Геометрія 7
Тема. Розв’язування задач на застосування властивості та ознаки рівнобедреного трикутника.
Мета: узагальнити знання з теми, розвивати уміння аналізувати, робити висновки, культуру виконання рисунків, сприяти формуванню творчих інтелектуальних і здібностей, викликати інтерес до вивчення предмета; виховувати охайність, працьовитість, самостійність
Тип уроку урок-подорож
Хід уроку
І. Організаційний момент. Повідомлення теми і мети уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Загадкова сторінка (робота в парах)
І. Заповніть пропуски
Далеко простягається,
В загадках є і там, і тут.
А називається він … (кут)
Є цей кут прямим чи ні?
Допоможе тут в момент
Цей чудовий інструмент.
Це прямих кутів супутник,
Називається він … (кутник)
Більший кут обмалювати –
Вийде результат такий:
Кут дістанемо … (прямий)
Що є меншим, ніж прямий?
Відгадати дуже просто:
Називається він … (гострий).
До тупого не доріс,
Як відомо кут такий
Називається … (прямий).
Нам потрібно його мати.
І щоб вимірять кути,
Кращий приклад не знайти.
Всім кутам він командир –
Помічник наш … (транспортир)
ІІ. Відгадайте кросворд
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
А
В
1
2
Відповіді: 1. Прямий; 2. Трикутник; 3. Медіана; 4. Рівносторонній; 5. Тупий;
6. Перпендикуляр; 7. Вертикальні; 8. Рівнобедрений; 9. Гострий.
При розв’язанні кросворда повинно в зафарбованій частині утворитись слово «правильно».
Друга сторінка казкова
Одного разу Катруся опинилася в країні Геометрії. Як вона там опинилася, сама не знала. Пам’ятала тільки, що йшла дорогою, яка привела її до воріт, біля яких стояв сторож.
Катруся згадала, що завтра у них має бути контрольна з геометрії, із якою вона не дуже дружила. «Медіана рівнобедреного трикутника, проведена з вершини до основи, дорівнює» - ледве-ледве згадала вона. Сторож похвалив дівчинку і пропустив у місто Планіметрія. Будинки в ньому були якісь дивні, складалися з різнобарвних клаптиків – усяких трикутників, квадратів та інших геометричних фігур. Катруся задивилась на будинки і натрапила на Трикутник.
Трикутник попрощався із дівчинкою, а вона вийшла на велику площу у формі кола, у центрі якого стояв театр. Із усіх вулиць до нього поспішали мешканці міста. Катруся теж вирішила потрапити до театру.
Після дзвоника диктор оголосив: «Сьогодні ви дивитесь спектакль у трьох діях: перша – про те, що медіана рівнобедреного трикутника, проведена до основи, стала висотою і бісектрисою; друга – про те, як бісектриса рівнобедреного трикутника, проведена до основи стала медіаною і висотою; третя – про те, як висота рівнобедреного трикутника, проведена до основи, стала медіаною і бісектрисою».
Отже, діти, разом з Катрусею ми застосуємо всі знання до розв’язування задач.
Рис 1 Рис 2 Рис 3
Третя сторінка «Задач ніколи не буває достатньо»
Дано: ВD = ВМ, <1 = <2, <АDВ = <ВМС
Довести: трикутник АВС – рівнобедрений.
Доведення: Трикутники АВD і СВD рівні за ІІ ознакою, звідси <А = <С, тому трикутник АВС рівнобедрений.
Четверта сторінка «Самостійна робота» (самостійне виконання задач із подальшою взаємоперевіркою)
https://naurok.com.ua/test/vlastivosti-rivnobedrenogo-trikutnika-11677/flashcard
Підсумки уроку
Ви до знань н6ових зробили крок,
У навчанні бажаю вам удачі.
Хай цікавим буде не один наш урок,
І розв’язуються правильно задачі.
Рік за роком йти вам слід
У наук чудовий світ,
І дорога ця і довга, і цікава,
Там чекають відкриття,
Що потрібні для життя,
Хай же успіх вам несе
Навчання справа.