Додаток 7 Практичне завдання.

Перша бригада – інженери.

Підрахувати щоб не було лишніх плиток, число трикутних плиток було мінімальним, а плиток у формі паралелограмів і трапецій - однакова кількість.

Друга бригада- будівельники-паркетчики.

Щоб проконтролювати замовлення потрібно знати наперед скільки і яких плиток потрібно для покриття підлоги.

Третя бригада - мененджири.

Їм потрібно доставити необхідну кількість

плиток на будмайданчик, для цього потрібно розрахуваюти їх кількість.

Кожна бригада переходить до практичних підрахунків. При виконанні

задачі приходимо до висновку: паркет вкладається в ряд так, що паралелограм і трапеція чергуються, а трикутники -по краях.

Підрахунки показують, що в один ряд по ширині кімнати вкладається 2 трикутники і по 8 паралелограмів і трапецій.

Розв'язання: Sтрап. = 700 см2

Sпар.= 700 см2

Sтр. = 150 см2

Sзалу = 575x800 = 460000 см2

Потрібно всього 80 трикутників, і по 320 паралелограмів, трапецій.

Учні із кожної бригади пояснюють, як вони робили підрахунки.

Додаток 8

Рефлексія.(продовжити речення)

1. Під час уроку я

            дізнався…  зрозумів…  навчився…

2. Найбільше мені сподобалося…

3. На уроці найкраще в мене виходило…

4. Я мав (-ла) труднощі з…

5. Я хотів би ще дізнатися про…

Додаток 9

Типові завдання до контрольної роботи (Для домашньої роботи)

І рівень 1.Об’єм куба з ребром 4 м дорівнює

А) 12 м3;    Б) 64 м3;    В) 96 м3.

2. Виразити в см2: 1) 9 м2;   2) 15600 мм2

    1) А) 900 см2;     Б) 90 см2;     В) інша відповідь;

    2) А) 1560 см2;   Б) 156 см2;   В) інша відповідь.

ІІ рівень

  1.   Побудувати квадрат, периметр якого дорівнює 12 см. Знайти його площу.
  2.   Знайти периметр і площу прямокутника, одна із сторін якого 14 см, а друга у 3 рази більша за першу.

ІІІ рівень

  1.   Довжина прямокутного паралелепіпеда дорівнює 18 см, ширина у 2 рази менша за довжину, а висота на 11 см більша від ширини. Знайти  об’єм прямокутного паралелепіпеда.

IV рівень

  1.   Об’єм прямокутного паралелепіпеда дорівнює 240 см3, а два його виміри 12 см і 4 см. Знайти суму довжин усіх ребер паралелепіпеда.

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
24 лютого
Переглядів
63
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку