Викладачем була обрана форма інтерактивного спілкування, що дозволила ефективно використати наявні мультимедійні засоби. Матеріал уроку було подано у вигляді завдань-меню віртуального математичного кафе «Логарифм-і-Я». Для реалізації навчального процесу групу було поділено на дві команди, кожна з яких обирала офіціанта (учня, котрий роздавав завдання та збирав розв'язки) для свого столу.
Невимушена атмосфера та презентація проектором завдань і розв'язків на великому екрані дозволила учням досить активно і успішно пригадати властивості логарифмів, застосовувати основні методи розв'язування логарифмічних рівнянь та нерівностей.
Основне значення популярності таких форм проведення уроків полягає в інноваційному підході до викладення складного матеріалу та покращення його засвоєння учнями.
Презентація: https://www.youtube.com/watch?v=2S4lMyNXfo4
ЛОГАРИФМ-i-Я
УРОК-ГРА
«Щоб засвоювати знання,
їх треба споживати з апетитом»
Анатоль Франс
Попередня підготовка до проведення уроку:
МЕТА УРОКУ:
ОБЛАДНАННЯ:
ПЛАН І ХІД УРОКУ
УСНА РОБОТА:
Презентація із завданнями для усного рахунку.
Перед вами на столах лежить меню (Додаток 2) сьогоднішнього дня.
Самостійно зробіть замовлення з будь-якого набору страв. Вартість кожної страви зазначена в балах. Офіціанти заберуть ваші замовлення і забезпечать своєчасну доставку логарифмічних страв. Перш, ніж віддати замовлення, відповідальні за столики, не забудьте зазначити вибір страв кожного відвідувача нашого кафе в бланку результатів знаком «+». (Додаток 3).
(Офіціанти збирають замовлення і розносять холодні закуски).
Обчисліть:
Знайдіть значення виразу:
Прологарифмуйте вираз:
(Діти розв’язують завдання під приємну музику. Коли основна маса учнів впорається із завданням, до дошки викликається учень, бажано той, хто розв’язав найбільш популярну на сьогоднішній день «страву» в класі, і всі учні оформляють цей розв’язок в зошитах. На екрані демонструються відповіді до всіх завдань цієї серії. Звірити з екраном відповіді до всіх «салатів», вписати їх на свою картку для доопрацювання вдома. Відповідальний за столик проставляє бали в бланк результатів кожного учня. Якщо учень був біля дошки, то йому додатково нараховується 1 бал. Розв’язки , виконані на бланках однакового кольору, офіціанти збирають і скріплюють степлером.)
Розв'яжіть рівняння:
Розв'яжіть рівняння:
Розв'яжіть рівняння:
(Аналогічна робота, яка здійснювалася під час перевірки виконання завдань по «холодних стравах». Нагадувати відповідальним за столи проставляти бали в бланку результатів.)
Офіціанти розносять другі страви.
Розв’яжіть логарифмічну нерівність:
Макарони по-флотськи «Рівновага»
Розв’яжіть логарифмічну нерівність:
Розв’яжіть логарифмічну нерівність:
(Розв’язуємо одне завдання на дошці. Перевіряємо відповіді, здаємо розв’язки. Відповідальні проставляють бали.)
Розв’яжіть рівняння:
Розв’яжіть рівняння:
Це наша візитна картка і це ваше домашнє завдання.
1) Розв’яжіть систему рівнянь:
2) Знайдіть область визначення функції:
Поки офіціанти розносять вам «Суфле з логарифмів», з'ясуємо підсумки вивчення вашої «кредитоспроможності» при відвідуванні математичного кафе «Логарифм-і-Я». Зараз за кожним столиком необхідно підсумувати набрані бали і занести результати в таблицю. Відповідно до кількості набраних балів кожен відвідувач кафе отримає «бонуси» в класний журнал. До нових зустрічей!