Конспект уроку
«Гнів: безпечний і небезпечний»
Мета: сприяти усвідомленню дитиною власних емоцій та поведінки, причин та наслідків.
Матеріали: аркуші паперу А4, кольорові олівці.
1. Вправа «Метелик»
Психолог пропонує уявити, що в руках дитини є метелик. Нехай він складе руки так, ніби метелик там дійсно є і опише його: колір, вигляд, розповість як він себе почуває і чого хоче, як він потрапив сюди і що на нього чекає далі. Психолог може задавати уточнюючі питання про відчуття безпеки метелика, його ворогів, що зробить з метеликом гнів того, в чиїх руках він знаходиться.
2. Малюнок «Як виглядає мій гнів»
Дитині пропонується згадати ту ситуацію, коли вона відчувала сильний гнів. Її просять уявити цей гнів та на малювати його на аркуші паперу. Після роботи малюнок обговорюється.
3.Вправа «Стани моря»
Психолог пропонує розслабити тіло, він буде говорити стан моря, а дитина має його показати:
штиль: нерухомо застигти, дихати тихо і спокійно;
спокійне: легкі хвилі, можна трохи покачуватись;
небурхливе: хвилі малі, але активні, можна збільшити амплітуду рухів, але не напружуючи м’язи;
шторм – активні рухи, велика амплітуда рухів;
ураган – можна бігати по приміщенню активно розмахувати руками, стрибати.
Стани спочатку пояснюються, а потім називаються у стихійному порядку. Перевагу надавати варто спокійним станам для релаксу.
Після вправи проводиться бесіда, проводячи аналогії зі станами моря та станами дитини, який безпечний, який небезпечний.
Зворотний зв'язок та прощання: психолог цікавиться у дитини чи сподобалось їй сьогодні працювати, що сподобалось найбільше.