Урок "Геть паління!"

Про матеріал
Мета : Інформативно-виховна: інформування молоді про негативний вплив тютюну на здоров'я не лише того, хто палить, але й оточуючих; інформування про ризик розвитку залежності від тютюну, набуття нових та ускладнення наявних захворювань. Виховна: Формування у підлітків якостей сильної особистості та здатності протистояти тютюновій індустрії. Профілактична: Попередження паління серед підлітків та учнівської молоді.
Перегляд файлу

"ГЕТЬ ПАЛІННЯ! "


Мета :
Інформативно-виховна:
інформування молоді про негативний вплив тютюну на здоров'я не лише того, хто палить, але й оточуючих;
інформування про ризик розвитку залежності від тютюну, набуття нових та ускладнення наявних захворювань.
Виховна:
Формування у підлітків якостей сильної особистості та здатності протистояти тютюновій індустрії.
Профілактична:
Попередження паління серед підлітків та учнівської молоді.
Терміни і поняття: "тютюн", "тютюнопаління" "наслідки тютюнопаління".
ОБЛАДНАННЯ: плакати, фотознімки та малюнки анти тютюнового спрямування.

План


І. Організаційний момент.
ІІ. Мотивація проведення заходу.
III. Анкетування.
ІV. Домашнє завдання.
 

І. Організаційний момент.
Зручне розміщення учнів.
ІІ. Мотивація проведення заходу:
Щорічно з 1977 року за ініціативою Міжнародного союзу боротьби з раком у третій четвер листопада проводиться День не куріння. Цього року День не куріння випав на 17 листопада.

Найбільш поширеною з усіх шкідливих звичок є тютюнопаління. Воно стало побутовою вадою більшості чоловіків, багатьох жінок, юнаків і дівчат, а часом і дітей-школярів. Мало не всі вони вважають паління безвинною забавою, нешкідливою для здоров’я. Насправді ж це далеко не так.

Рот і органи дихання першими приймають на себе удар отрут. Тютюновий дим подразнює слизову оболонку ясен, зуби, закінчення нервів. Ясна запалюються, кровоточать, виникає неприємний запах з рота, зуби жовтіють, тріскається емаль. Уже після перших затяжок частішає пульс. Швидше зношуються судини, просвіти їх звужуються, вони стають менш еластичними. Систематичне паління сприяє формуванню атеросклерозу, почастішанню випадків ішемічної хвороби серця, яку нерідко називають “хвороба віку”. Всесвітня організація охорони здоров’я відзначила, що смерть від ішемічної хвороби серця частіше настає у курців, які почали палити у ранньому віці. А приступи цієї хвороби, що призводять до ранньої смерті, у курців трапляються в чотири рази частіше.

З тютюнопалінням пов’язана і переміжна кульгавість – захворювання, яке розвивається внаслідок ураження артерій гомілок і стоп. Під впливом нікотину зношуються судини мозку, розвивається швидка втомлюваність, головний біль, ослаблення пам’яті, зменшення м’язової енергії. Тютюновий дим шкідливо впливає на легені і бронхи. В результаті виникає хронічне запалення дихальних шляхів. Курці часто хворіють на бронхіт. Захворюваність на рак легенів у курців у десять разів вища, ніж у тих, хто не палить.

Нині особливу увагу приділяють організації лікування всіх тих, хто хоче кинути палити. Запобіжні заходи боротьби з палінням повинні полягати, насамперед, у виховній роботі. Щоправда, відмовитися від цієї шкідливої звички тим, хто втягнувся, не так легко, але можливо, коли є прагнення і сила волі. Кидати палити найкраще відразу. Неприємні відчуття невдовзі зникають.
Суспільство мусить дбати про здоров’я своїх дітей та підлітків, адже вони майбутнє цього суспільства. З перших днів життя дитину в нашій країні супроводжує увага і піклування спеціальних дитячих закладів - лікувальних, виховних, навчальних, спортивних, розважальних та ін. Ось ціла армія лікарів, вихователів, вчителів, інструкторів докладають масу зусиль, щоб захистити дитину від хвороб, від фізичних та психологічних травм. Але ці титанічні зусилля не завжди мають належні результати і виявляються марними стосовно впливу тютюну. Чому? Щоб відповісти на дане запитання проведемо маленький експеримент. Пропонуємо учням кілька довільних предметів, але серед них має бути упаковка від цигарок.
Завдання :
- назвати предмети;
- визначити їх призначення;
- розповісти про шкоду тютюну;
Результат: Учні швидко називають предмети, багато хто розпочинає перелік предметів саме з упаковки для цигарок. Вони добре знають для чого використовується ця упаковка, знають назви марок, безпомилково визначають призначення самих цигарок, але про шкоду тютюну, окрім фактору задимлення, мало хто щось може розповісти.
Висновок: Реклама цигарок всюди - від цигарки в руках батька чи інших членів родини, до крамниць, яскравих щитів(якщо не з прямою, то з опосередкованою рекламою тютюну) . Про шкоду від паління інформація розміщена так, що на неї майже ніхто не звертає увагу, тим більше діти. Вони сприймають яскраві, ефектні фото, малюнки, написи, але пропускають повз увагу застереження про шкоду куріння і тютюнового диму. Попередження не спрацьовує.
Що треба робити?
1.Необхідно доносити до всіх нехай жорстоку, але правду про наслідки тютюнопаління.
2.Обмежити вплив реклами тютюну:
- на батьківських зборах рекомендувати батькам не демонструвати цю шкідливу звичку перед власними дітьми;
- заборона для всього персоналу курити на території шкільних та виховних закладів;
- заборона для всіх відвідувачів палити на території виховних та шкільних закладів;
- заборона паління в усіх громадських місцях.
3.Цілеспрямовано і постійно, шляхом різноманітних заходів виховувати в учнів негативне ставлення до тютюнопаління.

III. Анкетування.
АНКЕТА
1.Що являє собою тютюн?
2.В яких галузях виробництва використовують тютюн?
3.Сам по собі тютюн шкідливий чи корисний?
4.В якій індустрії тютюн найширше використовують?
5.Які тварини споживають тютюн?
6.Що спільного між тютюном і нікотином?
7.Як тютюн діє на комах?
8.Чи є тютюн рослиною без якої існування людини неможливе?
9.Використання тютюну-це необхідність чи данина моді?
10.Палити-це вигідна для людини справа ?
11.Тютюн шкодить здоров’ю?
12.Той хто палить шкодить лише власному здоров’ю?
13.Кинути палити легко?
14.Ви б хотіли допомогти вашим рідним кинути палити?
15.Тютюн забруднює навколишнє середовище?
16.Боротьба з тютюном - це легка справа?
17.З тютюном треба боротися?
18.Ви палите?
19.Скільки часу?
20.Ви бажаєте кинути палити? (якщо палите)
21.Вам потрібна допомога?
22.Ви можете випробувати свою силу волі?

ІV. Домашнє завдання за вибором:
Реферат на тему:
1."Чи винні рослини в проблемах людини?"
2. "Історія появи тютюну в Україні"
3. "Шкідливість паління"
4. "Соціальне становище курців"

 

docx
Додано
8 травня 2020
Переглядів
574
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку