26 вересня о 18:00Вебінар: Особливості статевого виховання у школах України

Урок "Розв’язування задач на застосування властивості та ознаки рівнобедреного трикутника."

Про матеріал
Мета: узагальнити знання з теми, розвивати уміння аналізувати, робити висновки, культуру виконання рисунків, сприяти формуванню творчих інтелектуальних і здібностей, викликати інтерес до вивчення предмета; виховувати охайність, працьовитість, самостійність
Перегляд файлу

Геометрія 7   

Тема. Розв’язування задач на застосування властивості та ознаки рівнобедреного трикутника.

Мета: узагальнити знання з теми, розвивати уміння аналізувати, робити висновки, культуру виконання рисунків, сприяти формуванню творчих інтелектуальних і здібностей, викликати інтерес до вивчення предмета; виховувати охайність, працьовитість, самостійність

Тип уроку урок-подорож

Хід уроку

І. Організаційний момент. Повідомлення теми і мети уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Загадкова сторінка  (робота в парах)

І. Заповніть пропуски


  1. З двох променів складається,

Далеко простягається,

В загадках є і там, і тут.

А називається він … (кут)

  1. Як довідатись мені:

Є цей кут прямим чи ні?

Допоможе тут в момент

Цей чудовий інструмент.

Це прямих кутів супутник,

Називається він … (кутник)

  1. Якщо в руки кутник взяти,

Більший кут обмалювати –

Вийде результат такий:

Кут дістанемо … (прямий)

  1. Як назвати кут такий,

Що є меншим, ніж прямий?

Відгадати дуже просто:

Називається він … (гострий).

  1. Гострий кут він переріс,

До тупого не доріс,

Як відомо кут такий

Називається … (прямий).

  1. Щоб кути нарисувати,

Нам потрібно його мати.

І щоб вимірять кути,

Кращий приклад не знайти.

Всім кутам він командир –

Помічник наш … (транспортир)


ІІ. Відгадайте кросворд

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Кут, градусна міра якого дорівнює 900.
  2. Фігура, що складається з трьох точок, які не лежать на одній прямій, і трьох відрізків, які попарно сполучають ці точки.
  3. Відрізок, який сполучає вершину трикутника із серединою протилежної сторони.
  4. Трикутник, у якого всі сторони рівні.
  5. Кут, зображений на малюнку
  6. Відрізок АВ, зображений на малюнку

                                       А

 

 

 

                                    В

  1. Кути 1 і 2, зображені на малюнку

 

                              1

                              2

 

  1. Трикутник, у якого дві сторони рівні.
  2. Кут, градусна міра якого менша за 900.

 Відповіді: 1. Прямий; 2. Трикутник; 3. Медіана; 4. Рівносторонній; 5. Тупий;

6. Перпендикуляр; 7. Вертикальні; 8. Рівнобедрений; 9. Гострий.

При розв’язанні кросворда повинно в зафарбованій частині утворитись слово «правильно».

Друга сторінка казкова

Одного разу Катруся опинилася в країні Геометрії. Як вона там опинилася, сама не знала. Пам’ятала тільки, що йшла дорогою, яка привела її до воріт, біля яких стояв сторож.

  • Скажіть, будь-ласка, що це за місто? - запитала Катруся.
  • Це місто планіметрія, - відповів сторож.
  • А чи можу я увійти до міста? – запитала дівчинка.
  • Чи знаєш ти щось про рівнобедрений трикутник, - у відповідь запитав сторож.

Катруся згадала, що завтра у них має бути контрольна з геометрії, із якою вона не дуже дружила. «Медіана рівнобедреного трикутника, проведена з вершини до основи, дорівнює» - ледве-ледве згадала вона. Сторож похвалив дівчинку і пропустив у місто Планіметрія. Будинки в ньому були якісь дивні, складалися з різнобарвних клаптиків – усяких трикутників, квадратів та інших геометричних фігур. Катруся задивилась на будинки і натрапила на Трикутник.

  • Вибачте, - злякано промовила дівчинка.
  • Я пробачу тебе, якщо ти сформулюєш ознаку рівнобедреного трикутника, - відповів Трикутник.
  • Ну, її-то я знаю! У рівнобедреному трикутнику кути при основі рівні, - відповіла дівчинка.
  • Хіба? – обурився Трикутник.
  • Ах! Я сплутала з властивістю. Ознака звучить так: якщо в трикутнику два кути рівні, то такий трикутник є рівнобедреним! – виправилася Катруся.

Трикутник попрощався із дівчинкою, а вона вийшла на велику площу у формі кола, у центрі якого стояв театр. Із усіх вулиць до нього поспішали мешканці міста. Катруся теж вирішила потрапити до театру.

  • Дівчинко, сформулюй означення рівнобедреного трикутника, тоді ти потрапиш до театру, - запропонував їй контролер Відрізок .
  • Трикутник, дві сторони якого рівні, називають рівнобедреним, - трохи подумавши, сказала Катруся.

Після дзвоника диктор оголосив: «Сьогодні ви дивитесь спектакль у трьох діях: перша – про те, що медіана рівнобедреного трикутника, проведена до основи, стала висотою і бісектрисою; друга – про те, як бісектриса рівнобедреного трикутника, проведена до основи стала медіаною і висотою; третя – про те, як висота рівнобедреного трикутника, проведена до основи, стала медіаною і бісектрисою».

  • Скрізь ці теореми! І навіщо я сюди я сюди прийшла, - обурилася Катруся. Вона озирнулася, думаючи знайти невдоволених мешканців, але побачила на їх обличчях великий інтерес. Катрусі стало соромно за своє обурення і за те, що вона не вчила геометрію. І тут дівчинка прокинулася і згадала, що треба йти до школи, бо там вчать усьому цікавому.  

 

Отже, діти, разом з Катрусею ми застосуємо всі знання до розв’язування задач.

  1. «Майже все про рівнобедрений трикутник»

 

 

 

 

 Рис 1     Рис 2     Рис 3

  1. Скільки трикутників на рисунку 1? Назвіть їх (чотири, два з них рівнобедрені)
  2. Скільки трикутників на рис. 2? (п’ять )назвіть пари рівних трикутників; рівнобедрених трикутників.
  3. Довести, що трикутники АDC(рис 1) i AOD(рис 2) рівнобедрені.
  4. Визначте периметр рівнобедреного трикутника АВС, якщо АВ = 3, 5; АС = 5 см.
  5. Обчислити периметр рівнобедреного трикутника, якщо його основа дорівнює 11см, а бічна сторона на 2 см більша.
  6. Периметр рівнобедреного трикутника 41 см. Знайдіть його сторони, якщо бічна сторона більша на 4 см за основу трикутника.

Третя сторінка «Задач ніколи не буває достатньо»

 Дано: ВD = ВМ, <1 = <2, <АDВ = <ВМС

 Довести: трикутник АВС – рівнобедрений.

 Доведення: Трикутники АВD і СВD рівні за ІІ ознакою, звідси  <А = <С, тому трикутник АВС рівнобедрений.

 

 

 

Четверта сторінка «Самостійна робота» (самостійне виконання задач із подальшою взаємоперевіркою)

https://naurok.com.ua/test/vlastivosti-rivnobedrenogo-trikutnika-11677/flashcard

Підсумки уроку

Ви до знань н6ових зробили крок,

У навчанні бажаю вам удачі.

Хай цікавим буде не один наш урок,

 І розв’язуються правильно задачі.

Рік за роком йти вам слід

У наук чудовий світ,

І дорога ця і довга, і цікава,

Там чекають відкриття,

Що потрібні для життя,

Хай же успіх вам несе

Навчання справа.

docx
Додано
20 серпня
Переглядів
45
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку