Урок-гра з інформатики для учнів 3 класу

Про матеріал

Урок-гра з інформатики для учнів 3 класу розроблена з метою:


сформувати компетентну особистість молодшого школяра на основі розвитку пізнавального інтересу, навчити самостійно мислити, озброїти необхідними для цього знаннями, вміннями та навичками;

перевірка знань, умінь та навичок з предмета, перевірка загального рівня ерудиції;

розвиток пізнавальної активністі учнів, пам'яті, умінь аналізувати й логічно мислити, основ комунікативного спілкування, упевненісті у власних силах;

виховання взаємоповаги, культури поведінки;

формуваня стійкого інтересу до інформатики.

Перегляд файлу

1

 

Урок-гра з інформатики для учнів 3 класу

 

Мета: 

  • сформувати компетентну особистість молодшого школяра на основі розвитку пізнавального інтересу, навчити самостійно мислити, озброїти необхідними для цього знаннями, вміннями та навичками;
  • перевірка знань, умінь та навичок з предмета, перевірка загального рівня ерудиції;
  • розвиток пізнавальної активністі учнів, пам'яті, умінь аналізувати й логічно мислити, основ комунікативного спілкування, упевненісті у власних силах;
  • виховання взаємоповаги, культури поведінки;
  • формуваня стійкого інтересу до інформатики.

 

Форма проведення: гра.

 

Обладнання: роздатковий матеріал, папір, ручки, таблиця для підрахунку результатів, грамота для переможців, призові жетони, плакати з висловлюваннями про інформатику, комп’ютер, проектор, музичне обладнання, годинник (чи секундомір).

 

 

Структура уроку

 

  1. Організація початку заходу. Представлення учасників гри.   2 хв.
  2. Розробка правил гри.         1 хв.
  3. Старти. Подолання естафет командами та конкурси для вболівальників:
    • естафета 1 «Розумова розминка»;      4 хв.
    • естафета 2 «Веселий кросворд»;
    • конкурс для вболівальників «Хто швидше»;     5 хв.
    • естафета 3 «Ерудит»        3 хв.
    • естафета 4 «Чарівні ребуси»;       5 хв.
    • естафета 5 «Конкурс капітанів»;       3 хв.
    • естафета 6 «Пошифруємо»       3 хв.
    •  музична пауза;         5 хв.
  4. Підведення підсумків гри.        5 хв.

 

ПІДГОТОВЧИЙ ЕТАП

І. Вчитель за тиждень до турніру дає домашнє завдання командам (6+1чол.) придумати

  1. Назву команди
  2. Емблему команди(файл + А4)
  3. Девіз команди


Хід заходу

Ведучий 2. (Слайд 1)

Тим, хто вчить інформатику,

Тим, хто навчає інформатиці,

Тим, хто любить інформатику,

Тим, хто ще не знає,

Що може любити інформатику,

Присвячується наше свято.

 

Ведучий 1: Доброго дня, вельмишановне товариство!

Ведучий 2: Доброго дня, шановні друзі!

Ведучий 1: Сьогодні ми раді вітати вас у цьому гостинному кабінеті. Хтось з великих казав: „Якщо в календарі нічого немає, а на душі негаразди, то потрібно придумати маленьке свято і відзначити його”.

Ведучий 2: І ось сьогодні у нас свято – брейн-ринг «Знавців інформатики».

Ведучий 1: Інформатика — наука,

Про яку скажу вам так,

Що без неї не запустиш

Ні ракету, ні літак.

Ведучий 2: Ось включаю я комп'ютер,

Загорається екран,

Натискаю кнопку Enter

І пірнаю в океан.

Вчитель: Сьогоднішній конкурс буде оцінювати журі, до складу якого ввійшли:..

 

1 команда називається – «Смайлики»

2 команда називається – «Інфознайки»

Журі представлене. Учасники готові?

В грі приймають участь 2 команди 3-А класу, у кожній – по 6 учнів. Вони обрали собі капітанів, які будуть організовувати роботу команди.       

Привітаємо їх. 1 команда 3-А класу –– «Смайлики», 2 команда–«Інфознайки»

 (команди по черзі встають, вітаються з залом та говорять свій девіз)

(Слайд 2)

В грі команди продемонструють свій розум та спритність, кмітливість, вміння швидко знаходити вихід з проблемних ситуацій.

За учасниками спостерігатиме журі і оцінюватиме кожний етап гри. В результаті переможе команда, яка після всіх випробувань набере найбільшу кількість балів.

 (Слайд 3)

Наша гра  буде складатися з 6 естафет. Вони різноманітні, і сподіваюся, що вам дуже сподобаються.

Мені допомагатимуть помічники-семикласники та дев’ятикласники.

Усі готові до старту? Тоді візьмемося за подолання естафет! Для розминки розуму вам пропонується перша естафета. Кожне питання оцінюється в 1 бал.


Естафета 1 «РОЗУМОВА РОЗМИНКА» (Слайд 4)

Запитання для першої команди

  1.                           Як називається людина мовою комп’ютера? (Слайд 5)

  1.                         Пацієнт
  2.                         Замовник
  3.                         Користувач
  4.                          Клієнт

  1.                           Яка з величин належить до сфери інформатики? (Слайд 6)

  1.                         Кіловат
  2.                         Кілобар
  3.                         Кіловольт
  4.                          Кілобайт

  1.                           Без якої «тваринки» не може обійтись користувач комп’ютера? (Слайд 7)

  1.                         Кішки
  2.                         Мишки
  3.                         Жучки
  4.                          Білочки

  1.                           Як називається портативний (переносний) комп’ютер? (Слайд 8)

  1.                         Ноутдуб
  2.                         Ноутклен
  3.                         Ноутбук
  4.                          Ноутгруша

  1.                           Куди «викидають» непотрібні програми, файли, папки? (Слайд 9)

  1.                         В кошик
  2.                         У відро
  3.                         За вікно
  4.                          На дерево

 

Запитання для другої команди

  1.                           Під який елемент персонального комп’ютера підкладають килимок? (Слайд 10)

  1.                                      Клавіатуру
  2.                                     Мишку
  3.                                     Користувача
  4.                                      Монітор

  1.                           Що можна виявити в системному блоці персонального комп’ютера? (Слайд 11)

  1.                                      Кондиціонер
  2.                                     Вентилятор
  3.                                     Батарею опалення
  4.                                      Зволожувач повітря

  1.                           Яка форма спілкування користувача з комп’ютером є загальноприйнятою? (Слайд 12)

  1.                                      Монолог
  2.                                     Діалог
  3.                                     Суперечка
  4.                                      Диспут

  1.                           Клавіша з якою назвою є на клавіатурі? (Слайд 13)

  1.                                      Інтервал
  2.                                     Зазор
  3.                                     Щілина
  4.                                      Пробіл

 

 

 

 


  1.                           Як називається користувач, який намагається отримати незаконний доступ до інформації? (Слайд 14)

  1.                                      Байкер
  2.                                     Рокер
  3.                                     Хакер
  4.                                      Кілер

Ведучий 1: Розминка завершилася. Ми зробили перші кроки у грі, а також отримали перші бали. Слово журі.

 

 

Ведучий 2: Спасибі шановному журі

А тепер у нас Естафета 2:  «ВЕСЕЛИЙ КРОСВОРД» (Слайд 15)

 

Естафета 2:  «ВЕСЕЛИЙ КРОСВОРД» (Слайд 16)

Вчитель: Кросворд однаковий для обох команд. На столах для кожної команди лежить сітка кросворда й перелік загаданих у ньому слів. Ваше завдання: відгадати слова і вписати їх в сітку кросворда.  Кожне правильне слово принесе команді 1 бал. Команда, яка впорається з «Веселим кросвордом» швидше отримує додатково 1 бал.

На старт, увага, марш!

 

1

 

 

 

 

 

3,4

 

5

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

10

 

 

'

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11

 

 

 

12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


(Слайд 17)

 

По горизонталі:

2. СІКІ+А+НЕРВВ

4. КОМАНДИРИР+А

6. МЕ+Н+ЮЛАЛА

8. КІТІТ+ОД

10. ПАМЯТКАКА+Ь

12. КЛАВДІЯДІЯ+ІА+ТУР+А

 

 

 

По вертикалі:

1. ВІКАА+Н+О

3. КОМАА+ПЮ+ТЕР

5. МОДАДА+НІ+ТОРТТ

7. КОДИКО+С+К

9. БАЛА+ОК

11. МИЛОЛО+ШАРР



 

Ну а пока команди працюють, то прослухайте музичну паузу:

Пісня на мотив «А я играю на гармошке...»

1.Книгу я відкладаю

І до пульта сідаю.

Непомітно цей час промине.

Чарівник електронний

Помічник наш невтомний

Запросив до екрану мене.

Приспів:

Енергійний і надійний

Електронний помічник

І навчає,

Й розважає,

Я до нього звик.

2. Будь-який байт сигналу,

Що біжить з терміналу,

Відкриває для нас світ новий.

Букви тексти складають

І для нас розкривають

Таємниці чудові подій.

Приспів

 

3.Маю я допомогу —

Це режим діалогу:

Мені слово, я в відповідь — два.

І центральний процесор —

Дивовижний професор,

Редагує і текст, і слова.

 

Якщо я на екрані
Виправлятиму дані.
То курсор допомогу дає. —
Влучно він поціляє.
Помилки виправляє
І в порядку завдання моє.

 

5.    Розкладе на дискети
Він навчальні предмети,
Файли послуг, розваг і наук.
Нам до послуг готовий.
Робітник він чудовий.
Він і вчитель, і відданий друг.

 

Ведучий 1: Тим часом команди  справилась з кросвордом, і всі здають свої листки журі.

     Ведучий 2: Ми попросимо журі підбити підсумки цього конкурсу.

Ведучий 1: Ну а поки журі рахує, то я розповім вам щось цікавеньке:

  •      Близько 400 років тому винайшли механічну обчислювальну машину.
  •      Близько 150 років тому винайшли друкарську машинку.
  •      80 років тому була здійснена перша телевізійна передача.
  •      70 років тому зроблений перший електронний комп’ютер.
  •      60 років тому початок кольорового телемовлення.
  •      30 років тому виник Інтернет

Ведучий 2: Слово журі.

Ведучий 1: Спасибі шановному журі, а тепер у нас Естафета 3 «Ерудит»: 

 

Естафета 3: “Ерудит”(Слайд 18)

Вчитель: Командам за 3 хвилини необхідно скласти найбільше слів з букв, що становлять слово «ІНФОРМАТИКА». Зараховуються лише ті слова які є іменниками в називному відмінку.

Глядачі в залі також думають, але мовчки. Вони потім можуть допомогти своїй команді. А за викрикнуте слово бали будуть зніматися.

Виграє та команда, що складе більше слів. Оцінюється конкурс: 1 слово – 0,5 бала. Час пішов.

Ведучий 1: Слово журі.

     Ведучий 2: Спасибі шановному журі, а тепер у нас Естафета4:  «ЧАРІВНІ РЕБУСИ»

 

Естафета 4 «ЧАРІВНІ РЕБУСИ» (Слайд 19)

Вчитель: Ребуси для обох команд даються різні, але вони однакові по складності.. На столах для кожної команди лежать малюнки з ребусами, на які ви можете записати розгадані поняття.

За кожне розгадане правильно слово 2 бала. 


  Для 1 команди (Слайд 20,22)  Для 2 команди(Слайд 21, 23)


Ведучий 1: Поки команди думають, я прочитаю правила поведінки в кабінеті інформатики.


 Ось зайшли ми всі до класу,

Інформатика у нас.

Галасує та стрибає

Наш невихований клас.

 

П’є Миколка зараз «Колу»

І на клаву щедро ллє.

А Іванко у розетці

Щось там гвоздиком довбе.

 

Не сиджу і я без діла –

Викрутку свою узяв

І системний блок швиденько

На частинки розібрав.

 

Флешку з вірусами хутко

Мій товариш підключив

І програми всі у компі

За хвилину замочив.

 

І тепер у нашім класі

Вчитель інформатики

То словами, то на пальцях

Нам будує графіки.

 

Без компів нам на уроці

Стало дуже сумно.

Виконуйте всі правила,

Поводьтеся розумно.


 

 

 

Ведучий 2: Слово журі.

Ведучий 1: Спасибі шановному журі, а тепер у нас конкурс «Капітанів».

Зараз ми перевіримо, що вміють наші капітани команд.

Естафета 6 «КОНКУРС КАПІТАНІВ»

Вчитель:

Капітани, прочитайте закодоване стрілками слово, яке починається з літери М.

З відгадане слово – 5 балів плюс 2 бали тому, хто відгадає перший.

 

М

А

И

Е

Т

К

 

               

 

Ведучий 2: А попереду у нас фініш, тобто фінішна пряма, І на цій фінішній прямій – остання естафета, яка називається «Пошифруємо».

Естафета 7 «ПОШИФРУЄМО»

Вчитель: Ця естафета перевірить ваші вміння у розшифруванні слів. На столах для кожної команди лежать завдання:  розшифрувати рядки, використовуючи таблицю для кодування, 2 – з отриманих букв скласти слово.

З відгадане слово – 5 балів.

Додатковий бал одержує та команда, яка впорається з завданням швидше. На старт, увага, марш!

А

 

Л

 

Ц

Б

М

Ч

В

Н

Ш

Г

О

Щ

Д

П

Є

Е

Р

Ї

Ж

С

Ь

З

Т

І

И

У

Ю

Й

Ф

Я

К

Х

!

 

Ведучий 1: Ми пройшли останню естафету. Усі наші третьокласники гідно прийшли до перемоги, показавши свою готовність вивчати інформатику далі.

В грі команди продемонстрували свій розум та спритність, кмітливість, вміння швидко знаходити вихід з проблемних ситуацій.

 

Ведучий 1! Ну а тепер журі підведе підсумки нашого турніру. Слово журі.

Команди встати!
Готуємось БРЕЙН-РИНГУ назвати результати!
Команда (називають переможця конкурсу) стала переможцем у нас.
Точні науки вивчати
Продовжуйте й надалі.
Команда переможців
Одержує медалі.
 

Всі добре працювали,
Хоча команда (називають другу команду) від переможця
Трішечки відстала.
На спогад про цю зустріч
Одержуйте «нулі». (Переможці отримують в'язку бубликів.)
Смачні вони й солодкі,
Хоч, правда, і малі.
 

Ми з вами, сподіваюсь,
Зустрінемось не раз.
На зустрічі приходьте

—Наш клуб чекає вас!
 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Жуікова Олена Миколаївна
    Дякую. Дуже цікава розробка.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Шупик Євгенія
    Матеріал чудовий, сподобалось і учням і вчителям, які були присутні в журі
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
12 лютого 2018
Переглядів
13077
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку