7 квітня о 18:00Вебінар: Інтернет-середовище для професійного розвитку вчителів математики

Урок-гра "Щасливий випадок" ("Сто тисяч")

Про матеріал
Урок української літератури для 8 класу допоможе узагальнити і систематизувати знання учнів після вивчення п'єси Івана Карпенка-Карого "Сто тисяч".
Перегляд файлу

Урок-гра «Щасливий випадок»

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.

Наша гра від телевікторини відрізняється тим, що в ній максимально використовується час, болільники не лише вислуховують відповіді, а й самі беруть участь у грі. У команді «знавців» — 4—6 учасників, у команді болільників — довіль­на кількість. Два-три члени журі фіксують кількість зароблених балів та стежать за часом. Перед початком гри команди розміщуються по різні боки кімнати, щоб не було підказок з боку болільників. Навпроти них — болільники з пара­лельних команд (тобто навпроти команди А — болільники команди Б).

У ведучого є два заклеєні пакети (червоний і синій) із запитаннями для кожної команди. Перед початком гри капітани команд тягнуть жере­бок: кому дістанеться запитання із синього, а кому — з червоного пакета.

Візитка

Кожна команда повинна представити інсценізацію уривка із п’єси «Сто тисяч».(12 балів)

І гейм (тур). Кожна команда отримує по шість запитань. На їх обдумування відводиться 20 с. Кожна правильна відповідь оцінюється в 6 балів.

Запитання до команди А (далі — А).

1.Як Калитка ставиться до дружини, сина Романа, кума Савки?

2. Яким способом Калитка хоче розбагатіти?

3. Як поставився Герасим до прохання кума позичити гроші?

4. Чому скупий і хижий Калитка приймає і частує ледаря, шукача легкої наживи Бонавентуру? Що він сам про це каже?

5. Чому Калитка гаряче молився в церкві? Про що він міг просити в Бога?6. Яка головна пристрасть Бонавентури? Який спосіб життя він веде?

Запитання до команди В (далі — В)

1. Як Калитка висловлюється про науку і як це характеризує його?

2. З якою метою Герасим хоче одружити свого сина Романа з Дочкою Пузиря?

3. Розкажіть, як Невідомий увійшов у довіру до Калитки.

4. Розкажіть, як Герасим поставився до прохання Параски дати коней, щоб поїхати до церкви. У чому проявляється його лицемірство і святотатство?

5. У чому виявилася шахрайська натура Калитка під час купівлі фальшивих «грошей»? Відповідаючи, посилайтесь на текст.

6. Розкажіть, як Герасим і Савка ділили гроші. Поясніть, що привело кумів до такого морального падіння.

II гейм. На обдумування відповіді відводиться 1 хв. За правильну відповідь зараховується 6 балів.

А   1. Дайте визначення драми як літературного роду.

2. З чого складається п’єса?

3. Які є види комедій і яка між ними різниця?

4. У якій формі написані п’єси?

В   1. Дайте визначення комедії.

2. Хто такі корифеї?

3. Визначте жанр п’єси «Сто тисяч».

4. Яка особливість п’єси?

 IV гейм. Відеозапитання. Впродовж 15 с. ко­манди розглядають запропоновані малюнки. Роз­повідають, яка сцена на них зображена. (3 бали)

10350033 sto%20tus

V гейм. Бліц-турнір.( 1 бал)

А   1. Справжнє прізвище Карпенка-Карого. (Тобілевич)

2. Яка перша назва п’єси «Сто тисяч»? («Гроші»)

3. Де пройшли дитячі роки письменника? (в селі Арсенівна)

4. Як звали сестру автора  «Ста тисяч»? (Марія)

5. Як звали дружину головного героя? (Параска)

6. Як звали актора Саксаганського? ( Панас)

8. На чию честь обрали собі псевдоніми брати і сестра Карпенка-Карого? (матері)

9. Як звали сина Герасима Калитки? (Роман)

10. Як звали кума Герасима Калитки? (Савка.)

11. Скільки п’єс написав І. Карпенка-Карого? (18)

12. Що було другою домівкою письменника? (театр)

В   1. Як звали батька Івана Карпенка-Карого? (Карпо)

2. Професія Карпенка-Карого. (актор)

3. Який гурток очолював довгий час Іван Карпович? (драматичний)

4. Чи є типовим головний персонаж п’єси «Сто тисяч»? (так)

5. Звідки взяв автор сюжет п’єси? (з життя)

6. Як звали дружину Івана Тобілевича? (Софія)

7. Як прізвище головного героя п’єси «Сто тисяч»?алитка.)

8. Що мріяв дати своїм синам Карпо Тобілевич? (освіту)

9. Як звали актора Садовського? (Микола)

10. На чию честь взяв собі псевдонім Карпенко-Карий? (батька і Гната Карого)

 11. Як звали наймичку Калиток? (Мотря)

12. Що було в мішку Невідомого? умага)

VI гейм (3 бали) Кому з персонажів п’єси «Сто тисяч»? належать ці слова?

  1.       «Ой, земелько, свята земелько – приобрітав би тебе без ліку» (Герасиму Калитці)
  2.       «Чув я , що Жолудь нечисті гроші має, від самого, не при хаті згадуючи, сатани. Тільки ж де вони з ним познайомились і як? От що цікаво!» (Савці)
  3.       «… у всякого своя комерція. У нас фабрика на весь світ, другой такой фабрики нема; ми продаймо тисячу за п’ятдесят рублей» (Невідомому)
  4.       «Неділя свята, а ти ні світ, ні зоря вже й жереш! Не пропадеш, як до обіда попостиш хоч раз у тиждень» (Калитці)
  5.       «Бий, бодай тобі руки посохли! І ззамолоду з синяків не виходила, бий і на старість! Харциз – коняку жаліє, а жінку бить збирається…»
  6.       «Не журіться, і зумію заховать, аби було що» (Савці)
  7.       «Буде здоров’я, будуть і гроші, а я навіки від них обрікаюсь, ніколи в світі не буду хотіти більше, ніж Бог дає» (Савці)
  8.       «Обікрали… ограбили…Пропала земля Смоквинова! Нащо ви меня зняли з вірьовки? Краще смерть, ніж така потеря» (Калитка)

Підбиття підсумків гри, визначення переможців, виставлення оцінок.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підготуватись до написання твору: «Згубний вплив грошей на людину».

 

docx
Додано
19 березня 2019
Переглядів
390
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку