І сурова, й солов’їна
Математики країна.
Праця тут іде завзята,
Вмій лиш спритно рахувати,
Вмій ділити, віднімати,
Множить швидко й додавати,
Вмій кмітливо все збагнути,
Першим в відповіді бути.
Хто із вас уважним буде,
Той команді бал здобуде.
Якщо будеш пустувати,
Бал команді буде знято.
Сьогодні на вас чекає незвичайна подорож – до долини Раціональних чисел. Ми знаємо багато стародавніх держав: Індію, Єгипет, Вавілон, Грецію... Ми навіть знаємо, коли приблизна кожна з них з’явилась. А ось, коли виникла Математична держава, цього ніхто не знає. Але про те, що вона дуже-дуже давня, можна судити з того, що і у Вавілоні, і в Єгипті, і в Греції, і на Русі, і в усіх інших стародавніх державах згадується і Математична. Отже, вона найстародавніша.
І. Домашнє завдання (проектор, на початку уроку)
§ 4 № 1–3 (на сайті)
У сьогоднішні мандри в нас вирушають три команди. Давайте познайомимось з ними. Капітанами сьогодні будуть… Капітани під час гри викликають до дошки для відповіді учасників команди і в разі потреби їм допомагають.
Щоб вирушити в подорож, треба спочатку підготуватися. Проведемо розминку між гравцями команд. Відповісти на запитання №№1-12.
Капітанам пропонується пограти в математичне лото: Розв’яжіть рівняння і розставте відповідь під завданнями (швидкість і правильність).
В цей час гравці команд розв’язують кросворд.
Кросворд
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
к |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
о |
|
|
|
|
|
д |
|
ц |
|
|
|
к |
о |
|
с |
|
|
|
і |
|
е |
|
|
д |
р |
р |
|
у |
|
|
|
а |
|
н |
м |
|
в |
а |
д |
|
м |
|
|
|
М |
а |
т |
е |
м |
а |
т |
и |
к |
а |
|
|
|
е |
б |
р |
т |
і |
|
н |
н |
у |
|
|
|
|
т |
с |
|
р |
н |
|
е |
а |
б |
|
|
|
|
р |
ц |
|
|
у |
|
|
т |
|
|
|
|
|
|
и |
|
|
с |
|
|
и |
|
|
|
|
|
|
с |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
а |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
к |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
о |
|
|
|
|
|
д |
|
ц |
|
|
|
к |
о |
|
с |
|
|
|
і |
|
е |
|
|
д |
р |
р |
|
у |
|
|
|
а |
|
н |
м |
|
в |
а |
д |
|
м |
|
|
|
М |
а |
т |
е |
м |
а |
т |
и |
к |
а |
|
|
|
е |
б |
р |
т |
і |
|
н |
н |
у |
|
|
|
|
т |
с |
|
р |
н |
|
е |
а |
б |
|
|
|
|
р |
ц |
|
|
у |
|
|
т |
|
|
|
|
|
|
и |
|
|
с |
|
|
и |
|
|
|
|
|
|
с |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
а |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Рух по маршруту.
Правила гри: капітан кидає гральний кубик, рухається фішкою картою маршруту. Якщо біля кружечка немає стрілок, то капітан викликає учня своєї команди, який відповідає на запитання під цим номером. Якщо відповідь правильна, то команда отримує червоний трикутничок та право наступного ходу. Якщо відповідь неправильна, то відповідає капітан. За правильну відповідь капітана команда отримує червоний трикутничок, але хід переходить до команди-суперниці. Після трьох правильних відповідей підряд команда отримує додатковий червоний трикутничок, а хід переходить до команди-суперниці.
Якщо фішка зупиниться в кружечку зі стрілкою, то слід рухатись за стрілкою. Якщо рух відбувається вперед – то команда має пільги: учень, який відповідає, може попросити допомоги у капітана, при цьому команда не втрачає хід. Якщо рух відбувається назад, то, даючи правильну відповідь, команда отримує червоний трикутничок, але право ходу переходить до команди-суперниці; крім того, учень, що відповідає, не має права на допомогу капітана. Якщо він відповідає неправильно, то хід переходить до команди-суперниці.
Якщо на питання неправильно відповідає і капітан, то право відповіді надається команді-суперниці (після озвучення питання команда обговорює між собою відповідь, а вчитель викликає будь-кого з команди-суперниці).
Гра закінчується по досягненню фінішу першою командою. Перемагає команда, що набрала більшу кількість червоних трикутничків.
Оцінювання: білі кружечки – 1 питання: 1 червоний трикутничок;
сірі кружечки – 2 питання: 2 червоних трикутничків;
чорні кружечки – 3 питання: 3 червоних трикутничків.
4. Привал
– підраховується кількість трикутників, які отримала кожна команда;
– оголошується команда-переможець.
Питання для розминки
Питання для подорожі
систему координат? (Декарт)
складних рівнянь? (Діофант)
a) Чи ділиться на 9 число 427? (Ні)
б) Яке число називається парним? (Те, яке ділиться на 2)
а) Як називається число, від якого віднімають? (Зменшуване)
б) Обчисліть: (10)
(взаємно прості)
нагороджується
команда_________________________________________
учнів 6 – класу за участь в грі-подорожі
“Країна Знань – Математика”.
Вчитель математики ___________ Чиж Н.О.
« » ____________ 20__ року
нагороджується
команда_________________________________________
учнів 6 – класу за перемогу в грі-подорожі
“Країна Знань – Математика”.
Вчитель математики ___________ Чиж Н.О.
« » ____________ 20__ року