Урок-гра "Інтелектуальні змагання"

Про матеріал
Урок узагальнення і систематизації знань і вмінь учнів з теми "Коло і круг". Мета уроку: повторити формули довжини кола і його частин , площі круга і його частин;сформувати вміння відтворювати вивчені формули, записувати їх відповідно до умови задачі; показати їх практичне застосування до розв’язування задач; закріпити знання про число π; повторити застосування цього числа, формувати вміння міркувати, аналізувати й робити висновки
Перегляд файлу

Урок-гра «Інтелектуальнгані змагання»

Мета уроку:

Предметні компетентності-повторити формули довжини кола і його частин та площі круга і його частин;сформувати вміння відтворювати  вивчені формули, записувати їх відповідно до умови задачі; показати їх практичне застосування до розв’язування задач; закріпити знання про число π; повторити застосування цього числа, формувати вміння міркувати, аналізувати й робити висновки; формувати ключові  компетентності:спілкування  державною  мовою,математичну, інформаційно числову,соціальну  і громадянську компетентності.розвивати логічне мислення, вміння аналізувати;  уміння застосовувати знання для розв’язання задач різного рівня складності;виховувати інтерес до математики, увагу, старанність, активність, інтерес до нових знань і прагнень їх набути;виховувати культуру мовлення, уміння чітко висловлювати свої думки;  навички самостійності  і самоаналізу під час виконання практичних завдань.

Тип уроку:застосування знань ,умінь,навичок

Наочність і обладнання: записи і малюнки до задач на дошці, креслярське приладдя, підручник.

Хід уроку.

І. Організаційно-психологічний етап

Притча  «Ціль»

В  стародавньому Римі жив один справжній майстер стрільби з лука. Він навчав багатьох учнів. Одного разу він прикріпив  до дерева  мішень і  запитав кожного  учня, що він бачить.

Один  відповів:

«Я бачу дерево і мішень на ньому.»

Другий  сказав:

«Я бачу стовбур дерева, листя, сонце, птахів на небі.»

Інші відповіли те ж  саме.

Потім Вчитель підійшов до свого кращого учня і запитав:

«А що бачиш ти?»

Я не можу бачити нічого, крім мішені, - такою булла відповідь…

Учитель повернувся до інших учнів і сказав:

«Тільки та людина може досягти мети, яка бачить перед собою конкретну ціль.»

Конкретною ціллю нашого сьогоднішнього уроку є здобуття успіхів при розв’язанні геометричних задач.

ІІ Перевірка домашнього т завдання: фронтально(зібрати зошити)

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Інструктаж про правила гри.

 Сьогодні на уроці ми узагальнимо і повторимо знання з теми «Довжина кола. Площа круга»,попрактикуємося у розв’язуванні задач на знаходження довжини кола, довжини дуги кола, площі круга та його частин, закріпимо знання про число π; застосування цього числа.

(учні класу розділено на 3 команди, визначено капітанів)

Наш урок буде проходити у вигляді гри. Всі завдання розбито на «Теми»,що містять по 4 завдання. Кожне правильно виконане завдання оцінюється по 1 балу. Перевагу у виборі «Теми» має та команда, що дала правильну відповідь, у разі неправильної відповіді, право  вибору «Теми» для команди переходить до суперників, що правильно відповіли.

Ознайомимося з «Темами» нашої гри:

  1. «Коло»
  2. «Круг»
  3. «Довжина»
  4. «Площа»
  5. «Число П»
  6. «Кругла тема»
  7. «Пі»
  8. «Формула»
  9. «Рисунок»

Перед початком гри  капітани розіграють право першого ходу.

Завдання.  Розгадайте ребус

Ребуси%20з%20математики%20з%20відповідями_Страница_03

 «Коло».

 Запитання:

1. Відрізок, що сполучає  дві точки кола називається..(Хорда)

2. Відстань від центра кола до будь-якої  його точки називається..(Радіус)

3. Яку назву має  множина точок, рівновіддаленних від однієї точки….(Коло)

4. Як називається відрізок, що з’єднує дві точки кола і проходить через  центр… (Діаметр)

5. Скільки радіусів можна провести у колі …(Безліч)

 

«Круг»

Запитання:

1. Частина площини, обмежена колом   називається ….(Круг)

2. Частина круга, яка  обмежена хордою і дугою  це -  …..(Сегмент)

3. Частина круга, що лежить у середині відповідного центрального кута називається…(Сектор)

4. Чому дорівнює градусна міра центрального кута круга?(360°)

5. Круг має довжину чи площу?(Площу)

 

«Довжини»

Запитання:

  1. Знайдіть довжину кола, діаметр якого 5см.( 5 см)
  2. Знайдіть довжину кола, радіус якого 3 см (6см)
  3. Знайдіть радіус, якщо довжина кола дорівнює 30см (15см)
  4. Знайти діаметр кола, якщо довжина кола дорівнює 3,14 см(1см)
  5. Кутова величина дуги кола дорівнює 54ᶸ, назвіть градусну міру відповідного центрального кута (54ᶸ)

 

 

«Площі»

Запитання:

1.Знайти площу круга, якщо радіус дорівнює 4см (16 см2)

2.Знайти площу круга, якщо діаметр дорівнює 12см (36см2)

3. Площа круга дорівнює 81 см2, знайдіть радіус (9см)

4.Знайти площу півкруга радіусом 6см (18 см2)

5. Знайти площу сектора, центральний кут якого дорівнює 90, а радіус  дорівнює 1см ( см2)

 

«Число П»

Запитання:

  1. Значення яким користуємося ми. (3.14)
  2. Число у вигляді звичайного дробу   ( )
  3. День числа (14.03)
  4. Скільки років числу (4000р)
  5. Скільки днів спеціально створений комп’ютер обраховував константу(371д)

 

«Кругла тема»

1.Знайти довжину дуги  кола, радіус якого дорівнює 3 см.(

2. Довжина кола циркової арени дорівнює 62,8м. Знайдіть діаметр і площу арени. (   d=20м;            S=314  )

3.    Клумбу, діаметром 8м потрібно розбити на 8 рівних секторів для квітів різних видів. Скільки квітів одного виду можна посадити, якщо для кожної квітки необхідно 1дм2         ( 628)

4. Скільки квадратних метрів тканини потрібно взяти, щоб пошити спідницю типу «сонце» для дівчинки з обхватом талії 62,8 см. Бажана довжина спідниці – 30 см.(   0,16п-0,01п= 0,15п м2=0.471м2  )

5. У круг вписано  квадрат зі  стороною 2см. Знайдіть площу меншого  із  сегментів,  основою яких є сторона  квадрата.( 1,14см2)

 

«Пі»

Запитання:

1. Старовинна золота монета. (піастра)

2. . Автор найвідомішої теореми геометріі. (Піфагор)

3. Прісноводна риба. яка мешкає у водоймах Південної Америки. (Піранья)

  1. . Гірська порода.(пісок)

5.Автомобіль, назва якого походить від англійського слова , що означає "піднімати" (пікап)

 

«Формула»

Запитання: Назвати формулу

1. 2R   (довжина кола)

2.       (довжина дуги)

3.   (площа сектора)

4.d (довжина кола)

5.      ( площа круга)

 

 

«Рисунок»

1.

C:\Users\Шапочка\Desktop\9кл Рисунки\149_6_2.png

Відповідь: 100 см2    

2.

C:\Users\Шапочка\Desktop\9кл Рисунки\image060.jpgВідповідь:16-3,14=12,86 см2

3. 

C:\Users\Шапочка\Desktop\9кл Рисунки\images (1).jpg  Відповідь:18-6,28=11,72 см2

 

4.          

C:\Users\Шапочка\Desktop\9кл Рисунки\image062.jpg     Трикутник АВС- рівносторонній, АВ=2 см .   

Відповідь:=2см.  Sсег=(12,56-5,1): 4=7,46:3=2,5см2.

5 . Сторона квадрата дорівнює    2см.     

 

     . C:\Users\Шапочка\Desktop\9кл Рисунки\302463_1584901257.jpg             

Відповідь:  см2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Kіча Раїса Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Геометрія 9 клас (Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С)
Додано
15 березня 2021
Переглядів
530
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку