18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Урок-гра «Розв’язування логарифмічних рівнянь та нерівностей»

Про матеріал

Викладачем була обрана форма інтерактивного спілкування, що дозволила ефективно використати наявні мультимедійні засоби. Матеріал уроку було подано у вигляді завдань-меню віртуального математичного кафе «Логарифм-і-Я». Для реалізації навчального процесу групу було поділено на дві команди, кожна з яких обирала офіціанта (учня, котрий роздавав завдання та збирав розв'язки) для свого столу.

Невимушена атмосфера та презентація проектором завдань і розв'язків на великому екрані дозволила учням досить активно і успішно пригадати властивості логарифмів, застосовувати основні методи розв'язування логарифмічних рівнянь та нерівностей.

Основне значення популярності таких форм проведення уроків полягає в інноваційному підході до викладення складного матеріалу та покращення його засвоєння учнями.

Презентація: https://www.youtube.com/watch?v=2S4lMyNXfo4

Перегляд файлу

ЛОГАРИФМ-i-Я

УРОК-ГРА

«Щоб засвоювати знання,
їх треба споживати з апетитом»
Анатоль Франс

Попередня підготовка до проведення уроку:

  • Розбити групу на команди визначити відповідального (найсильнішого учня в даній групі), пояснити головним у групі порядок заповнення бланків результатів;
  • Підготувати двох офіціантів з числа сильних учнів групи для забезпечення швидкої обробки зібраних розв’язків;
  • Приготувати різнокольорові бланки завдань відповідного меню, таблички з номерами столів (у тому числі V.I.P. стіл для гостей уроку), бланки з текстом теорем, що допомагають при вирішенні параметричних рівнянь (так званий «Хліб»).

МЕТА УРОКУ:

  1. Навчальна.
    1.   Систематизувати практичні та теоретичні знання, виробити вміння вибирати раціональний спосіб розв’язування  логарифмічних рівнянь і нерівностей.
    2.   Розвивати культуру усного знаходження логарифма числа.
  2. Розвиваюча.
    1.   Сприяти розвитку логічного мислення при записі своїх міркувань в ході виконання завдань з логарифмами.
    2.   Розвивати мислення і мову учнів.
  3. Виховна.
    1.   Сприяти вихованню інтересу до математики, активності, мобільності, використовуючи інноваційні технології ведення уроку (урок-гра).

ОБЛАДНАННЯ:

  1. Комп'ютерна презентація всіх етапів уроку з відповідною апаратурою для її використання. (Додаток 1–2).
  2. Меню для кожного столика, табличка з номером стола.
  3. Кольорові бланки завдань для кожного блюда меню і чисті бланки того ж кольору для розв’язків.
  4. «Хліб» — бланки з текстами теорем, що допомагають при вирішенні логарифмічних рівнянь і нерівностей.
  5. Презентація: завдання для усного рахунку.

ПЛАН І ХІД УРОКУ

  1. Організаційний момент.
  2. Перевірка «кредитоспроможності». (Усна робота)
  3. Прийом офіціантами замовлень від кожного столика.
  4. Обчислення логарифмів. (Холодні закуски)
  5. Розв’язування логарифмічних рівнянь. (Перші страви)
  6. Розв’язування логарифмічних нерівностей. (Другі страви)
  7. Знаходження розв’язків логарифмічних рівнянь. (Напої)
  8. Домашнє завдання. (Десерт)
  9. Підведення підсумків уроку.

 

  • Сьогодні ми з вами відвідаємо незвичайне кафе, математичне. З меню нашого кафе ви познайомитеся трохи пізніше, повірте, ми вас дуже чекали, і тому воно дуже різноманітне! У меню пропонуються страви вишуканої математичної кухні з логарифмічними рівняннями і нерівностями. Але спочатку перевіримо, вашу кредитоспроможність. Чи вистачить у вас знань по темі «Розв’язування  логарифмічних рівнянь і нерівностей», щоб скуштувати всі ці апетитні страви? Ну, що ж, розпочнемо.

УСНА РОБОТА:

Презентація із завданнями для усного рахунку.

  • Ну, а тепер перейдемо до трапези.

Перед вами на столах лежить меню (Додаток 2) сьогоднішнього дня.

Самостійно зробіть замовлення з будь-якого набору страв. Вартість кожної страви зазначена в балах. Офіціанти заберуть ваші замовлення і забезпечать своєчасну доставку логарифмічних страв. Перш, ніж віддати замовлення, відповідальні за столики, не забудьте зазначити вибір страв кожного відвідувача нашого кафе в бланку результатів знаком «+». (Додаток 3).

(Офіціанти збирають замовлення і розносять холодні закуски).

  • На ваших столах холодні закуски на зелених тарілках. Серветки вам подали того ж кольору. Приступайте. Смачного!

 

  • Салат з капусти лінійної

Обчисліть:

  • Салат з креветок «Логарифмічний»

Знайдіть значення виразу:

  • Салат з фруктів «Лінійна рапсодія»

Прологарифмуйте вираз:

(Діти розв’язують завдання під приємну музику. Коли основна маса учнів впорається із завданням, до дошки викликається учень, бажано той, хто розв’язав найбільш популярну на сьогоднішній день «страву» в класі, і всі учні оформляють цей розв’язок в зошитах. На екрані демонструються відповіді до всіх завдань цієї серії. Звірити з екраном відповіді до всіх «салатів», вписати їх на свою картку для доопрацювання вдома. Відповідальний за столик проставляє бали в бланк результатів кожного учня. Якщо учень був біля дошки, то йому додатково нараховується 1 бал. Розв’язки , виконані на бланках однакового кольору, офіціанти збирають і скріплюють степлером.)

  • Проводиться зміна страв. І зараз на ваших столах з'являться чудові логарифмічні перші страви з меню нашого кафе:

 

  • Суп-харчо з логарифмом

Розв'яжіть рівняння:

  • Логарифмічний холодник

Розв'яжіть рівняння:

  • Борщ вегетаріанський

 Розв'яжіть рівняння:

 

 (Аналогічна робота, яка здійснювалася під час перевірки виконання завдань по «холодних стравах». Нагадувати відповідальним за столи проставляти бали в бланку результатів.)

Офіціанти розносять другі страви.

  • Ви так захоплені пропонованими стравами нашої логарифмічної кухні, що навіть забули про «Хліб»! Звертайтеся до офіціантів, зараз вам «хліб» буде дуже до речі. (Додаток 4)

 

  • Плов «Логарифмічна фантазія»

Розв’яжіть логарифмічну нерівність:

 

Макарони по-флотськи «Рівновага»

Розв’яжіть логарифмічну нерівність:

 

  • Картопляне пюре з математичної відбивною

Розв’яжіть логарифмічну нерівність:

(Розв’язуємо  одне завдання на дошці. Перевіряємо відповіді, здаємо розв’язки. Відповідальні проставляють бали.)

  • І знову зміна страв. Напої на всі смаки: чай, коктейль, компот! Скуштуйте!

 

  • Чай «Квадратна симфонія»

Розв’яжіть рівняння:

  • Коктейль «Логарифм»

Розв’яжіть нерівність:

  • Компот з ревеню з коренем

Розв’яжіть рівняння:

  • А зараз вас чекає найсмачніше — десерт. До того ж десерт ви отримуєте за рахунок нашого математичного кафе «Логарифм-і-Я»!

Це наша візитна картка і це ваше домашнє завдання.

  • Десерт «Суфле із логарифмів» від математичного кафе «Логарифм-і-Я» (Домашнє завдання):

1) Розв’яжіть систему рівнянь:

2) Знайдіть область визначення функції:

 Поки офіціанти розносять вам «Суфле з логарифмів», з'ясуємо підсумки вивчення вашої «кредитоспроможності» при відвідуванні математичного кафе «Логарифм-і-Я». Зараз за кожним столиком необхідно підсумувати набрані бали і занести результати в таблицю. Відповідно до кількості набраних балів кожен відвідувач кафе отримає «бонуси» в класний журнал. До нових зустрічей!

  • 1

 

docx
Додано
15 березня 2018
Переглядів
592
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку