Урок-гра "Оксиди. Властивості оксидів".

Про матеріал
Урок- гра допомагає узагальнити й систематизувати знання учнів про класифікацію неорганічних сполук, фізичні й хімічні властивості оксидів; закріпити вміння складати формули речовин за їх назвами та давати назви речовинам за їх формулами; активізувати розумову діяльність учнів, кмітливість, уміння швидко і чітко формулювати й висловлювати свої думки, логічно міркувати, застосовувати свої знання на практиці.
Перегляд файлу

 Узагальнення та систематизація знань з теми "Оксиди. Властивості оксидів".

Мета уроку: узагальнити й систематизувати знання  учнів про  класифікацію  неорганічних сполук, фізичні й хімічні властивості оксидів; закріпити вміння складати формули речовин за їх назвами та давати назви речовинам за їх формулами; активізувати розумову діяльність учнів, кмітливість, уміння швидко і чітко  формулювати й висловлювати свої думки, логічно міркувати, застосовувати свої знання на практиці.

Тип уроку:  урок узагальнення і систематизації знань, умінь і навичок, контроль та коригування знань і вмінь учнів, нестандартний урок.

Обладнання: підручник, презентація, комп’ютер, картки- завдання, Періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва .

Форми роботи: урок змагання.

Хід уроку

І. Організаційний етап.

Добрий  день! Я дуже рада бачити сьогодні всіх вас на нашому не звичайному уроці.

Девіз уроку:   «Збиратися разом – це початок, триматися разом – це процес, працювати разом – це успіх»      Г. Форд

Урок сьогодні – не простий, не звичний.

Я пропоную провести турнірний бій хімічний.

Отож озбройтеся знаннями,

Згадайте всі закони.

Я сподіваюсь, вдасться вам

Здолать всі перепони.

В країну хімії-вперед

Сміливо вирушаймо

І все,що вивчили раніше,

Давайте пригадаймо…

ІІ. Повідомлення теми і мети, мотивація.

Записуємо сьогоднішню дату і тему нашого уроку.

Тема нашого сьогоднішнього уроку: Узагальнення і  систематизація знань з теми "Оксиди. Властивості оксидів".

 Урок наш незвичайний, урок – змагання. Напередодні вашим завданням було підготувати назву, емблему та девіз. Ви будете виконувати різні завдання, і за кожне правильно виконане завдання ваша команда буде отримувати золоті монети. І в кінці уроку ми підведемо підсумки, в якій команді буде найбільше монет, та команда і перемогла.

 Я сподіваюсь, що сьогодні всі ви прийшли на цей урок з гарним настроєм, тому пропоную вам на аркушах паперу намалювати смайлик, який виражає ваш настрій. У мене також є смайлик, який виражає сьогоднішній мій настрій і я його прикріплю на дошку. Тож давайте  усміхнемось один одному  й разом вирушимо до країни знань. Ми сьогодні будемо працювати активно, успішно, а головне разом, а дух партнерства допоможе нам у цьому.

ІІІ. Узагальнення  й систематизація знань.

Ну, що ви готові? Для початку познайомимось з нашими командами.

Домашнім завданням команд було підготувати назву, емблему та девіз. (Команди розповідають про себе)

Дякую, кожна команда отримує по 1 монеті (всього 2шт)

1. Конкурс для капітанів. Запрошуємо вас до дошки. Завдання: ви повинні здійснити ланцюжкок перетворень. Написати реакцію і урівняти її, поставивши коефіцієнти. За правильно написану реакцію ви отримаєте по 1 монеті (всього 8шт)

1 команда: S    SO2  К2SO3     2 команда: Ва    ВаO→  Ва(ОН)2                  

                  Na   Na2O→  NaOH                      P →   P2O5  Li3PO4

На виконання цього завдання у вас є 2 хвилини. А ми з командами працюємо далі. 2. Конкурс Бліц -опитування. Зараз  я вам буду задавати по 4 запитання для кожної команди. Ви повинні швидко відповідати. Якщо відповідь не правильна, то даємо змогу іншої комаді відповісти. За 2 правильні відповіді команда отримує 1монетку. (всього 4шт) 

1. Які класи складних неорганічних сполук ви знаєте? ( Оксиди, основи, кислоти, солі)

2. Як називають оксиди, яким відповідають кислоти? (Кислотними)

3. Яку речовину Леонардо да Вінчі назвав «соком життя»? (Вода)

4. Скільки елементів входить до складу оксиду (два).

5. Назвіть оксид, який входить до складу повітря (СO2)

6. Що необхідно знати, щоб правильно утворити формулу речовини (Валентність)

7. Як називають оксиди, яким відповідають основи? (Основними)

8. Як називаються оксиди, які взаємодіють і з кислотами, і з лугами? (Амфотерні)

Молодці. Отримуєте свої монетки.

 Так, давайте разом підтримаємо ваших капітанів. І подивимось, чи не має допущених помилок.

 Молодці. Сідайте.

3. Конкурс називається "Забери зайве". З кожної команди запрошую по 1 учневі до дошки. Завдання: у кожного з вас є 4 варіанти різних оксидів. У кожному варіанті є помилка, ви повинні її знайти, підкреслити і пояснити. За правильно виконане завдання кожна команда отримає по 2 монетки.

 (всього 4 шт)

1 команда: А) K2O, СаО, SO2, MgO.

                   Б) SO3, CO2, Na2O, Cl2O7.

                   В) BeO, Al2O3, ZnO, Li2O.

                   Г) N2O5, CO, SiO, N2O.

 

2 команда: A) SO2, SO3, N2O5, K2O.

                   Б) Fe2O3, CO2 , Al2O3, ZnO.

                   В) Cl2O7, Li2O, СаО, MgO.

                   Г) CO, SiO, NO, Na2O.

На виконання завдання 1 хвилина.

Діти, згадайте, що таке оксиди? Оксиди - це складні речовини, які складаються з 2 хімічних елементів, одним з яких є Оксиген.

  Ми знаємо, що кожен оксид має свою назву. Я пропоную вам скласти схему, за якою ми називали оксиди відповідно до сучасної номенклатури.

Схема: Назва елемента   (валентність, якщо вона змінна ) →  «оксид»

Молодці, справилися з завданням. А тепер давайте звернемо увагу на дошку. Якщо ваші однокласники допустили помилку, ви можете її виправити.

4. Конкурс називається "Назви мене". Ми працюємо в зошитах.

З наведеного переліку речовин виписати формули оксидів і дати їм назву. 1 команда виписує кислотні, а 2 команда - основні. Хто  перший справиться з завданням то й почне відповідати, по черзі. Нагорода по 1 монеті (всього 2шт)

   HClO4        MgO        ZnO         P2O5       NaCl 

    SO2             CO          H2CO3       Na2O      SO3   

    FeO            K3PO4        Cl2O7             Al2O3        Li2O            

 Діти! А ви знаєте хто такий Шерлок Холмс? ........... Найбільший сищик всіх часів і народів, містер Шерлок Холмс, вигаданий Конаном Дойлем, ось вже більше сотні років не дає спокою людям всієї планети. Зазвичай всі звертають увагу на методи роздуму Холмса.

5. Конкурс « Шерлок Холмс». Чи зможете ви знайти господарів, якщо у вас є відомості про їхніх родичів? .......... Завдання: кожна команда отримує по 2 завдання. Прочитавши його, ви повинні відгадати, що це за речовина. На роздуми вам дається 1 хвилина. Правильно виконане завдання оцінюється по 1 монеті. (всього 4шт)

1 команда.

1. Це один з найрозповсюдженіших оксидів на Землі. При 0 С це тверда речовина. Ця речовина без запаху. Цей оксид входить до складу всіх живих організмів. (Вода)

2. Я - кислотний оксид, але з водою не реагую. Я вхожу до складу річкового піску, гірського кришталю, глини. (SіО2)

2 команда.

1. Цей елемент з киснем утворює кислотний оксид. Оксид, утворений цим елементом, газ, що не підтримує горіння. Він сприяє cтворенню парникового ефекту. (Вуглекислий газ)

2. Я - основний оксид, вхожу до складу руд, що видобувають в Криворіжському басейні. Один з елементів, що мене утворює, входить до складу гемоглобіна крові. (Феруму(II) оксид FeO)

 Молодці, справилися з завданням. Отримуєте свої монети.

 

6. Конкурс "Хто швидше". Кожна команда отримує однакову задачу. Яка команда перша розв’яже правильно, і дасть нам відповідь та й отримує 2 монети. (всього 2шт)

Робота з підручником №178 ст. 126

Задача. Учні класу за 45 хвилин уроку видихають разом із повітрям 1,1 кг вуглекислого газу. Який обєм займає цей газ за нормальних умов? Відповідь: М(СО2) = 44г/моль       V(СО2) н.у. = 560 л

 

Заключне слово вчителя:

Ось і закінчився наш урок змагання, сподіваюсь, що вам всім сподобалось сьогодні і ви будете із задоволенням згадувати цей день. Подивіться на смайлики, які ви намалювали на початку уроку. Чи змінились ваші емоції? .....

ІV. Підведення підсумків  уроку.

Поділіться своїми враженнями, щодо сьогоднішнього уроку. Доповніть речення.

  • Сьогодні я довідався .....
  • Найбільше мені сподобалось .....
  • Я зрозумів, що .....
  • Мені було складно …..

 А тепер давайте порахуємо монетки і визначимося з переможцями. Перемогла команда ___________ Вітаємо. Ви всі молодці. І нагородами для всіх вас будуть солодкі монети і звичайно оцінки. ВИСТАВЛЕННЯ ОЦІНОК.

 

V. Домашнє завдання.

За матеріалами з інтернету підготувати повідомлення про використання оксидів.

 « Чого б ти не навчився, ти навчаєшся для себе. Всяке прагнення сліпе, коли немає знання. Прагніть бути кращими у всьому. Вперед і тільки вперед! Не помиляючись не знайдете істинного сенсу  життя»

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Bidolah Angela
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
14 березня 2019
Переглядів
1349
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку