Розробка конспекту уроку з біології у 8 класі до теми "Терморегуляція". Метою даного уроку є розглянути вплив різних факторів довкілля на організм людини; сформувати гігієнічну потребу в додержанні основних гігієнічних вимог до шкіри, одягу, взуття; навчити учнів надавати ПМД при перегріванні, опіках, обмороженнях.
Біологія 8 клас Урок Дата:
Тема : Гігієна шкіри. Профілактика захворювань шкіри. ПМД при перегріванні, опіках, обмороженнях.
Мета : розглянути вплив різних факторів довкілля на організм людини; сформувати гігієнічну потребу в додержанні основних гігієнічних вимог до шкіри, одягу, взуття; навчити учнів надавати ПМД при перегріванні, опіках, обмороженнях.
Обладнання: таблиця "Будова шкіри", "Гігієна одягу, взуття".
Базові поняття: шкіра, терморегуляція, тепловіддача, гігієна одягу, взуття, шкіри.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
І. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.
ІІ. Розв'язування проблемних ситуацій.
а) Літо. Спекотно. Ви відпочиваєте на березі річки.
Роздягаєтесь і ... повільно заходите у воду.
- Вам холодно!
-Ви тремтите!
-Тіло вкрилось"гусячою шкіркою". Поясніть усі ситуації, що стались.
Пояснення
б) У 1946 році заради забави знатних гостей міланського герцога Моно був організований хід, який очолював хлопчик, тіло якого було пофарбовано золотою фарбою. Він уособлював собою "Золотий вік", розкіш замку, але потім був забутий, усю ніч провів на кам'яній підлозі. Після нічного свята хлопчик захворів, і незважаючи на зусилля лікарів, через три дні він помер. Чому це сталось ?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
Одяг - додатковий регулятор теплообміну в людини. Він відіграє ту саму роль, що хутро та підшкірний жир у більшості ссавців. Але чи завжди це на користь людині ?
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1). Дуже важливим для людини є вплив одягу на шкіру.
позитивне негативне
- захищає тіло від негативних впливів - синтетичний одяг
зовнішнього середовища. - тісне взуття
- естетична функція (відбиває відміну - прогумована тканина (спортивне статей і віку, національні особливості ) взуття)
- головні убори
Загартовування - комплекс методів, спрямованих на підвищення функціональних резервів організму та його опірності до несприятливої дії фізіологічних чинників навколишнього середовища.
Чинники загартовування
І. Повітряні ванни: прогулянка на свіжому повітрі; загартовування починається з 20 - 30 хв. перебування у на пів оголеному стані в добре провітреному приміщенні.
ІІ. Сонячні ванни: приймати поступово; спочатку 5 хв. потім 45 - 50хв.; кожні 5 хв. треба змінювати бік до сонця; голову захищати капелюхом, білою хустинкою.
ІІІ. Водні процедури: обтирання; обливання; купання.
2). ПМД при перегріваннях, опіках, обмороженнях. ( робота в групах )
а) надання ПМД при перегріванні: - перенести потерпілого в прохолодне місце ;
- під голову покласти валик;
- на голову покласти холодний компрес;
- дати вдосталь напитися;
- коли втратив свідомість ( спирт нашатирний );
- при зупинці дихання ( штучне дихання до приїзду лікаря );
б) надання ПМД: - при опіках І - ІІ ступенів на вражене місце покласти примочку зі спиртом, горілкою, одеколоном, розчином KMnO4 ;
- при ІІІ і ІУ ст. на вражені місця накладають стерильні пов'язки і доставляють хворого до лікарні, давати хворому багато пити.
- при хімічних опіках зросити водою;
- при хімічних опіках кислотою: 1) промити розчином питної соди або водою;
- при хімічних опіках лугом: 1) промити слабким розчином оцту або водою.
Заслуховуються повідомлення учнів.
- Гігієна шкіри;
- гігієна волосся і нігтів;
- гігієна взуття;
- гігієна одягу.
V. Закріплення знань
Гра "Твій номер і твоя відповідь"
Учень обирає номер картки і на зворотному боці зачитує питання та дає на нього відповідь.
VІ. Домашнє завдання
Повторити тему "Виділення.Терморегуляція" підготуватись до ТО
VІІ Підсумки уроку