Заболоттівська спеціальна школа Волинської обласної ради
Глинянко Т.В.
Урок – гра «В гостях у сніговика»
Тема : додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через розряд в межах 100
Мета : вправляти учнів у розв’язуванні прикладів на додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через розряд в межах 100, у розв’язуванні складених задач; узагальнити і закріпити набуті знання; розвивати математичне мовлення, мислення дітей, обчислювальні навички, пам’ять,увагу; виховувати бажання допомогти сніговику та один одному.
Хід уроку
I Загальнокорекційний етап.
1.Організаційний момент.
- Яка пора року настала?
- Світить надворі сонечко?
- Давайте ми покличемо його до себе в клас.
2. Нервово-психічна підготовка учнів до праці.
Пальчикова гімнастика. Вправи «Прийшла зима», «Сніжок».
II Основний етап.
1.Повідомлення теми і мети уроку.
2.Повторення вивченого матеріалу
Сьогодні ми побуваємо з вами в гостях у кого…. ви скажете тоді, коли відгадаєте загадку.
Кулі снігові катаю
Та докупоньки складаю.
Капелюх-відро стареньке,
Ніс морквяний, червоненький…
Вийде білий чоловік.
Як він зветься? (сніговик)
Так , у сніговика, який проживає у казковому лісі. Він також любить математику.
Але ж, виконуючи свої перші розрахунки, сніговик записував числа на вікні. Вікно замерзло. Допоможіть сніговику зрозуміти записані на вікні числа.
1,3,5,6,2,7
1+1, 2+2, 4+1, 5+5, 10+2, 1дес.6од., 3дес., 6дес., 5дес.2од., 16-1
- Молодці! Справилися із завданням.
-Назвіть парні і непарні числа в межах 20.
-Наближаються новорічні свята. У сніговика багато роботи. Спочатку він вирішив прикрасити ялинку, яка росте біля його хатинки. Допоможіть йому повісити тільки ті сніжинки, на яких записані парні числа.
- Дякую за допомогу!
- А ще дуже просить сніговик скласти на поличку сніжинки з непарними числами і записати їх у зошити гарно, каліграфічно.
Поки ви записували в зошити числа, надворі почався математичний снігопад
- На землю впадуть тільки ті сніжинки, в складі яких є 5дес. і 7дес.
56 73 57 74 55 75 54
- Прочитайте їх ще раз. Запишіть у порядку зростання.
- Чудово!
Сніговик просить виконати наступне завдання самостійно, бо вже трішки втомився.(Діти виконують приклади в стовпчик)
Міняються зошитами і перевіряють виконане завдання.
- Молодці! Наш сніговик вже зовсім втомився і вирішив поспускатися з гірки. Раптом зустрів Діда Мороза, який ходив по лісу і шукав подарунки, що випали з дірявого мішка.
Дід Мороз втомився, замерз і щоб зігрітися вирішив потанцювати. Потанцюємо разом!?
Фізкультхвилинка.
Сідайте, прийшов час попрацювати.
Сніговик ніяк не може порахувати дерева, які ростуть поблизу його хатинки.
Допоможемо йому це зробити?
Задача
Ялинок – 12
Дубів - 10 45
Сосон - ?
Біля хатинки сніговика росло 45дерев. Ялинок – 12, дубів виросло 10, а сосон – невідомо. Скільки сосон росло біля хатинки сніговика?
Розв’язок задачі.
- Молодці! Сніговик просить , щоб ви ще трішки попрацювали
самостійно.
Розв’язати приклади на2 дії.
1)76-(24+11)=
2)36+(74-32)=
- Відмінно! Страшний холод. Попрацюємо ще, щоб зігрітися?!
Геометричний матеріал.
Спочатку у сніговика була морквина довжиною 8см, але йому такий ніс не подобався. Тоді він знайшов морквину на 3см довшу. Якої довжини став ніс у сніговика?
Накреслити відрізок довжиною 8см, а тоді потрібно збільшити його на 3см.
- Молодці!
Сніговичок вирішив з вами погратися.
Знайдіть помилку, якщо вона є.
4дес.5од.=54 7дес.3од.=73 Це цифра 7?(7)
2дес.8од.=82 Це цифра 5?(2)
Це цифра 4?(5) Це цифра 1?(4)
Подумай !
Дід Мороз з’їв 2 цукерки, а Снігурочка на 2 цукерки більше. Скільки цукерок з’їв сніговик?
IIIЗаключний етап.
1.Підсумок уроку.
Молодці! Всі завдання виконали. Попереду контрольна робота.
Оцінки за урок.
- Сніговичок не прощається з вами. Він обов’язково прийде ще до вас, бо хороші дітки вчаться у 4 класі.