20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Урок "Головні та другорядні члени речення"

Про матеріал

1) формувати поняття « головні члени речення», « другорядні члени речення»,

«підмет і присудок», вчити учнів визначати у реченні підмет,присудок та другорядні члени речення;вдосконалювати вміння правильно ставити питання до слів;

2) розвивати увагу, пам'ять,навички каліграфічного письма;

3) виховувати працелюбність,доброзичливість,слідкувати за осанкою;

Перегляд файлу

 

ТЕМА: Головні  та  другорядні  члени  речення.

МЕТА: 1) формувати поняття « головні члени речення», « другорядні члени  

                речення», « підмет і присудок», вчити учнів визначати  у реченні

                підмет,присудок та другорядні члени речення;вдосконалювати вміння

                правильно ставити питання до слів;

             2) розвивати увагу, память,навички каліграфічного письма;

             3) виховувати працелюбність,доброзичливість,слідкувати за осанкою;

             4) слідкувати за правильною вимовою звуків,тримати під контролем звуки

                 «б-п»,збагачення словникового запасу,робота над наголосом,

ОБЛАДНАННЯ: таблиці,малюнки,картки зі словами.

 

                                                  ХІД  УРОКУ  :

 І . ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ   МОМЕНТ .

     1) вітання з гостями;

      2) рапорт  чергового;

      3) перевірка слуху;

         - Діти,а зараз я хочу перевірити,як Ви мене чуєте.

       4) – що ми будемо робити на уроці?(відповіді учнів )

       5) – Так . Ми будемо старатись говорити правильно,слідкувати за такими

             звуками « б-п». ( Кожен учень говорить звуки).

ІІ . РОЗМОВНА ПЯТИХВИЛИНКА.

       1) Діти,хто Вас навчає читати,писати,рахувати? ( чит. з губ )

       2) Правильно. Вчитель - це професія. ( сл.- зр.)

       3) Які ще професії Ви знаєте? ( за екраном )

        4) Ким працюють Ваші батьки? ( з поміхами )

ІІІ. НАПИСАННЯ ДИКТАНТУ.

        - А зараз будемо писати диктант, приготувалися.

        - Диктант називається :

                                                  Наша   лікар.

          У нашій школі є лікар. ( сл.-зр.)  Її звуть Ольга Іванівна. (чит. з губ)

         Вона лікує хворих дітей. ( з поміхами) Наша лікар дуже добра. ( за

         екраном ) 

       а) скільки речень у диктанті ?

        -  Перевірка диктанту

           (поміняйтеся зошитами, візьміть зелену ручку ).

        -  Граматичне завдання : Знайдіть слова у диктанті, які відповідають на

           питання Хто? Що?

           ( Робота учнів біля дошки )

ІV.  ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ.

        -  Діти, у домашній роботі було схоже завдання, Ви всі добре виконали,

            молодці.

V .  ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.

         -  А зараз давайте відпочинемо.

            Руки вгору, руки вниз, на  сусіда подивись,

            Руки вгору, руки в боки , пострибай на місці трохи.

            Руки ззаду покладемо, головою поведемо,

            Дружно всі присядемо і за парти сядемо.

            ( Учні за вчителем повторюють рухи .)

VІ.  ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

            Відпочили, а тепер продовжуємо працювати.

         1. На початку уроку ми говорили про професії людей, писали диктант про

             лікаря. Давайте пригадаємо, які ще є професії. А допоможуть нам малюнки.

             Подивіться.

           - Хто це?( Це вчитель, це будівельник, це пекар,це продавець.)

           - А тепер подивіться на дошку. Ви бачите дві колонки з питаннями, про-

             читайте всі разом: « ХТО? ЩО?», «ЩО РОБИТЬ?»

           - На яке питання відповідають ці слова? ( Хто?)

           - Як Ви думаєте, в яку колонку запишемо ці слова?( у першу колонку).

              ( запис слів « вчитель»,» будівельник»)

            - Діти, а слова «пекар» і «продавець» - це буде домашнє завдання.Я в кінці

              уроку Вам розкажу, що треба зробити.

            - Діти, Ви сказали, що « вчитель» і « будівельник» відповідають на питання

              Хто? А я говорю, на питання Що?

              ( Ні.На питання Що? відповідають слова – неживі предмети, а « вчитель»

               « будівельник» - це люди).

             - Правильно, молодці. Придумайте слова, які відповідають на питання Що?

               ( відповіді учнів.)

           2.-А що вчитель робить?( навчає).

              -Кого вчитель навчає?( дітей).

               (Прочитайте хором.) Запис на дошці і в зошитах:

               Вчитель навчає дітей.

               -А що робить будівельник ?( будує).

                -Будує що? (дім).

                 ( Прочитайте хором.)Запис на дошці і в зошитах:

                 Будівельник будує дім.

             3.  Пояснення правил.

                -Діти, ми склали речення. Давайте ще раз хором прочитаємо.

              а) Всі слова,які є у реченні і відповідають на питання – це члени речення.

                 -Про кого ми склали речення?( про вчителя, про будівельника)

                 -На яке питання відповідають ці слова? ( на питання Хто?).

               б) Отже, слова, Які відповідають на питання Хто?, Що? – це підмет.

                   ( Читають хором правило .)

               в)-Діти, а що робить вчитель? (навчає.)

                   -А що робить будівельник? ( будує .)

                    Отже, слова у реченні, що відповідають на питання  «що робить?»,

                   «що роблять?» - це присудок.

                   ( Читають хором правило .)

               г) Діти, запамятайте, підмет і присудок - це головні члени речення.

              ( Читають хором правило .)

 Підмет підкреслюємо однією лінією,присудок двома лініями.

               д) Діти, а які слова залишилися у реченнях? (дітей,дім.)

                    Отже, усі інші слова – це другорядні члени речення.

                    ( Читають хором правило .)

                    (Роздаю дітям правило.) Це правило буде допомагати Вам на уроках.

VІІ.   ЗАКРІПЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ.

                               Робота  в   парах.

                  - Діти, у Вас на партах слова. Ви повинні правильно скласти речення.

                    ( Виходять до дошки по двоє, виставляють своє речення,читають,

                     називають  підмет,присудок, підкреслюють.)

                 1.  МАМА КУПИЛА СМАЧНИЙ БАТОН.

                 2.  БАБУСЯ ЇДЕ В АВТОБУСІ.

                 3.  БЕРЕЗА РОСТЕ БІЛЯ ХАТИ.

VІІІ.   ДОМАШНЄ  ЗАВДАННЯ.

                   - Зі словами « пекар», « продавець»  скласти речення, підкреслити

                     підмет,присудок.

  ІХ.   ПІДСУМОК УРОКУ.

                    - Що робили на уроці?

                    - Що нового вивчили ?

                    - Оцінювання учнів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
18 грудня 2018
Переглядів
169
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку