Урок розрахований на здобувачів освіти 7-х класів для закріплення навчального матеріалу з фізики під час проведення підсумкового уроку в кінці навчального року.
Підготувала вчитель фізики
Середкевицького ЗЗСО І-ІІІ ступенів
Яворівської міської ради
Львівської області
Дубневич Наталія Іванівна
(розрахована на здобувачів освіти 7-х класів для закріплення навчального матеріалу з фізики під час проведення підсумкового уроку в кінці навчального року)
Девіз уроку :
”Ми, граючи, перевіряємо, що вміємо і знаємо”
Мета уроку: повторити основні поняття, величини та закони окремих тем з фізики;
навчальна: поглибити, узагальнити і закріпити знання учнів з теми: «Фізичні величини», продовжити формування вмінь розв’язувати задачі різного типу: розрахункові, якісні, експериментальні; вчити учнів застосовувати знання для розв'язання задач практичного характеру; показати використання законів фізики в техніці, в навколишньому середовищі;
розвивальна: розвивати спостережливість, вміння аналізувати; вчити самостійно робити висновки, користуватися таблицями, застосовувати здобуті знання на практиці, розвивати в учнів експериментальні вміння та навички, фізичне мислення учнів, їхні творчі здібності, розширювати пізнавальний інтерес до фізики;
виховна: формувати навички колективної роботи в поєднанні з розвитком індивідуальних творчих здібностей учнів, виховувати дбайливе ставлення до навколишнього світу.
Обладнання: маршрут гри, виготовлений на 4-х ватманах, кубик (на 1,2,3 ходи), фішки-конуси у двох кольорах, мішечок з цукерками (сині +жовті ), призи для учасників.
Вступне слово.Вітаю! Я рада бачити вас на нашій інтелектуальній грі «Фізичні пригоди у НУШ». Фізика - це одна з найдавніших наук про природу. Довкола нас багато цікавих предметів, якими ми з вами послуговуємося кожного дня, але для того, щоб ефективно їх використовувати у повсякденному житті, нам потрібні елементарні знання.
Отже, без фізики «і ні туди, і ні сюди».
Фізика! Яка ємність слова!
Фізика - для нас не просто звук! Фізика - це опора і основа
Всіх без винятку наук!
Привітання. (Діти і вчитель встають у коло).
Любі діти! Я пропоную стати всім в коло і взяти один одного за руки. Хай
це коло стане «колом добрих друзів».
Давайте привітаємось,
Давайте посміхнемося, Давайте в очі глянемо, І нам тепліше стане.
Раз рука, два рука,
Раз плече, два плече.
Голова вліво, вправо подивилась, Посміхнулась, привіталась.
- Діти, давайте сьогоднішню зустріч розпочнемо з побажань.
Для проведення нашої гри нам потрібно сформувати 2 команди . Пропоную кожному підійти до мішечка (учасники витягають наосліп цукерки двох кольорів, в такий спосіб формуються команди).
Прошу команд сісти за стіл відповідно до кольору вашого цукерка.
(далі команди кидають по черзі кубик та переходять фішками по маршруті завдань, рухаючись до фінішу)
Обладнання: динамометр, три фізичні тіла невідомої маси.
Завдання: за допомогою динамометра обчислити маси тіл (набір маркерів, пенал,скотч).
Обладнання: картки, обруч
Завдання: по черзі розгадувати слова і записувати у відповідні клітинки кросворду.
Обладнання: рулетка,три дитячі автомобілі.
Завдання: обчислити швидкість одної машинки, отримати, один круг із світлофора, і в такий спосіб розфарбувати світлофор.
Обладнання: мензурка з водою, три капсули, пісок.
Завдання: за допомогою піску зробити так, щоб перша капсула спливала, друга - плавала в середині рідини, а третя - потонула.
Вправа 5. “Дістань монети із води, не змочивши рук” Обладнання:тарілка, вода, стакан, свічка,сірка, монети.
Завдання: дістати монети із води, не змочивши рук.
стрічка, аркуш зошита в клітинку, лист А4, машинка на
батарейки, спеціальний маркер, на який реагує машина та траса з готовою траєкторією.
Завдання: без допомоги лінійки накреслити на А4 маркером коло радіусом 10 см. , по якому буде рухатись машинка, обчислити період та частоту її руху.
таблиця, картки на липучках.
Завдання: правильно заповнити таблицю (формула,одиниці та прилад вимірювання).
коло, картки на прищепках.
сходинки з кубиків, іграшкові тварини, картки.
Завдання: на картках написані середні швидкості тварин у різних одиницях вимірювання, потрібно розташувати тварин на сходинках у порядку зростання їх швидкостей.
Обладнання:коло, пісочний годинник.
Завдання: крутити колом протягом однієї і впродовж цього часу назвати правильно, що це: фізичне тіло, явище чи речовина.
Обладнання: 5 зелених аркушів, на яких написані формули та визначення з помилками.
Завдання: кожен учасник команди розгортає один листок капусти та виправляє помилки.
Обладнання: листок з незакінченими реченнями.
Завдання: учасники по черзі зачитують та закінчують речення .
Вправа 13. “Руханка” Обладнання: ноутбук.
Завдання:повторювати рухи фізкультхвилинки?
Вправа 14 “Яке переміщення кульки?” Обладнання: кулька, криволінійний трек, секундомір.
Завдання: обчислити час та переміщення кульки.