Як вчителю принаймні на 45 хвилин зацікавити школярів, щоб вони й не згадували про соцмережі, щоб готувалися до уроку так, аби й не було потреби списувати? Допоможуть у цьому нетрадиційні заняття, конспект одного з яких я й пропоную вашій увазі.
Його мета - узагальнити і закріпити вивчений матеріал за темою «Відродження» , удосконалювати навички правильно оформлювати усні висловлювання, розвивати логічне й творче мислення учнів, виховувати в учнів любов до читання, прагнення до знайомства із шедеврами зарубіжної літератури, вдячність письменникам за чудові твори. Це не просто ще один урок в системі уроків з вивчення творів, що ввійшли до скарбниці зарубіжної літератури. Разом з учнями ми перегортаємо ще одну, дуже особливу сторінку в Книзі історії світової літератури, яка присвячена епосі Відродження, яку ще називають епохою геніїв і титанів.
Тема: «Цей чарівний світ Ренесансу».
Урок позакласного читання за творчістю геніїв епохи Відродження
Мета: узагальнити вивчене про творчість геніїв епохи Відродження, усвідомлювати роль їх творів в історії зарубіжної літератури; формувати вміння вчитися впродовж життя та стійкої мотивації до читання творів художньої літератури; вчити виразно й чітко висловлювати свої міркування; виховувати любов до прекрасного, вміння цінувати мистецькі надбання людства.
Обладнання: портрети письменників, поетів, художників, філософів доби Відродження; ілюстрації до їх творів, виставка книг, висловлювання письменників, вітальні листівки – плакати, смайлики, листівки із сюрпризами.
Епіграф уроку: «Поетів ніколи не був мільйон» (Ліна Костенко)
Тип уроку: урок – гра.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
1. Вступне слово вчителя.
2. «Літературна хвилинка».
Вже почалось, мабуть, майбутнє.
Оце, либонь, вже почалось...
Не забувайте незабутнє,
воно вже інеєм взялось!
ІІ. Гра починається під звуки музики симфонії № 2 Брамса.
1 –й тур «Розминка»
1. Знайомство з командами (назва команди, девіз).
2. Розминка «Далі – далі - далі» (1 хвилина).
Запитання для першої команди:
Запитання для другої команди:
2 – й тур «Театр»
Завдання.
І команда
(Totus munolus agit histrionem» - «Весь світ – театр»- «Цілий світ грає якусь роль». )
ІІ команда
3 –й тур «Брейн – ринг»
І команда
1. Пригадати три твори Шекспіра, названі іменем головного героя.
2. Назвати автора запропонованої репродукції картини:
3. З якого твору ці слова:
4. Назвати комедії Шекспіра.
ІІ команда
І власну смерть, і батькову прощаю,
ти мені свою також прости»;
4. Хто такі гуманісти ?
4 –й тур «Ти – мені, я – тобі»
Представники команд ставлять питання одне одному.
5 – й тур. «Конкурс капітанів»
Запитання капітану І команди:
Запитання капітану ІІ команди:
6 – й тур. Конкурс «хореографії»
Представники кожної команди виконують фрагмент павани (урочистого повільного танцю, поширеного в Європі в XVI столітті, придворного танцю)
7 – й тур. Конкурс уболівальників «Хто в якій країні ?..»
Уболівальники першої команди називають країну, представником якої є діяч:
Уболівальники другої команди:
ІІІ. Підсумки гри. Нагородження переможців.
ІУ. Слово вчителя: краса – велика сила життя, вона облагороджує людину, пробуджує в ній високі помисли, піднімає до висот творчості.
Видатний український поет М.Рильський сказав про це так:
Ми працю любимо, що в творчість перейшла,
І музику палку, що ніжно серце тисне.
У щастя людського два рівних є крила:
Троянди й виноград, красиве і корисне.