Конспект уроку-гри згеометрії для 7 класа
Тема: Коло та його елементи.
Мета:
навчальна: удосконалення вміння розв’язувати задачі, які передбачають застосування поняття кола, круга та їх елементів;
розвивальна: формувати вміння міркувати за аналогіє, застосовуваши знання на практичних життєвих ситуаціях;
виховна: виховувати впевненість у власних силах, дослуховуватись до думки інших, приймити спільні рішення та відповідальтність за них.
Тип уроку: удосконалення теоретичних знань та практичних умінь навичок.
Обладанання: комп’ютер, проектор, презентація, карточка самооцінювання роботи на уроці, карточки -бали для команд.
Хід уроку:
Епіграф: Єдиний шлях, що веде до знань - діяльність. Б.Шоц
2.Мотивація.
Вчитель: Ми часто задаємо собі питання, де ми можемо використовувати знання з математики в житті. Сьогодні ми разом з вами це з’ясуємо і ось першій приклад.
«Дізнайся свій характер.»
Все, що вам потрібно зробити, це уважно подивитися на геометричні фігури. Оберіть з них ту, яка першою вас привабила. Відзначте її для себе на папері.
Квадрат
Невтомний трудівник. Володіє працьовитістю, ретельністю, завзятістю, що дозволяють завжди домагатися завершення роботи. Терпіння і методичність роблять з квадрата висококласного фахівця.
Трикутник
Ця форма символізує лідерство. Головна здатність – концентруватися на наміченій меті, глибоко і швидко аналізувати ситуацію. Трикутник – дуже впевнена у собі людина, яка хоче бути правою у всьому. З великими труднощами визнає свої помилки, легко навчається, інформацію вбирає як губка.
Прямокутник
Це як би перехідна форма від однієї фігури до іншої. Найбільш значущі риси – непослідовність, непередбачуваність вчинків, низька самооцінка. Позитивні якості – допитливість, цікавість, живий інтерес до всього що відбувається, сміливість.
Коло
Це символ гармонії. Той, хто вибрав цю фігуру, зацікавлений у хороших міжособистісних відносинах. Вища цінність для кола – люди і їх благополуччя. Це найбільш доброзичлива з п’яти фігур. Коло служить свого роду клеєм, який скріпляє колектив, сім’ю, стабілізує групу, має високу здатність співчуття, співпереживання. Коло відчуває чужу радість і чужий біль як свій власний.
Зигзаг
Це символ творчості. Йому властива образність.Зигзаг не може довго працювати на одному місці – це ж дуже нудно, але ж навколо так багато цікавого!
Основне призначення зигзага – генерація нових ідей і методів, а не їх реальне втілення. Він спрямований у майбутнє і більше цікавиться можливістю, ніж дійсністю.
Вчитель: Ітак кожний дізнався про свій характер і зробив певні висновки, а тепер скажіть яку фігуру та її властивості ми вивчаємо на останніх уроках. (коло та круг)
Отже, сьогодні ми свої знання про властивості кола та круга застосуємо в житті. Ми з вами об’єдналися в команди. Кожна команда буде мати право отримати 5 балів за задачу, якщо дасть більше правильних відповідей на бліц - опитування. Якщо команда, яка завоювала таке право, не справилась із задачею, то право відповіді надається іншій за чергою розв’язання команді, але вона вже отримає за цю задачу тільки 3 бали.
1 Бліц- опитування
Так чи ні
Задача1
Аня, Юля і Настя вирішили розбити три клумби у формі кругів радіуса 1 м. Вони є пожружками тому бажають щоб їх клумби були поруч. Увага питання
4 м
4 м
Вчитель: Підводемо підсумки
Бліц опитування 2
1)Як називають точку, рівновідділену від усіх точок?
2)Як називають відстань від точки кола до її центра?
3)Якназивають хорду що проходить через центр кола?
4)Діамнтр кола дорівнює 3см.Чому дорівнює радіус?
5)Чи належить точку кругу, якщо радіус круга 2 см, а відстань від центра до цієї тоски 1,2 см?
6)відстань від центра кола до прямої дорівнює 3 см, а діаметр кола 8 см, як разташовані пряма та коло?
Задача 2
Вчитель: Підводемо підсумки
Бліц -опитування 3
7)Радіус кола дорівнює 50 мм, чому дорівнює у см діаметр кола?
Задача 3.
Кришка для жіжки має форму круга. Господарка вирішила прикрутити в центрі кришки ручку.
Вчитель: Підводемо підсумки
Додаткова задача
У місті вирішили побудувати центр дитячої та юнацької творчості, який має бути рівновідділеним від школи №13, лялкового театру і дитячо-юнацької спортивної школи. Де повинен бути розташований цей центр творчості і як побудувати це місце розташування.
Вчитель: отже сьогодні на уроці ви відчули як «тверді» теоретичні знання допомогають нам на практиці, зробити щоб правильне з першого разу, правильно побудувати свій план дій, а цим зекономити чавс та витрати, які обов’язково необхідні при реалізації наших мрій.
Як сказав Рене Декарт : «Теорія без практики мертва і безплітна, а практика без теорії неможлива»
Я бажаю вам успіхів і домашнє завдання: скласти практичну задачу., або розв1язати із зошита №№_______
Додаток:
Карточка самооцінювання
Дата_______
Прізвище _______________
клас _________
№ завдання |
оцінка |
З чим не справився |
1 |
|
|
2 |
|
|
3 |
|
|
4 |
|
|
5 |
|
|
6 |
|
|
7 |
|
|