Тема: «Стежинками здоров’я»
Мета: навчити розподіляти корисну та шкідливу їжу, розвивати в учнів уміння встановлювати взаємозв'язок продуктів харчування зі здоров'ям травної системи, збагачувати словниковий запас, проаналізувати наслідки недбалого ставлення до свого здоров'я, обіграти небезпечні ситуації та навчити поводити себе у них, розглянути способи уникнення небезпечних ситуацій, розвивати мовлення, заохотити до дбайливого та бережливого ставлення до свого здоров’я, виховувати в учнів позитивне ставлення до життя та власного здоров’я, виховувати хороші звички, бажання перетворити набуті знання у внутрішню потребу.
Форма проведення: гра-подорож
ХІД УРОКУ
Мотивація навчальної діяльності
— Доброго здоров’я, діти, доброго дня!
Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня.
Хай сміється мирне небо і дивує світ,
А земля нехай дарує вам барвистий цвіт.
Бо здоров’я, любі діти, в світі – головне, А здоровий і веселий – щастя не мине!
Створення емоційного фону уроку
2. "Для чого ми їмо" — Сьогодні ми з вами будемо мандрівниками! А поговоримо про найцінніший скарб людини - здоров’я. Тож пропоную вам відео-подорож до країни здорового харчування людей.
Уважно дивіться та запам’ятовуйте! Після перегляду задам вам декілька питань.
— Що обов’язково потрібно робити перед їжею?
— Які чотири правила здорового харчування розповіла розумничка Смачнюля?
— Ви дізнаєтеся про те як зберігати своє здоров'я, правильно харчуватись, дізнаєтесь більше про гігієну та активний спосіб життя.
— Ми зрозуміли як правильно формувати наш раціон, співвідности продукти в ньому , і тепер будемо ставитися до нашого раціону більг відповідально.
— Дітки перед вами картки із зображенням корисних і шкідливих продуктів. Вам пропонується здійснити похід до супермаркету і
навантажити кошик покупками. Ви повинні покласти в кошик тільки корисні товари, а шкідливі - в смітничок. (Діти по черзі обирають продукти)
- Ви розумнички, правильно все зробили, а отже розумієте які продукти корисні, а які шкодять нашому здоров`ю.
— А зараз ми будемо відгадувати слово-підказку. До кого ми звертаємося, якщо захворіли?
1. Два скельця, три дужки – на ніс і на вушка.
2. Куди ступиш – всюди маєш, хоч не бачиш – 1 споживаєш.
3. Сидить панна на дворі, а коса її на дворі.
4. Ходять туди діти часто споживати їжу вчасно.
Це не клас і не читальня.
Смачно пахне у …
5.
Дерев’яні хлопці у малій
коробці
Полягали спати.
Не треба чіпати! Бо вони, як граються, то вогнем займаються. Висновок: Розгадавши кросворд, ми з вами змогли дізнатися до кого ж потрібно звертатися якщо захворіли. Хочу нагадати, що ні в якому разі не треба нехтувати своїм самопочуттям, потрібно одразу звертатися до лікаря, бо здоров’я це дуже важливо!
— Дітки, а давайте з вами серед запропонованих зображень відіберемо малюнки товарів, які рекламують по телевізору шкідливі продукти. (Обираючи малюнки, діти повинні самі називати чим ці продукти шкодять людині)
— Тепер ви розумієте, що не все , що рекламують на справді приносить нам користь, ви великі розумнички - справились із цим завданням!
— Ми з вами, діти, гарно потрудились І, мабуть, трохи притомились. Тепер настав час відпочинку! Ми проведемо фізкультхвилинку. https://www.youtube.com/watch?v=H3jbfL0zUYo — Трохи відпочили і тепер з новими силами продовжимо нашу подорож!
— Діти, зараз ви бачите шість карточок з різними ситуаціями, ваше завдання, назвати, яка небезпека очікує дітей та які можуть бути наслідки і що слід робити, щоб уберегти своє життя і здоров'я.
7. Станція «Гігієнічна».
— Остання станція нашої подорожі «Гігієнічна»! Діти, а хто це нас чекає на зупинці?
Сценка «Мікроби»
1. Вірус:
Що притихли, не чекали?
Чи нас просто не впізнали?
Я – великий Повелитель
Злющий вірус і мучитель.
А це мої друзі – нероби,
Шкідливі бактерії і мікроби.
3. Ми – мікроби – гарні і веселі Ми прийшли до вашої оселі,
Ми – мікроби – дуже любим бруд,
Може ми оселимося тут?
2. Бактерія: Ми – активні, всюдисущі,
Ми не осторонь, ми в гущі, Ми – бацили, Ми – мікроби,
Ми несемо всі хвороби
3. Мікроб: Не мийте ваші ручки
Не мийте ваші ніжки,
Не чистіть ваші зубки.
І буде все гаразд!
2. Бактерія: І довго ви хворітимете Лежатимете в ліжечку, До школи не ходитимете, І буде все гаразд!
3. Мікроб: Послухайте бактерій Послухайте всіх нас,
Товаришуйте з нами – І буде все гаразд!
Ми зникнемо лише тоді, коли ви пригадаєте правила, яких ми дуже боїмося.
1. Перед їжею завжди треба мити руки.
2. Якщо їжа впала на підлогу, то її не можна їсти, бо вона забруднена.
3. Не можна споживати їжу, коли вийшов її термін, бо можна отруїтися.
4. Овочі та фрукти перед вживанням треба мити.
5. Не можна вживати незнайому їжу.
3. Мікроб:
— Нам тут нічого робити. Прощавайте! — Після наших гостей ми розуміємо , що доглядати і піклуватися про своє здоров'я та дотримуватися правил гігієни дуже важливо.
— Оберіть улюблений корисний овоч чи фрукт та намалюйте його на нашому дереві здоров’я.
(Отже ми з вами молодці і тепер знаємо, які продукти дійсно смачні та корисні для нашого здоров*я)
— Чи цікавою була подорож «Стежинками здоров’я»?
— Що нового ви дізналися, чого навчилися?
Для позитивної оцінки направляємо великий палець вгору, при негативній – вниз.