Урок гра " Коло та його елементи"

Про матеріал
Матеріал містить розробку урока-гри з геометріїї для 7 класа та презентацію до нього. Урок може бути використаний при проведені предметного тижня або як позакласний захід. Урок вміщує задачі практичного застосування знань математики в повсякденому житті.
Перегляд файлу

Конспект уроку-гри згеометрії для   7 класа  

Тема: Коло та його елементи.

 

Мета:

навчальна: удосконалення вміння розв’язувати задачі, які передбачають застосування поняття кола, круга та їх елементів;

розвивальна: формувати вміння міркувати за аналогіє, застосовуваши знання на практичних життєвих ситуаціях;

виховна: виховувати впевненість у власних силах, дослуховуватись до думки інших, приймити спільні рішення та відповідальтність за них.

 

Тип уроку: удосконалення   теоретичних знань та практичних умінь навичок.

 

Обладанання: комп’ютер, проектор,  презентація, карточка самооцінювання роботи на уроці, карточки -бали для команд.

 

 

Хід уроку:

  1.  Привітання

Епіграф: Єдиний шлях, що веде до знань - діяльність. Б.Шоц

 

2.Мотивація.

Вчитель:  Ми часто задаємо собі питання, де ми можемо використовувати знання з математики в житті. Сьогодні ми разом з вами це з’ясуємо і ось першій приклад.

«Дізнайся свій характер.»

Все, що вам потрібно зробити, це уважно подивитися на геометричні фігури. Оберіть з них ту, яка першою вас привабила. Відзначте її для себе на папері.

 

Квадрат

Невтомний трудівник. Володіє працьовитістю, ретельністю, завзятістю, що дозволяють завжди домагатися завершення роботи. Терпіння і методичність роблять з квадрата висококласного фахівця.

Трикутник

Ця форма символізує лідерство. Головна здатність – концентруватися на наміченій меті, глибоко і швидко аналізувати ситуацію. Трикутник – дуже впевнена у собі людина, яка хоче бути правою у всьому. З великими труднощами визнає свої помилки, легко навчається, інформацію вбирає як губка.

Прямокутник

Це як би перехідна форма від однієї фігури до іншої. Найбільш значущі риси – непослідовність, непередбачуваність вчинків, низька самооцінка. Позитивні якості – допитливість, цікавість, живий інтерес до всього що відбувається, сміливість.

Коло

Це символ гармонії. Той, хто вибрав цю фігуру, зацікавлений у хороших міжособистісних відносинах. Вища цінність для кола – люди і їх благополуччя. Це найбільш доброзичлива з п’яти фігур. Коло служить свого роду клеєм, який скріпляє колектив, сім’ю, стабілізує групу, має високу здатність співчуття, співпереживання. Коло відчуває чужу радість і чужий біль як свій власний.

Зигзаг

Це символ творчості. Йому властива образність.Зигзаг не може довго працювати на одному місці – це ж дуже нудно, але ж навколо так багато цікавого!

Основне призначення зигзага – генерація нових ідей і методів, а не їх реальне втілення. Він спрямований у майбутнє і більше цікавиться можливістю, ніж дійсністю.

Вчитель: Ітак кожний дізнався про  свій характер і зробив певні висновки, а тепер скажіть яку фігуру та її властивості ми вивчаємо на останніх уроках. (коло та круг)

Отже, сьогодні ми свої знання про властивості кола та круга застосуємо в житті.  Ми з вами об’єдналися в команди. Кожна команда буде мати право отримати 5 балів за задачу, якщо дасть більше правильних відповідей на бліц - опитування. Якщо команда, яка завоювала таке право, не справилась із задачею, то право відповіді надається іншій за чергою розв’язання команді, але вона вже отримає за цю задачу тільки 3 бали.

1 Бліц- опитування

Так чи ні

  1. Коло — це лінія, а круг — частина площини
  2. Радіус і діаметр можуть мати однакову довжину
  3. будь-який діаметр кола можна назвати хордою
  4. довжина діаметра кола вдвічі більша за довжину радіуса
  5. діаметр кола, який проходить через середину хорди, відмінної від діаметра, перепндикулярний до цієї хорди
  6. будь яку хорду можна назвати діаметром
  7. якщо пряма має з колом одну спільну точку то вона називається дотичною

 Задача1

Аня, Юля і Настя вирішили розбити три клумби у формі кругів радіуса 1 м. Вони є пожружками тому бажають щоб їх клумби були поруч. Увага питання

  1. Чи можна розмістити клумби Ані та Юлі на ділянці прямокутної форми розмірами 2х3? Відповідь обгрунтуйте. (ні , потрібен розмір 2х4)
  2. Яких розмірів має бути ділянка, щоб на ній можна  було розмістит клумби Ані, Юлі та Насті, як паказано на малюнку

 

 

 

 

 

  1. Яких розмірів мають бути перепндикулярні сторони ділянки трикутної форми, щоб на ній можна було розмістити клумби всіх дівчат, як показано на малюнку

                      4 м

 

 

 

                                                   4 м

 

 

Вчитель: Підводемо підсумки

 

Бліц опитування 2

1)Як  називають точку, рівновідділену від усіх точок?

2)Як називають відстань від точки кола до її центра?

3)Якназивають хорду що проходить через центр кола?

4)Діамнтр кола дорівнює 3см.Чому дорівнює радіус?

5)Чи належить точку кругу, якщо радіус круга 2 см, а відстань від центра до цієї тоски 1,2 см?

6)відстань від центра кола до прямої дорівнює 3 см, а діаметр кола 8 см, як разташовані пряма та коло?

  1. під яким кутом відно діаметр кола з будь-якої точки кола?

 

Задача 2

  1. на рисунку точка О — центр кола, Укажіть усі рівні відрізки та обгрунтуйте відповідь.

 

 

  1. точка О — спільний центр двох кіл. Укажіть пари рівних дтрикутників. Відповідь обгрунтуйте.

 

 

Вчитель: Підводемо підсумки

 

Бліц -опитування 3

  1. Скільки спільних точок можуть мати коло і пряма?
  2. Скільки спілнихточок можуть мати два кола?
  3. Що більше: відстань від центра кола до дотичної чи радіус кола?
  4. Скільки різних дотичних до кола можна провести через точкуб що лежить на колі?
  5. АВ і АС відрізки дотичних, проведених з точки А до кола. Визначьие вид трикутника АВС?
  6. Якщо прямокутний трикутник вкласти до кола, як показано на малюнку, чим буде для кола гіпотенуза трикутника?

 

 

 

 

 

 

7)Радіус кола дорівнює 50 мм, чому дорівнює у см діаметр кола?

 

Задача 3.

Кришка для жіжки має форму круга. Господарка вирішила прикрутити в центрі кришки ручку.

  1. Як визначити центр кришки, скориставшись тільки лінійкою з поділками і косинцем?
  2. Як визначити центр кришки без інструментів, якщо її модель вирізано з паперу?

 

Вчитель: Підводемо підсумки

 

Додаткова задача

У місті  вирішили побудувати центр дитячої та юнацької творчості, який має бути рівновідділеним від школи №13, лялкового театру і дитячо-юнацької спортивної школи. Де повинен бути розташований цей центр творчості і як побудувати це місце розташування.

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель: отже сьогодні на уроці ви відчули як  «тверді» теоретичні знання допомогають нам на практиці, зробити щоб правильне з першого разу, правильно побудувати свій план дій, а цим зекономити чавс та витрати, які обов’язково необхідні при реалізації наших мрій.

Як сказав Рене Декарт : «Теорія без практики  мертва і безплітна,  а практика без теорії  неможлива»

 Я бажаю вам успіхів і домашнє завдання: скласти  практичну задачу., або розв1язати із зошита №№_______

 

 

Додаток:

 

Карточка самооцінювання

 

Дата_______

Прізвище _______________

клас _________

 

№ завдання

оцінка

З чим не справився

1

 

 

2

 

 

3

 

 

4

 

 

5

 

 

6

 

 

7

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок-гра 7 клас геометрія. Тема: Коло та його елементи. Підготувала вчитель математики та інформатики. ОНВК № 13 Чубко Оксана Володимирівна

Номер слайду 2

Епіграф: Єдиний шлях, що веде до знань - діяльність. Б. Шоц «Дізнайся свій характер»

Номер слайду 3

Задача1 Аня, Юля і Настя вирішили розбити три клумби у формі кругів радіуса 1 м. Вони є подружками тому бажають щоб їх клумби були поруч. Увага питання. Чи можна розмістити клумби Ані та Юлі на ділянці прямокутної форми розмірами 2х3? Відповідь обгрунтуйте.

Номер слайду 4

Яких розмірів має бути ділянка, щоб на ній можна було розмістит клумби Ані, Юлі та Насті, як паказано на малюнку. Яких розмірів мають бути перпедикулярні сторони ділянки трикутної форми, щоб на ній можна було розмістити клумби всіх дівчат, як показано на малюнку44

Номер слайду 5

Задача 2на рисунку точка О — центр кола. Укажіть усі рівні відрізки та обгрунтуйте відповідь.

Номер слайду 6

Точка О — спільний центр двох кіл. Укажіть пари рівних трикутників. Відповідь обгрунтуйте.

Номер слайду 7

Задача 3. Кришка для діжки має форму круга. Господарка вирішила прикрутити в центрі кришки ручку. Як визначити центр кришки, скориставшись тільки лінійкою з поділками і косинця. Як визначити центр кришки без інструментів, якщо її модель вирізано з паперу?

Номер слайду 8

Додаткова задача. У місті вирішили побудувати центр дитячої та юнацької творчості, який має бути рівновідділеним від школи №13, лялкового театру і дитячо-юнацької спортивної школи. Де повинен бути розташований цей центр творчості і як побудувати це місце розташування.

Номер слайду 9

Рене Декарт : «Теорія без практики мертва і безплітна, а практика без теорії неможлива»Домашнє завдання: скласти практичну задачу або розв’язати з підручника №№

zip
Додано
16 серпня
Переглядів
55
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку