Тренінг Як стати успішним в житті""

Про матеріал
Данна розробка тренінга містить в собі вправи направлені на корекцію взаємовідносин між підлітками, а також на формування мотивації до саморозвитку та сомопізнання.
Перегляд файлу

Тренінг «Як стати успішним у житті?»

Мета: підвищення рівня самооцінки учнів, корекція взаємовідносин між підлітками, зниження рівня агресії у спілкуванні та поведінці, підвищити усвідомлення власної значущості, цінності та гідності як особистості; формувати мотивацію до самопізнання, саморозвитку, навички групової взаємодії та ефективного спілкування.

Обладнання: ручки, або олівці, плакат із правилами роботи в групі, невеликі аркуші для візиток, булавки, ватман із зображенням дерева, листочки- стікери, аркуші паперу для «людини», картки із зображеннями тварин (кількість карток – парне число)

Хід заняття

Правила роботи в групі (обговорення)

1. Щирість і відвертість. Виражати почуття. Не брехати – краще відмовитися від відповіді, ніж спонукати групу хибної думки та переінакшувати дійсність.

2. Відповідальність під час обговорення. Починати висловлювання зі слова «Я». Дотримуватися правил. Не відволікатись.

3. Конфіденційність. Не обговорювати те, що відбувалося в групі, а також її учасників за межами групи.

4. Повага до іншого. Не перебивати, не ображати, не заподіювати фізичного збитку. Не оцінювати інших. Не говорити про присутніх у третій особі, а звертатися прямо до них.

5. «Тут-і-зараз». В групі обговорюються лише події, що відбулися в цей час і саме зараз. Це дуже важливо.

6. Активно брати участь в роботі групи. Виражати свою думку. Повідомляти про труднощі участі в групі.

Вправа 1 «Знайомство».

Учні пишуть на аркушах паперу своє ім’я продовжують вислови: «Я вмію добре…», «Мій друг сказав би про мене…», «Моє улюблене заняття…», «Мені дуже подобається проводити час…»

Вправа 2 «Дерево сподівань»

На папері у вигляді листочків учні пишуть свої очікування від тренінгу і чіпляють їх до дерева сподівань на дошці.

Вправа 3 «Людина»

Учні отримують завдання без ножиць вирізати фігуру людини і на частинах тіла записати: свою мрію, улюблене заняття, улюблену пісню, предмет у школі, колір. Записавши учні мають поділитися із своїми колегами і визначитися чи є у них співпадіння за цими позиціями, якщо є – записати імена учнів.

Обговорення

  • Чи є учні у яких співпала хоча б один із записів?
  • Чи є такі учні у яких співпали усі записи?
  • Як ви вважаєте що нам може дати така вправа?
  • Про що свідчать результати?
  • Що допомагає людям пізнавати один одного?

Висновок: усі люди різні і унікальні особистості, хоча можуть мати і деякі спільні інтереси. Спілкування об’єднує людей різних за віком, статтю, вподобаннями, характерами і саме завдяки вмінню спілкуватися ми отримуємо життєво важливі навички поведінки у соціумі.

Вправа 4 Обговорення притчі «Бути самим собою»

Одного разу Садівник прийшов у свій сад і виявив, що всі його квіти, дерева і чагарники вмирають.

Дуб пояснив, що вмирає, бо не може бути таким високим, як Сосна … Садівник застав Сосну поваленою: вона зігнулася під вагою думки, що не могла давати виноград, як Лоза … А Лоза гинула, бо не могла квітнути, як Роза… Роза плакала, бо не була настільки сильною і могутньою, як Дуб …

Тоді він знайшов одну рослину — фрезію, квітучу й прекрасну, як ніколи …

Садівник запитав:

— Як же так? Ти ростеш посеред цього зів’ялого і похмурого саду, а в тебе такий здоровий вигляд?
Красуня відповіла:

-Я не знаю… Можливо, я завжди думала, що, саджаючи мене, ти хотів саме Фрезію… Якби ти хотів мати в саду ще один Дуб або Розу, ти б посадив їх… Тоді я сказала собі: я постараюся бути Фрезією настільки добре, наскільки зможу …

Запитання до учнів

  • Чим відрізнялися рослини в саду від фрезії?
  • Чи мислимо ми іноді, як дуб чи сосна із притчі?
  • Яке рішення було б краще для нас вважати як дерева у саду, чи як прекрасна фрезія несхожа на інших?

Висновок: Кожна людина – унікальна особистість, не потрібно піддаватися стереотипам життя і плисти за течією – «як усі». Треба шукати власний шлях, щоб досягти успіху і, щоб люди дивувалися унікальності і неповторності кожного з нас!

Вправа 5 «Знайди пару»

Учням роздаються картки із зображеннями тварин. Їх завдання мовчки не вимовляючи ні слова знайти учня у якого така ж сама тварина і об’єднавшись дочекатися, доки решта не віднайдуть свої пари. Потім кожна пара учнів презентує яка тварина у них.

Запитання до учнів

  • Як ви шукали свою пару?
  • Чи легко було мовчки виконати завдання?
  • Що ця вправа вам дала?

Висновок: діти отримують навички ефективного спілкування між собою та групової взаємодії.

Вправа 6 «Атоми і молекули». 

« Уявіть, ви – самотні атоми. Починається хаотичний броунівський рух, при цьому можливі легкі зіткнення один з одним. Будьте обережні. За моєю командою ви повинні з’єднатися в молекули, число атомів в якій я назву».

Через деякий час після початку ведучий говорить цифру, наприклад, «п’ять». Учасники складають групи по п’ять осіб. Потім, інша кількість атомів в молекулах і т.д., але не більше 4-5 разів. Вкінці можна назвати молекулу, в якій атомів рівно стільки, скільки учасників в групі.

Вправа 7 «Дерево сподівань»

Повернімося до нашого незвичайного дерева. Якщо ваші сподівання сьогодні виправдалися і здійснилися залиште листочки на дереві, якщо ні – зірвіть їх.

Обговорення результатів

Вправа 8 «Посмішка по колу»

Учні утворюють коло, вихователь бере свою посмішку у долоні і передає учням. Кожен передає усмішку по колу.

Дякую за увагу!

docx
Додав(-ла)
Галстян Ольга
Додано
12 травня 2020
Переглядів
1192
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку