Урок-гра для учнів 8 класу з історії України " Якби я був козак"

Про матеріал

Пропонується урок-гра для закріплення вивченого матеріалу з історії козацтва для учнів 8 класу у формі гри та розваг. цей матеріал можна використати для проведення виховного заходу.

Перегляд файлу

Якби  я був козак !

  рок-гра або виховний захід для учнів  8кл.

             Мета: закріпити знання учнів з історії козацтва; виховувати почуття гордості за славну історію свого народу.

Виступ вчителя: дорогі учні 8 класу. Нещодавно ви ознайомилися із одним із найславетніших періодів історії України – добою героїчного козацтва. На закріплення цього навчального матеріалу ми проведемо заключне заняття «Якби я був козак!». Воно буде дещо незвичне, бо його учасниками будуть учні 8 класу. А ще сьогодні до нас у гостину завітали дорогі вам люди. Це ваші друзі, вчителі, батьки. Тож привітаймо один одного!

А тепер до умов нашого конкурсу.

1.Учні 8 класу діляться на дві команди. Кількість учасників повинна бути однаковою. 

2. Команда обирає собі назву,придумує девіз та обирає командира – гетьмана.

Конкурсна  програма .

1.Представлення команди.(оригінальний підхід) – до 3 б.

2. Розминка.«Експрес запитання» -1відп.-1б.

-що означає слово козак /уходник ?

-хто такий гетьман/кошовий отаман?

- що таке кіш / курінь?

-що таке зимівник /військова залога?

-хто такі реєстровці/ компанійці?

-що таке унія / універсал?

-який період історії називають «доба героїчних походів»/ «руїна»?

-де розташовувалася перша/ остання Січ?

-хто був першим/ останнія гетьманом ?

-що таке корогва/ булава?

-що таке чайка/ оселедець?

3. Конкурс капітанів. «Полум’яна промова патріота» (ораторське мистецтво). Виступ капітанів команд із закликом до народу, використовуючи слова: « країно, бог, удар, меч,за волю,вогонь, ворог, піднятися, боротися,за народ,проти панування)  - до 5 б.

4. Неточне повідомлення. ( від кожної команди по 2 учасники: один зачитує текст, а інший вставляє пропущенні слова,дати,географічні назви). – до 3 б.

-гетьманом України, що уславився своїми …. походами проти …. був Петро Конашевич-… У … був здійснений вдалий похід на турецьке місто …, де був найбільший … ринок.

-назва Сагайдачний походить від …, що означає … .У битві під…, що відбулася у 1621р. українські козак воювали на боці … …                  проти … … .

5.Із життя знаменитих людей.( вчитель зачитує короткі біографічні уривки, а команди повинні відгадати про кого йдеться) – до 3 б.

1)…походив із давнього українського князівського роду,замолоду покинув батьківський дім задля лицарської слави. Рано виявив хист полководця: у1550 р. польський король призначив його старостою черкаським і канівським. Потім отримав посаду прикордонного стражника на о. Хортиця .Там  на Малій Хортиці за його ініціативи запорожці збудували фортецю, яка стала їх військовою базою. Народна  пам'ять береже про князя легенди і перекази, в яких він оспівується під іменем Байди.( Д. Вишневецький)

2)… народився на Вінниччині в родині дрібного українського шляхтича. Його обирали 15 разів кошовим отаманом на Запоріжжі. Він провів понад 60 битв проти Османської імперії, Кримського ханства і жодного разу не зазнав поразок. З його іменем пов’язана легенда про написання козаками листа до турецького султана.      ( І. Сірко)

6. «Козацькі традиції». (кожна з команд розповідає про відомі їм традиції із життя козаків, описує їх, може показати. Наприклад : як приймали в козаки, як давали прізвиська, як карали.) – оцінюється кількість названих традицій – 1 б.

7. Військове мистецтво козаків. (кожна з команд називає основні тактичні прийоми ведення бою, як на суші так і на воді)               ( галас, табір,три шеренги, димова сигналізація) -2б.

8.Музичний конкурс.( Команди по черзі називають музичні твори про козаків, їхні героїчні походи, про калину,волю. Одну з пісень треба виконати ). -1б, 5б за пісню

9.  Екскурсія  галерею.( командам по черзі показують портрети відомих діячів епохи.  Учасникам треба правильно визначити особу та дати про неї коротку біографічну довідку або про її роль в історії) – 1б.

- Б.Хмельницький, Петро І, Карл ХІІ,Іслам – Гірей ІІІ, Катерина ІІ, І.Мазепа, Ян Каземир ІІ,  Мегмед 4, К. Розумовський,І. Сірко.

10.  «Чорний ящик»  (вноситься «чорний ящик» в якому заховані певні предмети, які треба відгадати)

-  екзотичний фрукт, який в умовах війни перетворюється на грізну, смертельну зброю ( гранат, лимон)

- на цьому предметі є символи держави, в роки війни втрачає свою цінність і замінюється натуральним обміном.                 ( монети)

11. Уважність .( командам дають репродукцію картини І. Рєпіна «Запорожці пишуть лист турецькому сутану». За 1 хв. треба запам’ятати якнайбільшу кількість деталей зображених на ній, а потім записати на аркуш. Хто більше назве, той і переміг) – 3 б.

Підведення підсумків гри. (слово журі)

Нагорода команди переможців.   

Заключне слово вчителя.

docx
Додано
28 лютого 2018
Переглядів
1792
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку