Урок-гра на тему: "Мандри долиною Раціональних чисел"

Про матеріал
Урок-узагальнення знань учнів з теми "Раціональні числа" Урок проходить у формі змагань між учнями класу, що поділені на три команди.
Перегляд файлу

   І сурова, й солов’їна

   Математики країна.

   Праця тут іде завзята,

   Вмій лиш спритно рахувати,

    Вмій ділити, віднімати,

    Множить швидко й додавати,

    Вмій кмітливо все збагнути,

    Першим в відповіді бути.

     Хто із вас уважним буде,

     Той команді бал здобуде.

     Якщо будеш пустувати,

     Бал команді буде знято.

 Сьогодні на вас чекає незвичайна подорож – до долини Раціональних чисел. Ми знаємо багато стародавніх держав: Індію, Єгипет, Вавілон, Грецію... Ми навіть знаємо, коли приблизна кожна з них з’явилась. А ось, коли виникла Математична держава, цього ніхто не знає. Але про те, що вона дуже-дуже давня, можна судити з того, що і у Вавілоні, і в Єгипті, і в Греції, і на Русі, і в усіх інших стародавніх державах згадується і Математична. Отже, вона найстародавніша. 

 

І. Домашнє завдання (проектор, на початку уроку)

§ 4  № 1–3 (на сайті)

ІІ. Знайомство з командами.

 У сьогоднішні мандри в нас вирушають три команди. Давайте познайомимось з ними. Капітанами сьогодні будуть… Капітани під час гри викликають до дошки для відповіді учасників команди і в разі потреби їм допомагають.

 

ІІІ. Хід гри-подорожі.

 1. Розминка.

 Щоб вирушити в подорож, треба спочатку підготуватися. Проведемо розминку між гравцями команд.  Відповісти на запитання №№1-12.

2. Конкурс капітанів.  (Капітан-переможець отримує можливість першим кинути кубик і його команда починає першою гру)

Капітанам пропонується пограти в математичне лото: Розв’яжіть рівняння і розставте відповідь під завданнями (швидкість і правильність).

 В цей час гравці команд розв’язують кросворд.

Кросворд

  1. Відрізок, що сполучає дві точки кола та проходить через його центр (діаметр)
  2. Одна з координат точки площини (абсциса)
  3. Точка, рівновіддалена від усіх точок кола (центр)
  4. Одиниця вимірювання довжини (метр)
  5. Знак арифметичної дії (мінус)
  6. Найменше просте число (два)
  7. Число, яке ділиться націло на дане (кратне)
  8. Числа, що визначають положення точки на координатній площині (координати)
  9. Третій степінь числа (куб)
  10. Результат додавання (сума)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

к

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

о

 

 

 

 

д 

 

ц 

 

 

 

к 

о

 

с

 

 

і

 

е 

 

 

д

р 

р

 

у

 

 

а

 

н 

м

 

в

а 

д

 

м

 

 

М

а

т

е

м

а

т

и

к

а

 

 

е

б

р

т

і

 

н

н

у

 

 

 

 т

с 

 

р

н

 

е

а

б

 

 

 

 р

ц

 

 

у

 

 

т

 

 

 

 

 

 и

 

 

с

 

 

и

 

 

 

 

 

 с

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

а 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

к

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

о

 

 

 

 

д 

 

ц 

 

 

 

к 

о

 

с

 

 

і

 

е 

 

 

д

р 

р

 

у

 

 

а

 

н 

м

 

в

а 

д

 

м

 

 

М

а

т

е

м

а

т

и

к

а

 

 

е

б

р

т

і

 

н

н

у

 

 

 

 т

с 

 

р

н

 

е

а

б

 

 

 

 р

ц

 

 

у

 

 

т

 

 

 

 

 

 и

 

 

с

 

 

и

 

 

 

 

 

 с

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

а 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Рух по маршруту.

Правила гри:  капітан кидає гральний кубик, рухається фішкою картою маршруту. Якщо біля кружечка немає стрілок, то капітан викликає учня своєї команди, який відповідає на запитання під цим номером. Якщо відповідь правильна, то команда отримує червоний трикутничок та право наступного ходу. Якщо відповідь неправильна, то відповідає капітан. За правильну відповідь капітана команда отримує червоний трикутничок, але хід переходить до команди-суперниці. Після трьох правильних відповідей підряд команда отримує додатковий червоний трикутничок, а хід переходить до команди-суперниці.   

Якщо фішка зупиниться в кружечку зі стрілкою, то слід рухатись за стрілкою. Якщо рух відбувається вперед – то команда має пільги: учень, який відповідає, може попросити допомоги у капітана, при цьому команда не втрачає хід. Якщо рух відбувається назад, то, даючи правильну відповідь, команда отримує червоний трикутничок, але право ходу переходить до команди-суперниці; крім того, учень, що відповідає, не має права на допомогу капітана. Якщо він відповідає неправильно, то хід переходить до команди-суперниці.

 Якщо на питання неправильно відповідає і капітан, то право відповіді надається  команді-суперниці (після озвучення питання команда обговорює між собою відповідь, а вчитель викликає будь-кого з команди-суперниці).

Гра закінчується по досягненню фінішу першою командою. Перемагає команда, що набрала більшу кількість червоних трикутничків.

 

Оцінювання:  білі кружечки – 1 питання: 1 червоний трикутничок;

 сірі кружечки – 2 питання: 2 червоних трикутничків;

 чорні кружечки – 3 питання: 3 червоних трикутничків.

 

4. Привал

На маршруті є кружок без номера – це привал. На дошці з’являються завдання, які по черзі один за одним виконують гравці команди. Враховується уважність, правильність, швидкість.

 

 

ІV. Підсумок гри

– підраховується кількість трикутників, які отримала кожна команда;

– оголошується команда-переможець.


Питання для розминки

  1.             Чому дорівнює –6 · 7?       (–42)
  2.             Чому дорівнює -32?        (–9)
  3.             Чому дорівнює –10:(–2)       (5) 
  4.             Що більше : чи ?       
  5.             Що більше : 5 т чи 500 кг?      (5 т)
  6.             Що більше : –0,05 чи –0,5      (–0,5)
  7.             Які числа називаються цілими?
  8.             Які числа називаються натуральними?
  9.             Які числа називаються раціональними?
  10.       Чи ділиться на 10 різниця чисел 53-13?   (Так)
  11.       Чи ділиться на 3 число 415?      (Ні)
  12.       Знайдіть значення виразу -54:0?  (Вираз не має змісту)

 


Питання для подорожі

  1. Яке число не є ні додатним, ні від’ємним?    (0)
  2. Що довше: км чи 300 м?        (км)
  3. Два питання:
    1. Найменше натуральне число?     (1)
    2. Обчисліть:        (8) 
  4. Три питання:     
    1. Скільки секунд у годині?       (3600)
    2. Яке число протилежне саме собі?    (0)
    3. Назвіть найменший дільник числа 500.    (1)
  5. Три питання:
    1. З чисел 15 та 13 виберіть просте.     (13)
    2. Чим закінчується день і полудень?  (М’яким знаком)
    3. Чому дорівнює сума протилежних чисел?   (0)
  6. Два питання:
    1. Знайдіть:         (0)
    2. Що більше:              чи      ?                                       (однакові)
  7. Два питання:
    1. При множенні від’ємних цілих чисел що менше: множник чи добуток?               (Множник)
    2. Обчисліть:     (9)
  8. Обчисліть         (0)
  9. Три питання:
    1. Скільки нулів у записі числа мільярд?    (9)
    2. Найстародавніший обчислювальний прилад?                                                                                                                                  (Пальці)
    3. Скільки п’ятірок у записі чисел від 0 до 20? (Дві: 5 та 15)
  10.                  Три питання:
    1. Що є спільним у рівняння і дерева?    (Корінь)
    2. Назвіть найбільший дільник числа 12.    (12)
    3. Які прямі називаються паралельними?    (….)
  11.                  Які координати має початок відліку?   ((0;0))
  12.                  Два питання:
    1. Що важче: 1 кг вугілля чи 1 кг пуху?  (Однакові)
    2. Куб числа 9?         (729)
    3.  
  13.       Три питання:
    1. При відніманні натуральних чисел що більше: зменшуване чи різниця?                                                                                                  (Зменшуване)
    2. Чому дорівнює модуль від’ємного числа? (протилежному)
    3. Обчисліть:        (–34)  
  14.                  Три питання:
    1. Скільки всього одноцифрових чисел?   (10)
    2. Чому дорівнює ?      (0)
    3. Що більше: третина чи половина?   (Половина)
  15.                  Два питання:
    1. Як називається третій степінь числа?   (Куб)
    2. Яку координату точки ставлять на друге місце?  (Ордината)
  16.                  Скільки % становить 15 від 30?    (50%)
  17.                  Два питання:
    1. Скільки всього трицифрових чисел?   (900)
    2. Назвіть дріб обернений до дробу    
  18.                  Два питання:
    1. Обчисліть:         (–8,1 )
    2. Як називається другий степінь числа?   (Квадрат)
  19.                  Два питання:
    1. Чи може у трикутника бути два прямих кути? (Ні)
    2. Квадрат числа –7?       (49)
  20.                  Три питання:
    1. Куб числа 5?         (125)
    2. З іменем якого математика ми пов’язуємо прямокутну

 систему координат?       (Декарт)

  1. Скільки дільників у 1?      (1)
  1.                  Два питання:
    1.                         (250)
    2. Що більше: чи ?      
  2.                  Скільки дільників у числа 23?    (1 і 23)
  3.                  Назвіть найбільше двоцифрове число, що ділиться на 5?                                                                                                                                                   (95)

 

 

  1.                  Два питання:
    1. Знайдіть 20% від 40.      (8)
    2. Як називаються числа і     (Взаємно обернені)
  2.                  Три питання:
    1. Знайдіть НСК(10,15).      (30)
    2. Який видатний математик показав спосіб розв’язування

складних рівнянь?      (Діофант) 

  1. Скільки кратних у 1?      (Безліч)
  1.                  Два питання:
    1. Яке найбільше одноцифрове від’ємне число?   (–1)
    2. Який символ використовується для запису від’ємних чисел?                                                                                                                               (Мінус)
  2.                  Два питання:
    1. Знайдіть значення виразу:      (–10)
    2. Чому дорівнює ?      (–5)
  3.                  Два питання:      

a)  Чи ділиться на 9 число 427?  (Ні)

б) Яке число називається парним? (Те, яке ділиться на 2)

  1.                  Три питання:
    1. Обчисліть:           (1700)
    2. Скільки дільників у 0?      (Безліч)
    3. Скільки відсотків становить число 3,5 від числа 7?   (50%)
  2.                  Три питання:
    1. За допомогою чого вимірюються кути? (Транспортир)
    2. Скільки кратних у 0?      (Жодного)
    3. 3%. Скільки це, якщо виразити десятковим дробом?  (0,03)
  3.                  Два питання:
    1. Скільки дільників має число 31?   (Два: 1 і 31)
    2. Що таке відсоток?     (Сота частина)
  4.                  Два питання:
    1. Як називається число, що має тільки два дільники: 1 і саме себе?                                                                                                  (Просте)
    2. Що довше: декада чи тиждень?   (Декада)

 

 

  1.                  Два питання:

 а) Як називається число, від якого віднімають?                                                                                                                   (Зменшуване)

б) Обчисліть:   (10)

  1.                  Три питання:
    1. Як називаються дроби 0,5; 0,75; 1,35?   (Десяткові)
    2. – це скоротний чи нескоротний дріб?  (Скоротний)
    3. Чому дорівнює -8 · (-125)?     (1000)
  2.                  Як називаються числа, які мають спільний дільник тільки 1?

                      (взаємно прості) 


  1. Чи може рівносторонній трикутник бути прямокутним?              

 

 

  1. Що довше: км  чи  300 м?

  

  1.  
    1. Найменше натуральне число?   
    2. Що більше 1 л  чи  1 дм3?   

 

 

  1.  
    1. Скільки секунд у годині?    
    2. Що більше: дюжина чи чортова дюжина?
    3. Назвіть найменший дільник числа 500.

 

 

  1.  
    1. З чисел 15 та 13 виберіть просте.   
    2. Чим закінчується день і полудень?  
    3. Які фігури утворюють кут: прямі чи промені?                            

 

 

  1.  
    1. Куб числа 5?      
    2. Як називаються числа, які мають спільний дільник тільки 1?
  2.  
    1. При множенні від’ємних цілих чисел що менше: множник чи добуток?              
    2. Що довше: пряма чи промінь?

 

 

  1. Обчисліть

 

 

  1.  
    1. Скільки нулів у записі числа мільярд? 
    2. Найстародавніший обчислювальний прилад?                           
    3. Скільки п’ятірок у записі чисел від 0 до 20?

 

 

  1.                     
    1. Що є спільним у рівняння і дерева?  
    2. Назвіть найбільший дільник числа 12.  
    3. Як називається прямокутник з рівними сторонами?              

 

 

  1.                    Скільки сторін у п’ятикутника?  

 

 

  1.                     
    1. Що важче: 1 кг вугілля чи 1 кг пуху?
    2. Куб числа 9?      
  2.          
    1. При відніманні натуральних чисел що більше: зменшуване чи різниця?                           
    2. У рівнобедреного трикутника рівні дві сторони чи два кути?
    3. Яка площа більша: 1 а чи 1 га?

 

 

  1.                     
    1. Скільки всього одноцифрових чисел?
    2. Чому дорівнює ?
    3. Що більше: третина чи половина? 

 

 

  1.                     
    1. Як називається третій степінь числа? 
    2. Що більше: 5 дм чи 0,5 м?                 

 

  1.                    Скільки % становить 15 від 30?   

  

 

  1.                     
    1. Скільки всього трицифрових чисел?  
    2. Назвіть дріб обернений до дробу    

 

 

  1.                     
    1. Скільки сотень у сорока восьми десятках ?
    2. Як називається другий степінь числа?                

 

  1.                     
    1. Чи може у трикутника бути два прямих кути?                            
    2. Куб числа 7?      

 

 

  1.                     
    1. Куб числа 6?        
    2. З іменем якого математика ми пов’язуємо прямокутну систему координат? 
    3. Скільки дільників у 1?    

 

 

  1.                     
    1. Скільки дільників у числа 23?   
    2. Що більше: чи ? ()

 

 

  1.                    Як називаються числа у запису дробу над рискою і під рискою?

 

 

  1.                    Назвіть найбільше двоцифрове число, що ділиться на 5?                 

 

 

  1.                     
    1. Знайдіть 20% від 40. 
    2. Як називаються числа і      

 

 

  1.                     
    1. Знайдіть НСК(10,15). 
    2. Який видатний математик показав спосіб розв’язування складних рівнянь?
    3. Скільки кратних у 1?

 

 

  1.                     
    1. Чому дорівнює розгорнутий кут?
    2. Який знак використовується для запису від’ємних чисел?

 

 

  1.                     
    1. Який дріб називається правильним?
    2. Чому дорівнює ?     

 

 

  1.                     
    1. Чи ділиться на 9 число 427?  
    2. Яке число називається парним? 

 

 

  1.                     
    1. Як називається трикутники, у якого всі кути гострі?
    2. Скільки дільників у 0?
    3. – це правильний чи неправильний дріб?

 

 

  1.                     
    1. За допомогою чого вимірюються кути?
    2. Скільки кратних у 0?
    3. 3%. Скільки це, якщо виразити десятковим дробом?             

 

 

  1.                     
    1. Скільки дільників має число 31?
    2. Що таке відсоток?

 


  1.                     
    1. Як називається число, що має тільки два дільники: 1 і самого себе?
    2. Що довше: декада чи тиждень?

 

 

  1.                     
    1. Як називається число, від якого віднімають?
    2. Що важче: 1 пуд чи 1 тонна?

 

 

  1.                     
    1. Як називаються дроби 0,5; 0,75; 1,35?
    2. – це скоротний чи нескоротний дріб?
    3. Чому дорівнює –8 · (–125)?

 

 

  1.                    Як називається трикутник, у якого один кут дорівнює 100º?

 


 

 

 

 

 

 

 

Черкаська спеціалізована школа №20 

гуманітарно-естетичного профілю

 

 

 

нагороджується

 

 

команда_________________________________________

 

учнів 6 –          класу за участь в грі-подорожі

Країна ЗнаньМатематика”.

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель математики ___________ Чиж Н.О.

 

 «      »  ____________ 20__ року


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Черкаська спеціалізована школа №20 

гуманітарно-естетичного профілю

 

 

 

нагороджується

 

 

команда_________________________________________

 

учнів 6 –          класу за перемогу в грі-подорожі

Країна ЗнаньМатематика”.

 

 

 

 

 

 

Вчитель математики ___________ Чиж Н.О.

 

«      »  ____________ 20__ року

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Чиж Михайло Володимирович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
4 листопада 2021
Переглядів
421
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку