Конспект уроку для 3 класу "Подорож країною Комп'ютерленд"

Про матеріал

Урок-подорож у країну Комп'ютерленд, де учні відвідують різні станції на яких ознайомлюються з складовими коп'ютера, їх роботою та історією виникнення комп'ютерної техніки.

Перегляд файлу

 

 

Конспект уроку

з інформатики

для 3 класу

Подорож країною «Компютерленд»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

вчитель інформатики

ЗОШ І-ІІ ступенів с.Сорока

Панасюк Ірина Володимирівна

 

 

 

 

Тема: Подорож країною «Комп’ютерленд»

Мета: ознайомити молодших школярів з основними складовими комп'ютера, їх роботою, історією ви­никнення комп'ютерної техніки; прищеплювати любов до інформатики; розвивати логічне мислення, пам'ять, творчість, працьовитість, упевненість у власних силах; вчити швидко і правильно орієнтуватися у нестандартних ситуаціях, допомагати один одному; виховувати колективізм.

Обладнання: схема подорожі, магнітний диск, персональний комп’ютер.

Тип уроку: урок-подорож

Хід уроку

Ось дзвінок нам дав сигнал,

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

Урок інформатики  починаймо.

 

Учитель. Доброго дня дорогі учні. Сьогодні в нас незвичайний урок – урок подорож у країну  Комп’ютерленд. Ми відвідаємо різні станції на яких ви ознайомитися з складовими комп’ютера, їх роботою та історією виникнення комп’ютерної техніки. Тож вирушаємо.

На стіні зображено схему подорожі країною «Комп'ю­терленд». Кожна станція має свою назву. Старт, музей, мови програмування, клавіатура, дисплей, центральний процесор, алгоритм, магнітний диск, мишка, правила роботи з комп'ютером, фініш.

 

Старт. Комп'ютер... Це слово знайоме нам із дитинства. І немає сьогодні галузі, де б його не застосовували. Нас цікавить, із чого складається комп'ютер, як він виник і якими були його прадіди. Давайте почнемо нашу подорож із музею. У ньому представлені ос­новні етапи розвитку комп'ютерної техніки.

 

Станція Музей. Перші спроби створити інструменти для об­робки інформації пов'язані з прагненням людини створити та прискорити виконання дій над числами. Повернімося в той час, за якого жили наші прародичі.

1.   Близько 30 тис. р. до н. е. обчислювальним при­строєм служила «вестонська кістка» — зарубки на кістці допомагали в рахуванні тих чи інших предметів.

2.   З тис. р. до н. е. греки та римляни користувалися абаком — рахунковою дошкою, на якій числа зображувались за допомогою камінців, дії над числами виконувалися за допомогою пересуван­ня камінців.

3.   4 тис. р. тому в Стародавньому Китаї було винай­дено рахівницю.

4.   У 1642 р. відомий французький фізик і математик Блез Паскаль винайшов арифмометр - механіч­ний прилад для виконання додавання та відні­мання чисел.

5.   У 1660 р. німецький математик Лейбніц удоско­налив цю машину, додавши до її можливостей дії множення і ділення.

Арифмометри кілька століть вірно служили людям, були незмінними помічниками в бухгалтерському об­ліку, наукових розрахунках та в багатьох інших сфе­рах. Поряд із приладами, призначеними для розрахунків розвивалися механізми для автоматичної ро­боти за програмою (музичні автомати, шарманки, годинники з боєм, ткацький станок Жаккарда).

Ідеї, реалізовані в сучасних комп'ютерах, були сфор­мовані ще в 1830р. англійським ученим Беббіджем.

У 1943 р. було створено обчислювальну машину та­ких розмірів: довжина —17м, висота — 2,5 м. Для з'єднання всіх пристроїв, з яких вона складалася, необхідно було 800 км проводів.

У 1951 р. у Києві було створено першу вітчизняну обчислювальну машину під керівництвом професо­ра Лебедєва. З розвитком науки й техніки комп'ютер дійшов до нас у такому вигляді.

Стукіт у двері. Заходить Незнайко.

Незнайко. Добрий день, любі друзі! Я завітав до вашого Комп'ютерленду, бо мені необхідна допомога! Я збираюся в космічну подорож до іншої планети. Космічний корабель, на якому я відлітаю, оснащений сучасним обладнанням — комп'ютерами. А я в них ні бе ні ме! Допоможіть!

Учитель. Що ж, залюбки допоможемо, саме зараз вирушаємо в подорож країною комп'ютерних знань.

Незнайко (дивиться на комп 'ютер). Це і є чудо-машина, комп'ютер? (веде діалог з учнями)

Як він працює?

З чого складається?

Учитель. Люди винайшли комп'ютер, щоб швид­ше виконувати важкі розрахунки. Сьогодні вони не тільки розв'язують математичні задачі, а й можуть керувати космічними кораблями та механізмами й навіть цілими заводами.

Незнайко. А як же працює?

Учитель. Спочатку пишуть програму, набирають її текст на клавіатурі. Потім центральний процесор за­писує її у пам'ять комп'ютера й крок за кроком по­чинає виконувати. Коли всі обчислення виконано, відповідь висвітлюється на екрані дисплея.

Незнайко. Гарно нам розповіли, але скільки слів незнайомих. Допоможіть мені розгадати ребуси.

 

 

 

Поясніть. Що таке алгоритм?

Станція Алгоритм

Учитель. Алгоритм — це завдання, яке складається з команд. Якщо всі команди поставлені правильно й виконані одна за одною без помилок, то задачу завжди буде розв'язано.

Незнайко. Зрозумів. Наприклад, алгоритм чистки картоплі. Давайте разом із вами складемо його.

1. Взяти ніж правою рукою за ручку.

2. У ліву руку взяти не почищену картоплину.

3. Гострим лезом зрізати всю шкірку.

4. Покласти картоплину в каструлю.

5. Якщо не всю картоплю почищено, повторити п. 2.

6. Кінець роботи.

Вчитель. Молодці!

Незнайко. Скажіть, будь ласка, який пристрій комп'ютера найважливіший?

Станція Центральний процесор

Учитель. Комп'ютер— це складний пристрій, усі складові його дуже важливі. Але є елемент найваж­ливіший. Це центральний процесор. Він працює за програмами, які пишуть люди. ЦП читає команди в пам'яті комп'ютера і виконує їх.

 

Станція Мови програмування

Незнайко. А хто ж пише програми для комп'ю­тера?

Учитель. Програми пишуть програмісти. За своєю програмою ЦП керує всіма пристроями.

Незнайко. Програма — це що?

Учитель. Програма — це завдання для комп'ютера, записане спеціальною мовою, зрозумілою для комп'­ютера, — мовою програмування. Якби свій алгоритм чистки картоплі ти записав спеціальною мовою, то картоплю могли б чистити роботи.

Незнайко. Що таке людська мова, мені зрозуміло, але що таке мова програмування, я не можу збагнути.

Учитель. Колись у далекій країні жив добрий чарівник. Він знав усі мови світу й легко спілкувався як з людьми різних національностей, так і з птахами. Знав він навіть машинну мову — мову комп'ютера. У ній слова складалися з 0 і 1. Слово «фея» запису­валося так:

Ф 1100110    Е 1100101     Я 1110001

А зараз усі спробуємо закодувати своє ім’я за допомогою двійкової системи кодування.

Незнайко. Який жах! Аж в очах зарябіло!

Учитель. Так важко було людям. Тоді вирішив доб­рий чарівник допомогти людям, створив особливу мову програмування.

Незнайко. Чув! Сьогодні їх не перелічити. Це і Паскаль, Бейсик.

Станція Клавіатура

(Підходить до клавіатури.) А це що таке? Схоже на друкарську ма­шинку?

Учитель. Це клавіатура!

Незнайко. Для чого вона потрібна?

Учитель. Клавіатура потрібна для введення інфор­мації, яку потім можна побачити на дисплеї. А в май­бутньому клавіатуру від комп'ютера доведеться від­дати до нашого музею. Ти зможеш спілкуватися з технікою голосом, як із людиною.

Станція Магнітний диск

Незнайко. А це шо? (Показує магнітний диск.)

Учитель. Це гнучкий магнітний диск. Він потрібен для зберігання та запису інформації. Його ще нази­вають дискетою. На одній дискеті вміщується де­кілька підручників. На твердий магнітний диск мож­на було б записати всі підручники з 1 по 11 класи.

Станція Мишка

Незнайко. Відгадайте:

Хто ж то нишпорить й скребеться

В комірчині на поличках?

Все погризла попсувала

Гострохвоста молодичка.

Мусить кіт наш вартувати,

Щоб дізнатись, хто то.

Може, в сирі дірочки —

Те ж її робота?

Учитель. Коли говорять про комп'ютер, зазвичай мають на увазі відразу три пристрої: системний блок, монітор і маленьку мишку.

Мишка — це маніпулятор, який має дві-три кнопки, її використовують для введення інформації.

Станція Дисплей

Незнайко. Ми тут говорили, говорили, а в мене ще одна загадка.

Що за дивне в нас вікно?

Що щодня у нім кіно? (Екран)

Учитель. Можна сказати й так. Але правильніше буде — дисплей. Він дійсно схожий на телеекран.

Незнайко. І на ньому можна дивитися мультики?

Учитель. Звичайно, на дисплей можна вивести будь-яку інформацію, і мультики теж.

Незнайко. Не вірю!

Учитель. Сьогодні побачимо! Всі разом дивляться мультик.

Станція Правила роботи з комп’ютером

Незнайко. Поки комп'ютер думає, послухайте мої поради:

1. Не можна сидіти перед комп'ютером, влізши но­сом у дисплей. Від цього псується зір і болить го­лова.

2. Не слід працювати за комп'ютером перед сном.

3. Не можна працювати більш ніж 30 хви­лин без перерви. А тим більше замість сніданку, обіду або вечері. Від цього болітиме живіт.

4. Не варто працювати або грати на комп'ютері замість прогулянки або виконання домашнього за­вдання.

Наостанок складемо програму в картинках закипан­ня води в чайнику.

Незнайко. Дякую за допомогу. Тепер я впораюся з будь-яким бортовим комп'ютером. Мені час у до­рогу. До зустрічі!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. пилипенко ірина
    дуже цікавий урок
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Музичка Стефанія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Рижук Марія Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
13 лютого 2018
Переглядів
1497
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку