Урок «Глобус – модель Земної кулі».

Про матеріал
Матеріал уроку спрямований для здобувачів освіти, які мають порушення інтелектуального розвитку. На уроці формується в учнів уявлення про форму Землі, розглядається поняття "екватор", "полюси", удосконалюються навички роботи з додатковою літературою.
Перегляд файлу

Географія 7 клас.

Тема уроку: «Глобус – модель Земної кулі».

Мета:

 Навчальна: формувати в учнів уявлення про дійсну форму Землі, про глобус як модель земної кулі, вміння визначати зображення суші, води на глобусі, ознайомити з поняттям «екватор», «полюси», прищеплювати любов до пошукової роботи.

           Корекційна: розвивати пам’ять, спостережливість, уміння аналізувати, порівнювати та робити висновки, просторові уявлення в процесі формування знань про глобус, удосконалювати навички роботи з додатковою літературою, корегувати осанку та мовлення учнів,

        Виховна: виховувати любов до предмета, сприяти формуванню дбайливого ставлення до природи,  бажання більше знати про планету Земля.

Обладнання: глобус, підручники, зошити, атласи, пластилін, презентація.

Тип уроку:  комбінований.

Хід уроку.

І. Підготовча частина:

1. Організація класу.

1. Привітання, фіксація відсутніх.

Всі за парти ми сідаємо,

До роботи приступаємо.

Щоб помилок уникати,

Треба пильність розвивати.

2. Перевірка підготовки учнів до заняття

3. Перевірка підготовки класного приміщення до заняття

2. Нервово – психологічний настрій.

Люблю я свій розум,

Увагу та пам'ять.

Працює мій мозок.

І вчусь я старанно.

Сприймаю все нове

І мислю логічно.

Учителя слово

Здійсню я практично.

3. Актуалізація опорних знань:

гра «Мікрофон» 

1.  Яку форму має Земля?

2.  Як люди, спостерігаючи за кораблями, дізналися, що Земля має кулясту форму?

3.  Коли вперше людина здійснила політ у космос?

4.  Яка подія підтвердила, що Земля круглої форми?

5.  Хто був першим космонавтом?

ІІ. Основна частина:

  1. Повідомлення теми, мети уроку.

Загадка:

Різні розміри я маю,

Форму кулі зберігаю.

На підставці, на осі

Обертають мене всі.

Тема: «Глобус – модель земної кулі».

  1. Епіграф до уроку.

 

«Географічна освіта необхідна для розвитку відповідальних та активних громадян сьогодення».

О.О. Лютий.

  1. Розповідь учителя.)

Щоб краще було вивчати Землю, люди створили глобус. Слово «глобус» означає «куля».

Глобус — це модель Землі, що в загальних рисах зберігає її форму, зменшену в десятки мільйонів разів. На ньому всі материки, океани, моря показані в повній відповідності з їх положенням на земній кулі. Глобус стоїть на підставці і може обертатися навколо осі, яка проходить крізь його середину. Підставка та вісь зроблені для того, щоб глобус стояв і ним було зручно користуватися. Земна ж куля не має ні підставки, ні залізної осі. Земля завжди обертається в одному напрямі навколо своєї уявної осі, яка називається земною віссю. Візьмемо м’яч двома пальцями однієї руки так, щоб один палець був зверху, а другий — знизу. Будемо повертати другою рукою м’яч. Ми побачимо, що м’яч обертається, а наші пальці залишаються нерухомими.

М’яч ніби обертається навколо тієї лінії, яка сполучає дві нерухомі точки під нашими пальцями. Саме ця уявлювана лінія, що сполучає дві нерухомі точки  Землі, і є земною віссю. Нерухома точка зверху глобуса називається Північним полюсом, а протилежна їй нерухома точка знизу — Південним полюсом. Слово «полюс» з грецької означає «нерухомий». На Землі так само, як і на глобусі, є Північний і Південний полюси.

На глобусі на однакових відстанях від полюсів проводять коло, яке називається екватором. Екватор поділяє земну кулю на північну і південну півкулі. Лінія екватора і точки полюсів позначені тільки на глобусі і картах для того, щоб легше було знаходити потрібне місце, а на земній кулі їх немає. На глобусі тими ж умовними кольорами, що і на карті, позначено все, що знаходиться на поверхні Землі: суша, океани, моря, річки, озера, гори, рівнини. Якщо ми будемо обертати глобус навколо осі, то зможемо відразу побачити всю земну кулю.

  1. Робота з підручником (Одинченко Л.К. Географія 7 клас, стр. 10-12)
  2. Самостійна робота учнів з термінами: «глобус», «екватор», «земна вісь», «Південний та Північний полюси». 
  3.  Фізкультхвилинка.

Ми мандруєм, ми мандруєм,

     Україною крокуєм

Ось побачили Карпати.

Як вершину нам дістати?

     Заглянемо у озерця,

     Не торкнутися нам дна!

     Так ми довго довго йшли

     І до школи знов прийшли.

  1. «Довідкове бюро».
  2. Закріплення вивченого матеріалу.

1) Вправа «Мікрофон».

- Яку форму має глобус? Що він зображає? 

- Як називається уявлювана лінія, що сполучає нерухомі точки глобуса?

- Як називаються нерухомі точки зверху і знизу глобуса?

- Що таке екватор?

2) Робота в парах.

 - Розгляньте глобус. Запишіть у зошит, якими кольорами на глобусі зафарбовані моря, гори, низини.

     -  Зробіть із пластиліну маленьку модель земної кулі. Позначте на ній полюси, екватор.

7.  «Цікаво знати». (на інтерактивній дошці представлені цікаві факти про глобус)

ІІІ. Заключна частина.

  1. Оголошення домашнього завдання.
  2. Рефлексія:

- Яку тему вивчали?

- Що найбільше запам’яталося?

-      Що сподобалось?

-      Що не сподобалось?

 

docx
Пов’язані теми
Географія, 7 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
19 грудня 2023
Переглядів
420
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку