Урок-гра. Множення раціональних чисел
Мета: Узагальнити і систематизувати знання учнів з теми, удосконалити навички множення раціональних чисел, розкриття дужок, зведення подібних доданків.
Розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, уміння застосовувати знання в нестандартних ситуаціях, пізнавальний інтерес учнів через ігрову форму роботи.
Виховувати організованість, зібраність, увагу, культуру математичних записів та мову.
Хід уроку:
I.Вступне слово вчителя.
Сьогодні повторюємо тему множення раціональних чисел. Щоб досягти успіху необхідно подолати деякі перешкоди. Для цього проведемо математичну гру. Весь клас - це одна команда, але від відповіді кожного залежатиме успіх усього класу.
Наша гра - це подолання певних перешкод. За кожний етап, пройдений вірно, ви одержуватимете в нагороду І досягнення. У кожного з вас на парті лежать картки самооцінювання. Оцінювати себе ви будете самі. Отже, будемо працювати на довірі. А ще ви розкажете про свій емоційний настрій на початку та в кінці уроку за допомогою спеціальних смайликів:
- гарний настрій; - середній настрій; - поганий настрій
Картка самооцінювання Прізвище, ім’я ___________________________________ |
|
Чи знаю я правила множення раціональних чисел? |
|
Чи можу я застосовувати їх для розв'язання завдань? |
|
Чи можу я самостійно застосовувати закони множення для розв'язання завдань? |
|
Моя оцінка за урок – кількість моїх досягнень х 2 |
|
Чи сподобався мені урок і чи задоволений своєю роботою на уроці? |
|
Кожному з вас хочу побажати, щоб на цьому уроці ви були:
«У» — усміхненими,
«С» — спокійними,
«П» — прогресивними,
«І» — ініціативними,
«X» — хоробрими.
Бажаю вам УСПІХУ!
II.Розв’язування вправ.
Перешкода: Думай – переможеш
Математична розминка.
-Як помножити два додатні числа? Навести приклад.
Як знайти добуток двох від’ємних чисел? Навести приклад.
Як знайти добуток чисел з різними знаками? Приклад.
Яким числом є квадрат від’ємного числа?
Як розкрити дужки, перед якими стоїть знак «+»?
Як розкрити дужки, перед якими стоїть знак «-»?
Що називається коефіцієнтом?
Які доданки називаються подібними?
Як звести подібні доданки?
Отримання своїх досягнень.
2.Перешкода. Влучи в ціль.
Усно: Спростити вираз і назвати коефіцієнт:
а)- 3 х 6х = … -18х;
б)- 0,8(-7у) = … 5,6 х;
в) 1,25а х 2у = … 2,5ау;
г)ас х (-) = … - ас.
д) -9,3к х 0,2= … -18,6к;
е) -100с х (-3,6а)= … 360ас.
Запитання:1) Якщо добуток додатний, то кожний множник число додатне. Правильно?
2) Два числа від`ємні. Чи правильно, що добуток їх є число від`ємне?
Релаксаційна хвилинка
(на фоні спокійної мелодії вчитель зачитує слова)
Коли надворі зима, нам усім так хочеться літа, тепла, сонця. Давайте закриємо очі і пофантазуємо.
Уявімо теплий, сонячний літній день. Ми знаходимося на залитій сонцем і квітковою веселкою поляні. Різнобарвний килим на зеленій основі ніжно й лагідно торкається ваших ніг, п'янить своєю духмяністю і красою. А ось і вузенька стежина серед золотавих хвиль хлібів.
Стежина в'ється поміж хлібами.
Веду розмову із колосками.
Волошки сині, маки червоні
Так і торкаються в моєї долоні.
І вся ця краса і велич природи для Вас, Вам радіє, Вас вітає, Вас благословляє. Почуття польоту і радості охоплює душу, тому що:
Ви - діти світла.
Ви-сила.
Ви - могутність.
Ви - добро.
Ви - ніжність.
Ви - любов.
Ви зможемо все.
Все в ваших руках!
А тепер витягнули руки вперед, вверх, потягнулися, відкрили очі і усміхнулись один одному та всьому світу.
3.Перешкода. Поспіши , розв’яжи.
3.1) ⋅ 34,6 ⋅ (-15) ⋅ (-7)
варіанти відповідей
додатнім числом від'ємним числом
нулем визначити неможливо
3.2. Порівняйте значення виразів: -5 ⋅ (-4) і 0,1 ⋅ 200
варіанти відповідей
-5 ⋅ (-4) < 0,1 ⋅ 20 -5 ⋅ (-4) > 0,1 ⋅ 200 -5 ⋅ (-4) = 0,1 ⋅ 20 неможливо порівняти
3.3. Знайдіть значення добутку 3/8 ⋅ (- 8/11) 3.1.Не виконуючи обчислення, визначте, яким буде значення виразу:
9 ⋅ (-0,5) ⋅ (-12,7) ⋅ (-
варіанти відповідей
11/3 3/11 -33/64 -3/11
4. Перешкода. Індивідуальна.
5.Перешкода.Влучи в ціль.
6. Перешкода.Логічна.
Математична дискотека.
4хл. + 4дівч. отримують різні частини формул і повинні знайти свою частину.
ab= bа а * 0 = 0 (ab)c= а(bс)
(а + b)с = ас + bс а * 1 = а а * (-1) = - а
III. Підсумок уроку. Виставлення оцінок за урок ( кожен учень рахує одержані «досягнення» і множить їх кількість на 2).
IV. Домашнє завдання. Повт. п.30, № 1381(4),1385(4),1392(5,6)