Конспект уроку з інформатики для 3-го класу на тему "Що таке вікно. Як працювати з вікнами".

Про матеріал

Що таке вікно. Як працювати з вікнами.

Мета уроку:

навчальна: сформувати уявлення про вікна, їх будову, їх вчитись користуватися кнопками керування вікном, навчитися виконувати основні операції над вікнами;

розвивальна: розвивати увагу, пам`ять, словниковий запас, логічне мислення, формувати вміння робити висновки;

виховна: виховувати інтерес до інформатики; формувати вміння слухати співрозмовника, поважати думку інших.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.

Обладнання та наочність: дошка, комп`ютери, мультимедійний проектор, підручники, зошити, картки, програма Paint.

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП.

Бачу до уроку всі приготувались

Посміхнулись щиро всім, дружно привітались

Тепер будемо сідати і до праці приступати.

ІІ. ПОВТОРЕННЯ ПРАВИЛ ТБ В КОМП`ЮТЕРНОМУ КЛАСІ.

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

А зараз давайте пограємо в гру і заодно згадаємо, що ми вивчали на попередньому уроці.

1. Файл – це…

А) будь-яка інформація збережена на комп`ютері.

Б) об`єкти , на яких зберігається повідомлення.

2. Кожен файл має своє…

А) ім`я та символи

Б) ім`я та розширення.

3. Розширення вказує на…

А) які дані містяться в цьому файлі

Б) які об'єкти містяться в цьому файлі.

4. Файли можуть містити… (тексти, графічні зображення, музичні твори, фільми тощо)

5. Коли файлів на комп'ютері багато, то їх…

А) об'єднують у папки

Б) видаляють

6. За яким правилом надають імена файлам або папкам? (для надання файлам імен існує правило: ім`я файла може містити літери,цифри та спеціальні символи, крім / * \ : ? «» < > ׀ )

7. Як називають папку, яка зберігається в іншій папці?

А) вкладеною папкою

Б) вкраденою папкою

8. Як створити нову папку?

А) ЛКМ → Создать → папку

Б) ПКМ → Создать → папку

9. Як можна змінити ім`я папки?

А) ЛКМ → Переименовать

Б) ПКМ → Переименовать

ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

А зараз я загадаю вам загадку. Відгадка буде темою нашого сьогоднішнього уроку.

Загадка

Взимку зачинене воно

А в влітку відкривається

Воно кінчається на «О»

«Ве» буквой починається.

(Вікно)

Пригадайте, що ви бачите з вікна своєї кімнати? (відповіді учнів)

А може хто знає віршик про віконце?

V. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ

Розповідь учителя

Згадаємо основні об'єкти вікна.

(супроводжується демонструванням на екрані проектора)

Сьогодні ми повинні засвоїти роботу з одним із найголовніших об'єктів вікно.

Вікно – це обмежена прямокутна область екрана, у якій відображається результати роботи певної програми.

Після запуску будь – якої програми відкривається вікно, у якому ми бачимо роботу цієї програми. Вікна різних програм мають і деякі однакові об'єкти.

Рядок заголовка містить значок та назву завантаженої програми, а також кнопки керування вікном.

На кожному віконці є кнопки три.

Їх кличуть так: закрий, згорни та розгорни.

У рядку меню розташований список команд, які можна вибрати. Робоча область містить документ, з яким працює програма. Смуги прокручування призначені для перегляду документа, якщо він не вміщується у вікні програми.

Над вікнами програм можна виконувати такі операції: згорнути, розгорнути, відновити після розгортання, закрити, змінити розмір, перетягнути.

ЗВЕРНИ УВАГУ: щоб розгорнути вікно на весь екран, необхідно натиснути кнопку Розгорнути. Після виконання цієї операції кнопка Розгорнути перетвориться на кнопку Відновити після розгортання.

Щоб перетягнути вікно в інше місце, необхідно навести вказівник миші на рядок заголовка, натиснути ліву клавішу миші та потягнути вікно в потрібне місце.

Для зміни розміру вікна необхідно навести вказівник миші на будь-яку межу вікна або на його кут. Коли вказівник миші перетвориться на двонапрямлену стрілку, необхідно натиснути ліву клавішу миші та потягнути межу або кут, щоб зменшити або збільшити вікно:

Які дії з вікнами можна виконати за допомогою миші?

Дізнаємося, як працювати з кільками вікнами

На робочому столі комп'ютера може міститися декілька вікон, у кожному з яких можна бачити роботу окремої програми. Кнопки всіх відкритих програм розташовані на панелі завдань на Робочому столі.

Вікно програми, з яким безпосередньо працюють, є активним. Заголовок активного вікна виділений іншим кольором.

Щоб зробити активним інше вікно, треба клацнути його лівою клавішею миші.

Ти можеш змінювати розмір вікон і розташовувати їх на екрані так, як тобі зручніше з ними працювати.

IV. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

1. Якщо з неба дощик ллє, ми усі беремо
Парасольки, то не є, то не є проблема.
І під снігом, під дощем ми гулять підемо
То не, то не, то не є, то не є проблема.
То не, то не, то не є, то не є проблема.
2. Кожен, що приходить, день нам дарує теми
Для мелодій і пісень, то не є проблема.
Якщо гарний настрій є, ми співать будемо,
То не, то не, то не є, то не є проблема.
То не, то не, то не є, то не є проблема.
3. Має рішення своє кожна теорема,
Ми це рішення знайдем, то не є проблема.
Краще, щоб пізнати світ, вчитися будемо,
То не, то не, то не є, то не є проблема.
То не, то не, то не є, то не є проблема.
4. Якщо з неба дощик ллє, ми усі беремо
Парасольки, то не є, то не є проблема.
І під снігом, під дощем ми гулять підемо
То не, то не, то не є, то не є проблема.
То не, то не, то не є, то не є проблема.
VII. РОБОТА З ЗОШИТОМ.
VIII. ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ І НАВИЧОК.
Робота за комп'ютером 
1) Інструктаж учителя.
 - Зараз ви спробуєте керувати вікном, змінювати його розмір. Працюватимете згідно з порядку, розміщеним у підручнику на ст. 45
2) Повторення правил безпечної поведінки за комп'ютерами. 

3) Практична робота за комп'ютерами.

4) Релаксація. (вправи для очей)

«Написати» очима працювали учні, назву вкладеної папки тощо.

Розвиток логічного мислення.

Гра «Незнайко»

Учитель показує картку із зображенням кнопки керування вікном, меню вікна та називає, яку функцію вона виконує (від імені Незнайка). Учні визначають, помилився незнайко чи ні.

VIIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

Намалюй вікно твоєї улюбленої комп'ютерної гри. Підпиши назви об'єктів вікна.

- Я вважаю, що в кожного з Вас є своє вікно і урок я хочу закінчити такими рядками

В кожній людині є віконце,

Щоб в це віконце зазирало сонце,

Щоб тепло, весело було.

Відкрийте сонцю своє вікно.

Зігрівайте щирою посмішкою і добрими вчинками всіх навколо себе і від цього буде тепло і затишно Вам самим.

Дякую за увагу, до побачення!!!

Перегляд файлу

Що таке вікно. Як працювати з вікнами.

 

Мета уроку:

 

навчальна: сформувати уявлення про вікна, їх будову, їх вчитись користуватися кнопками керування вікном, навчитися виконувати основні операції над вікнами;

розвивальна: розвивати увагу, пам`ять, словниковий запас, логічне мислення, формувати вміння робити висновки;

виховна: виховувати інтерес до інформатики; формувати вміння слухати співрозмовника, поважати думку інших.

 

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.

Обладнання та наочність: дошка, комп`ютери,  мультимедійний проектор, підручники, зошити, картки, програма Paint.

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП.

Бачу до уроку всі приготувались

Посміхнулись щиро всім, дружно привітались

Тепер будемо сідати і до праці приступати.

 

ІІ. ПОВТОРЕННЯ ПРАВИЛ ТБ В КОМП`ЮТЕРНОМУ КЛАСІ.

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

 А зараз давайте пограємо в гру і заодно згадаємо, що ми вивчали на попередньому уроці.

1. Файл – це…

А) будь-яка інформація збережена на комп`ютері.

Б) об`єкти , на яких зберігається повідомлення.

 

2. Кожен файл має своє…

А) ім`я та символи

Б) ім`я та розширення.

 

3. Розширення вказує на…

А) які дані містяться в цьому файлі

Б) які об’єкти містяться в цьому файлі.

 

4. Файли можуть містити… (тексти, графічні зображення, музичні твори, фільми тощо)

 

5. Коли файлів на комп’ютері багато, то їх…

А) об’єднують у папки

Б) видаляють

 

6. За яким правилом надають імена файлам або папкам? (для надання файлам імен існує правило: ім`я файла може містити літери,цифри та спеціальні символи, крім / * \ : ? «» < >  ׀ )

 

7.  Як називають папку, яка зберігається в іншій папці?

А) вкладеною папкою

Б) вкраденою папкою

 

8. Як створити нову папку?

А) ЛКМ → Создать → папку

Б) ПКМ → Создать → папку

 

9. Як можна змінити ім`я папки?

А) ЛКМ → Переименовать

Б) ПКМ → Переименовать

 

ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

А зараз я загадаю вам загадку. Відгадка буде темою нашого сьогоднішнього уроку.

Загадка

Взимку зачинене воно

А в влітку відкривається

Воно кінчається на «О»

«Ве» буквой починається.

                                              (Вікно)

 

 Пригадайте, що ви бачите з вікна своєї кімнати? (відповіді учнів)

А може хто знає віршик про віконце?

 

V. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ

Розповідь учителя

Згадаємо основні об’єкти вікна.

(супроводжується демонструванням на екрані проектора) 

 

Сьогодні ми повинні засвоїти роботу з одним із найголовніших об’єктів вікно.

Вікно – це обмежена прямокутна область екрана, у якій відображається результати роботи певної програми.

 

 Після запуску будь – якої програми відкривається вікно, у якому ми бачимо роботу цієї програми. Вікна різних програм мають і деякі однакові об’єкти.

Рядок заголовка містить значок та назву завантаженої програми, а також кнопки керування вікном.

 На кожному віконці є кнопки три.

 Їх кличуть так: закрий, згорни та розгорни.

 

 

 У рядку меню розташований список команд, які можна вибрати. Робоча область містить документ, з яким працює програма. Смуги прокручування призначені для перегляду документа, якщо він не вміщується у вікні програми.

 

 Над вікнами програм можна виконувати такі операції: згорнути, розгорнути, відновити після розгортання, закрити, змінити розмір, перетягнути.

ЗВЕРНИ УВАГУ: щоб розгорнути вікно на весь екран, необхідно натиснути кнопку Розгорнути. Після виконання цієї операції кнопка Розгорнути перетвориться на кнопку Відновити після розгортання.

 Щоб перетягнути вікно в інше місце, необхідно навести вказівник миші на рядок заголовка, натиснути ліву клавішу миші та потягнути вікно в потрібне місце.

 Для зміни розміру вікна необхідно навести вказівник миші на будь-яку межу вікна або на його кут. Коли вказівник миші перетвориться на двонапрямлену стрілку, необхідно натиснути ліву клавішу миші та потягнути межу або кут, щоб зменшити або збільшити вікно:

 

Які дії з вікнами можна виконати за допомогою миші?

Дізнаємося, як працювати з кільками вікнами

 На робочому столі комп’ютера може міститися декілька вікон, у кожному з яких можна бачити роботу окремої програми. Кнопки всіх відкритих програм розташовані на панелі завдань на Робочому столі.

 Вікно програми, з яким безпосередньо працюють, є активним. Заголовок активного вікна виділений іншим кольором.

Щоб зробити активним інше вікно, треба клацнути його лівою клавішею миші.

Ти можеш змінювати розмір вікон і розташовувати їх на екрані так, як тобі зручніше з ними працювати.

 

     

 

IV. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

 

1. Якщо з неба дощик ллє, ми усі беремо

Парасольки, то не є, то не є проблема.

І під снігом, під дощем ми гулять підемо

То не, то не, то не є, то не є проблема.

То не, то не, то не є, то не є проблема.

 

2. Кожен, що приходить, день нам дарує теми

Для мелодій і пісень, то не є проблема.

Якщо гарний настрій є, ми співать будемо,

То не, то не, то не є, то не є проблема.

То не, то не, то не є, то не є проблема.

 

3. Має рішення своє кожна теорема,

Ми це рішення знайдем, то не є проблема.

Краще, щоб пізнати світ, вчитися будемо,

То не, то не, то не є, то не є проблема.

То не, то не, то не є, то не є проблема.

 

4. Якщо з неба дощик ллє, ми усі беремо

Парасольки, то не є, то не є проблема.

І під снігом, під дощем ми гулять підемо

То не, то не, то не є, то не є проблема.

То не, то не, то не є, то не є проблема.

 

VII. РОБОТА З ЗОШИТОМ.

VIII. ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ І НАВИЧОК.

Робота за комп’ютером

1) Інструктаж учителя.

 - Зараз ви спробуєте керувати вікном, змінювати його розмір. Працюватимете згідно з порядку, розміщеним у підручнику на ст. 45

2) Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютерами.  

3) Практична робота за комп’ютерами.

4) Релаксація. (вправи для очей)

 «Написати» очима працювали учні, назву вкладеної папки тощо.

 

Розвиток логічного мислення.

Гра «Незнайко»

 Учитель показує картку із зображенням кнопки керування вікном, меню вікна та називає, яку функцію вона виконує (від імені Незнайка). Учні визначають, помилився незнайко чи ні.

 

VIIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

Намалюй вікно твоєї улюбленої комп’ютерної гри. Підпиши назви об’єктів вікна.

 

 - Я вважаю, що в кожного з Вас є своє вікно і урок я хочу закінчити такими рядками

 

В кожній людині є віконце,

Щоб в це віконце зазирало сонце,

Щоб тепло, весело було.

Відкрийте сонцю своє вікно.

 Зігрівайте щирою посмішкою і добрими вчинками всіх навколо себе і від цього буде тепло і затишно Вам самим.

Дякую за увагу, до побачення!!! 

doc
Додано
18 лютого 2018
Переглядів
3249
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку