Урок-гра "Літературний зорепад"

Про матеріал

Запропонований урок рекоменується провести у формі гри брейн-рину. Метою уроку є показати учням красу та багатство рідної мови; розвивати творчі здібності й комунікативні вміння; відповідальне ставлення до своєї діяльності в колективі. повторити, закріпити, узагальнити, систематизувати знання, уміння і навички учнів з теми; підвищити інтерес до предмета читання, активізувати діяльність учнів, стимулювати .різні види спілкування, розвивати мовлення. До даного уроку створена презентація.

Перегляд файлу

Урок гра. Брейн-ринг  «Літературний зорепад»  4 клас

Тема:  Закріплення вивченого.

Мета: показати учням красу та багатство рідної мови; розвивати творчі здібності й комунікативні вміння; відповідальне ставлення до своєї діяльності в колективі. повторити, закріпити, узагальнити, систематизувати знання, уміння і навички учнів з теми; підвищити інтерес до предмета читання, активізувати діяльність учнів, стимулювати .різні види спілкування, розвивати мовлення.
Тип уроку:  повторювально-узагальнюючий у формі дидактичної гри — урок-змагання «Брейн-ринг».

Повторення правил гри.

У грі бере участь 2 команди (капітан + 6 гравців): Чомусики,  томусики

Переможцем вважається той, хто першим набере 22 бали.

У разі нічиєї переможцем стає та команда, яка виграє додаткове запитання.

 Ігрові місця обладнані спеціальними кнопками для подачі звукового і світлового сигналу (визначається право першої відповіді).

 На обговорення кожного запитання командам надається 1 хвилина. Якщо той, хто відповідає, помиляється, супернику надається право протягом 20 секунд знайти і дати правильну відповідь. Якщо жодна з команд питання не розв’язує, воно переноситься на наступний бій, а в черговому раунді розігрується 2 очка і т.д.

 Якщо команда дає правильну відповідь без обговорення, вона отримує додатково одну хвилину часу на обговорення наступного питання.

 Про готовність команди до відповіді сигналізує капітан і призначає гравця, який буде відповідати або ж відповідає сам.

 У разі підказки з залу відповідь не зараховується. У разі відповіді до команди ведучої право на відповідь має та команда, що не порушила правила.

 

1. «Із мовної скарбнички»  (2б) Гравцям пропонується об’єднати частини прислівїв. (Додаток 2)

1.З  ручаїв-ріки,  з книжок-знання.

2. Розум без книги, як птах без крил.

3. Книга не пряник, а дітей до себе манить.  

4.Одна книга- тисячи людей навчає

2. «Літературна    Дуель» (2) 

 Гравці по черзі відповідають на запитання за змістом українських народних казок

1) Як звали півника в казці « Колосок»? ( Голосисте горлечко )
2) В чий будиночок забралася Коза-Дереза? ( Зайчика )
3) Кому з героїв у скрутну хвилину допомогло гусеня ?
( Івасику-Телесику )
4) Чим пригощала Лисичка Журавля? (Молочною кашею)
5) Кого зробив дід із соломи? (Бичка)
6) Хто бігав наввипередки з їжаком? (Заєць )
7) Кого купив дід на базарі за три копи? ( Козу-Дерезу)
8) Який казковий герой народився з горошини? (Котигорошко)

1) Яка тварина прикинулася неживою серед дороги? (Лисичка)
2) Хто викрав Івасика-Телесика? (Змія )
3) Хто прогнав Козу-Дерезу із зайчикової хатки? ( Рак)
4) Як звати зеленого чоловічка з довгою бородою, який живе у пеньку? ( Ох)
5) Назвіть улюблене взуття діда з казки Коза-Дереза?
(Червоні чоботи)
6) У якій казці битий небиту віз?
( Лисичка-сестричка і Вовк-панібрат)
7) Кому в казці треба було відчинити, через поріг пересадити,
нагодувати і спати покласти? ( Кобилячій голові)
8) Кого в казці «Рукавичка» називали іклан? (Кабана)
 

3. «Заховані назви» (4б) Команді пропонується відшукати назви  творів.

Настала зима. «І знову треба  чекати  12 місяців до нового року»,- подумала про себе Катруся, дивлячись крізь розмальоване морозивом вікно. Катруся вже велика, але вона ще дуже любить читати казки. Найулюбленішою її книжкою є «Дивовижні пригоди хлопчика Юрчика».

 Катруся побачила, що візерунки на вікні дуже схожі на різних казкових героїв. Ось казковий плискачик, ось снігуронька, навіть олівець-малювець. А в кутку красиво намальована книжка. «Напевно, це  Ясоччина книжка», - подумала Катруся.

 А мама пообіцяла влітку  повезти  її подивитися давній Київ, у якому є будинок казковий п’ятиповерховий з різними  макетами та експонатами казкових героїв.

(Використано назви творів Н.Л.Забіли «Плискачитк», «12 місяців», «Ясоччина кижка», «Олівець-малювець», «Катруся вже велика», «Дивовижні пригоди хлопчика Юрчика», «Давній Київ», «Будинок казковий п’ятиповерховий», «Снігуронька»)

4. «З якої казки» (3б.) Гравці повинні відгадати з якої казки дані рядочки.

1.—Не їж мене вовчику-- братику , я тобі пісеньку заспіваю…

--Ану якої?..

(Колобок.)

2. «.. Колись був у Києві князь, і була в нього дочка , така розумна та гарна, що й сказати не можна.І був тоді коло Києва змій, і щороку кияни йому данину давали: або парубка молодого,або дівчину...»

(Крило Кожум'яка)

3. « .. Ото  Івасик як підріс трошки, став просити батька:

--Зробіть мені,тату човник та весельце,то я буду рибку ловити ,та вас при старощах годуватиму..»

(Івасик-телесик)

4. «..Стоять вони за коморою,коли дивляться , аж із хати виходить дівчина з коромислом така гарна!Тільки що кривенька трішки..»

(«Кривенька качечка»)

 

5. «..Притомився я – сяду одпочину трохи.

От сідає на пеньок та:

--Ох.Як же я втомився.

Тільки це сказав,аж з того пенька -- де не взявся—вилазить такий маленький дідок,сам зморщений,а борода зелена,аж по коліна».

(«ОХ»)

6. «.. Побіг заєць до лисиччиної нори ;коли це лисичка вибігає,дивиться що зайчик стоїть на двох лапках біля хати ,та питає його:

-- А чого ти прийшов?

Він і каже:

--Просили вовк,ведмідь, кабан і я прошу, щоб ти прийшла з своїм паном Коцьким до нас на обід..»

(«Пан Коцький»)

5. «Загублені назви.» (4б.) Гравцям команди потрібно поєднати автора із відповідним  твором.

1. Н. Забіла

«Старовинне місто».

 

2. М. Хоросницька

«Звідки в міста назва— Львів».

 

3. Олек­сандр Олесь  

«Ярослав Мудрий».

 

4.Т. Шевченко 

«Садок вишневий ко­ло хати...»

 

5. І. Франко  

«Дивувалась зима,..»

 

6.Леся Українка 

«Вже сонечко в море сіда...»

 

7.Пав­ло Тичина  

 «Хор лісових дзвіночків».

 

8. Л. Глібов  

«Зозуля й Півень»

 

 

6. «Дивні слова» (3б.) Робота з деформованим текстом. Команди отримують картку з деформованим текстом. Яка команда щвидше прочитає  правильний текст та команда отримує бали. (Див. додаток  1)

Твій друг—книга

Любий друже!У кожного з вас є улюблене зняття. Один збирає марки,інший будує моделі,а третій займається футболом. А чим же люблять займатися всі? Без чого всім було б важко прожити хоч день? Без книг! Рідко, дуже рідко знайдеш людину яка не любила б читати. І дійсно: прочитаєш хорошу книгу і ніби познайомився з хорошою людиною. Познайомишся,і вона назавжди стане твоїм другом.

 

7. Практикум. (4б.)

Завдання:  Учасники  мають оформити  обкладинку  для  книги  «Літературне читання»

 

E:\тематичні тижні\читання\читання 14-15\4клас\фото\4-б\IMG_20150407_160758.jpg

 

 

 

 

Додаток 1

 

Твій друг –книга

   бийЛю  жедру! У жногоко з асв є любленеу няттяза. динО раєзби кимар, шийні—дуєбу делімо,а  тійтре маєтьсязай боломфут.

   А  имч  еж  люятьбл  матисязай  ісв? езБ  огоч  всмі  улоб  б  жкова  житипро  чох еньд? езБ  ингк! дкоРі, жеду  дкорі  дешзнай  динулю,  кая  б  ен  билалю   татичи. І снодій: читаєшпро  хорошу нигук і бині  знайомишсяпо  з  рошоюхо  диноюлю. мишсяПознайо, і  наво   вждиназа неста  їмтво  гомдру.

 

 

 

 

 

 

Твій друг –книга

бийЛю  жедру! У жногоко з асв є любленеу няттяза. динО раєзби кимар, шийні—дуєбу делімо,а  тійтре маєтьсязай боломфут.

   А  имч  еж  люятьбл  матисязай  ісв? езБ  огоч  всмі  улоб  б  жкова  житипро  чох еньд? езБ  ингк! дкоРі, жеду  дкорі  дешзнай  динулю,  кая  б  ен  билалю   татичи. І снодій: читаєшпро  хорошу нигук і бині  знайомишсяпо  з  рошоюхо  диноюлю. мишсяПознайо, і  наво   вждиназа неста  їмтво  гомдру.

 

 

 

 

Додаток 2

1.З ручаїв-ріки, …                                     як птах без крил.

 

2. Розум без книги,…                              тисячі  людей навчає

 

3. Книга не пряник,…                             а дітей до себе манить.

 

4.Одна книга…                                         з книжок-знання.

 

 

 

 

1.З ручаїв-ріки, …                                     як птах без крил.

 

2. Розум без книги,…                              тисячі людей навчає

 

3. Книга не пряник,…                             а дітей до себе манить.

 

4.Одна книга…                                         з книжок-знання.

 

Додаток 3

 

 


1. Н. Забіла                                                                   «Хор лісових дзвіночків».

 

2. М. Хоросницька                                                   «Зозуля й Півень»

 

3. Олександр Олесь                                       «Старовинне місто».

4.Т. Шевченко                                                «Звідки в міста назва— Львів».

 

5. І. Франко                                                   «Ярослав Мудрий».

 

6.Леся Українка                                             «Садок вишневий коло хати...»

 

7.Павло Тичина                                            «Дивувалась зима,..»

 

8. Л. Глібов                                                   «Вже сонечко в море сіда...»

 

 

1. Н. Забіла                                                                   «Хор лісових дзвіночків».

 

2. М. Хоросницька                                                   «Зозуля й Півень»

 

3. Олександр Олесь                                       «Старовинне місто».

4.Т. Шевченко                                                «Звідки в міста назва— Львів».

 

5. І. Франко                                                   «Ярослав Мудрий».

 

6.Леся Українка                                             «Садок вишневий коло хати...»

 

7.Павло Тичина                                            «Дивувалась зима,..»

 

8. Л. Глібов                                                   «Вже сонечко в море сіда...»


Додаток 4     

 Настала зима. «І знову треба  чекати  12 місяців до нового року»,- подумала про себе Катруся, дивлячись крізь розмальоване морозивом вікно. Катруся вже велика, але вона ще дуже любить читати казки. Найулюбленішою її книжкою є «Дивовижні пригоди хлопчика Юрчика».

 Катруся побачила, що візерунки на вікні дуже схожі на різних казкових героїв. Ось казковий плискачик, ось снігуронька, навіть олівець-малювець. А в кутку красиво намальована книжка. «Напевно, це  Ясоччина книжка», - подумала Катруся.

 А мама пообіцяла влітку  повезти  її подивитися давній Київ, у якому є будинок казковий п’ятиповерховий з різними  макетами та експонатами казкових героїв.

      Настала зима. «І знову треба  чекати  12 місяців до нового року»,- подумала про себе Катруся, дивлячись крізь розмальоване морозивом вікно. Катруся вже велика, але вона ще дуже любить читати казки. Найулюбленішою її книжкою є «Дивовижні пригоди хлопчика Юрчика».

 Катруся побачила, що візерунки на вікні дуже схожі на різних казкових героїв. Ось казковий плискачик, ось снігуронька, навіть олівець-малювець. А в кутку красиво намальована книжка. «Напевно, це  Ясоччина книжка», - подумала Катруся.

 А мама пообіцяла влітку  повезти  її подивитися давній Київ, у якому є будинок казковий п’ятиповерховий з різними  макетами та експонатами казкових героїв.

docx
Додано
14 жовтня 2018
Переглядів
644
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку