Тема уроку: Аксіоми стереометрії та їх найпростіші наслідки, паралельність прямих і площин, перпендикулярність прямих і площин.
Мета уроку: повторити навчальний матеріалів з названих тем, розвивати навички використання теоретичних знань до розв’язування задач, пізнавальну активність учнів, культуру спілкування, вміння формулювати відповіді на запитання.
Обладнання: таблиці, роздатковий матеріал.
Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань, умінь і навичок.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
Урок проводиться у вигляді гри «Щасливий випадок». Гра складається з чотирьох геймів, результати яких оцінюються журі. У грі беруть участь дві команди 10-го класу.
ІІ. Гра.
І гем «Далі, далі, далі…»
Кожній команді пропонується по 15 запитань. Час відповіді на всі запитання команди – 3 хвилини. Відповідають члени команди по черзі, яку визначає капітан команди. Кожна правильна відповідь оцінюється 1 балом. Якщо учень не може відповісти, то він говорить «Далі…», при цьому команда втрачає один бал. Відповісти на це запитання може наступний учень, але за правильну відповідь йому зараховується 0,5 бала. Після цього він відповідає на своє запитання.
Запитання першій команді
(Яка ба не була площина, існують точки,
що належать цій площині, і точки, які не належать їй.)
(Так.)
(вони лежать в одній площині і не перетинаються)
(Ні.)
(мимобіжні.)
(так.)
(Так.)
(вони паралельні між собою.)
(рівні.)
(Ні.)
(якщо вона перпендикулярна до будь-якої прямої,
що лежать у цій площині й проходить через точку площини.)
(Ні.)
(Прямокутний.)
(а і с мимобіжні.)
Запитання другій команді
(Якщо дві різні площини мають спільну точку,
то вони перетинаються по прямій, що проходить через цю точку.)
(Ні.)
(вони не перетинаються.)
(Не можна стверджувати.)
(мимобіжними.)
(Так.)
(якщо вони паралельні між собою.)
(перетинає й другу.)
(паралельні.)
(Так.)
(вони перетинаються під прямим кутом.)
(Три.)
(Одну.)
(с )
(тільки один.)
ІІ гейм «Заморочки з бочки»
Кожному члену команди пропонується розв’язати по одній задачі. Учні вибирають задачу, із запропонованого конверта. За правильне розв’язання нараховується по одному або два бали залежно від рівня складності задачі.
Задачі з конвертів
Геомузик
(між ІІ і ІІІ геймами пропонується музична пауза)
Пропонуємо дати геометричну інтерпретацію фрагментам шести музичних творів. За кожну правильну (чи можливу) інтерпретацію нараховується 1 бал.
Місячна дорога край села
У холодних росах пролягла,
Повела з тобою нас в рідний край.
Не забудем ми дорогу ту,
І кохання нашого весну,
Не забудем,не забудем ми.
Как провожают пароходи,
Сов сем не так как поезда.
Морские медленние води
Не то, что рельси в два ряда.
Призрачно все в этом мире бушующем,
Есть только миг, за него и держись.
Есть только миг между прошлым и будущим,
Именно он називается жизнь.
На відстані сльози
Над полум’ям рудим
Стоїть холодний дим
До самого неба
Холодний і гіркий
Іде в небо дим,
Теплішого мені, солодшого не треба.
Журавлині ключі –
То чужі і незвідані далі,
Журавлині ключі –
Біль розлуки, страждання, печалі.
Журавлині ключі –
Промінці нездійсненної мрії,
Журавлині ключі –
Непогашені іскри надії.
Как не шути – волнений больше,
Ведь ты уже не не земле.
Как не ряди – разлука дальше,
Когда плывеш на корабле.
Вода, вода, кругом вода.
Вода, вода, шумит вода.
ІІІ гейм «Темна конячка»
Цей гейм проводить гість гри. Він пропонує учням такі завдання: у форматі задач і за посиланням https://learningapps.org/display?v=phg9s4f3k19.
Завдання І команді
Завдання ІІ команді
ІV гейм «Ти – мені, я – тобі»
Команди пропонують одна одній по одній задачі, яку вони підготували до уроку.
Задача І команди
Кінці відрізка лежать у двох взаємно перпендикулярних площинах. Проекції відрізка на площини дорівнюють 20 см і 16 см. Відстань між основами перпендикулярів, проведених з кінців відрізка до лінії перетину площин, дорівнює 12 см. Знайти довжину відрізка.
Задача ІІ команди
Кінці відрізка, довжина якого дорівнює 13 см, належать двом взаємно перпендикулярним площинам, а відстані від кінців відрізка до лінії перетину площин дорівнює 8 см і 5 см. Знайти відстань між основами перпендикулярів, проведених з кінців відрізка до лінії перетину площини.
ІІІ. Підсумок гри.
Оголошується команда-переможниця, учні які набрали більше балів.