урок – гра “Геометричний лабіринт”

Про матеріал
Мета уроку: Освітня: • Узагальнити знання про трикутники: означення трикутника, означення прямокутного трикутника, сума кутів трикутника, сума гострих кутів прямокутного трикутника, види трикутників за його кутами, визначні точки трикутника. • Формувати навички та уміння практичного використання набутих теоретичних знань, розвивати творчі здібності і логічне мислення учнів при знаходженні ними раціональних шляхів для розв’язування практичних задач. • Формувати організаційну, соціально-особистісну, інформаційну, життєтворчу компетентності. • Сформувати уявлення учнів про геометричну фігуру - трикутник, як невід'ємну частину навколишнього нас світу, про різне використання в побуті й життя предметів і обладнань, що мають форму трикутника, про значимість даного поняття в соціальному житті людини. • Показати зв'язок математики із повсякденним життям, зв'язок з другими науками: географія, фізика, музика, архітектура тощо. Розвивальна: • Сприяти розвитку самоосвітньої діяльності учнів; інтересу до проектної діяльності; розвитку предметної та життєво необхідної компетентностей. Виховна: • Виховувати культуру спілкування; культуру усного мовлення; любов до предмету.
Перегляд файлу

Урок з геометрії , 7 клас

 

Тема: урок –  гра  “Геометричний  лабіринт”

Мета уроку:

Освітня:

  •   Узагальнити знання про трикутники: означення трикутника, означення прямокутного трикутника, сума кутів трикутника, сума гострих кутів прямокутного трикутника, види трикутників за його кутами, визначні точки трикутника.
  •   Формувати навички та уміння  практичного  використання набутих теоретичних знань, розвивати творчі здібності і логічне мислення учнів при знаходженні ними раціональних шляхів для розв’язування практичних задач.
  •   Формувати організаційну, соціально-особистісну, інформаційну, життєтворчу компетентності.
  •   Сформувати уявлення учнів про геометричну фігуру - трикутник, як невід'ємну частину навколишнього нас світу, про різне використання в побуті й життя предметів і обладнань, що мають форму трикутника, про значимість даного поняття в соціальному житті людини.
  •   Показати зв'язок математики із повсякденним життям, зв'язок з другими науками: географія, фізика, музика, архітектура тощо.

 

Розвивальна:

  •   Сприяти розвитку самоосвітньої діяльності учнів; інтересу до проектної діяльності; розвитку предметної та життєво необхідної компетентностей.

 

Виховна:

  •   Виховувати культуру спілкування; культуру усного мовлення; любов до предмету.

 

Хід уроку:

Клас поділено на 2 групи по 4 учні, які змагаються між собою.

I. Організаційний момент (1 хв.)

Учитель.

Добрий день, діти. Рада вас бачити.

Чи ви хочете дізнатись

Що сьогодні має статись?

Тож, сідаємо рівненько –

Попрацюємо гарненько!

Кожному з вас я хочу побажати, щоб на цьому уроці ви були:

«У» - усміхненими

«С» - спокійними

«П» - прогресивними

«І» - ініціативними

«Х» - хоробрими

Іншими словами я бажаю вам УСПІХУ!

II. Мотивація навчальної діяльності учнів (2 хв.)

Вчитель:

Багатьом відома така притча.

Звернувся до ченця бідняк:

- Дай мені рибу. Я голодний.

Чернець мовчки віддав вудку.

Повчальний характер притчі зрозумілий: треба давати не стільки їжу, скільки спосіб її добувати.

Мені здається, що цей висновок також стосується цілей і завдань, які ми з вами поставили перед собою, розпочавши урок-гру

ІІІ.    Актуалізація знань.

ІІІ  етап  “Далі,  далі...”

За  одну  хвилину  слід  дати  якомога  більше  відповідей  на  запитання.  Конкурс  проводиться  для  всіх  груп  одночасно.  Правильна  відповідь  на  запитання  оцінюється  одним  балом.

Кожній  групі  вручається  жетон  відповідно  до  кількості  зароблених  у  конкурсі  балів.

 

Запитання:

1.           Промінь  з  початком  у  вершині  кута  і  такий,  що  ділить  кут  навпіл.

2.           Точка  перетину  медіан.

3.           Рівні  сторони  рівнобедреного  трикутника.

4.           Трикутник  у  якого  всі  сторони  рівні.

5.           Фігура, що  складається  з  трьох  точок  і  трьох  відрізків,  що  попарно  сполучають  ці  точки.

6.           Твердження,  що  потребує  доведення.

7.           Відрізок,  що  сполучає  вершину  трикутника  з  серединою  протилежної  сторони.

8.           Що  ви  знаєте  про  кути  при  основі  рівнобедреного  трикутника?

9.           Скільки  існує  ознак  рівності  трикутників?

10.       За  якими  елементами  встановлюється  факт  рівності  трикутників  за  означенням?

11.       Як  називається  відрізок,  проведений  з  вершини  трикутника  під  прямим  кутом  до  прямої,  що  містить  протилежну  сторону  трикутника?

12.       Периметр трикутника зі сторонами 30 см, 4дм і 500мм.

 

                    ІV  етап. “Гонка  за  лідером”

Кожна  група  отримує  шість  карток  з  малюнками  до  задач.  Необхідно  довести  рівність  трикутників.  Правильно  розв’язана  задача  оцінюється  одним  балом.

 

1)

 

 

HFD = GFE за першою ознакою, оскільки FH = FG, FD = FE, HFD = GFE (як вертикальні кути).

 

2)

 

 

 

ABO = DCOза другою ознакою, оскільки ВО = ОС, В = С, АОВ = DOC (як вертикальні кути).

3)

 

 

ABC = ADCза першою ознакою, оскільки AB = AD, AC– спільна сторона, DAC = BAC.

 

C:\Documents and Settings\User\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\img4.jpg4)

 

 

KMN = NPKза третьою ознакою, оскільки KM = NP, MN = KP, KN– спільна сторона.

 

5)

 

 

DFE = KFEза третьою ознакою, оскільки DE = EK, DF = FK, EF– спільна сторона.

C:\Documents and Settings\User\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\no08_03.gif 

6)

 

 

ABD = BCDза другою ознакою, оскільки ADВ = СBD, АВD = CDB, BD – спільна сторона.

 

Учитель: Вся геометрія з часів «Начал» Евкліда спирається на «трьох китах» - трьох ознаках рівності трикутників. Давайте їх пригадаємо (відповідають учні).

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\скачанные файлы (1).jpg

Перша ознака рівності трикутників — за двома сторонами й кутом між ­ними.

Якщо дві сторони й кут між ними одного трикутника дорівнюють відповідно двом сторонам і куту між ними другого трикутника, то такі трикутники рівні.

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\скачанные файлы (2).jpg

Друга ознака рівності трикутників — за стороною й прилеглими до неї ку­тами.

Якщо сторона й прилеглі до неї кути одного трикутника дорівнюють відповідно стороні й прилеглим до неї кутам другого трикутника, то такі трикутники рівні.

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\466ca81b89bc762bdfc8578dcaf19133.media.200x229.png

Третя ознака рівності трикутників — за трьома сторонами.

Якщо три сторони одного трикутника дорівнюють відповідно трьом сторонам другого трикутника, то такі трикутники рівні

 

V етап   Хто  швидше ”

 

    Кожна  група  отримує   три  задачі ,  які   слід   розв’язати.

    Правильно   розв’язана  задача   оцінюється   одним  балом.

 

Задачі:

   1.Периметр   рівнобедреного   трикутника  дорівнює  3,2 дм,

     а  бічна   сторона – 10,5 см.  Знайти   основу.

   2. У  рівнобедреному  трикутнику  основа  відноситься  до

       бічної   сторони  як  3:6,  а  різниця  між  ними  6 см. Знайти

       периметр  цього   трикутника.

   3. Периметр  трикутника   становить   44 см.  Медіана   поділяє

      його  на  два   трикутники, периметри   яких  34см  і  36 см.

     Знайти  довжину   цієї   медіани

 

VI  етап  “Темна  конячка”

       Учням  пропонується  задача  на  доведення, яка  оцінюється  двома балами.

 

Задача.

 Довести  рівність  трикутників  за  стороною,  медіаною,  проведеною  до  цієї  сторони,  та  кутами,  утвореними  медіаною  з  цією  стороною.

 

Підсумок: 1) Урок уже закінчено.

Нам можна далі йти

І до нової теми

В програмі перейти.

Всі добре працювали,

Старались як могли.

Немає переможених,

Тут всі перемогли.

Наш урок підійшов до свого логічного завершення.Усім спасибі.

2) Пропоную учням підняти символічеі пташки успіху. Діти, якщо з цього уроку вам усе зрозуміло, підніміть угору рожеві пташки, якщо вам дещо незрозуміло, підніміть угору сині пташки, якщо вам складно зрозуміти цей матеріал, підніміть угору червоні пташки.

 

(На столі в учнів лежать символічні пташки рожевого, синього, червоного кольорів, які відповідно означають «Мені все зрозуміло», «Мені дещо незрозуміло», «Мені складно зрозуміти». Пропоную учням підняти символічні пташки успіху)

 

 

docx
Додано
2 березня
Переглядів
143
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку