Заняття з елементами тренінгу «Розвиток комунікативних умінь і навичок педагога»

Про матеріал
Мета: стимулювати бажання педагогів підвищувати свій фаховий рівень; сприяти підвищенню комунікативних умінь та навичок у педагогічній діяльності; опанування прийомами ефективного спілкування; розвиток умінь вербального і невербального спілкування; створити сприятливий психологічний клімат в команді. Тривалість заняття до 2 год. Цільова аудиторія - педпрацівники. Дана розробка буде корисною для працівників психологічної служби закладів освіти різних типів. Матеріал поданий у доступній формі у супроводі з презентацією.
Перегляд файлу

 

 

Заняття з елементами тренінгу

«Розвиток комунікативних умінь і навичок педагога»

 

Будь-яка людська діяльність неможлива  поза спілкуванням

О.О. Леонтьєв

Мета: стимулювати  бажання  педагогів  підвищувати  свій фаховий рівень; сприяти підвищенню комунікативних умінь та навичок у педагогічній  діяльності; опанування прийомами ефективного спілкування; розвиток умінь вербального і невербального спілкування;  створити сприятливий психологічний клімат в команді.

 

Тренінгова  група: педагоги/майстри виробничого навчання/працівники психологічної служби закладів освіти – 10-12 осіб.

Тривалість: 2 год.

Обладнання: мультимедійний проектор, ноутбук, презентації, маркери, бейджики «кленові листочки», скотч, роздаткові аркуші, картки з назвами емоцій, плакати  «пісочний годинник», «сонце успіху», канцелярське приладдя, склянка з водою (+ дрібка солі, цукру, піску), музичний супровід.

 

Вступне слово психолога. (2 хв.) Шановні колеги! Нашу педагогічну роботу можна уявити схожою на мальовничий ліс, де ми набуваємо досвіду, то йдучи широкими дорогами, то блукаючи стежками особистих пошуків, то усамітнюючись, то виходячи на яскраві, освітлені нашим покликанням галявини, щоб розпалити із колегами вогнище надії, взаємодопомоги та розуміння.

Дуже багато вимог ставить життя до педагога,  до його особистісних і професійних якостей, до його компетентності, до його вміння встановлювати контакти з колегами, а через педагогів і з учнями.  І хоч явно недооцінена його праця сьогодні, проте педагог  має прагнути до ідеалу. А для цього варто постійно дбати про своє самовдосконалення.

 

Хід тренінгового заняття

  1. Притча про глухого, сліпого та німого. (3 хв.)  (слайд №2)

Прийшли глухий, сліпий і німий до Бога.

- Скажи, Господи, за що нам таке нещастя?

- Тобі, - сказав Бог глухому, - за те, що ти ніколи нікого не слухав і не хотів слухати, крім себе. Тепер ти нікого не чуєш, і ніщо тобі вже не заважає слухати власні речі і думки.

- Тобі, - звернувся Всевишній до сліпого, - за те, що ти нікого і нічого не хотів помічати, крім себе і своїх потреб. Тепер ти позбавлений від необхідності бачити те, що не бажав бачити.

- А тобі, - продовжив Господь, вказуючи на німого, - дана можливість помовчати, бо переговорити і вислухати тебе було неможливо.

Ви всі отримали , - сказав Бог їм, - що хотіли, чому ж ви не радієте, а сумуєте?

Але нещасні не відповіли. Ніхто з них не припускав, що щастя, про яке вони так мріяли, обернеться горем.

Потрібно  пам'ятати,  що вуха дані  людині, щоб чути і слухати, зір - щоб дивитися і бачити, а мова - щоб спілкуватися, розуміти через мову іншого і бути зрозумілим.

 

  1. Повідомлення теми, мети. ( 3 хв.)

Ми постійно знаходимось у взаємодії з рідними і близькими людьми, друзями і колегами по роботі, приблизно 70% часу спілкуємось.   Численні дослідження свідчать, що успіх людини, яка працює у сфері «людина-людина» на 80%  залежить саме від її комунікативної компетентності.

Вміння спілкуватися має бути притаманним кожному. У житті ніхто не застрахований від невдач, негараздів, хвилювань. Але часто їхнім джерелом є не зовнішні обставини, а невміння знаходити спільну мову з оточенням. Аби допомогти вам краще пізнати себе, набути навичок ефективного спілкування, будувати гармонійні стосунки з  людьми, які вас оточують, пропоную тренінгове заняття на тему «Розвиток комунікативних умінь і навичок педагога».

  • Уміння ефективно спілкуватися – це мистецтво слухати і чути, бачити і відчувати, розуміти співрозмовника і доносити до нього свої думки.

 

  1. Вправа  «Знайомство» (10 хв.)

Мета: Знайомство учасників тренінгу один з одним

  • Психолог (звертається до учасників заняття) Вам необхідно написати на бейджику своє ім’я,  представитися та назвати одну свою рису характеру, якою ви пишаєтеся як професіонал. Психолог записує  на променях сонця риси, які називають учасники ( плакат «Сонце успіху» )

  • Підведення підсумків. Щоб досягти успіху в роботі й стати справжнім професіоналом, необхідно мати такі риси характеру (Зачитуються перелічені учасниками риси)

 

  1. Правила роботи в групі ( 3 хв.) (слайд №3)

Мета: обговорити необхідність існування різних правил, виробити правила спілкування у групі.

Ми з вами для успішної нашої співпраці повинні дотримуватись певних правил.

(Психолог зачитує правила – учасники погоджуються залишити їх або пропонують власний варіант).

1. Дотримуватись регламенту

2. Слухати і чути (один говорить – усі слухають)

3. Бути позитивним.

4. Бути активним.

5.Не критикувати: кожний має право на власну думку.

6.Говорити коротко, по черзі.

7. Не перебивати співрозмовника.

8. Перевести телефон у беззвучний режим.

 

  1. Вправа «Мої очікування» ( 8-10 хв.)

  Мета: сприяти формуванню побажань учасників щодо участі їх у тренінговому занятті, розвивати їхні професійні прагнення .

Учасникам роздаються стікери. Психолог просить написати на них свої очікування від семінару-тренінгу. Після цього кожен учасник зачитує свій напис і прикріплює стікер на плакат «Очікування». При цьому психолог починає вправу з себе.

  •    Сформулюйте і запишіть на стікерах ваші очікування від сьогоднішнього заняття. Сподіваюся, що в кінці нашої зустрічі вони справдяться.

 

  1. Тест-вправа  «Доповни коло» ( 10-15 хв.) (слайд №4-14)

Мета: краще ознайомитися зі своїми рисами характеру та поведінки, створити позитивний емоційний настрій на роботу.

Психолог. Символом  нашого заняття пропоную обрати коло як символ рівності, шляхетності. (всі учасники теж сидять у колі)

Для вас пропоную цікавий пізнавальний тест-вправу, який покаже найяскравіші риси вашої особистості.

Психологи давно підтвердили, що за допомогою малюнків людини можна багато дізнатися про її характер. Намалюйте на чистому аркуші коло і не замислюючись, доповніть його так, щоб вийшов малюнок.

Інтерпретація результатів на слайдах презентації. (слайд №14)

 

  1.                Якщо ваш малюнок розташований в центральній частині аркуша, ви звикли відстоювати свої інтереси і вмієте знаходити компроміси між своїми бажаннями і потребами оточуючих.
  2.                Якщо ваш малюнок розташований ближче до правої верхньої частини аркуша, це свідчить про ваше бажання домінувати. Ви непередбачувані і не боїтеся йти на конфлікти.
  3.                Якщо ви розмістили малюнок в нижній лівій частині аркуша – ви емоційні, мрійливі, звикли орієнтуватися на минулий життєвий досвід.
  4.                Якщо ваш малюнок ближче до нижньої правої частини аркуша – ви активні і діяльні, не боїтеся майбутнього, але іноді відчуваєте невпевненість у власних силах.
  5.                Якщо ваш малюнок розташований у верхній лівій частині аркуша – у вас висока самооцінка, іноді ви відчуваєте брак визнання з боку оточуючих і буваєте надмірно емоційні.

 

  1. Мозковий штурм.  Інформаційне повідомлення: «Що таке спілкування/ комунікація»? ( 20-25 хв.)

Мета: довідатися про думку групи на запропоновані запитання, активізувати досвід учасників.

Психолог.

  • Що таке спілкування?

 (Спілкува́ння визначається як передача інформації у будь-якій формі від однієї особи до іншої безпосередньо або за допомогою засобів зв'язку будь-якого типу. Спілкування - це процес передавання й сприймання повідомлень за допомогою вербальних і невербальних засобів, що охоплює обмін інформацією між учасниками спілкування, її сприйняття й пізнання, а також їхній вплив один на одного і взаємодією щодо досягнення змін у діяльності. Під спілкуванням, зазвичай, розуміють передачу інформації від однієї людини до іншої. Цей процес складається з комунікації та розуміння, сприйняття партнера, обміну діями. Тобто, це не тільки мова, але і жести.)

  •    У чому, на вашу думку різниця між спілкуванням і комунікацією?

(слайд №15)

 

 

 

 

 

Інформаційне повідомлення  «Спілкування і комунікація»

 

Психолог. Успіхи людини в житті, її взаємини з іншими членами суспільства залежать від уміння спілкуватися.  Як пише доктор психологічних наук, професор Анатолій  Леонідович Свєнціцький, "відомо, що найважче визначати ті поняття, які широко вживаються". Саме так відбувається з поняттям "спілкування".

Семантично "спілкування" і "комунікація" майже збігаються, бо означають "спільність", "з'єднання", "повідомлення".

"Комунікація-це процес обміну інформацією (фактами, ідеями, поглядами, емоціями тощо) між двома або більше особами, спілкування за допомогою вербальних і невербальних засобів із метою передавання та одержання інформації.

Комунікативна компетентність є фундаментом здорових міжособистісних стосунків і професійного успіху. Удосконалення навичок міжособистісного спілкування може відкрити перед людиною нові можливості. Коли ми правильно і точно висловлюємо свої думки, наша точка зору стає зрозумілою іншим людям. Тому більш ймовірно, що нам вдасться досягти взаєморозуміння.

Спілкування - це багатоплановий процес розвитку контактів між людьми, породжуваний потребами спільної діяльності.

(слайд №16) В єдиному процесі спілкування можна умовно виділити три сторони: комунікативну (пов’язана з обміном інформації між людьми,  з врахуванням їх установок, цілей, намірів. Засобами комунікативної сторони є мова, жести, міміка, пантоміміка (інтонація, пауза), інтерактивну (сприяє організації взаємодії між людьми за типом особистого, ділового чи офіційного спілкування) і перцептивну (процес сприйняття партнерами одне одного під час спілкування та встановлення на цій основі порозуміння).

 

Комунікація виконує кілька важливих для життя людей функцій. Функції комунікації. (слайд №17)

  1.            Задоволення потреби в спілкуванні. Ми маємо потребу в інших людях так само, як в їжі, воді, даху над головою.
  2.            Уточнення уявлення про себе. За допомогою спілкування ми дізнаємося, якими ми є та як люди реагують на нашу поведінку.
  3.            Демонстрація поваги до іншого. Зустрівши знайому людину ми говоримо: «Як справи?», «Що нового?», «Привіт» тощо. Ти самим ми показуємо, що вирізняємо цю людину серед інших, тобто демонструємо повагу.
  4.            Розбудова стосунків. Через спілкування ми не тільки знайомимося з іншими людьми, але і, що ще більш важливо, встановлюємо стосунки.
  5.            Обмін інформацією. Частину інформації ми отримуємо шляхом спостереження, читання, перегляду телевізора. Іншу частину - через пряме спілкування з людьми.
  6.            Вплив на інших. Навряд чи знайдеться хоч один день, коли б ми не спробували вплинути на чиюсь поведінку - переконати друзів сходити в конкретний ресторан, змусити чоловіка кинути палити або умовити завуча скласти зручний для вас розклад уроків.

 

Відмінність спілкування від комунікації

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(слайд №18) Комунікація як вид спілкування включає, крім мовної діяльності людини, візуальні і тактильні способи сприйняття нею інформації у вигляді жестів, міміки, пози, інтонації, паузи, манери, тощо.

Гендерні відмінності невербального спілкування.

Невербальне спілкування чоловіків і жінок має істотні відмінності. Відмінності в жестикуляції настільки очевидні, що тільки на їх підставі можна легко розпізнати чоловіка і жінку навіть за описом. Наприклад, жести «стукнути кулаком по столу», «почухати потилицю», «потирати руки від задоволення/передчуття» характеризуються як переважно чоловічі. А жести «тупнути ногою», «сплеснути руками», «поправляти волосся», «закотити/опустити очі» розпізнаються як жіночі.

Цікаво, що чоловіки і жінки не тільки по-різному використовують невербальні засоби спілкування, але й по різному інтерпретують їх. Іноді саме неточне декодування повідомлень стає причиною проблем у спілкуванні між статями.

Сім секретів мови тіла, якими користуються успішні люди (слайди №19-25)

 

  1. Вправа «Пантоміма» (слайди №26-31) ( 10 хв.)

Мета: встановлення взаєморозуміння партнерів по спілкуванню на невербальному рівні.

 

Пантомі́ма (від грец. παντόμῑμος — мімічний актор) — вид сценічного мистецтва, в якому художній образ створюється за допомогою міміки, жестів, пластики тіла тощо.

Психолог ділить учасників на 4 групи (Зима, Весна, Літо, Осінь). Одному із членів команди треба жестами, мімікою, пластикою тіла показати слово так, щоб його група це слово відгадала. (Назву предмета учасник бачить на слайді) Учасники групи називають те, що вони зрозуміли. Швидкість відгаданого командою слова свідчить про уміння встановлювати контакт.

Слова для показу пантоміми: будильник, сніговик, телевізор, тролейбус, алфавіт, павутина (відповідно до кількості утворених груп)

Обговорення:

  • Чи легко було передати інформацію лише за допомогою міміки, жестів?

 

Психолог. Величезну роль в дотриманні правил мовного спілкування відіграє інтонація.  Думки, почуття, настрій свідомо чи мимоволі передаються і за допомогою інтонаційних засобів:  пауз, тону, тембру голосу, темпу мови.

 

Інтонація може змінити значення слова. Інтонація, як і міміка, жести, може іноді розповісти більше, ніж слова.

 

  1. Вправа «Передати одним словом» ( 10-12 хв.)

Мета: підкреслити важливість інтонаційних засобів, міміки у процесі спілкування.

Психолог. Я роздам вам картки, на яких написані назви емоцій, а ви, не показуючи їх іншим учасникам, скажете слово «Привіт» з  відповідною емоцією, яка  написана  на вашій картці. Решта відгадують, яку емоцію намагався зобразити учасник. 

Список емоцій.
1)    Радість
2)    Здивування
3)    Жаль
4)    Розчарування
5)    Хвилювання

6)    Смуток
7)    Веселощі
8)    Агресія
9)    Спокій
10)    Зацікавленість
11)    Впевненість
12)     Втома
Рефлексія (2 хв.) 

Психолог.
1. Наскільки легко вдавалося вгадати емоцію за інтонацією? 
2.    У реальному житті, наскільки часто в телефонній розмові ви по інтонації з перших слів розумієте, в якому настрої перебуває ваш співрозмовник? 

 

  1.  Вправа «Назвіть знак» (3 хв.) (слайд №33, переключання клацанням миші)

Психолог.

Комунікація - це система знаків, які використовуються в процесі спілкування і відрізняються від мовних засобами та формою їх виявлення. Зараз пропоную вам поглянути на слайд і сказати, що означає цей знак. (на слайді подаються кілька знаків)

 

 

 

 

 

 

 

  1.   Вправа-демонстрація «Вплив слова на психологічний стан людини» (2-3 хв.) 

Мета: наочно показати як впливають на людину необдумані слова співрозмовника.

Психолог. Візьмемо склянку з водою. Уявімо,що це людська душа  -  чиста, прозора, здатна вбирати в себе і хороше, і погане. Сіль  -  грубі, солоні слова; перець  -  гіркі, пекучі; грудка землі  -  неуважність, байдужість; цукор  -  теплі та добрі слова. Коли ми все це перемішаємо (перемішує паличкою до утворення мутного розчину),  то умовно отримаємо  емоційний  стан  людини.  Скільки  мине  часу  доки  все  це  осяде, забудеться? А варто потім лише легенько збовтати -  і все це знову підніметься на поверхню. Все це  -  наші переживання, стреси, неврози. Коли ми кажемо людині щось  неприємне,  образливе,  ми  залишаємо  у  її  душі  такі  сліди.  І  не  важливо скільки  разів  потім  попросимо  вибачення  -  негативні  наслідки  все  одно залишаться. Тому свою терпимість ми повинні виявляти по різному: спокійно, без критики, без образ, доброзичливо тобто ТОЛЕРАНТНО.

  1.  Інформаційне повідомлення. «Зони спілкування» (слайд №34) (2-3 хв.) 

Однією з ознак характеру взаємодії є дистанція спілкування, тобто міжособистісний простір між співрозмовниками.

Особливістю педагогічної праці є постійна зміна дистанції спілкування. Зону до 0,5 м прийнято вважати інтимною, 0,5 см – 1,2 м – особистою, 1,2 м – 2,5 м – офіційно-діловою або соціальною, понад 2,5 м -  публічною.

Більша відстань не дає можливості чітко сприймати міміку, ще більша (12 м) – жести і рухи корпуса. Це призводить до появи бар’єрів у спілкуванні.

 

  1.  Інформаційне повідомлення «Сім негативних звичок людського спілкування» (слайди №35-36 переключання клацанням миші) (10-12 хв.) 

Мета: формувати навички культури спілкування учасників, форми поважного ставлення один до одного зокрема.

Психолог.

Людський голос… інструмент,  на якому ми всі граємо. Це, ймовірно, найпотужніший звук на усьому світі. Єдиний, який може почати війну та промовити «Я тебе кохаю!» Та часто, коли людина говорить, її не слухають. Чому так? Як промовляти так, щоб змінювати світ?

А для цього нам треба позбутися кількох звичок. Пропоную вам сім негативних звичок людського спілкування. Список далеко не повний, але саме ці 7 звичок притаманні більшості з нас.

  1. Пліткарство – коли кажуть неприємні речі про того, кого немає. Кепська звичка. Ми чудово розуміємо, що через 5 хвилин ця ж людина пліткуватиме про нас.
  2. Засудження. Ми знаємо таких людей. Важко слухати людину, яка постійно засуджує і чогось вимагає.
  3. Песимізм – страшно слухати песиміста. От, наприклад, одній людині-песимісту сказали: «Сьогодні 1 жовтня», а вона відповіла: «Знаю, кошмар!» Важко чути такий песимізм.
  4. Ще один вид песимізму – це скарги. Ми скаржимося на погоду, політику, роботу – на все. Такий негатив – заразний. Ми не поширюємо у світі радість.
  5. Виправдання. Чули? Знаємо. Є люди, які люблять звинувачувати інших. Винні всі навколо, а вони ні за що не відповідають. Дуже важко слухати таких людей.
  6. Перебільшення – перебільшення знищує мову. Зрештою перебільшення переростає в брехню. Ми не хочемо слухати тих, хто нам бреше.
  7. Догматизм – це коли змішують факти і погляди. У таких випадках – це викинуті слова. Вас бомблять своїми поглядами ніби прописними істинами. Таке важко витримати.

 

Психолог. Отже, це сім негативних звичок людського спілкування.  Їх бажано уникати.

  • Та чи можна знайти в цьому позитив? Можна!

(слайд №37) Існує чотири потужні основи – фундаменти для перетворення нашого мовлення на  потужне знаряддя для перетворення нашого оточення.

  1. Чесність – коли ви кажете правду і робите це чітко і ясно.
  2. Щирість – коли ви чесні. По-іншому можна сказати висловом «захищати свою правду»
  3. Послідовність – коли ви дотримуєте слова, робите те, що кажете і викликаєте довіру.
  4. Любов – не романтична, а коли ви бажаєте людям добра.

На це є дві причини. По-перше не кожен є прихильником цілковитої правди. Наприклад, «Яка ви сьогодні страшна!» Мабуть, це зайве. Та в поєднанні з любов’ю -  чесність – чудова річ. Крім того, коли ви бажаєте людині добра – вам важко її судити. Думаю, ці речі – несумісні.

І ще одне… важливо не лише те, що ви кажете, а й те, як ви це кажете.

 

  1.  Підведення підсумків. Зворотній зв'язок.  Вправа «Очікування»

 (7-10 хв.) Психолог просить висловитися учасників щодо реалізації їхніх очікувань від тренінгового заняття та перемістити їх до нижньої частини пісочного годинника при умові, якщо очікування справдилися.

Психолог.

Серед  професійних  здібностей  педагога  значна  роль  належить  саме комунікативним, оскільки комунікація    це, найперше,  вміння співпрацювати з людьми, володіти різними соціальними  ролями  у  колективі. 

Підсумовуючи, відзначу, щоб досягти успіху  у професійно-педагогічної  діяльності, необхідно володіти такими рисами як уважність, урівноваженість,  лагідність,  почуття  такту,  терпимість,  емоційність, комунікабельність,  справедливість,  оптимістичність,  інтерес  до  людей, мобільність,  доброзичливість,  скромність,  вимогливість  до  себе, організованість, самовладання і толерантність.

Щастя і успішність педагога багато в чому залежить від того, який сенс він вкладає у свою працю, як багато він працює над собою, своїм зростанням, своєю незамінністю.  Дякую вам за співпрацю!

 

  

 

ДОДАТОК.    Прийоми підвищення ефективності спілкування

1. Прийом «ім'я власне» заснований на вимові вголос імені партнера, з яким спілкується працівник. Це показує увагу до даної особи, сприяє ствердженню людини як особистості, викликає у неї відчуття задоволення і супроводжується позитивними емоціями, тим самим формується прихильність працівника до співрозмовника або партнера.

2. Прийом «дзеркало відносин» полягає в щирій усмішці і приємному виразі обличчя, що свідчить «я - ваш друг». А друг - це прихильник, захисник. Виникає відчуття захищеності, що створює позитивні емоції і мимоволі формує атракцію (притягування, привернення).

3. Прийом «золоті слова» полягає у висловлювані компліментів в адрес людини, які сприяють ефекту навіювання. Тим самим відбувається як би «заочне» задоволення потреби у вдосконаленні, що веде також до утворення позитивних емоцій і обумовлює прихильність до партнера.

4. Прийом «терплячий слухач» витікає з терплячого і уважного вислуховання проблем співрозмовника. Це приводить до задоволення однієї з найважливіших потреб будь-якої людини - потреби в самоствердженні. Її задоволення, природно, веде до утворення позитивних емоцій і створює довірливе ставлення.

5. Прийом «особисте  життя» виражається в залученні уваги до «хобі», захоплень співбесідника, що також підвищує його вербальну активність і супроводжується позитивними емоціями.

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розвиток комунікативних умінь і навичок педагога. Заняття з елементами тренінгу. Підготувала:практичний психолог. ДНЗ «ХПТУ ім. Й. П. Станька» Мирослава Покрищук

Номер слайду 2

Притча про глухого, сліпого та німого. Потрібно пам'ятати, що вуха дані людині, щоб чути і слухати, зір - щоб дивитися і бачити, а мова - щоб спілкуватися, розуміти через мову іншого і бути зрозумілим.

Номер слайду 3

Правила роботи в групі1. Дотримуватись регламенту 2. Слухати і чути3. Бути позитивним.4. Бути активним.5. Не критикувати: кожний має право на власну думку.6. Говорити коротко, по черзі.7. Не перебивати співрозмовника.8. Перевести телефон у беззвучний режим.

Номер слайду 4

Тест-вправа “Доповни коло”

Номер слайду 5

Якщо ви намалювали сонце, то ваша сильна сторона характеру – лідерські якості. Ви та людина, яка може згуртувати будь-який колектив і привести його до перемоги. Ви вмієте прислухатися до своїх емоцій, володієте активною життєвою позицією і чітко знаєте, що вам потрібно. Ви не боїтеся іноді ризикнути і круто змінити своє життя. Сонце

Номер слайду 6

Квітка. Якщо ви намалювали квітку, то ви добра натура. Ви чуйні, з відкритою душею, любите допомагати іншим, намагаєтеся уникати конфліктів і відрізняєтеся м’яким характером. Ви адекватно ведете себе в будь-якій життєвій ситуації, поважаєте думки і емоції оточуючих.

Номер слайду 7

Якщо ви намалювали повітряну кулю, це означає, що завдяки своєму легкому характеру ви легко сходитеся з людьми, намагаючись не помічати їх недоліків, і в будь-якій компанії стаєте душею товариства. Ви - ерудована людина і легко можете підтримати будь-яку розмову або підняти тему, яка буде цікава всім. Повітряна куля

Номер слайду 8

Якщо ви намалювали монетку, то ваша звичка планувати життя вже не раз оберігала вас від необдуманих вчинків. Ви - та людина, на яку можна покластися в будь-якій ситуації. Ви відрізняєтеся логічністю в судженнях і готові відмовитися від миттєвого результату або задоволення заради майбутнього успіху. Монета

Номер слайду 9

Якщо ви намалювали очі - ваша увага до деталей і вміння помічати нюанси вже не раз дивували оточуючих вас людей. Ви - практичні і можете виконувати декілька завдань одночасно. Ваша спостережливість поширюється не тільки на зовнішні фактори, ви також добре вмієте помічати і настрій оточуючих. Очі

Номер слайду 10

Якщо ви намалювали емоційне личко, то ви - весела людина, не уявляєте своє життя без іронії та сарказму. Ви любите посміятися над собою і навколишнім світом. Ви не схильні до стресів, енергійні, легкі на підйом і в будь-якій ситуації знаходите привід для позитивних емоцій. Ви - сильні духом і здатні посміхнутися у відповідь на грубість. Личко

Номер слайду 11

Якщо ви намалювали переплетення кіл, наприклад олімпійські кільця або ланцюжок, то ніхто і ніщо не може похитнути вашу впевненість у собі. Ви - самодостатні, не залежите від думки оточуючих, не боїтеся робити помилки і звикли відповідати за свої вчинки. Ви прагнете привести все навколо до гармонії, володієте природною чарівністю і привабливістю. Переплетення кілець

Номер слайду 12

Якщо ви намалювали м’ячик - ваш оптимізм і життєлюбство допомагають вам не зациклюватися на проблемах, ви завжди готові підтримати друзів у важку хвилину. Ви приймаєте людей і навколишній світ такими, якими вони є, намагаючись не помічати їх недоліки. Ви впевнені в майбутньому, хоча і не звикли будувати далекосяжні плани. М’яч

Номер слайду 13

Якщо серед перерахованих вище варіантів ви не знайшли свій малюнок і намалювали щось інше - у вас хороший творчий потенціал і ви звикли мислити нестандартно. Ви здатні вирішити будь-яку проблему, глянувши на неї з нового ракурсу. Ви намагаєтеся уникати рутини, допитливі і спостережливі, любите нові враження і не боїтеся ризикувати. Щось інше

Номер слайду 14

Положення малюнка щодо вільного місця на папері пов’язано з вашою самооцінкою. Виберіть коло, яке відповідає тому місцю на папері, де ви намалювали картинку.

Номер слайду 15

Інформаційне повідомлення «Спілкування і комунікація»Комунікація - це процес обміну інформацією (фактами, ідеями, поглядами, емоціями тощо) між двома або більше особами, спілкування за допомогою вербальних і невербальних засобів із метою передавання та одержання інформації. Спілкування - це багатоплановий процес розвитку контактів між людьми, породжуваний потребами спільної діяльності.

Номер слайду 16

пов’язана з обміном інформації між людьми, з врахуванням їх установок, цілей, намірів. сприяє організації взаємодії між людьми за типом особистого, ділового чи офіційного спілкуванняпроцес сприйняття партнерами одне одного під час спілкування та встановлення на цій основі порозуміння

Номер слайду 17

Функції комунікації: Задоволення потреби в спілкуванні. Уточнення уявлення про себе. Демонстрація поваги до іншого. Розбудова стосунків. Обмін інформацією. Вплив на інших.  

Номер слайду 18

Комунікація як вид спілкування включає, крім мовної діяльності людини, візуальні і тактильні способи сприйняття нею інформації у вигляді жестів, міміки, пози, інтонації, паузи, манери, тощо. Гендерні відмінності невербального спілкування. Невербальне спілкування чоловіків і жінок має істотні відмінності. Відмінності в жестикуляції настільки очевидні, що тільки на їх підставі можна легко розпізнати чоловіка і жінку навіть за описом. «стукнути кулаком по столу», «почухати потилицю», «потирати руки від задоволення/передчуття»«тупнути ногою», «сплеснути руками», «поправляти волосся», «закотити/опустити очі»Жести

Номер слайду 19

7 секретів мови тіла, якими користуються успішні люди1. Тримайтеся прямо.

Номер слайду 20

7 секретів мови тіла, якими користуються успішні люди2. Використовуйте жести правильно.

Номер слайду 21

7 секретів мови тіла, якими користуються успішні люди3. Не схрещуйте руки.

Номер слайду 22

7 секретів мови тіла, якими користуються успішні люди4. Перестаньте чіпати волосся.

Номер слайду 23

7 секретів мови тіла, якими користуються успішні люди5. Усміхайтеся.

Номер слайду 24

7 секретів мови тіла, якими користуються успішні люди6. Розумний контакт очима.

Номер слайду 25

7 секретів мови тіла, якими користуються успішні люди7. Впевнене рукостискання.

Номер слайду 26

Вправа «Пантоміма»

Номер слайду 27

Вправа «Пантоміма»

Номер слайду 28

Вправа «Пантоміма»

Номер слайду 29

Вправа «Пантоміма»

Номер слайду 30

Вправа «Пантоміма»

Номер слайду 31

Вправа «Пантоміма»

Номер слайду 32

Комунікація - це система знаків, які використовуються в процесі спілкування і відрізняються від мовних засобами та формою їх виявлення.  Штучні знакові системи: символи, формули, ноти, графи, знаки на позначення зв'язків і відношень між елементами. 

Номер слайду 33

Номер слайду 34

Номер слайду 35

Сім негативних звичок людського спілкування.

Номер слайду 36

41235 Пліткарство Осудження (Несхвальне ставлення)Песимізм. Скарги6 Виправдання. Перебільшення 7 Догматизм

Номер слайду 37

Чотири основи для перетворення нашого мовлення на міцне знаряддя для зміни нашого оточення.

zip
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
18 листопада 2022
Переглядів
2042
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку