Урок – гра «Цей чарівний світ Ренесансу».

Про матеріал

Як вчителю принаймні на 45 хвилин зацікавити школярів, щоб вони й не згадували про соцмережі, щоб готувалися до уроку так, аби й не було потреби списувати? Допоможуть у цьому нетрадиційні заняття, конспект одного з яких я й пропоную вашій увазі.

Його мета - узагальнити і закріпити вивчений матеріал за темою «Відродження» , удосконалювати навички правильно оформлювати усні висловлювання, розвивати логічне й творче мислення учнів, виховувати в учнів любов до читання, прагнення до знайомства із шедеврами зарубіжної літератури, вдячність письменникам за чудові твори. Це не просто ще один урок в системі уроків з вивчення творів, що ввійшли до скарбниці зарубіжної літератури. Разом з учнями ми перегортаємо ще одну, дуже особливу сторінку в Книзі історії світової літератури, яка присвячена епосі Відродження, яку ще називають епохою геніїв і титанів.

Перегляд файлу

Тема: «Цей чарівний світ Ренесансу».

Урок позакласного читання за творчістю геніїв епохи Відродження

 

Мета: узагальнити вивчене про творчість геніїв епохи Відродження, усвідомлювати роль їх творів в історії зарубіжної літератури; формувати вміння вчитися впродовж життя та стійкої мотивації до читання творів художньої літератури; вчити виразно й чітко висловлювати свої міркування; виховувати любов до прекрасного, вміння цінувати мистецькі надбання людства.

Обладнання: портрети письменників, поетів, художників, філософів доби Відродження; ілюстрації до їх творів, виставка книг, висловлювання письменників, вітальні листівки – плакати, смайлики, листівки із сюрпризами.

Епіграф уроку: «Поетів ніколи не був мільйон»   (Ліна Костенко)

Тип уроку: урок – гра.

 

                                      ХІД   УРОКУ

 

І. Організаційний момент.

1. Вступне слово вчителя.

 2. «Літературна хвилинка».

Вже почалось, мабуть, майбутнє.

Оце, либонь, вже почалось...

Не забувайте незабутнє,

воно вже інеєм взялось!

ІІ. Гра починається під звуки музики симфонії № 2 Брамса.

1 –й тур «Розминка»

1. Знайомство з командами (назва команди, девіз).

2. Розминка «Далі – далі - далі» (1 хвилина).

Запитання для першої команди:

  1. Що означає слово «гуманізм» ?
  2. Без чого не можна уявити комедію ? (Без сміху)
  3. Ім’я Аліг’єрі.
  4. Інша назва доби Відродження.
  5. Імена героїв, які загинули через кохання.
  6. Кому належать слова: «Бути чи не бути ?» ?
  7. Місто, в якому довгі роки працював Шекспір.
  8. В яку країну Відродження прийшло найпізніше ?
  9. Що в перекладі означає прізвище Шекспір ?
  10.  Із скількох рядків складається сонет ?
  11.  Хто започаткував сонет ?
  12.  Хто відкрив Америку ?

 

Запитання для другої команди:

  1. Що в перекладі означає слово «Ренесанс» ?
  2. Ім’я Шекспіра.
  3. Ім’я да Вінчі.
  4. Як звали кохану дівчину Данте ?
  5. Ім’я дядька Гамлета.
  6. Назва давньої Данії.
  7. Місто, в якому народився Шекспір.
  8. Назвати відомих художників Ренесансу.
  9. Назвати відомих композиторів Ренесансу.
  10.  Хронологічні рамки Відродження.
  11.  Як звали Колумба ?
  12.  У чому заслуга Магеллана ?

 

2 – й тур «Театр»

Завдання.

І команда

  • Який напис був на фасаді театру «Глобус» ?

(Totus munolus agit histrionem» - «Весь світ – театр»- «Цілий світ грає якусь роль». )

  • Що, на вашу думку, Шекспір хотів сказати такою назвою і девізом ?

ІІ команда

  • Що являв собою «Глобус» епохи Шекспіра?
  • Яка статуя була встановлена на даху театру «Глобус»?

3 –й тур «Брейн – ринг»

І команда

1. Пригадати три твори Шекспіра, названі іменем головного героя.

2. Назвати автора запропонованої репродукції картини:

  • «Джоконда» (Леонардо да Вінчі);
  • «Сікстинська мадонна» (Рафаель);
  • «Мойсей» (Мікеланджело).

3. З якого твору ці слова:

  • «Чого мені боятись? Життя і цвяшка ржавого не варте»;
  • «Бути чи не бути, Чи у думках шляхетніше страждати…»;
  • «Земля народжує і ховає і колиска вона і смертний одр».

4. Назвати комедії Шекспіра.

 

ІІ команда

  1. Назвати трагедії Шекспіра.
  2. Назвати автора запропонованої репродукції картини:
  • «Три грації» (Рафаель Санті);
    «Мона Ліза» (Леонардо да Вінчі);
  • «Давид» (Мікеланджело).
  1. Кому належать ці слова:
  • «Тобі я нині, Гамлете шляхетний,

           І власну смерть, і батькову прощаю,

          ти мені свою також прости»;

  • «Неважливо як ти троянду назвеш, Адже пахнути вона буде тільки трояндою»;
  • «Як не любов, то що це бути може? А як любов, то що таке вона?»

4. Хто такі гуманісти ?

 

4 –й тур «Ти – мені, я – тобі»

Представники команд ставлять питання одне одному.

 

5 – й тур. «Конкурс капітанів»

Запитання капітану І команди:

  • Які музичні інструменти часів Відродження тобі відомі ? (Вірджинела, клавесин,віола, лютня)

Запитання капітану ІІ команди:

  • Які композитори часів Ренесансу тобі відомі ? ( Т. Морлі, Т. Вілкс, Дж. Вілбі)

 

6 – й тур. Конкурс «хореографії»

Представники кожної команди виконують фрагмент павани (урочистого повільного танцю, поширеного в Європі в XVI столітті, придворного танцю)

7 – й тур. Конкурс уболівальників «Хто в якій країні ?..»

Уболівальники першої команди називають країну, представником якої є діяч:

  • Гутенберг;
  • Коперник;
  • Джордано Бруно;
  • Галілей;
  • Колумб;
  • Васко да Гама;
  • Магеллан.

 

Уболівальники другої команди:

  • Петрарка;
  • Боккаччо;
  • Рабле;
  • Сервантес;
  • Шекспір;
  • Леонардо да Вінчі
  • Мікеланджело.

 

ІІІ. Підсумки гри. Нагородження переможців.

ІУ. Слово вчителя: краса – велика сила життя, вона облагороджує людину, пробуджує в ній високі помисли, піднімає до висот творчості.

 Видатний український поет М.Рильський сказав про це так:

 

Ми працю любимо, що в творчість перейшла,

І музику палку, що ніжно серце тисне.

У щастя людського два рівних є крила:

Троянди й виноград, красиве і корисне.

 

doc
До підручника
Зарубіжна література 8 клас (Паращич В.В., Фефілова Г.Є.)
Додано
29 червня 2018
Переглядів
351
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку