Урок-гра "Мовна естафета"

Про матеріал
Розробка уроку-гри з української мови " Мовна естафета". До розробки входять мовні ігри для учнів 7-9 класів.
Перегляд файлу

Мета заходу:

розширювати і збагачувати знання учнів про мову;

розвивати в учнів пізнавальні інтереси і здібності, потребу глибокого і творчого оволодіння знаннями, навички застосування знань рідної мови практично, вміння правильно висловлювати свої думки, логічне мислення, увагу, пам'ять, уміння працювати в групах;

навчати самостійно набувати знання, створювати умови для самореалізації учнів;

прищеплювати любов до рідної мови, бажання нею досконало володіти і пропагувати серед ровесників та старших;

виховувати позитивні мотиви до навчальної діяльності, взаємоповагу, взаємодопомогу.

 

Обладнання: картки, демонстративний матеріал, ІКТ, комп'ютер, кубик.

 

Тип уроку: урок закріплення набутих знань і

вмінь.

 

 

 

 

 

 

Епіграф до уроку:

 

                     Мова моя українська чарівна

                          І найрідніша для кожного з нас.

 

 

 

Хід уроку

 

Учитель: Учні дорогі, будьте зараз готові

Полинути в країну рідного слова.

Якою цікавою є наша мова –

Запевнити вас я сьогодні готова.

Цікава мандрівка чекає на нас,

Чи кожен до неї готовий із вас?

Тільки сьогодні, і тільки до нас

Чарівна мова наша прийде у клас.

 

Учень: Велична, щедра і прекрасна мова,

Прозора й чиста, як гірська вода.

Це України мова барвінкова,

Така багата й вічно молода.

Вимовляю кожне слово,

Кожне слово, наче спів.

Найдорожча рідна мова,

Мова діда і батьків.

 

 

 

 

Учениця: Ну що б, здавалося, слова …

Слова та голос – більш нічого.

А серце б'ється, ожива,

Як їх почує!

Може чужі мови будем колись знати,

Та рідну найбільше будем шанувати.

Берегти її, плекати буду всюди                         повсякчас,

Бо ж єдина, так, як мати,

 мова в кожного із нас!

 

Учитель: Дорогі діти! Щоб захід пройшов організовано, потрібно дотримуватись певних правил:

 

  1. Уміти працювати в групі з девізом: « Один за всіх та всі за одного ».
  2. Спочатку подумати, а потім відповідати.
  3. Сигналізувати про готовність відповідати карткою.
  4. Відповідати чітко і лаконічно.
  5. Правильна відповідь – це  1 бал.
  6. Переможцем стане команда, у якої найбільша кількість балів.

 

 

Конкурсна програма

 

І. Візитка команд.

( Презентація власної команди )

 

ІІ. Конкурс « Розгадування криптограми »

 

                                        От тому плекайте, діти,

                          Рідну свою мову,
                                        Вчіться складно говорити
                                 Своїм рідним словом.

С. Воробкевич

 

Команди отримують зашифровану криптограму, їм необхідно якомога швидше її розшифрувати. Та команда, яка швидше з цим впорається, отримує 1 бал та право відповідати першими у наступному конкурсі. Необхідно, користуючись цифровими позначеннями літер в алфавіті, прочитати вираз.

 

 

 

 

 

   

C:\Users\админ\Desktop\Camera\IMG_20190124_144139.jpg

 

19 -23   23-19-17-24    20-16-7-15-1-14-23-7,

6-12-23-11,  21-12-6-18-24   22-3-19-32

17-19-3-24,  3-28-12-23-31-22-33

22-15-16-1-6-18-19   4-19-3-19-21-11-23-11

22-3-19-13-17   21-12-6-18-11-17

22-16-19-3-19-17.

 

ІІІ. Конкурс « Далі, далі …»

 

Кожній команді ведучим надається серія запитань, на які треба відповісти за 1 хвилину. Виграє та команда, яка за цей час встигне відповісти на більшу кількість запитань; кожна правильна відповідь 1 бал.

 

               Запитання для команди № 1

  1. Скільки літер розміщено в українському алфавіті...? ( 33 )
  2. Який розділовий знак найпоширеніший..?

                                                     ( Крапка )

  1. Частина слова перед коренем..? ( Префікс )
  2. Розмова двох осіб… ( Діалог )
  3. Перша буква у власній назві..? ( Велика )
  4. У що береться пряма мова..? ( Лапки )
  5. Нема України без верби і …. ( калини )
  6. Речення з однією граматичною основою…

                                                    ( Просте )

  1. Великий за обсягом прозовий твір… ( Роман)
  2.               Синтаксис – це розділ мовознавства, який вивчає … ( словосполучення і речення ).
  3.               Слова, протилежні за значенням…

                                                       ( Антоніми )

  1.               Сьомий відмінок нашої мови…

                                                        ( Кличний )

  1.               Словник про значення слів…

                                                     ( Тлумачний )

  1.               Частина мови про кількість…

                                                       ( Числівник )

  1.               Речення лише з підметом…

                                  ( Односкладні, називні )

  1.               Які букви в алфавіті завжди передають два звуки..?                                      ( Щ, ї )
  2.               Яке буває мовлення..? ( Усне і писемне )
  3.               Найбільша одиниця мови… ( Текст )
  4.               Розмальоване яйце… ( Писанка )
  5.               Скільки Н у слові НЕЗРІВНЯННИЙ..?

                                               ( Дві )

  1.               Список літер у встановленому порядку.

                                                     ( Алфавіт)

  1.               Слово з багатьма значеннями…

                                               ( Багатозначне )

  1.               Остання буква у слові ШІСТДЕСЯТ…

                                                             (  Т  )

 

 

                Запитання для команди № 2

  1. Усі звуки поділяються на …

                               ( голосні та приголосні )

  1. Слова, які мають близьке лексичне значення, але різні за звучанням… ( Синоніми )
  2. У кінці питального речення ставиться …

                                        ( знак питання)

Державна мова України… ( Українська )

  1. Частина мови про ознаку предмета…

                                     ( Прикметник )

  1. Чим починається діалог..? ( Тире )
  2. Наука про звуки мови… ( Фонетика )
  3. Головні члени речення... ( Підмет і присудок)
  4. Складне речення з сурядними сполучниками.                            ( Складносурядне )
  5.  Найменша одиниця мови… ( Звук )
  6.               Знак у кінці розповідного речення…

                                                  ( Крапка )

  1.               Буква без звука… ( М'який знак )
  2.               Власний життєпис… ( Автобіографія )
  3.               Остання частина слова... ( Закінчення )
  4.               Речення без другорядних членів    речення…             ( Непоширене )
  5.               Скільки букв в українському алфавіті передають голосні звуки..? ( 10 )
  6.               Сьомий відмінок нашої мови…

                                                 ( Кличний )

  1.               Символ українців, що оберігає…

                                                ( Оберіг )

  1.               Частина мови « ОЙ »..? ( Вигук )
  2.               Префікс у слові ПРЕКРАСНИЙ…

                                                 ( Пре - )

  1.               Слова спільного кореня…

                                  ( Спільнокореневі )

  1.               Народна назва Пасхи… ( Великдень )
  2.               Остання буква у слові П'ЯТДЕСЯТ..?

                                                          ( Т  )

 

( Підведення підсумків конкурсу )

 

 

ІV. Конкурс  « Прямо чи влучно ».

 

На екрані монітора ІКТ висвічується завдання: розв'язати подані ребуси. Кожна команда відповідає на випередження, при підготовці відповіді піднімає сигнальну картку та дає відповідь. У разі неправильної відповіді право відповіді переходить до іншої команди. Якщо жодна команда не дала правильну відповідь, питання – ребус знімається. Час на обдумування кожного питання – 1 хв.

 

 

C:\Users\админ\Desktop\Camera\IMG_20190124_142554.jpg

 

 

№1

 

 

 

 

 

 

№ 2

 

 

 

№ 3

 

 

№ 4

 

 

 

 

№ 5

 

 

 

№ 6

 

          ( Підведення підсумків конкурсу )

            V. Конкурс « Мовні заморочки ».

 

Командам необхідно розшифрувати той фразеологізм, який показаний картинкою на екрані проектора, та пояснити його значення.. У разі,якщо жодна команда не дає правильної відповіді, питання знімається. Час на обдумування одного питання – 1 хв. Команда, яка першою приготує правильну відповідь, піднімає сигнальну картку та дає відповідь. Якщо відповідь помилкова, право відповіді переходить іншій команді.

 

C:\Users\админ\Desktop\Camera\IMG_20190124_142731.jpg

 

 

№ 1

   Зарубати на носі

 

 

№ 2

   Волосся дибки

 

 

 

 

№ 3

   Тягти кота за хвоста

 

 

 

 

№ 4

   За сімома замками

 

 

№ 5

   Ноги звісити

 

 

№ 6

   Засукати рукава

 

№ 7

  Водою  нерозільєш

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                            Біла ворона

 

VІ. Конкурс капітанів « Гонка за лідером ».

 

C:\Users\админ\Desktop\Camera\IMG_20190124_142751.jpg

 

 

 

 

 

 

C:\Users\админ\Desktop\Camera\IMG_20190124_142831.jpg

 

 

              ( Підведення підсумків конкурсу )

 

 

Вчитель: Дорогі діти, шановні присутні! Сьогодні ви ще раз впевнилися, що наша мова таємнича, незбагненна, прадавня, невичерпна, але досі нами не опанована. Тому у нас ще попереду ще багато подорожей до країни Мовограй.

 

( Підведення підсумків гри, визначення та нагородження переможців )

 

C:\Users\админ\Desktop\Camera\IMG_20190124_144156.jpg

 

 

На закінчення спробуємо всі разом дібрати слова у вірші  про чарівну мову

 

Щоб розумним і мудрим стати, треба мову рідну … ( ЗНАТИ ).

А щоб вміти говорити, треба рідну мову…            ( ВЧИТИ ).

Знає кожен з нас чудово – не прожити нам без …        ( МОВИ ).

Рідна ж мова пелюсткова, мудра, світла…                                                     ( СВІТАНКОВА ).

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Zinchenko Ludmila Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
31 січня 2020
Переглядів
1474
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку